opeens beginnende spat, wat zijn de opties?

Moderators: Rider, Kiwiko, Inge, Shetan, Helpdeskundige

Re: opeens beginnende spat, wat zijn de opties?

Berichtdoor anya » 23 okt 2011 14:05

Ik had het echt nooit gedacht in maart (ik had gedacht dat ik haar weg zou moeten brengen). Maar we hebben een galopje gedaan in de bak. En wat stapwerk. Lan heeft (vind ze zelf) geen hulpen van enige betekenis meer. Het is wat roestig zullen we maar zeggen.

Alleen de galopshulp zit er nog op. Ik dacht galop. Zij dacht weg te spuiten :D Dat mocht dus niet. Toen kreeg ik een buik, mocht ook niet en daarna een keurige galop op een heeeeeeeel erg grote cirkel. Maar wel goed op beide kanten. Draf nog even geprobeerd. Je moet heel goed kijken wil je wat zien. Spatbeen zet ze recht onder de massa maar ze maakt de pas nét iets kleiner. Wél een behoorlijke verbetering vergeleken bij drie weken terug.

Pensionhouder gaat nu twee keer per week de bak slepen op afgesproken tijden, zodat Lan een half uurtje vooral in stap en galop in de bak kan 'werken'. Het wordt wel tijd dat ze weer aan het werk gaat. Ze gaat op het moment in halve passage langs door haar zelf verzonnen 'enge' dingen buiten. Met veel SNOHORT. En dat voor het paard dat we voorop zetten als de jonkies voor het eerst mee naar buiten gaan.. Er moet dus duidelijk wat gebeuren voor het koppie.
anya

Berichtdoor MonaLisa » 23 okt 2011 14:24

:thmup: Geweldig!
Pessimisten zijn realisten, maar optimisten bereiken meer.
MonaLisa

Berichtdoor Kiwiko » 23 okt 2011 20:09

OOOOOOO super Anya.............. ben heel, heel blij voor jullie! Goed nieuws! :)
When a woman says "WHAT?" it is not because she did not hear you. She is giving you a chance to change what you said.
Kiwiko
levensgenieter #1

Berichtdoor anya » 20 nov 2011 16:18

De kont loopt in Timboektoe :D
Want ze is natuurlijk niet meer gewend te werken.

Maar... Van de week dacht ik al.. het voelt goed..
Dus vandaag even iemand anders op Lan gezet... Zodat ik het zelf kon zien..

In de buitenbak (dus in het relatief zware zand).
Van maart (katskreupel) tot nu :cheer:

Volgens mij kan ik dit topic afsluiten. Ik ga heel voorzichtig weer met haar aan het werk.
Ik krijg alleen die dikke hak niet helemaal weg. Ze heeft wel een back on track-hakding tegenwoordig. En het lijkt het vocht wat weg te halen.

http://www.youtube.com/watch?v=wpFvTUeLyXU
anya

Berichtdoor Kiwiko » 20 nov 2011 16:22

hahahahahhaha leuk hoor!!! :D :D :D leuk filmpje............ :D
When a woman says "WHAT?" it is not because she did not hear you. She is giving you a chance to change what you said.
Kiwiko
levensgenieter #1

Berichtdoor anya » 18 dec 2011 00:18

Nou ik doe hier ook maar even een update.

Lan gaat super. Ik ben haar weer wat aan het oppakken, iets erbij aan het rijden. Dat wil zeggen, als Lan uitgeraast is. Want die kan weer lopen en dat zul je dan weten ook. Galop is een soort roetsbaan met botsautotjes, je galoppeert aan, zij wil weg, je zegt dat het niet mag, wissel, wissel, wissel op de plek en dan doen we het toch maar zoals ik aangeef. Ik ben er van de week bijna afgevallen van het lachen.

Maar eh.. wie zegt dat paarden niet laten merken als ze lol hebben, die moeten eens komen kijken :D Heel gaaf.
anya

Berichtdoor Kiwiko » 18 dec 2011 08:17

hihihihi heerlijk Anya!! echt helemaal TOP!
Kiwiko
levensgenieter #1

Vorige

Keer terug naar Vragen aan de dierenarts