Is het raar mijn inschrijfgeld terug te vragen?

Hier vind je alle vragen en discussies over omgang en gedrag

Moderators: Rider, Kiwiko, Inge, Shetan, Helpdeskundige

Is het raar mijn inschrijfgeld terug te vragen?

Berichtdoor komkommer » 22 mei 2013 19:46

Hallo,

Ik heb mij een tijdje geleden aangemeld op dit forum maar verder eigenlijk alleen meegelezen.
Nu zou ik toch graag jullie mening ontvangen over de volgende kwestie:

Ik heb mij enkele weken geleden ingeschreven voor het oefenspringen op een onderlinge wedstrijd voor het goede doel met 2 paarden. De sluitingsdatum voor het inschrijven is morgenavond, vrijdagmiddag komen de startlijsten pas (lekker laat ..)
Nu heb ik mij zojuist afgemeld. Daarnaast heb ik ook gevraagd wat er met mijn inschrijfgeld gebeurd, daar ik dat nergens terug kon vinden.

Kreeg ik teruggemaild dat ik van de lijst af ben gehaald, en dat mijn inschrijfgeld gedoneerd wordt aan het betreffende goede doel.

Ik viel zowat van mijn stoel! Dit is toch vrij brutaal?
Nu mijn vraag, hebben zij het recht om mijn geld te doneren aan het goede doel, zonder overleg zelfs? Het gaat om 20 euro, die ik normaal graag had willen betalen omdat ik dan fijn kon trainen, maar om zomaar 20 euro 'weg te gooien' vind ik zonde. Als ik geld over heb dan doneer ik dat zelf wel aan het goede doel, zou je toch zeggen ..

Heeft iemand hier meningen over? Ik snap dat het hier om 'maar' 20 euro gaat en dat het misschien wel anders is omdat het over het goede doel gaat, maar ik vind dit een rare gang van zaken en weet niet hoe hier nu op te reageren, want ik wil heel eerlijk gezegd mijn 20 euro wel graag terug.

Bedankt voor het lezen, en misschien hebben we hier een leuke discussie aan (en komt daaruit dat ik een enorme zeur ben :haha: )
Laatst bijgewerkt door komkommer op 22 mei 2013 20:15, in totaal 1 keer bewerkt.
komkommer

Re: Is het raar mijn inschrijfgeld terug te vragen?

Berichtdoor komkommer » 22 mei 2013 20:07

Het is (of beter gezegd: ik vind) jammer dat je het een smoes noemt. Ik overdenk mijn acties gewoon goed (of volgens anderen niet omdat ik geen ijzers heb, maar als ik die ijzers makkelijk had kunnen betalen had ik ook niet gemopperd om 20 euro), en ben op tijd met afmelden. Ik had ook gewoon geen reden kunnen geven. Maar dat is eigenlijk ook niet waar deze 'discussie' om gaat.

Of het op droog gras te glad is om te springen is een andere discussie, ik doe dat al jaren en vind dat absoluut niet.
komkommer

Berichtdoor komkommer » 22 mei 2013 20:14

Ik zal dat deel van het verhaal maar even weghalen, voordat mensen teveel af gaan dwalen.
komkommer

Berichtdoor komkommer » 22 mei 2013 20:23

Nee klopt, daar ben ik wel van op de hoogte.

Maar ik ben niet helemaal duidelijk geweest in mijn beginpost zie ik.

Het ging om een onderlinge wedstrijd, dus dat zal wel helemaal anders gaan. Ik heb tot nu toe nergens een procedure kunnen vinden, zowel op startlijsten als op hun site niet, dus ben benieuwd wat ze antwoorden.

Ik zal nog eens in het reglement kijken wat er staat over onderlinge wedstrijden (want dat ging nu ook via de KNHS door die nieuwe regeling, geloof ik), maar voel me wel een beetje een zuur om 20 euro, haha. Ach, het ging eigenlijk meer om het principe ..
komkommer

Berichtdoor komkommer » 22 mei 2013 20:26

Had mijn post nog snel gewijzigd, daar moest ik inderdaad ook aan denken, ga nu het reglement raadplegen.
komkommer

Berichtdoor komkommer » 22 mei 2013 20:31

Daar staat dus niks over in het reglement :paard:

Nouja, ik laat het er maar bij zitten denk ik. Heb een mail gestuurd dat ik het fijn had gevonden als ze aan de deelnemers mede gedeeld zouden hebben dat dit zou gebeuren.
komkommer

Berichtdoor papagroom » 22 mei 2013 22:09

Was de wedstrijd georganiseerd door je stal,of een vereniging?
Als hier op stal zo iets georganiseerd wordt,betaal je ook bij inschrijving,dat komt om dat er vantevoren wel onkosten gemaakt moeten worden.
Denk hier bij aan prijsjes catering,en dat soort van dingen,de overgebleven gelden gaan dan naar het goede doel.
Ook wij zouden dat in dit geval niet terug betalen,dat zou namelijk betekenen dat je mede stallers achteraf moeten bij betalen,of dat er minder wordt overgemaakt aan het goede doel.
Dit soort wedstrijden worden namelijk gezien als een donatie aan een goed doel,en jij mag (moeten is niet aan de orde) dan een paard starten.
Er zijn in de regel ook veel mensen die wel betalen,maar helemaal niet mee willen doen.
Ik vermoed dat deze constructie hier ook is toegepast.
Overigens vind ik vrijdag de startlijst klaar,bij sluiting op donderdag super snel.
Oh zo blij met de kracht van de zee!!!
Zie http://www.equiprotecta.nl
https://www.facebook.com/AquaProtecta
papagroom

Berichtdoor Kiwiko » 23 mei 2013 09:14

Je gooit geen 20 euro weg, je doneert 20 euro aan een goed doel zonder dat je er zelf iets aan hebt.

ik ben het helemaal met je eens dat de manier waarop niet correct is, en dat zou voor mij ook reden zijn om flink pissig te worden. Ik denk dat als ze je geantwoord hadden dat jij zelf de keuze kon hebben om die 20 euro "in de kas" te laten zitten dat je dat misschien wel gedaan had.
When a woman says "WHAT?" it is not because she did not hear you. She is giving you a chance to change what you said.
Kiwiko
levensgenieter #1

Berichtdoor s-Porter » 23 mei 2013 11:29

Ik ben iemand die zelf nog geen parcoursje van 80 cm springt op gras als ik ze niet 4 kant scherp kan zetten dus in dat opzicht kan ik het me voorstellen... Al had je dat beter van te voren kunnen bedenken natuurlijk...

Voor de rest heb je gewoon recht op je startgeld als de sluitingsdatum nog niet geweest is...

Blijft lastig natuurlijk, heel veel herrie gaan schoppen als het voor het goede doel is :DD
Gebrek aan smaak valt niemand te verwijten :DD
s-Porter

Berichtdoor s-Porter » 23 mei 2013 11:33

papagroom schreef:Was de wedstrijd georganiseerd door je stal,of een vereniging?
Als hier op stal zo iets georganiseerd wordt,betaal je ook bij inschrijving,dat komt om dat er vantevoren wel onkosten gemaakt moeten worden.
Denk hier bij aan prijsjes catering,en dat soort van dingen,de overgebleven gelden gaan dan naar het goede doel.
Ook wij zouden dat in dit geval niet terug betalen,dat zou namelijk betekenen dat je mede stallers achteraf moeten bij betalen,of dat er minder wordt overgemaakt aan het goede doel.
Dit soort wedstrijden worden namelijk gezien als een donatie aan een goed doel,en jij mag (moeten is niet aan de orde) dan een paard starten.
Er zijn in de regel ook veel mensen die wel betalen,maar helemaal niet mee willen doen.
Ik vermoed dat deze constructie hier ook is toegepast.
Overigens vind ik vrijdag de startlijst klaar,bij sluiting op donderdag super snel.

Dat kan wel zo zijn dat jullie dat doen... Maar je bent dan gewoon in strijd met de reglementen. Dus dat kan je doen tot iemand het niet pikt en naar de KNHS stapt en er flink ruzie gaat lopen maken...

Dat laatste hoeft helemaal niet als het oefenspringen vrijdagavond is, is het vrij krap aan.
Gebrek aan smaak valt niemand te verwijten :DD
s-Porter

Keer terug naar Omgang en gedrag