Is het een idee....

Alle forumzaken aangaande poetsplaats

Moderators: Rider, Kiwiko, Inge, Shetan, Helpdeskundige

Re: Is het een idee....

Berichtdoor Billy » 09 okt 2014 20:33

Ik zou ook niet weten waarom dat zou moeten. Ramptoeristen hou je altijd, en als je iets niet openbaar kunt schrijven, dan moet je je afvragen of je het wel op internet zou moeten zetten...
Don't fuck with me, I fuck back!!
Billy

Berichtdoor bulkie » 09 okt 2014 21:09

In feite heb je daar gelijk in Billy.Iets wat niet geweten mag worden moet je zeker niet op internet zetten ,want uiteindelijk komt dat meestal toch wel uit.
Maar persoonlijk vind ik de Ramptoeristen best wel vervelend.Voor mij mogen ze best alles lezen en zeker het mooie van bokt over bokkers is,dat de besprokene daar ook kunnen reageren.Dat gedeelte zou ik ook zeker openbaar maken.Maar bv alleen de kroeg voor mensen die ook effectief posten,dan weet je ook wie leest wat je schrijft.
bulkie

Berichtdoor HalveZola » 09 okt 2014 22:52

Kun je beter een whats app groep voor aanmaken of messenger oid. Dan weet je zeker dat het binnen die groep blijft (als het goed is :DD )
HalveZola

Berichtdoor Quartel » 09 okt 2014 23:06

Ik heb ook een blauwe maandag een forum gehad......is inmiddels niet meer haha.
Daar was ook een gesloten gedeelte......daar kon niet iedereen zomaar bij.
Nadeel is wel dat dat deel het meest gebruikt werd en het zo voor nieuwe gebruikers erg stil leek.
Voordeel is dat mensen hun verhaal wel ergens kwijt konden en dat fijn vonden.

*kruipt weer terug onder die steen*
Quartel

Berichtdoor Ratje » 22 okt 2014 21:01

Spuitelf meld zich ook weer eens.

Ik zit ook nog op een ander forum, een besloten forum.

Daar zitten we inmiddels al onvoorstelbaar lang met hetzelfde kleine clubje. Geen enkel nieuw bloed, weinig actieve topics, de moderators zijn reeds lang gevlogen en we kennen elkaar inmiddels zo goed dat er geen echte ruzies meer ontstaan, al kan er best harde kritiek gegeven worden.

Het is een leuke, veilige plek waar je veel kwijt kan. Maar niet iets wat een Poetsplaats imo zou moeten willen.

Wil je perse persoonlijke dingen delen op internet, dan moet je sowieso enorm oppassen met misbruik. Beter kan je dan een whatsapp-groep aanmaken met die mensen van het forum die je dusdanig vertrouwt, of je maakt een mailgroep aan of zoiets. Dan kan je redelijk controleren bij wie je berichten terecht komen.

Poetsplaats is gewoon een openbare plek, een clubje eigenwijze paardentantes (en paar heren). Prima, leuk leesvoer. Soms om wat te posten. Niets mis mee denk ik. Er komen (en gaan) nog steeds mensen, er zit dus een vorm van "leven" in. Dat op zich is al kunstig, een forum zo lang levendig houden. En dat kan alleen maar door het open te houden. Krijgen mensen het idee dat ze buitengesloten worden door afgesloten gedeelten dan blijven ze weg, en daardoor krijgen potentiele nieuwe bezoekers het idee dat het een (te) kleine club is waar je niet tussen komt. Soms terecht, soms niet. Maar die blijven dan vaak niet.

Ik denk eigenlijk dat Poetsplaats gewoon moet blijven zoals het is. Open en duidelijk. Geen geheimen en gedoe achter de schermen. What you see is what you get.
Ik ben verbaal niet bijster handig, mijn opmerkingen zijn meestal goed bedoeld.

http://www.facebook.com/profile.php?id= ... 06&sk=wall
Ratje

Berichtdoor ElineS » 23 okt 2014 15:11

Kan het niet anders dan met Ratje eens zijn. Een forum hoort gewoon open te zijn, voor alles en iedereen. Dat weet je van te voren. Als je dingen post op een forum, staat dat in het openbaar. Wil je dat niet, wil je met alleen een paar mensen van dat forum over bepaalde dingen spreken, prima, maar dan zul je je eigen medium moeten zoeken. Whatsapp of een groepsgesprek op facebook.. Maar op een forum hoort dat in principe gewoon niet.
ElineS

Berichtdoor picobello » 23 okt 2014 21:01

Ik ben niet een actieve poster ( ik schrok toen ik keek wanneer ik voor t laatst gepost heb) maar ik lees nog wel regelmatig mee. Laat iid lekker alles open staan. Wat je niet wil dat anderen weten moet je niet op internet zetten, dat vind ik een heel goeie waarheid.
picobello

Berichtdoor bulkie » 23 okt 2014 21:13

Het is wel zo,dat je met alleen maar meelezers ook niet bepaald een forum levendig houd.
bulkie

Berichtdoor Ratje » 23 okt 2014 21:22

Nee Bulkie, dat klopt. Maar mensen klikken heel rap weg als ze denken dat er een besloten gedeelte is. Dus gewoon open laten die hap, laat maar zien dat er leven is. De beste manier om nieuwe mensen te trekken is laten zien dat er leven is, zonder dat het een (te) hechte/ vaste kliek is.

Heb je dingen die je perse prive wil bespreken met iemand of een groepje zijn daar zat mogelijkheden voor.

Gewoon open laten die hap dus.
Ik ben verbaal niet bijster handig, mijn opmerkingen zijn meestal goed bedoeld.

http://www.facebook.com/profile.php?id= ... 06&sk=wall
Ratje

Vorige

Keer terug naar Poetsplaats forumzaken