Is het een idee....

Alle forumzaken aangaande poetsplaats

Moderators: Rider, Kiwiko, Inge, Shetan, Helpdeskundige

Is het een idee....

Berichtdoor bulkie » 08 okt 2014 20:43

Het valt me op dat als er een HOT Item is, zoals nu met kevertje er plots langs alle kanten mensen reageren die nog nooit ergens gereageerd hebben en waarschijnlijk ook nooit meer zullen doen.

Is het een idee om een deel van poetsplaats af te sluiten voor mensen met maar één of twee of zelfs nul posts.
Ik ken niks van forums dus weet niet of het haalbaar is.Maar bv dat ze in eerste instantie alleen op bokt en bokkers kunnen en het paarde gedeelte maar dat de huiskamer en zo gesloten voor mensen met minder als 10 posts of zo blijft?

Ik post eerlijk gezegd zo anoniem mogelijk, omdat ik op bokt in een huiskamer topic zat en alles wat ik daar vertelde direkt aan mijn pensionhouder verteld werd,met bijbehorende verzonnen elementen er bij.
Plus vriendinnen van mijn dochter die op bokt zochten wat ik over onze paarden schreef,dat was in de tijd dat ik iets te open en eerlijk was.En ook de reikbaarheid van internet niet goed snapte.
Ik vond het hier eigenlijk wel lekker klein en wat anoniem,maar nu voel ik gewoon weer een berg terughoudendheid opkomen.
bulkie

Re: Is het een idee....

Berichtdoor Kiwiko » 08 okt 2014 21:13

ja daar kunnen we best wel over babbelen. Persoonlijk ben ik geen voor of tegenstander :) dus kom allemaal maar op met je ideeen hierover en dan gaan we gewoon kijken naar wat het beste haalbaar is :)
When a woman says "WHAT?" it is not because she did not hear you. She is giving you a chance to change what you said.
Kiwiko
levensgenieter #1

Berichtdoor Marreke » 08 okt 2014 22:07

Minder dan 10 posts gaat niemand tegenhouden en ik zit niet zo te wachten op 10 "o, mooie pony!" posts.
Wat wel vrij simpel kan is een gesloten subforum waar je enkel op aanvraag aan mee mag doen. Dan moet een mod of admin expliciet toestemming geven, eventueel nadat ze een grondige motivatie van de gebruiker hebben gekregen waarom die daar zou mogen meelezen of posten.
Marreke

Berichtdoor Dorien66 » 08 okt 2014 22:38

Marreke schreef:Wat wel vrij simpel kan is een gesloten subforum waar je enkel op aanvraag aan mee mag doen. Dan moet een mod of admin expliciet toestemming geven, eventueel nadat ze een grondige motivatie van de gebruiker hebben gekregen waarom die daar zou mogen meelezen of posten.

En hoe weet een gebruiker van het bestaan van dat gesloten subforum? Ik kom bijvoorbeeld niet dagelijks op poets en lees niet alles, dus mis ik wel eens wat. Een minimum aantal posts lijkt me makkelijker, je kunt het aantal toch ook hoger instellen? Bijvoorbeeld 100. Ik geloof er niks van dat iemand 100x 'wat een leuke pony' gaat posten. En als iemand die moeite wel neemt, mag zij/hij ook wel beloond worden met toegang :DD
Ik kan niet begrijpen, niet verdragen dat men een mens beoordeelt niet naar wat hij is, maar naar de groep waar hij toevallig toe behoort.
- Primo Levi, Is dit een mens -
Dorien66

Berichtdoor papagroom » 08 okt 2014 22:45

Maar met wat voor doel?
Iedereen mag dat toch gewoon lezen,en wie weet levert het ook nog leuke actieve leden op.
Als een onderwerp uitsluitend voor een bepaalde groep gebruikers is kun je altijd nog een besloten topic aanmaken,dat alleen zichtbaar is voor genodigden.
Oh zo blij met de kracht van de zee!!!
Zie http://www.equiprotecta.nl
https://www.facebook.com/AquaProtecta
papagroom

Berichtdoor Jada » 08 okt 2014 22:47

Marreke schreef:Minder dan 10 posts gaat niemand tegenhouden en ik zit niet zo te wachten op 10 "o, mooie pony!" posts.
Wat wel vrij simpel kan is een gesloten subforum waar je enkel op aanvraag aan mee mag doen. Dan moet een mod of admin expliciet toestemming geven, eventueel nadat ze een grondige motivatie van de gebruiker hebben gekregen waarom die daar zou mogen meelezen of posten.

Een soort ballotage commissie ? Als je in het pulletje past, dan mag je meedoen :thmup:
Hoe stel je je die motivatie voor? Hoe bepaal je of die klopt ?
Als je een afgesloten gedeelte wil, dan lijkt het mij zinvoller om een minimaal aantal posts in te stellen.
Als je geen meelezers wil, hou dan een gesloten forum
Jada

Berichtdoor Marreke » 08 okt 2014 23:09

Ik gaf alleen aan hoe je technisch een grote toeloop van eenmalige posters kunt stoppen. En dat terwijl je alle topictitels wel kunt laten zien.
Er werd in de OP gevraagd naar een oplossing voor hot-topics waardoor er nu opeens veel nieuwe gebruikers komen vanwege één hot-topic.
Met de vraag om motivatie vis je in één klap veel sensatiezoekers er uit terwijl 10 keer "leuke pony" dat veel minder doet.
Marreke

Berichtdoor HalveZola » 08 okt 2014 23:46

Was dat niet al zo?
Alleen poetsers van het eerste uur hadden toch toegang tot een bepaald gedeelte van het forum? Of is dat inmiddels niet meer zo?
HalveZola

Berichtdoor sasja0705 » 09 okt 2014 06:30

Op zich is die idee goed ( au, dan val ik ook uit de boot, ben ja meest een stille meelezer en heb volgens mij nog geen eens 10 posts, haha)
Maar : ik denk dat het hier binnenkort wel weer rustig wordt en dat de grote toeloop een logisch gevolg is omdat in eens twee fora hetzelfde , heftige, onderwerp behandelen.
Niet te vergeten, dat je op bokt zoms heel voorzichtig met je worden en info moet omgaan en hier op Pp het toch recht voor raap is...
Ramptourisme heb je overal en zodra het onderwerp kevertje in de achtergrond rukt zullen ook veel van de "nieuwe" ledeb weer verdwijnen
sasja0705

Berichtdoor Kiwiko » 09 okt 2014 06:40

misschien (ik weet niet of het mogelijk is hoor) iets met hoe vaak ingelogd en hoe lang lid.

Iemand met 0 posts die wel een paar keer per week inlogt en een half jaar lid is bijvoorbeeld? Ik weet het niet :)
When a woman says "WHAT?" it is not because she did not hear you. She is giving you a chance to change what you said.
Kiwiko
levensgenieter #1

Berichtdoor papagroom » 09 okt 2014 07:10

Iemand die hier zwaar onder vuur ligt, moet wel de kans krijgen zich te verdedigen
papagroom

Berichtdoor Kiwiko » 09 okt 2014 07:15

DAT is ook weer waar :D

Dat is een van de dingen die samen gaan met dat hier alles openbaar besproken mag worden. Iemand kan zich dus louter en alleen aanmelden om zich te verdedigen indien hier besproken...... dat moeten we dus ook op een of andere manier ondervangen
Kiwiko
levensgenieter #1

Berichtdoor Lyonesse » 09 okt 2014 08:07

Eerlijk he... Hoeveel actieve topics zijn hier nou? Wel 2 stuks :DD En 1 van die 2 is alleen zichtbaar als je ingelogd bent...
Als je als nieuw lid aan posts moet komen door "leuke pony" reacties, kom je hier al van een koude kermis thuis, want foto's worden hier zelden geplaatst. (andere topics ook btw :+ ) Als je dan ineens gaat reageren op fototopics van een jaar oud, val je al door de mand, want waarom zou je daar nog op reageren? :P Beter idee lijkt mij om gewoon de huiskamer/kroeg dan besloten te maken. Maar ja, dan moet je alsnog de eisen verzinnen, waarmee je toegang kunt krijgen... Dan hoeft ook niemand zich aan te melden om zich te verdedigen (dat wordt immers in het bokttopic besproken, en daar kan diegene gewoon posten)

Voorstel: Kroeg besloten maken. Toegang vanaf 25 zinvolle posts? (Hoef je alleen maar een poos mee te praten in het bokttopic :) )
Je gebruikt wel 11 spieren om je wenkbrauwen te fronsen, maar slechts 4 om je middelvinger op te steken... :DD
Lyonesse

Berichtdoor Kiwiko » 09 okt 2014 08:09

zit wel wat in :D
Kiwiko
levensgenieter #1

Berichtdoor Lyonesse » 09 okt 2014 08:17

Op het haflingerforum hebben ze hier trouwens wel een mooie voor, op zich...
Het was altijd betaald (5 euro per jaar, later 2,50), maar door het teruglopende aantal actieve leden, is het forum weer gratis geworden. Een aantal vaste leden daar had ook behoefte aan een afgesloten plekje waar niet iedereen kom meeloeren. Ze hebben toen daar de huiskamer op prive gezet, en je kunt toegang krijgen als je VIP-lid bent. VIP wordt je door een vrijwillige bijdrage over te maken naar het forum, dat mag al 50 cent per jaar zijn, dan heb je toegang tot de huiskamer. Maar eerlijk is eerlijk, ik heb nooit de behoefte gevoeld om alleen daarvoor te gaan betalen, en ik vermoed dat de meerderheid dat hier ook niet ziet zitten. Bovendien zit je dan met een probleem wbt waar het geld naartoe moet worden overgemaakt. Het haflingerforum heeft er een speciale rekening voor geopend, waar volgens mij alle beheerders toegang tot hebben (server wordt er ook van betaald etc) Dit om te voorkomen dat iemand ervan kon worden beschuldigd dat hij/zij geld achterover had gedrukt. Maar het is wel erg veel gedoe, dat kan vast anders :)
Je gebruikt wel 11 spieren om je wenkbrauwen te fronsen, maar slechts 4 om je middelvinger op te steken... :DD
Lyonesse

Berichtdoor Kiwiko » 09 okt 2014 08:23

Daar heb ik geen behoefte aan :)

De kosten van dit forum zijn zo laag dat ik die wel kan dragen en ik zie er echt helemaal niks in om een administratie bij te gaan houden voor een leuk tijdverdrijf :D :D

Als je mensen laat betalen ga je ook verplichtingen aan......... en eerlijk is braaf, als ik het nu zat ben..... dan trek ik gewoon de stekker eruit en ben ik niemand verantwoording schuldig, zodra je mensen geld over laat maken dan krijg je (denk ik) er een bak gezeik bij waar ik echt helemaal geen zin in heb :D
Kiwiko
levensgenieter #1

Berichtdoor Lyonesse » 09 okt 2014 08:26

Bovendien, stel je zou zo'n rekening openen, moet je ook nog persoonlijk garant staan, en zodra er geld in het spel komt, denken mensen ook meteen dat ze daarmee rechten hebben gekocht, of worden mensen achterdochtig over wat er met he geld gebeurd is etc. Moet je hier ook niet willen :)
Lyonesse

Berichtdoor miccamaaike » 09 okt 2014 08:45

Ik heb me er eigenlijk over verbaasd dat het grootste gedeelte van pp gewoon openbaar is... t is mij ook nog niet helemaal duidelijk wat alleen voor leden te lezen is en wat niet.

Met een topic als die van kevertje was het te verwachten dat er een grote toestroom is. Er hebben heel veel mensen meegeleefd en die mensen willen ook graag weten wat er gebeurt is. Als ik niet zo nieuwsgierig was geweest had ik ook nooit ontdekt dat ik de opa in dit verhaal bleek te kennen en had Dolly (uit t kevertjetopic) hem dus ook nooit kunnen benaderen. In dit geval zat er dus denk ik ook wel iets positiefs aan.

Kan me wel voorstellen dat een afgesloten gedeelte gewenst is. Soort huiskamer idee waar niet iedereen zomaar mee kan lezen.
miccamaaike

Berichtdoor papagroom » 09 okt 2014 10:22

Kun je in de kroeg doen Maaike....alles wat de badgasten bespreken blijft binnenskamers
papagroom

Berichtdoor HalveZola » 09 okt 2014 11:45

Shetan schreef:Nee hoor er is geen 'geheim' gedeelte.

Toen met dat gedoe met Sita/ Saapke toch wel?
HalveZola

Berichtdoor liesje » 09 okt 2014 12:31

Er si wel een ''geheime'' gedeelte geweest waar je zelf voor mocht kiezen als je verhaal kwijt wou en dan kon je zelf kiezen wie het mocht zien.
Een soort prive kamer waar je kon bepraten wat je heel erg dwars zat zonder dat heel de wereld erin kon gluren.
Vroeger is vroeger en van teveel omkijken gaat je nek zeer doen
whatever doesn't kill me........beter start running
liesje

Berichtdoor Kiwiko » 09 okt 2014 17:43

liesje schreef:Er si wel een ''geheime'' gedeelte geweest waar je zelf voor mocht kiezen als je verhaal kwijt wou en dan kon je zelf kiezen wie het mocht zien.
Een soort prive kamer waar je kon bepraten wat je heel erg dwars zat zonder dat heel de wereld erin kon gluren.

Nee je kan wel als je dat wil op aanvraag een besloten ding doen waar je met een door jou gekozen gezelschap een probleem dat niet voor openbaarheid geschikt is kan bespreken ...... dat kan wel :)

maar dan is het jouw topic alleen zichtbaar voor de door jouw uitgekozen mensen.... maar dat is al heel lang niet meer voorgekomen dat iemand dat wilde :)
Kiwiko
levensgenieter #1

Berichtdoor Jada » 09 okt 2014 18:09

Lyonesse schreef:Eerlijk he... Hoeveel actieve topics zijn hier nou? Wel 2 stuks :DD En 1 van die 2 is alleen zichtbaar als je ingelogd bent...
Als je als nieuw lid aan posts moet komen door "leuke pony" reacties, kom je hier al van een koude kermis thuis, want foto's worden hier zelden geplaatst. (andere topics ook btw :+ ) Als je dan ineens gaat reageren op fototopics van een jaar oud, val je al door de mand, want waarom zou je daar nog op reageren? :P Beter idee lijkt mij om gewoon de huiskamer/kroeg dan besloten te maken. Maar ja, dan moet je alsnog de eisen verzinnen, waarmee je toegang kunt krijgen... Dan hoeft ook niemand zich aan te melden om zich te verdedigen (dat wordt immers in het bokttopic besproken, en daar kan diegene gewoon posten)

Voorstel: Kroeg besloten maken. Toegang vanaf 25 zinvolle posts? (Hoef je alleen maar een poos mee te praten in het bokttopic :) )

Precies, het is hier al net een huiskamer van Bokt. Alleen wordt er (bijna) niet gecensureerd en zijn er meer meelezers i.p.v. actieve posters.
Jada

Berichtdoor liesje » 09 okt 2014 19:15

Kiwiko schreef:
liesje schreef:Er si wel een ''geheime'' gedeelte geweest waar je zelf voor mocht kiezen als je verhaal kwijt wou en dan kon je zelf kiezen wie het mocht zien.

Nee je kan wel als je dat wil op aanvraag een besloten ding doen waar je met een door jou gekozen gezelschap een probleem dat niet voor openbaarheid geschikt is kan bespreken ...... dat kan wel :)

maar dan is het jouw topic alleen zichtbaar voor de door jouw uitgekozen mensen.... maar dat is al heel lang niet meer voorgekomen dat iemand dat wilde :)

En dat bedoelde ik dus ook :) ,dat is dan eigenlijk in mijn ogen een soort geheime gedeelte.
Maar ik dacht dat dat niet meer mogelijk was? :dontknow
Vroeger is vroeger en van teveel omkijken gaat je nek zeer doen
whatever doesn't kill me........beter start running
liesje

Berichtdoor Kiwiko » 09 okt 2014 19:16

kan wel maar dan moet ik uitzoeken hoe ik dat moet doen, en het is best wel een klus. :) dus liever niet :D
Kiwiko
levensgenieter #1

Volgende

Keer terug naar Poetsplaats forumzaken