Het Boeken Topic!!

Voor alle tips of afraders over boeken, tv, films, muziek, concerten ED

Moderators: Rider, Kiwiko, Inge, Shetan, Helpdeskundige

Re: Het Boeken Topic!!

Berichtdoor Jola » 08 maart 2012 20:15

Ik lees voornamelijk engelse boeken, Dan Brown, James Rollins, Jeffrey Archer, Kate Moss, Cody McFaden, Katherine Neville. Die neem ik dan mee op vakantie want anders kom ik niet aan lezen toe.
Maar heb laatst toch een nederlandstalig boek gekocht en kunnen lezen "Haar naam was Sarah" van Tatiana de Rosnay.
If you stick your head in the ground, you'll get your rear kicked.
Jola

Berichtdoor Little Girl » 08 maart 2012 20:25

dat vond ik echt een geweldig mooi boek...
Little Girl

Berichtdoor anya » 08 maart 2012 20:32

Goh ik zie hier wat fantasy-lezers. Heb ik zo'n beetje alles wel van gelezen.
Ik verkoop trouwens de hele inhoud van mijn boekenkast (alles fantasy, alles engels) dus als iemand nog wat zoekt?
Ik ben over op digitaal. Veel handiger. Ik ga op vakantie en neem een gig aan boeken mee :D

Game of thrones is trouwens op TV. Ik heb een HBO-abonnement sinds kort. Erg leuke series op die zenders.
anya

Berichtdoor Jola » 08 maart 2012 20:38

Little Girl schreef:dat vond ik echt een geweldig mooi boek...

Inderdaad! Heb het dan ook in 1 weekend uitgelezen. Had het er laatst met een collegaatje over en die vertelde mij later over een ander nederlandstalig boek dat ze aan het lezen was maar ik ben de titel kwijt. Zal het van de week nog eens aan haar vragen. Ging ook over de oorlog maar dan vanuit het standpunt van een duitse. Van wat mijn collegaatje vertelde wil ik dit boek zelf ook wel lezen.

Engelse boeken ben ik voor te vinden maar alleen maar fantasy Anya? Ben bang dat er voor mij niets bij gaat zitten, jammer!!
If you stick your head in the ground, you'll get your rear kicked.
Jola

Berichtdoor anya » 08 maart 2012 21:47

Het meeste is fantasy, beetje SF en wat literatuur. Maar die leende ik meesta van mijn zus (die doceerde Engels aan de UvA vroeger). Dus die stuurde mij dan een bubs boeken, of ik die ook even kon lezen, voordat zij de literatuurbesprekingen deed met haar studenten ;)
anya

Berichtdoor zigranta » 08 maart 2012 21:56

Breezy,kijk op marktplaats daar worden de omnibussen aangeboden voor 5 euro!
roze
groen
geel
zigranta

Berichtdoor Musli » 08 maart 2012 22:10

anya schreef:G
Ik ben over op digitaal. Veel handiger. Ik ga op vakantie en neem een gig aan boeken mee :D

ik heb ook wel een e-reader, maar voor het gevoel in je handen gaat er niets boven een echt boek, vind ik dan. Hoewel lezen in bed wel 1000x handiger is met een e-reader. Ik heb hem gekocht toen ik vorig jaar met een gebroken pols zat en echt niet kon lezen met alleen het gebruik van mijn linker hand. Maar uiteindelijk lees ik liever echte boeken :D
Let's eat, grandma. --- Let's eat grandma.
Correct interpunction saves lives!
Musli

Berichtdoor Truffel » 08 maart 2012 23:42

Ik ben helemaal wild van Karen Slaughter, heb ze allemaal in bezit en al 2 x gelezen.

Van het Slaugher House heeft ook een nieuwe schrijfster haar debuut gemaakt, het heet:
- Waarheen je ook vlucht, van Elizabeth Haynes

Dat kon ik echt niet meer wegleggen, moest zelfs mee naar de WC haha. Zitten echt van die :shock: momenten in.
Echte aanrader!
Truffel

Berichtdoor Heleen » 09 maart 2012 07:32

Dank je wel voor de tip, lijkt het enigzins op de boeken van Karen Slaughter...
En wat betreft ereader, ik heb er eentje aangeschaft voor in de sleurhut, met wedstrijden, alleen bij bol zit er een code op als je ze download omdat die aan koppelverkoop doen, met hun eigen readers..
Waar halen jullie de boeken vandaan, welke site?
Een schizofreen is nooit alleen
Heleen

Berichtdoor Truffel » 09 maart 2012 07:53

Hmm nee.. niet echt, het speelt maar tussen paar personen en er is geen heel politie/onderzoektsteam bij betrokken.

Het verhaal speelt in 2 tijdslijnen. De eerste tijdslijn is het stuk waarbij de hoofdpersoon haar vriend ontmoet en hoe zich dat ontwikkelt. De tweede tijdslijn speelt in de periode daarna, als de hoofdpersoon helemaal paranoia is en last heeft van dwangneuroses. Die 2 verhalen komen bij elkaar en dan begijp je hoe en waarom. Echt spannend!
Truffel

Berichtdoor ElineS » 09 maart 2012 10:01

Ik heb geen e-reader en die komt er ook niet. Gaat niets boven een echt boek. Heb wel een app op mijn telefoon waarmee ik boeken kan lezen en als ik dan in de trein zit, dan lees ik wel daarop, maar dat zijn dan al die oude boeken die gratis te downloaden zijn, zoals Alice in Wonderland, Dorian Grey, The Man Behind the Iron Mask en natuurlijk heel veel Jane Austen. Alles in het Engels. Heerlijk.
ElineS

Berichtdoor meetje22 » 09 maart 2012 10:13

Ik blijf toch echt trouw aan saskia Noort.
Wat een geweldige schrijfster is dat.
Haar verhalen hebben alle onderdelen en thema's die ik zoek in een boek.
http://diamondhairextensions.vpweb.nl/
meetje22

Berichtdoor Starling » 09 maart 2012 16:22

Ik ben echt fan van mijn ereader.. Geen gesleur meer met boeken.. en stukken goedkoper.. Ik kocht elke maand wel een paar boeken, en dat tikt aan..
EN neemt heel veel ruimte in..
Ben ook een selectie aan het maken hier. Het grootste deel gaat eruit.. allen wat bijzondere series die blijven.
Starling

Berichtdoor Heleen » 09 maart 2012 17:19

Waar kopen/downloaden jullie de boeken??
Een schizofreen is nooit alleen
Heleen

Berichtdoor Starling » 09 maart 2012 17:32

Mijn hubs heeft ze van de piraten boeg gehaald.. :D
Starling

Berichtdoor Cappie » 09 maart 2012 19:03

Wij hebben ook een tablet met ereaderfunctie. Wmb gaat er niets boven een ouderwets boekje, houd lekkerder vast. Het is wel handig dat je veel boeken met een ding kunt meenemen. Wij halen ze met thorens binnen oid.
Cappie

Berichtdoor Musli » 09 maart 2012 19:49

Pemmes schreef:Mijn hubs heeft ze van de piraten boeg gehaald.. :D

daar heb ik de hele HP reeks en de hele dexter reeks ook vandaan =)
Let's eat, grandma. --- Let's eat grandma.
Correct interpunction saves lives!
Musli

Berichtdoor EmptyWords » 12 maart 2012 15:58

eindelijk mensen die goodkind kennen, eindelijk! heb ze allemaal een keer of 3 gelezen, de hele serie, geweldig vind ik m.

kingmaker kingbreaker is ook een goede serie, weet zo niet meer wie t geschreven heeft. ze heef took een drie delige serie geschreven, ook een mooie serie, laatste deel ligt nog in de auto :+

paolini ook gelezen, deel 4 moet nog indd.

vriendlief leest ook een serie, kan zo niet op de schrijver komen, maar hij vind t geweldig... tis iig droge humor met vampieren enzo.

vampire dairies is ook neits aan twilight (ik zeg het toch) vond ik wel weer geweldig om te lezen, mja, ik vind kasteelrommantjes af en toe ook geweldig :P
Beauty is as Beauty does
EmptyWords

Berichtdoor ElineS » 12 maart 2012 16:27

EmptyWords schreef:eindelijk mensen die goodkind kennen, eindelijk! heb ze allemaal een keer of 3 gelezen, de hele serie, geweldig vind ik m.

kingmaker kingbreaker is ook een goede serie, weet zo niet meer wie t geschreven heeft. ze heef took een drie delige serie geschreven, ook een mooie serie, laatste deel ligt nog in de auto :+

paolini ook gelezen, deel 4 moet nog indd.

vriendlief leest ook een serie, kan zo niet op de schrijver komen, maar hij vind t geweldig... tis iig droge humor met vampieren enzo.

vampire dairies is ook neits aan twilight (ik zeg het toch) vond ik wel weer geweldig om te lezen, mja, ik vind kasteelrommantjes af en toe ook geweldig :P

Karen Miller :D. Heb ze allemaal gelezen, ook die met Hekat en haar zoon Zandakar. Daarvan vond ik de eerste mwah, maar deel 2 en 3, vooral 3 was heel leuk
ElineS

Berichtdoor zigranta » 12 maart 2012 18:55

Ik lees ook graag, maar de titels die ik hier voorbij zie komen zeggen mij niets.
Wat ik leuke verhalen vindt om te lezen zijn de romans van Olaf J de Landell.De schrijfwijze spreekt mij erg aan.
roze
groen
geel
zigranta

Berichtdoor EmptyWords » 14 maart 2012 09:56

deel 3 ben ik in begonnen, moet ik nog ff uit de auto halen, karen miller indd

de boeken van mn vriend zijn van kim harrisson
Beauty is as Beauty does
EmptyWords

Berichtdoor Cappie » 14 maart 2012 10:06

Gisteren op het station weer 2 pockets gekocht. Een chicklit van een Nederlandse vrouw waar ik de naam van kwijt ben en een Jack Reacher thriller van Lee Child. De eerste heb ik gisternacht uitgelezen, keek op de wekker en toen was het 1 uur.
Cappie

Berichtdoor Dorien66 » 14 maart 2012 11:36

:shock: Gisteren boeken gekocht? Da's nie slim nie. Vandaag is de Boekenweek begonnen en krijg je het boekenweekgeschenk cadeau als je een boek koopt. Of ga je voor 24 maart nog meer boeken kopen? :DD
Ik heb net mijn slag geslagen. Vier boeken voor de prijs van drie :thmup:
Ik kan niet begrijpen, niet verdragen dat men een mens beoordeelt niet naar wat hij is, maar naar de groep waar hij toevallig toe behoort.
- Primo Levi, Is dit een mens -
Dorien66

Berichtdoor Cappie » 14 maart 2012 11:43

Naja was op het station en was mijn boek vergeten dan moet je wat :P
Kans is best aanwezig, ga nu weer regelmatig naar school met de trein, dan blijft er licht wat plakken :DD
Cappie

Berichtdoor Lyonesse » 14 maart 2012 11:44

Van wie is het boekenweekgeschenk dit jaar?
Ik ben nu bezig met Jasmine Cresswell. Titel even vergeten en geen zin om naar boven te lopen. :D
Je gebruikt wel 11 spieren om je wenkbrauwen te fronsen, maar slechts 4 om je middelvinger op te steken... :DD
Lyonesse

VorigeVolgende

Keer terug naar lezen, luisteren, kijken en koken