Uhm, WAT???

Heb je vandaag iets beleefd? Deel het dan hier met ons!

Moderators: Rider, Kiwiko, Inge, Shetan, Helpdeskundige

Uhm, WAT???

Berichtdoor Marreke » 07 jun 2016 23:02

Afgelopen zondagochtend kreeg ik een telefoontje. Een vriendelijk klinkende dame vroeg mij informatie over Hanne.

Uhm, WAT???

Hanne is in 2012 door ons weggegeven. Wij hadden opeens geen wei meer en zij zochten een gezelschapspony voor hun wedstrijdpaard. Mooi geregeld toch?
Paspoort is met Hanne meegegeven MAAR ik heb het papierwerk dat Hanne niet meer van mij is. De mutatie moet de nieuwe eigenaar doen, maar omdat die dat niet gedaan heeft... Ben ik officieel nog eigenaar en sanitair verantwoordelijke!
Verhaal uitgelegd en toen gevraagd waarom ze de achtergrond van Hanne wilde weten.
Tja, omdat Hanne in beslag genomen was!

Uhm, WAT???

Dat kan niet, en ze kan zeker niet 140 km van hier gestaan hebben. Volgens de laatste berichten staat ze tevreden gras te maaien op nog geen 5 km van hier.
Nee hoor, ze is hier (140 km van bij mij) bij een oudere man in beslag genomen omdat hij zelfs na verschillende bezoeken van de dierenbescherming nog steeds niet voldoende voor zijn dieren zorgde. Al zijn dieren zijn in beslag genomen.

Uhm, WAT???

Ik heb aan mijn buurman, die mij met de "ik zoek een gezelschapspony voor mijn wedstrijdpaard eigenaars" van Hanne in contact gebracht had, gevraagd of hij de laatste tijd nog iets over Hanne gehoord had. Hij had toevallig vorige week nog gevraagd hoe het ging. Alles ging goed, ze stond een dorp verderop in een wei van 2 HA samen met een ander paard.

Uhm, WAT???

Buurman verteld wat voor telefoontje ik had gehad. Buurman heeft die mensen opgebeld met het verhaal dat ik Hanne graag eens wou zien. En toen begon het gestotter!

Ja, WAT!!!

Komende donderdag, of de donderdag erna, ga ik bij Hanne op bezoek. Het schijnt dat ze in goede gezondheid is, maar nu wil ik dat zeker weten.
En afhankelijk van wat ik zie en hoor zal ik moeten beslissen of ik haar overdraag of terughaal. Tenslotte ben ik blijkbaar nog steeds eigenaar en verantwoordelijke.
Als ze haar willen laten adopteren als "kan nog op gereden worden" wordt het serieus hard nadenken. Ik vind dat op Hanne niet meer gereden kan worden vanwege haar medische problemen. Er werd al niet meer op gereden toen ze nog bij mij stond.
Maar op het moment dat ik haar terughaal zal ik ofwel een wei moeten vinden, ofwel een paar kilometer omheining moeten verhogen.

Tja, WAT NU???

O ja, mocht er ergens een 25-jarige palomino (c pony) merrie ter adoptie aangeboden worden... Laat het mij even weten.
Ik heb 1 keer de grote fout gemaakt door mensen te vertrouwen op hun woord maar dat gebeurt geen tweede keer.
Marreke

Re: Uhm, WAT???

Berichtdoor Kiwiko » 08 jun 2016 07:34

Wat???? Bizar.... echt ..
Ik ben er ook ingestonken met gaelle. .mm dus neem jezelf niks kwalijk. Sterkte
When a woman says "WHAT?" it is not because she did not hear you. She is giving you a chance to change what you said.
Kiwiko
levensgenieter #1

Berichtdoor sasja0705 » 09 jun 2016 14:25

Echt , super bizar. Hebben ze de chip niet verkeerd uitgelezen? Lukt het nog om vandaag naar Hanne te kijken? Ben echt super benieuwd wat er uitkomt.
sasja0705

Berichtdoor Jet » 14 jun 2016 16:13

Jeetje wat een verhaal! Ik ben wel benieuwd of je afgelopen donderdag nog tijd hebt gehad om bij Hanne te gaan kijken, of dat het a.s. donderdag gaat worden. Ik zou haar dan toch maar "houden" en ervoor zorgen dat ze met een maatje kan staan. In het uiterste geval kan je haar nog in laten slapen als je echt geen mogelijkheid ziet om haar zelf te houden, een paard heeft er geen erg in of het vandaag gaat of volgend jaar. Als er niet op gereden kan worden zal er toch iets met haar aan de hand zijn lijkt me, dus naar mijn idee laat je dan geen gezond paard inslapen. Dit klinkt misschien hard, maar ik zou ook niemand meer vertrouwen in zaken zoals deze.
Jet

Berichtdoor janouk » 14 jun 2016 16:52

Helemaal eens met Jet.
Ik zou haar terugnemen en zorgen dat ze niet in de handel terecht komt.
Succes
Je bent altijd gek, voordat je een genie bent. Johan Cruyf.
http://www.chaletparketsport.nl website van onze paarden
janouk

Berichtdoor Marreke » 14 jun 2016 20:09

Vandaag naar Hanne geweest en ze staat er eigenlijk goed bij. Smid is al geweest, ze is ontwormd en de tandarts komt deze week nog. Ze is redelijk op gewicht en de paar wondjes die ze heeft worden goed verzorgd. Spieren en vet heeft ze niet meer maar dat was te verwachten na 2 jaar op slijk en een dieet van wortels en te weinig hooi. Rot om te zeggen, maar ik ben stiekem blij dat ze zo'n bitch is als het op eten aan komt. De pony die bij haar stond was er veel slechter aan toe. Die was wel heel mager.

Ze staat voorlopig op een manege voor aangepast paardrijden maar er wordt op Hanne niet gereden. Ze is ook niet geschikt om met gehandicapten te werken.
Ik heb mijn verhaal gedaan en uitleg gegeven over haar karakter en haar gezondheid.
Hanne herkende ons meteen, dat was aan alles te merken, maar "ons madam" was duidelijk gepikeerd omdat wij haar zolang niet opgezocht hadden. Dat is zoooo Hanne!!
Leuk detail: Hanne vloog uit naar een andere pony en de mensen van de manege wilden tussenbeide komen. Maar één vermanend "NEE!" van mij was voldoende om haar te laten stoppen. Toen ze daarna ook nog op mijn stemcommando naar achter stapte, bij die pony vandaan, waren ze allemaal enorm verbaasd.

Blijkbaar vonden ze dat belangrijk genoeg om toe te zeggen dat wij een soort vetorecht hebben bij adoptie. En omdat ik officieel nog de eigenaar ben, denk ik.
Ze gaan sowieso contact opnemen als er een adoptieplek gevonden is. En ze zijn er nu ook van overtuigd dat er niet meer op gereden mag worden, iets wat voor mij heel belangrijk is.
Ik ga het goed in de gaten houden maar ik denk dat het wel goed gaat komen met Hanne.
De mevrouw van de opvang wil haar eigenlijk zelf houden en ik had de indruk dat mevrouw meestal haar zin wel krijgt.
Marreke

Berichtdoor Marreke » 14 jun 2016 21:10

Een heel iel nekkie nu...
http://i1258.photobucket.com/albums/ii5 ... 181753.jpg
Ik krijg daar dus geen foto van geplaatst, kan alleen de link plaatsen.

Moeilijk te vergelijken, maar haar nek bij ons, toen ze nog wat vet (teveel) had...
Afbeelding
Marreke

Berichtdoor sasja0705 » 15 jun 2016 06:53

Als ik het goed begrijp, hebben die kennissen van jou buurman haar dus verkocht of weggeven? En zijn blijven beweren dat ze nog bij hun is? Wat zegt jou buurman hiervan? En heb je hun al aan hun oren getrokken?
sasja0705

Berichtdoor Marreke » 16 jun 2016 16:58

sasja0705, ja de kennissen van de buurman hebben haar twee jaar geleden weggegeven/verkocht. Ze stond al die tijd zogezegd in de buurt. Ik kreeg "updates" via de buurman want je weet zelf ook, niemand kan zo goed voor je pony zorgen als jijzelf. Dan ga je niet snel kijken, want wat als...?
En zolang de buurman updates gaf dat alles goed ging was het voor mij ook goed. Moet je dan zelf gaan kijken? De pony laten weten dat je in de buurt ben?

Buurman was zooo boos dat hij hun gezegd heeft dat ze haar maar terug moeten halen (kan niet, en dat weten we ook), maar als ze dat proberen bekennen ze hun aandeel.
Ik ga niet naar die mensen toe, dat zou niet goed komen...
Marreke

Berichtdoor sasja0705 » 17 jun 2016 06:56

Snap ik, ik had ook zoiets. Jaren geleden een meisje uit een dorp verderop. Wekenlang heb ik haar opgehaald om te kijken of het klikt en of ze echt goed was voor hem. Uiteindelijk Joe verhuisd. Na 3 maanden zouden we de papieren overdragen. Eerst kreeg ik bijna dagelijks updates , dan minder maar dat vond ik nog niet erg. Kijken wilde ik toen niet omdat ik haar vertrouwde en omdat ik hem toch miste.
Lang verhaal kort : via via heeft mij de stal eigenaar gevonden en vroeg mij waarom Joe als sinds weken niet meer verzorgd werd (incl voeren, dat nam zij maar over omdat je het dier ja niet laat verhongeren ) en dat ze hem hiervoor al 2 keer van het spoor geplukt had. Ikbwas flabbergasted en belde meteen die meid. Grote mond,welletjes nietjes en in de middag ben ik hem gaan ophalen. Hij zag er vreselijk uit en het duurde weken voordat hij weer de oude was. Inmiddels is hij 36 en gaat alleen maar nog weg als hij omvalt.
Laatst kwam ik haar nog eens tegen en geloof mij zelfs nu heb ik nog moordneigingen
sasja0705

Berichtdoor Kiwiko » 17 jun 2016 17:44

het is een rare wereld die paardenwereld .........

maar wat een leuk koppie zit daarop joh!
When a woman says "WHAT?" it is not because she did not hear you. She is giving you a chance to change what you said.
Kiwiko
levensgenieter #1

Berichtdoor Marreke » 18 jun 2016 00:21

Zo leuk als het koppie is, zo moeilijk is haar karakter. Ze mag en vertrouwt je en ze doet alles voor je, of ze mag je niet/vertrouwt je niet en doet alles om je tegen te werken.
Dat is ook een reden waarom ik niet wil dat er nog iemand op haar gaat rijden. Ze is gewoon niet betrouwbaar zolang je haar vertrouwen niet hebt gewonnen. En zelfs goede ruiters hebben dat al ondervonden. Ze is niet te beroerd om er tussenuit te schieten en dan een haakse bocht te maken op volle snelheid. En als dat niet helpt gaat ze gerust door de knieën, letterlijk!

Mijn ene dochter kon haar een halster omdoen, het halstertouw over haar nek gooien, zonder zadel erop springen en zo over de weg naar de wei rijden. Mijn andere dochter kon alleen blijven zitten als ik er naast liep. Die twee vertrouwden elkaar niet genoeg na een miscommunicatie bij de eerste ontmoeting.
Bij de ene sprong ze metershoog en meters ver over het kleinste plasje water. Ik heb met haar gezwommen. En dan niet "tot de knietjes het water in", maar echt zwemmen.
Dat heeft haar (geestelijk) heel veel moeite gekost en heel veel van haar vertrouwen gevraagd maar ze deed het uiteindelijk toch maar voor mij.

Hanne heeft een leuk koppie, maar een leuk koppie is net als een goede sportgerichte afstamming. Het wil niet altijd zeggen dat er leuke samenwerking/een goed resultaat in de sport automatisch volgt.
Marreke

Berichtdoor Kiwiko » 18 jun 2016 07:20

:D

vandaar dat ik het koppie zo leuk vind :)
Kiwiko
levensgenieter #1

Berichtdoor Marreke » 21 jun 2016 18:53

Binnenkort komt dat leuke koppie ws ter adoptie. Ik zal je wel een seintje geven als het zover is... :D
Marreke

Berichtdoor Marreke » 04 okt 2016 21:45

Nou, het leuke koppie staat ter adoptie. En ondanks dat haar voorgeschiedenis gekend is, staat ze toch beschreven als: Hier heb je Hanne. Hanne, een mooie pony, zoekt een nieuwe thuis. Ze is gechipt, ontwormd en met alles in orde. Ze is 25 maar in de fleur van haar leven.
Deze week wordt ze nog getest in de piste en het gaat hier om een ideaal verzorgpaard, gezelschapspaard maar ook recreatief berijden is mogelijk.

Bij ons was het jarenlang hooi weken, Ventipulmin geven, Acetylsalicylzuur geven, zelfs cortisonen geven en vanaf ongeveer 2010 "op rust" wegens benauwdheid en hoesten. Zelfs een blokje rond stappen was haar teveel.
En nu zou er gewoon mee gereden kunnen worden? Of ze hebben daar de beste DA van de wereld, of ze vertellen mogelijke adoptanten alleen maar wat die willen horen.

Ik hoop eigenlijk dat ze de eerste de beste ruiter die er op kruipt snoeihard er af flikkert.
Marreke

Berichtdoor Kiwiko » 07 okt 2016 20:44

tjees meis.............. en nu?
Kiwiko
levensgenieter #1

Berichtdoor Marreke » 10 okt 2016 23:53

Ik ben aan het bekijken wat mijn mogelijkheden zijn.
Officieel is ze van mij en kan ik haar opeisen. Op papier ben ik blijkbaar nog steeds eigenaresse.
Ik heb ook nooit iets getekend om haar af te staan.
Behalve dat stom stukkie papier van het mutatieformulier. Maar daar is nooit iets mee gedaan.
Komt er echter een té dikke rekening van de opvang... dan heb ik ook het bewijs dat ik toch gèèn eigenaresse ben.

Het is gewoon heel jammer dat ik nu geen plek heb om haar gelukkig te maken.
Wie een plekkie heeft voor een grasmaaier mag altijd mailen of PM-en. Dan ga ik haar gewoon opeisen.
Mijn 82-jarige buurman heeft al voorgesteld om alle omheining te verhogen maar wat als ze dan weer de rest kreupel trapt?

Ik heb geen Facebook dus ik kan niet rechtstreeks reageren op de "advertentie" van Hanne.
Deze: https://www.facebook.com/DeArkVanPollar ... 33/?type=3
Heb wel gemaild maar geen antwoord gehad...

O ja, het was geen Acetylsalicylzuur maar Acetylcysteine

Echt, ik heb geen idee wat ik nu moet doen.
En tot er meer duidelijkheid is... is het gewoon bang afwachten.
Marreke

Berichtdoor Marreke » 20 okt 2016 22:45

Met de hulp van een heel geduldige en lieve meneer van de VLP heb ik nu antwoord.
Hanne is geadopteerd als gezelschapspony en zal niet meer bereden worden.

Ik hoop dat het waar is maar ik ga de gegevens in de databank niet aanpassen.
Als ze nog een keer in beslag genomen wordt laat ik haar naar huis komen en krijgt ze haar rust.
Marreke

Berichtdoor Kiwiko » 21 okt 2016 17:03

je hebt gelijk ook......... altijd heel vervelend dit soort dingen, sterkte meis
Kiwiko
levensgenieter #1

Berichtdoor Marreke » 22 okt 2016 02:16

Kim! Naar je nieuwe leven. NU! :D :D

Maar toch een dikke dankjewel voor je support
Marreke

Berichtdoor Kiwiko » 22 okt 2016 09:40

pfff even wat anders dan wetboeken :D :D
Kiwiko
levensgenieter #1

Keer terug naar Mijn verslag van vandaag