Opgelicht in de paardenwereld

Hier vind je alle vragen en discussies over omgang en gedrag

Moderators: Rider, Kiwiko, Inge, Shetan, Helpdeskundige

Re: Opgelicht in de paardenwereld

Berichtdoor gaelle » 18 jul 2011 19:32

Eigenlijk niet. Wel in een andere vorm. Mensen met een heleboel blabla.... jou in hun plannen denken te betrekken en uiteindelijk met niets komen...., hun afspraken niet nakomen..... Ben er helemaal klaar mee....
gaelle

Berichtdoor Kiwiko » 18 jul 2011 19:33

Kleine toevoeging...... alleen bewijsbare verhalen uit eigen ervaring. Geen gespeculeer of meningen :)
When a woman says "WHAT?" it is not because she did not hear you. She is giving you a chance to change what you said.
Kiwiko
levensgenieter #1

Berichtdoor papagroom » 18 jul 2011 20:57

Dit is een link topic dames.....als iemand zich opgelicht voelt maar dat in werkelijk heid niet is....kan die hier zomaar iemands goede naam te grabbel gooien.
Ik gooi niet snel de kont tegen de krib maaruh......
Oh zo blij met de kracht van de zee!!!
Zie http://www.equiprotecta.nl
https://www.facebook.com/AquaProtecta
papagroom

Berichtdoor Kiwiko » 18 jul 2011 21:02

daarom ook mijn toevoeging PPG :D

bewijsbaar en uit eerste hand. Vooral bewijsbaar is voor mij belangrijk :)
When a woman says "WHAT?" it is not because she did not hear you. She is giving you a chance to change what you said.
Kiwiko
levensgenieter #1

Berichtdoor gaelle » 18 jul 2011 21:09

iemand die haar veulen hier in de opfok deed. In de 4 jaar dat de merrie hier stond, kwam ze vele malen hier met haar andere paard logeren (kostenloos). Uiteindelijk wilde ze naar hier verhuizen. Heb met haar vele malen alle te koop staande huizen bezocht, vele kilometers gereden( geheel kostenloos). Uiteindelijk is ze met haar paard met de noorderzon vertrokken zonder betaling van stalgeld. Een enveloppe met papier was wat mij restte.

Het heeft mij mijn naiefiteit grotendeels doen verdwijnen. Het was niet de eerste keer dat mij zoiets overkwam, (andere mensen, andere paardgerelateerde gebeurtenissen) maar wat mij betreft wel de laatste. Het doet mij nu dikdoende mensen met de nodige gereserveerdheid tegemoet treden. Eerst zien, dan geloven...
( Had liever een neutraal antwoord gegeven....)
gaelle

Berichtdoor Kiwiko » 18 jul 2011 21:17

gaelle schreef:iemand die haar veulen hier in de opfok deed. In de 4 jaar dat de merrie hier stond, kwam ze vele malen hier met haar andere paard logeren (kostenloos). Uiteindelijk wilde ze naar hier verhuizen. Heb met haar vele malen alle te koop staande huizen bezocht, vele kilometers gereden( geheel kostenloos). Uiteindelijk is ze met haar paard met de noorderzon vertrokken zonder betaling van stalgeld. Een enveloppe met papier was wat mij restte.

Het heeft mij mijn naiefiteit grotendeels doen verdwijnen. Het was niet de eerste keer dat mij zoiets overkwam, (andere mensen, andere paardgerelateerde gebeurtenissen) maar wat mij betreft wel de laatste. Het doet mij nu dikdoende mensen met de nodige gereserveerdheid tegemoet treden. Eerst zien, dan geloven...
( Had liever een neutraal antwoord gegeven....)

ik laat je ook zitten nu Gaelle.......... is gewoon zo. Ik loop dik achter met betalen voor dikkie dik, ik heb ook veel plannen die ik ook deels met jou uit wil voeren en die gewoon nu niet van de grond komen. En weet je, jij zorgt zo goed voor mijn vent....... en je bent zo een bijzonder persoon dat ik het zelf er waarschijnlijk moeilijker mee heb dan jij :D

Ik ben ook onbetrouwbaar in mijn afspraken, ik zeg dingen die ik soms gewoon niet waar kan maken omdat dan andere dingen op het pad komen waardoor ik toch niet "effe" op en neer kan komen...... en ik, ja ik vind dat moeiijk en lastig, want weet je JIJ, JIJ verdient beter....... veel beter. En weet je wat het gekke is, je hebt het mij nooit kwalijk genomen....... Nooit!

knap mens!!!
Er komt een tijd Gaelle.............. en dat weet jij ook, de tijd komt......... en dan kijken wij terug vanuit een schommelstoel die aan de walnotenboom hangt (waarschijnlijk oud en bejaard) en dan zeggen we tegen elkaar........ weet je nog ouwe :D :D
Kiwiko
levensgenieter #1

Berichtdoor Untitled_dream » 18 jul 2011 21:43

Ervaring van mijzelf:

1. Ik zou met mijn vorige pony grote maat bij een nieuwe stal gaan staan. Paarden zouden iedere dag uuuuuuuren op de wei komen (daarom ging ik daar ook staan). Na krap een klein half jaartje ging en het stalgeld omhoog en kwamen de paarden nog maar 's ochtends of 's middags op de wei, in totaal dus een uurtje of 3 - 4 maximaal. Na 7 maanden gingen de paarden nog maar om de dag op de wei.

2. Ik zou een paard kopen, met de koper een prijs van 8500 overeen gekomen. Het ging om een goed talentvol paard, niet zomaar iets. Paard had last van een klein relatief onbelangrijk kwaaltje, ik wilde dat dat over was voordat ik daadwerkelijk tot de koop overging. Dit was afgesproken. Paard was kl. en rontg. helemaal ok, aldus de koper. Nadat het kleine kwaaltje over was liet ik het dier keuren bij mijn eigen DA. DA vond iets heel kleins maar wat levensbedreigend was, en dacht dat verkoper mij probeerde op te lichten. Dat laatste durf ik zelf niet met zekerheid te zeggen.
Untitled_dream

Berichtdoor gaelle » 18 jul 2011 21:53

Kim, ik weet van jouw situatie. Daar ben je eerlijk in. Dan rest voor mij de zorg en hoop op betere tijden. Heeft niets met oplichting te maken. Ik weet van te vore waar ik aan begin. De door mij verhaalde geschiedenis had meer te maken met narcisme en het daarbij behorende opgeblazen ego van de eigenaresse waar ik de dupe van werd. Dat heet naiefiteit.
gaelle

Berichtdoor papagroom » 18 jul 2011 22:16

Niet paard gerelateerd maar noemenswaard.

Jaren geleden had ik een mannetje dat weleens een spoed klusje voor de zaak deet.
Gescheiden vader van 2 dochters.
In zn huisje was het een puin zooi, en van jeugd zorg mochten zijn dochtertjes (althands volgens hem) niet meer langs komen.
Papagroom dacht toen uit goeigheid....weet je wat jong...we knappen dat spulletje even leuk op,en houden het in op je verdiensten.
En je raad het al.....ik heb hem nooit weer gezien....oplichten is tot hier aan toe,maar misbruik maken van je goeigheid......ben nog steeds boos als ik er aan denk.
papagroom

Berichtdoor CharlotteW » 21 jul 2011 17:44

Stiekem moet ik wel lachen om deze topictitel :oops:

Ik vraag me eerder af wie er in de paardenwereld nou NIET is opgelicht.
CharlotteW

Berichtdoor CharlotteW » 22 jul 2011 08:52

Dat ben ik niet met je eens.
De oplichter is degene die fout is, niet degene die opgelicht wordt.
In de goedheid van mensen (kunnen) vertrouwen, vind ik een goede eigenschap.
Dat maakt meestal hele prettige mensen, ze gaan van het positieve uit.
Helaas moet je er in de paardenwereld altijd van het negatieve uitgaan, niemand is te vertrouwen, tenzij ze het tegendeel bewijzen. En dat laatste doet dan weer (bijna) niemand.
CharlotteW

Berichtdoor Mando » 23 jul 2011 06:59

Nee ik ook niet. Wel dat mijn vertrouwen heel erg beschaamd is en dat er heel hard op mijn hart getrapt is door "paardenmensen".

Ik check altijd alles tig keer en als ik dan 1 dingetje tegenkom waar ik mijn twijfels bij heb dan neem ik gelijk de kuienlatten.

Vind het zo laag als mensen niet eerlijk zijn.
Ook een wijze uil is ooit geboren als uilskuiken.....
Mando

Berichtdoor meetje22 » 23 jul 2011 20:32

Opgelicht niet,zwaar in de zeik genomen wel ;)
Nee zonder gein, zo ken ik er ook eentje.
Die zou zorgen dat Bo niet meer zou steigeren.
Zijn methode: om alles heen rijden wat Bo zou kunnen triggeren om te steigeren.
Dat is in mijn ogen een probleem omzeilen,niet oplossen.
Afijn hij heeft het hem nooit kunnen afleren en ik was een hoop centen armer.
Toen ik em na een maand ophaalde was er dus niks veranderd,behalve de omvang van mn portomonee ;)
http://diamondhairextensions.vpweb.nl/
meetje22

Berichtdoor meetje22 » 23 jul 2011 21:20

sita schreef:Sterre, dat noem ik toch wel oplichten, bah!!!!!!!!
Meetje dus die figuur deed aan symptoombestrijding??? Lost ook niks op...

Ja joh,adverteerd op marktplaats en zet ook in zn advertentie dat geen paard te moeilijk voor hem is.
Dus ik met volle moed Bo bij hem afgeleverd en er nogmaals heel duidelijk het probleem bij verteld.
Maar meneer was dus banger aangelegd als dat ie zelf dacht en durfde het probleem helemaal niet aan te pakken.
Tot de dag van vandaag niemand getroffen die het echt daadwerkelijk aandurfde :cry:
Ik ga dus eerdaags zelf weer met hem aan de slag.
Vooral in de hoop dat ie nu uitgepuberd is na een jaar rust.
Het is gewoon eeuwig zonde, zo'n goed paard dat zo machtig hoog kan springen en dan zo'n karakter erbij :cry:
meetje22

Berichtdoor papagroom » 23 jul 2011 21:59

Hier zou eigenlijk moeten gelden....no cure no pay...
papagroom

Berichtdoor CharlotteW » 26 jul 2011 08:39

papagroom schreef:Hier zou eigenlijk moeten gelden....no cure no pay...

Ja.
In principe werk ik op die manier.
MAAR :DD Om te voorkomen dat ik er (weer) zelf armer van word in plaats van dat er een zakcentje van over blijft, stel ik inmiddels wel behoorlijke eisen. En zelfs dan nog gaat het mis.
Na elk akkefietje hebben we weer een nieuw hoofdstuk in het contract, onder het motto: al doende leert men.
CharlotteW

Berichtdoor meetje22 » 26 jul 2011 20:44

sita schreef:@Meetje, heb je je licht al eens opgestoken bij Gert van den Hof?

Ik ga hem eerst weer zelf proberen op te pakken en ik zat er inderdaad ook aan te denken om eens contact met hem op te nemen mocht het mij niet lukken.
Hij is op zich best hard maar het is wel een aanpak die in mijn plaatje past dus ik denk dat ik er met hem wel uit ga komen.
meetje22

Berichtdoor pzn » 26 jul 2011 21:50

tja ben je dan opgelicht, ik vraag het mij af. Ik denk dat het meer een verhaal van onkunde aan beide kanten is. Er lopen zoveel mensen in paardenland die overtuigt zijn van hun kunnen. En dan komen ze een keer een paard tegen die een maatje teveel is en dan gaat ze het om ego kwesties wel proberen. TJa..........

reactie is trouwens op het verhaal van sterre.

Meetje, mensen die roepen dat ze alle beesten klaar krijgen die moet je sowieso niet geloven. Dat is het soort blaaskaak, die vaak als het niet lukt de vervelende weg pakt uit frustratie. Zelfs van t Hof beweerd het niet namelijk.
pzn

Berichtdoor Kiwiko » 27 jul 2011 07:38

Precies!
Kiwiko
levensgenieter #1

Berichtdoor Rajo » 27 jul 2011 09:50

ik kom met een goede kennis overeen om een paard dat bij haar staat tegen voerkosten bij mij te zetten. Paard is niet van haar en die kennis maakt me wijs dat eigenaresse het weet dat paard bij mij staat. Ook zegt ze dat ze van eigenaresse geen geld meer krijgt (wat niet waar is blijkt later).
Uiteindelijk komt eigenaresse viavia te weten dat ie bij mij staat, we bellen maar ze vindt het ok omdat hij prima verzorgt wordt. Zij belt naar kennis dat paard mag blijven staan en diezelfde dag komt kennis paard ophalen (zonder iets te laten weten op mijn domein geweest). Paard is sindsdien nog altijd spoorloos. Kennis zegt dat eigenaresse eerst nog achterstallige kosten moet betalen van een vierduizend euro.

En dit is dan nog een heel verkorte versie van het verhaal ..
Rajo

Berichtdoor pzn » 28 jul 2011 19:51

Ik denk dat je mij verkeerd begrijpt Sterre, want ik doel niet op dat jij te weinig onkunde hebt, maar dat sommige beleerders zichzelf enorm hoog inschatten en dat het dan misgaat.
Ze hadden van dag 1 veel meer openheid moeten geven over de training. Tenminste dat vind ik.

Verder weet ik dat de meeste africhters de paarden het liefst zo uit de opfok hebben en zo min mogelijk kennen. In de jaren dat ik veel zadelmak maakte had ik ook liever de paarden zo groen en rauw mogelijk uit de wei. Dus het excuus van die persoon is ook raar.
pzn

Berichtdoor Kiwiko » 28 jul 2011 20:26

Ik ook hoor PZN :D

ik had het liefst dat ze nog helemaal niks wisten van de grote boze wereld :) zo groen mogelijk, dat was het fijnsten werken :)
Kiwiko
levensgenieter #1

Berichtdoor gaelle » 29 jul 2011 22:46

De paarden hier gebracht om zadelmak te maken, zijn meestal paarden met negatieve ervaringen. Zelfs paarden die gevaarlijk gedrag laten zien , omdat er zoveel mee is gekl....t.
Voor mij maakt dat niet uit. Zolang ik maar de tijd en het vertrouwen krijg van de eigenaar. Voor mij heel belangrijk,want angst is een geduchte tegenstander.

Ook paarden die hier met bewegingsproblemen komen, staan hier op basis van no cure, no pay. Ik belazer niet graag mensen en ik word ook niet graag belazerd.
gaelle

Berichtdoor MarvanTom » 09 okt 2011 16:05

Ik meld me ook even.
Had ad gezet voor gratis stal voor Shet in ruil voor gezelschap voor Tom.
Shet ala allesvreter (heeft altijd bij geitjes gestaan) wordt ziek, DA erbij. Meerdere malen DA erbij zelfs met haar toestemming.
Nu wil baasje de DA-kosten niet betalen en heeft nu nog 1 week om dat te doen en pony op te halen.
Laatste mail van haar was dat ze de pony aan ons had gegeven en de helft wil betalen...
Leuk, maar moet je dat niet zeggen ofzo dan?
Nee, zij heeft dat geregeld door een NSPS bewijs van inschrijving, die niet op haar naam staat, door de brievenbus te gooien.
Tja...
Zo werkt dat niet natuurlijk, weet ze, maar betalen doet ze ook niet, terwijl ze de nota's heeft ontvangen via mij.
Want, jaja, daar ga ik natuurlijk, de nota's staan op mijn naam...
Ik wil wedden dat ze de pony niet ophaalt, de helft niet betaald en wij dus een probleem hebben.
Madam liegt, bedriegt en wie is weer de dupe? Juist, Mar and family...
Maar de draak in mij is wakker gemaakt, dit is nog niet afgelopen, maar moet echt nog 1 week wachten...
Veni,Vidi, Velpon: ik kwam, zag en bleef plakken...
MarvanTom

Berichtdoor liesje » 09 okt 2011 21:25

Even een vraagje Marvan.
Gaat dit over Kloris of over de nieuwe shet?
Vroeger is vroeger en van teveel omkijken gaat je nek zeer doen
whatever doesn't kill me........beter start running
liesje

Volgende

Keer terug naar Omgang en gedrag