Ik weet niet of er nog mensen volgen, de afgelopen maanden heb ik het zeer druk gehad met van alles. Galant is behandeld tegen bloedarmoede (in juni wordt er opnieuw bloed getrokken) en ik mocht hem rustig weer op nemen van de DA. Dat doen we dus ook.
Hij heeft zichzelf overtroffen door alle vier zijn voetjes te laten kappen! Het koste hem zichtbaar veel moeite maar het is wel gelukt! De nieuwe DA is hij ook helemaal fan van!

Behalve hetgeen waar hij nu voor behandeld is, was hij tiptop in orde volgens zijn bloed. De DA vond hem ook zeker niet slecht uit zien. Gewoon rustig aan wat trainen (hij doet nu max 2x per week 15 a 20 min stap en draf en eigenlijk vnl stap), onbeperkt hooi (dat heeft hij) en dan kwam het allemaal wel goed. Door de erbarmelijke staat waarin hij was toen hij kwam duurt het allemaal wat langer voor hij breder wordt. Hij is wel sinds hij bij mij is nog gegroeid maar iljkt nu op deze hoogte te blijven hangen. Ik hoop dus dat hij van af nu wat breder wil gaan worden. :j Groter hoeft ie van mij ook niet.

Dit is momenteel het "doel". Lang, laag, de boel oprekken. Proberen hem ruimer te krijgen in die passen gezien hij nogal geneigd is om heel kort en snel te draven. Of ik dat er helemaal uit ga krijgen weet ik trouwens niet maar ik ga het iig proberen.

En als Sam als een debiel door de weide gaat razen ziet dat zo uit bij rooie;

Het is nog steeds een super lief en fijn paard om te hebben. Ongeacht wat zijn "maximum" wordt, ik zou hem niet meer kunnen missen. Ik hoop hem correct aan het lopen te krijgen (dus die shetlander draf eruit te krijgen). Galopperen kan die prima. We hebben ook niet meer echt onder het zadel gegaloppeerd. Ik wil hem nu in stap en draf sterker en soepeler maken want ik voorzie in die galop maar weinig problemen eigenlijk als ik hem mooi soepel krijg in die draf. De voorlaatste keer heb ik hem eens een overgang laten maken naar galop en dan springt hij aan alsof hij het gisteren nog gedaan had en hoewel hij nog wel een beetje balans zoekt, is het niet dat ie gelijk een halve gare plat door de bocht gaat. Integendeel.

Dus de focus ligt nu op zijn twee moeilijkste gangen; Stap en draf.