vraagje aan ruinen/hengsten mensen

Hier vind je alle vragen en discussies over omgang en gedrag

Moderators: Rider, Kiwiko, Inge, Shetan, Helpdeskundige

vraagje aan ruinen/hengsten mensen

Berichtdoor bulkie » 08 mei 2014 15:01

Door toeval heb ik altijd merrie's gehad dus ik ken het probleem niet.Bij mij op stal staat een meisje,ze was aan het rijden en aan het klagen dat haar paard zo vervelend deed met zijn hoofd en id hij liep te schudden van links naar rechts en van boven naar beneden.Blijkbaar doet hij dit sinds een tijdje.Je hoorde ook de hele tijd zijn bit kletteren.Dus ik zei er is met je Bit volgens mij iets niet goed.Langs buiten,paste het wel,zat netjes op hoogte niet te groot.Maar toen ik zijn lip omhoog deed(zijn boven lip)Zag ik al snel het probleem.Het bit komt tegen zijn haaktand aan.Maar nu als ik dat ze die meestal niet weghalen,dat schijnt moeilijk te zijn.Maar wat dan?bitje ligt dus tussen de kiezen en haak tand.Laat je het bit zakken komt het tussen de haak en voortanden maar dan hangt het los in zijn mond en komt het volgens mij als nog tegen zijn haaktand aan .Doe je het bit strakker dan scheurt het beest zijn mondhoeken uit.
Mijn oplossing zou zijn toch de haaktanden eruit,of anders bitloos.Het is een frans volbloedje,mischiens dat die een kleine mondspleet hebben ?Ik roep ook maar wat.
bulkie

Re: vraagje aan ruinen/hengsten mensen

Berichtdoor bulkie » 08 mei 2014 15:41

Hij heeft nu drie rimpels in zijn mondhoek met Bit in.Ik durfde het niet strakker te zetten,dan is die mondhoek zo opgetrokken.Het was wel het eerste waar ik ook aan dacht,Bit te laag.
bulkie

Berichtdoor Kiwiko » 08 mei 2014 16:41

ik zou een maat kleiner bitje proberen :D
When a woman says "WHAT?" it is not because she did not hear you. She is giving you a chance to change what you said.
Kiwiko
levensgenieter #1

Berichtdoor bulkie » 08 mei 2014 17:21

Je zou gelijk kunnen hebben,ik zal eens zien of ik iets kleiner voor haar heb liggen.Het was mijn gedacht ook wel dat het bit wat ruim was.Maar ze zei dat het aangemeten was,maar aan beide kanten had ik zeker nog een vingerbreedte over het is een enkel gebroken watertrensje.
bulkie

Berichtdoor bulkie » 08 mei 2014 21:59

Heb net afgesproken om het weekend eens te zien wat hij op mijn verzameling bitjes doet.Heb ik morgen de tijd om te zoeken waar ik ze ook al weer neer gelegt heb.
bulkie

Berichtdoor Kadankovitch » 18 okt 2014 18:45

Een oplossing zou kunnen zijn een filé Baucher [in Duitsland Fillis Trense genoend]. Dit mondstuk blijft horisontaal oin de mond hangen waardoor het niet nodig is hoger te hangen; dus de trens komt in de mond hoger te liggen terwijl de mondhoeken niet hoger getrokken worden. Ik heb het jarenlang met Nimble gebruikt die ook maar een klein mondje had.
"La parole a été donnée à l'homme afin de déguiser ce qu'il ressent, et le regard afin de déguiser ce qu'il dit."
"Mann kann mir doch nicht verübeln daß ich von einem Tag auf den Anderen klüger geworden bin"
Kadankovitch

Keer terug naar Omgang en gedrag