door Ratje » 22 okt 2014 21:01
Spuitelf meld zich ook weer eens.
Ik zit ook nog op een ander forum, een besloten forum.
Daar zitten we inmiddels al onvoorstelbaar lang met hetzelfde kleine clubje. Geen enkel nieuw bloed, weinig actieve topics, de moderators zijn reeds lang gevlogen en we kennen elkaar inmiddels zo goed dat er geen echte ruzies meer ontstaan, al kan er best harde kritiek gegeven worden.
Het is een leuke, veilige plek waar je veel kwijt kan. Maar niet iets wat een Poetsplaats imo zou moeten willen.
Wil je perse persoonlijke dingen delen op internet, dan moet je sowieso enorm oppassen met misbruik. Beter kan je dan een whatsapp-groep aanmaken met die mensen van het forum die je dusdanig vertrouwt, of je maakt een mailgroep aan of zoiets. Dan kan je redelijk controleren bij wie je berichten terecht komen.
Poetsplaats is gewoon een openbare plek, een clubje eigenwijze paardentantes (en paar heren). Prima, leuk leesvoer. Soms om wat te posten. Niets mis mee denk ik. Er komen (en gaan) nog steeds mensen, er zit dus een vorm van "leven" in. Dat op zich is al kunstig, een forum zo lang levendig houden. En dat kan alleen maar door het open te houden. Krijgen mensen het idee dat ze buitengesloten worden door afgesloten gedeelten dan blijven ze weg, en daardoor krijgen potentiele nieuwe bezoekers het idee dat het een (te) kleine club is waar je niet tussen komt. Soms terecht, soms niet. Maar die blijven dan vaak niet.
Ik denk eigenlijk dat Poetsplaats gewoon moet blijven zoals het is. Open en duidelijk. Geen geheimen en gedoe achter de schermen. What you see is what you get.