Opgelicht in de paardenwereld

Hier vind je alle vragen en discussies over omgang en gedrag

Moderators: Rider, Kiwiko, Inge, Shetan, Helpdeskundige

Re: Opgelicht in de paardenwereld

Berichtdoor MarvanTom » 06 nov 2011 10:59

Kloortje is zojuist opgehaald door een hele lieve mevrouw.
Hij komt daar te staan met een andere Shet, ezeltje en meer kleinvee.
Even duimen allemaal dat ie daar kan aarden, maar het zandprobleem is nu voor hem opgelost! :D
En een Shet in een 2-paardstrailer is geeeeeen gezicht...
Veni,Vidi, Velpon: ik kwam, zag en bleef plakken...
MarvanTom

Berichtdoor Kiwiko » 06 nov 2011 11:01

hahahaha super :D :D :D
When a woman says "WHAT?" it is not because she did not hear you. She is giving you a chance to change what you said.
Kiwiko
levensgenieter #1

Berichtdoor Kinke » 06 nov 2011 12:03

wat super dat het zo is opgelost!
Somewhere there is a thin woman inside of me screaming to get out. I usually shut her up with chocolate :)
Kinke

Berichtdoor MarvanTom » 06 nov 2011 13:07

Ja, heb hier gewoon een goed gevoel bij.
Duidelijk een paardenenanderebeessies-mens. :D

Heb ook niks afgerekend met haar, haar intentie om te willen betalen en daadwerkelijk te verschijnen op afspraak zegt mij meer dan mensen die afspreken en vervolgens zonder ook maar af te bellen niet verschijnen. :kots:
En geloof me, dat zijn er een hoop geweest...

Zonde van de tijd? Nope, kaf van het koren scheiden.
Het gaat mij om de pony.
Als ik er om geef dat ie goed terecht komt, verwacht ik hetzelfde van een ander.

Heb de eerste kennismakingsfoto al binnen: ze zijn veilig aangekomen en wat heeft ie een leuk bontje als maatje erbij! :D
Wát een schattig popje is dat en ook roodbruin maar dan bont, dus ze matchen qua kleur.
Nu ff allemaal duimen dat grotere Kloor zich goed thuis gaat voelen daar!
MarvanTom

Berichtdoor Faline » 06 nov 2011 16:05

Hier een soortgelijk verhaal mbt inrijden van een paard.
Ik had een erg leuke merrie staan, was zelf al flink bezig geweest met de basis, maar vanwege mijn scoliose stap ik niet zelf voor het eerst op een paard. De basis is prima verlopen, merrie was rustig en braaf, nooit echt gekke dingen mee beleefd. Afijn, omdat het echt een leuk bewegende merrie was en ik veel verwachtingen van haar toekomst als sportpaard had wilde ik haar ook bij een bekende naam laten inrijden. Helaas is het bij de meeste grote stallen zo dat tijd geld is.. dus moest het even snel snel. Te snel. Paard kon het allemaal niet bolwerken tussen de oren. Gevolg; ik kon er niks mee.
Paard stond constant op spanning en ontplofte op onvoorspelbare momenten. Ik lag er dus ook om de haverklap af.
Degene die haar beleerd heeft bleef echter wel zitten en overblufte de merrie gewoon door een paar flinke porren met de sporen als ze weer eens begon te steigeren. (waarna meestal een serie bokken volgden in mijn geval, want ik schopte haar dan niet voorwaarts, waardoor ze tijd had om andere fratsen uit te vinden.)
Ook nog met opzet gewacht tot ze dik 4 jaar was, zelf alles rustig aangepakt zonder problemen en ik kreeg een super gespannen paard terug.
Ik heb haar noodgedwongen moeten verkopen omdat ik mijn vertrouwen kwijtraakte, terwijl zij toen dus juist iemand met extra vertrouwen nodig had. Wat ik nog steeds heel erg jammer vind, ondanks het feit dat ze wel een heel goed tehuis heeft nu. (Maar goed, als je had gezien wat voor potentie/bewegingen die merrie had... zo jammer dat het niet zo mocht zijn.)

En ook nog het verhaal dat ik een pony verkocht, super lief en bomproof beest en op dat moment nog onbeleerd. Ik was er ook nog niet mee bezig geweest, op de basisopvoeding na dan. (Dingen zoals meelopen aan halster, voetjes geven, trailermak maken etc)
Kwamen mensen langs die binnen het half uur besloten de pony te kopen. Dus ik nadrukkelijk gevraagd of ze er niet een nachtje over wilden slapen en/of evt nog keuringen wilden uitvoeren. Maar nee dat was niet nodig en keuringen niet nodig voor een pony in deze prijsklasse.
Twee weken later kreeg ik een telefoontje dat ze met de pony bezig waren geweest en ze tijdens het werk wel erg raar ademde en ze wel cornage zou hebben. Iets waar ik erg raar van stond te kijken, want in de 4 jaar dat wij haar hadden is ons dat nooit opgevallen. (Nou zijn wij er ook niet intensief mee aan het werk geweest, maar ook tijdens het rennen of spelen in de wei is ons nooit wat opgevallen.) Wij waren dus ook niet zonder meer bereid de pony terug te nemen, waarop zij een week later met de resultaten van het onderzoek van hun DA kwamen aanzetten. Ze zou zgn zware cornage hebben, graad vier. :crazy: Uiteindelijk hebben we het tot een rechtzaak laten komen, omdat wij dachten dat zij als koper zwak stonden. Ze hadden niet voldaan aan de wettelijke onderzoeksplicht die je als koper hebt en bovendien was de wettelijke tijd om een dergelijke aandoening te ontdekken en melden met die 2 weken ook al overschreden.
Helaas troffen we vanuit de rechtsbijstand een niet al te heldere advocate die alleen maar wilde schikken, wat we uiteindelijk ook gedaan hebben. En daardoor kregen we ook de pony weer terug. (Helaas ook nooit de kans gekregen om tussentijds eea door een andere arts te laten onderzoeken en naderhand ook niet meer gedaan.)
Inmiddels is ze alweer verkocht met de vermelding van dit cornage verhaal... En geloof het of niet, maar ook de huidige eigenaresse (waar ik nog regelmatig contact mee heb) heeft NOOIT ook maar iets van cornage of raar ademen vernomen. Terwijl de pony regelmatig intensief gereden wordt.
Faline

Berichtdoor sigrid1182 » 13 jan 2012 19:11

opichten met beleren vind ik een moeilijk punt, met beleren ben ik er altijd zelf bij, als je zoiets uit handen geeft, moe tje iig goede afspraken maken....

dat snel snel waar faline t over heeft zou niet zijn gebeurd, als je het goed had afgesproken lijkt mij, maar ik ken maar weinig mensen die paard voor 3 a 4 mnd weg brengen....om te laten beleren en doorrijden...

bij voorkeur zou ik dan iemand zoeken, die bij mijn manier van rijde past en niet toevallig de bekende ruiter uit de buurt, die vaak bovenaan eindigd...

hier in de buurt weer iemand die van alles koopt maar niet betaald......ook in de paardenwereld zijn sporen alweer achter laat....helaas trappen er nog steeds mensen in.....
sigrid1182

Berichtdoor MarvanTom » 04 feb 2012 01:48

Ow ja.
Heb de vordering van de DA-kosten van Kloor bij een gerechtsdeurwaarder ingediend, maar ook die moet ik alles voorkauwen.
En dat is een mr. drs. :ssst
Ook daar hebben ze geen flauw idee over 'paarden'regelgeving en heb dus zelf maar de 6:179 BW op moeten gooien.
Eigenaar had zelf uit coulance de helft aangeboden...
Jaja, dus je bent wel eigenaar, maar wil de verantwoordelijkheid niet dragen?
Voila: hier heb je je antwoord! 6:179 BW.
Gezeik...
MarvanTom

Berichtdoor Kiwiko » 04 feb 2012 04:39

hahahahaha leuk he :D :D Het is toch te gek voor woorden :)
When a woman says "WHAT?" it is not because she did not hear you. She is giving you a chance to change what you said.
Kiwiko
levensgenieter #1

Berichtdoor papagroom » 09 feb 2012 12:53

sigrid1182 schreef:opichten met beleren vind ik een moeilijk punt, met beleren ben ik er altijd zelf bij, als je zoiets uit handen geeft, moe tje iig goede afspraken maken....

dat snel snel waar faline t over heeft zou niet zijn gebeurd, als je het goed had afgesproken lijkt mij, maar ik ken maar weinig mensen die paard voor 3 a 4 mnd weg brengen....om te laten beleren en doorrijden...

bij voorkeur zou ik dan iemand zoeken, die bij mijn manier van rijde past en niet toevallig de bekende ruiter uit de buurt, die vaak bovenaan eindigd...

hier in de buurt weer iemand die van alles koopt maar niet betaald......ook in de paardenwereld zijn sporen alweer achter laat....helaas trappen er nog steeds mensen in.... .

Waaronder PPG....ik krijg nog een boel centjes van deze klooijo
Oh zo blij met de kracht van de zee!!!
Zie http://www.equiprotecta.nl
https://www.facebook.com/AquaProtecta
papagroom

Berichtdoor Inge » 09 feb 2012 13:48

euhhh, wat ik me dan afvraag geef je spullen al mee voor ze betaald zijn PPG, dat is iets dat ik zelf sinds 5 jaar niet meer doe eigenlijk....

Eerst centjes, dan spullen
Inge
Technische aap!!!

Berichtdoor papagroom » 09 feb 2012 13:53

Particulieren,doen we natuurlijk a`contant....het gaat hier om bedrijfsmatige leveringen,,,,,,,en ook nog bij iemand die je al jaren kent.....
papagroom

Berichtdoor Boeiend » 09 feb 2012 13:58

Da's helemaal lullig.
Boeiend

Berichtdoor Inge » 09 feb 2012 14:23

o ja das wel lullig dan inderdaad....

had even 1 2 3 niet begrepen dat t echt om een bedrijfsmatig iets ging, dacht dat t een particulier was eerlijk gezegd
Inge
Technische aap!!!

Berichtdoor Kiwiko » 09 feb 2012 17:28

Mensen betalen altijd de laatste rekening niet..................................
Kiwiko
levensgenieter #1

Berichtdoor papagroom » 16 mei 2012 10:47

papagroom schreef:
sigrid1182 schreef:opichten met beleren vind ik een moeilijk punt, met beleren ben ik er altijd zelf bij, als je zoiets uit handen geeft, moe tje iig goede afspraken maken....

hier in de buurt weer iemand die van alles koopt maar niet betaald......ook in de paardenwereld zijn sporen alweer achter laat....helaas trappen er nog steeds mensen in.... .

Waaronder PPG....ik krijg nog een boel centjes van deze klooijo

Je zal het niet geloven.....maar hij is over de brug gekomen..... :feest: :cheer: :feest: :cheer:
papagroom

Berichtdoor Kinke » 16 mei 2012 12:23

Fijn PPG, altijd prettig als je je centen krijgt :cheer:
Somewhere there is a thin woman inside of me screaming to get out. I usually shut her up with chocolate :)
Kinke

Berichtdoor sigrid1182 » 16 mei 2012 19:05

mooi zo PPg......beetje druk op de ketel...

ken nog iemand die eindelijk betaald heeft gehad van hem....
sigrid1182

Berichtdoor papagroom » 17 mei 2012 21:19

Vraag me wel weer af wie dat dan was Siegrid.....
papagroom

Berichtdoor quarterpounder » 22 mei 2012 20:44

Ik zelf ben nog nooit echt opgelicht in de paardenwereld (nee, echt niet!)
Ben wel een keer naar een paard gaan kijken, suuupergaaf dier was het. Alles zat er op, spins,stops, rollbacks, liep mooi vlak.. vond alles leuk aan dat paard. Zelf er op gezeten, in de hemel. Later belde ik voor het keuren hoe we dat zouden doen, en hoefde we ineens maar 2000 neer te leggen want hij had een beetje OCD.. vond het jammer dat ze het zei NA dat we helemaal daarheen waren gereden en ik al gek was van het paard, maargoed beter dat ze het in ieder geval vertelde en wel VOOR de keuring. Dus heb gezegd dat ik geen paard met een 'maar' er aan wilde kopen, maar een jong, gezond paard.

maaarrr... daarna heeft ze haar aan een ander verkocht en die zette m weer te koop, met erbij 100% gezond, is pas rontg. gekeurd, nooit gebreken gehad.

ben benieuwd wat er van dat paard is geworden... aangezien ze helemaal reining was getraind en de nieuwe eigenaar dat er dan ook vast mee wilde gaan rijden...

zo jammer voor het paard.
but officer that wasn't a U-turn, it was a rollback!!
Hoeraaa quarterpounder krijgt een klein quarterpoundertje !
quarterpounder

Berichtdoor Stef » 07 nov 2012 15:52

Wij hebben mensen op stal gehad die heel veel mensen opgelicht hebben, ben benieuwd of er hier nog mensen zijn die ook gedupeerde van hun zijn. Destijds hadden ze criollo's, 2 engels volbloeds en 2 mini's. Hij (engelsman) was jockey (geweest?) en zij had op duindigt gewerkt oid.
Zij deed ook fotografie, ze fokten bordeauxdoggen. Uiteindelijk zijn de naar Engeland vertrokken hebben daar een vakantie ranch op gezet. Het laatste wat ik gehoord heb is dat naar spanje zouden zijn, maar ze zijn niet te vinden. Ze hadden ook nog een zoontje van toen 3 ofzo (meer info per pb)
There's no future in the past....
Stef

Berichtdoor Kiwiko » 07 nov 2012 15:59

weet je nog hoe de namen waren?
Kiwiko
levensgenieter #1

Berichtdoor Stef » 07 nov 2012 16:01

yup, ik pb je ff
Stef

Berichtdoor Stef » 07 nov 2012 16:05

wat ze op hun geweten hebben? Hebbie ff? ;)
Stef

Berichtdoor Stef » 07 nov 2012 16:10

pb is naar je onderweg., de namen die je schetst, of, de letters, die kloppen....
Stef

Vorige

Keer terug naar Omgang en gedrag