Het advertentie topic

Hier vind je alle vragen en discussies over omgang en gedrag

Moderators: Rider, Kiwiko, Inge, Shetan, Helpdeskundige

Het advertentie topic

Berichtdoor Lyonesse » 08 dec 2012 14:57

Ik zit de laatste tijd vaak advertenties te kijken, en wil zo af en toe wel eens een mening over het paard of de afstamming etc. Vooral om te leren en oriënteren. Maar om dat nu iedere keer in het cafe te doen... :D Ook komen er nu vaker advertenties langs met schandalige of slechte verkoopfoto's etc. Die mogen hier ook :)

Ik zal zelf wel beginnen.
http://www.pferdekauf.de/pferd--daten--1107110.html

http://www.pferdekauf.de/pferd--Hannove ... 03265.html

Wat vinden jullie van bovenstaande 2 paarden qua bouw, afstamming etc? :)
Je gebruikt wel 11 spieren om je wenkbrauwen te fronsen, maar slechts 4 om je middelvinger op te steken... :DD
Lyonesse

Re: Het advertentie topic

Berichtdoor Anne_GTI » 09 dec 2012 23:59

Qua bouw staat de eerste me meer aan maar ze hebben beide weinig gepresteerd. B niveau op die leeftijd vind ik geen echt pluspunt.
tweede vind ik te klein en ook niet fijn gebouwd.
Zou er zelf aan voorbij lopen.
Gaat een ruiter naar de kapper. Komt ie weer buiten.... Wat denk je.... Pony weg....
Anne_GTI

Berichtdoor sigrid1182 » 12 dec 2012 00:18

1e paard schuimt op beide fotos niet, krijg niet de indruk van een fijn door lichaam bewegend paard.....

2e paard heeft wel erg hellend kruis er aan...hals beetje op de kop er op staan....
sigrid1182

Berichtdoor The_Stig » 12 dec 2012 11:00

Ben altijd voorzichtig met het beoordelen van paarden aan de hand van foto's of video. Zat paarden gezien welke succesvol lichte tour liepen waar je nog geen 3000 euro voor zou geven als je ze op stand zonder zadel zag staan.
The_Stig

Berichtdoor Lyonesse » 12 dec 2012 15:27

Het 2e paard, vind ik echt een leuk paard. Vooral op de laatste foto.
Afbeelding

Eerste vind ik zelf ook niet zo bijzonder. Zou er denk ik ook niet gaan kijken, maar vast veel mensen wel alleen al vanwege zijn kleur. :)
Je gebruikt wel 11 spieren om je wenkbrauwen te fronsen, maar slechts 4 om je middelvinger op te steken... :DD
Lyonesse

Berichtdoor Nonneke » 20 dec 2012 19:15

T is maar net wat de gek ervoor geeft!

Maar zie inderdaad ook veel van dit soort ads langskomen, ze staan er nog voor veel meer.
Nonneke

Berichtdoor pzn » 20 dec 2012 19:30

Die bonte is best grappig, maar wel erg duur voor een paard wat L dressuur loopt en 8 jaar oud is. Nou zijn de paarden in Duitsland ook een stuk duurder dan in Nederland.

2de heeft een zware hals eraan en persoonlijk vind ik de verbinding bij de lendenen echt niet prettig. Maar ik weet niet wat die moet kosten en hoe die zich opwaardeerd als ie begint te bewegen.
pzn

Berichtdoor pzn » 20 dec 2012 19:32

Palmboom schreef:http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-toebehoren/paarden/m613874935-zeer-brave-5-jarige-kwpn-ruin.html?c=4dc4183dfac1254e7aa85845826d5acd&previousPage=mympBuyer

Wist het ff niet ergens anders te plaatsen, maar ligt het aan mij of is de vraagprijs aan de hoge kant?

Tis maar wat de gek der voor geeft.Hij heeft wel een afzichtelijk lelijke kop :D
Maar goed, ik geloof dat de hele wereld Hannes/Gigolo van Isabell Werth als jong paard ook had laten staan :D
pzn

Berichtdoor Lyonesse » 21 dec 2012 07:32

Palmboom schreef:http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-toebehoren/paarden/m613874935-zeer-brave-5-jarige-kwpn-ruin.html?c=4dc4183dfac1254e7aa85845826d5acd&previousPage=mympBuyer

Wist het ff niet ergens anders te plaatsen, maar ligt het aan mij of is de vraagprijs aan de hoge kant?

Wat een hertenhalsje heeft die. Zit sowieso niet helemaal lekker in elkaar/zijn vel krijg ik de indruk...
Lyonesse

Berichtdoor Lyonesse » 11 feb 2013 08:19

http://www.virtualzonehorses.nl/pg1.html

Wat vinden jullie van dit paard? :)
Lyonesse

Berichtdoor Kadankovitch » 21 feb 2013 08:00

Lyonesse schreef:http://www.virtualzonehorses.nl/pg1.html

Wat vinden jullie van dit paard? :)

Leuk paard om te zien, maar ik moet mij aansluiten bij het bezwaar van Stig m.b.t. het beoordelen van paarden zelfs als hierbij een video is, vaak zegt dat ook niet alles.

Maar goed. Mijn staat het korte kruis van de merrie tegen en daardoor de aansluiting aan de rug/lendenen. Bij de bewegende beelden valt mij op dat het dier het grondverlatend achterbeen nog achter de massa hoekt. De prijs vind ik allerzins redelijk.
"La parole a été donnée à l'homme afin de déguiser ce qu'il ressent, et le regard afin de déguiser ce qu'il dit."
"Mann kann mir doch nicht verübeln daß ich von einem Tag auf den Anderen klüger geworden bin"
Kadankovitch

Berichtdoor Lyonesse » 21 feb 2013 08:47

Ik zie wat je bedoeld mbt de aansluiting van de lendenen, dat verloopt niet helemaal vloeiend. Maar kan dat voor serieuze problemen zorgen? (Zowel rijtechnisch, als algemene rugproblemen)
Lyonesse

Berichtdoor Kadankovitch » 21 feb 2013 09:08

Rugproblemen vind ik een onderwerp dat mijns inziens teveel aandacht krijgt in precies dezelfde hoeveelheid dat rijkunstige problemen dan te weinig krijgen. Anders gezegd als je het rijkunstig correct aanpakt krijg je geen rugproblemen [kort door de bocht].

Het is natuurlijk geen wet van Meden en Perzen, maar men gaat ervan uit dat een langer kruis meer bespiering draagt en daardoor ook meer kracht kan overbrengen op de bodem. Om mijn eigen bezwaar te relativeren moet ik wel zeggen dat mijn beste paard ooit ook zo'n kruis/lendenpartij had. Hij was uiterzonderlijk goed in alle verzamelde onderdelen. Feitelijk komt het er op neer dat ik de schurft heb aan het kopen van een paard omdat ik er de zenuwen van krijg; alleen in een langere proefperiode is hier echt iets definitief over te zeggen. Maar dat houdt in dat ik dit paard waarschijnlijk niet zou kopen, omdat ik het risico niet durf te lopen, in deze tijd [waar het opnieuw van de hand doen echt niet gemakkelijk is]
"La parole a été donnée à l'homme afin de déguiser ce qu'il ressent, et le regard afin de déguiser ce qu'il dit."
"Mann kann mir doch nicht verübeln daß ich von einem Tag auf den Anderen klüger geworden bin"
Kadankovitch

Berichtdoor Lyonesse » 05 maart 2013 09:24

Lyonesse

Berichtdoor Lyonesse » 30 jul 2013 07:30

http://www.deine-tierwelt.de/kleinanzei ... a78349591/
Dit lijkt mij toch echt een heel leuk paard...
Lyonesse

Berichtdoor Kadankovitch » 30 jul 2013 11:40

Zeker iets dat ik graag zou willen hebben, maar de prijs. Ik zeg niet dat het te duur is, daarvoor zou ik me op de markt van Iberische paarden moeten oriënteren, maar het is zeker meer dan ik nu kan uitgeven. Maar dat is niets nieuws.
Kadankovitch

Keer terug naar Omgang en gedrag