paard in training dilemma

Heb je vandaag iets beleefd? Deel het dan hier met ons!

Moderators: Rider, Kiwiko, Inge, Shetan, Helpdeskundige

paard in training dilemma

Berichtdoor Faline » 21 nov 2015 03:30

Omdat ik niet wist waar het anders even moest, maar even hier.

Even wat aan jullie voorleggen;

Ik heb/had een paard in training staan en afspraken gemaakt mbt duur en resultaat. Pas na afloop van afgesproken termijn komen ze er nu mee dat het allemaal toch niks wordt...
Tussendoor uiteraard wel aantal keren gekeken, leek niet heel verkeerd. Later nog paar keer, niet veel vooruitgang, ala kan een keer gebeuren het blijven dieren en ik wil best een keer wat extra tijd geven als zo'n paard dat daadwerkelijk nodig heeft. Maar goed, nu puntje bij paaltje moest het toch eindelijk wel eens gebeuren en komt natuurlijk de aap uit de mouw.
Ik heb het er overigens ook nog eens zelf uit moeten zien te krijgen, want helemaal uit zichzelf komen ze er ook nog eens niet mee.

Ik heb het echter nog nooit zo meegemaakt, dus mijn vraag aan jullie wat kan ik hier mee doen? Ze hebben het beest natuurlijk wel getraind, (Dus die 'kosten' zijn wel gemaakt) maar niet geleverd wat afgesproken is. Wat is hier financieel aan te doen?
Ik moet dat paard nu nog eens ergens anders onder brengen en opnieuw kosten gaan maken. (Kan het zelf niet doen ivm ziekte helaas en paard moet de verkoop in)
Faline

Re: paard in training dilemma

Berichtdoor Musli » 21 nov 2015 08:52

Heb je ook wat op papier? Zo ja, wat?
Let's eat, grandma. --- Let's eat grandma.
Correct interpunction saves lives!
Musli

Berichtdoor Kiwiko » 21 nov 2015 09:25

Altijd lastig dit soort kwesties, ik zou proberen om wat van de prijs af te halen (zeg de extra tijd). Blijf daar gewoon heel schappelijk in en laat zien dat je echt wel bereid bent water bij de wijn te doen, maar dat je niet van plan bent al het water te betalen. Als je er niet uitkomt dan gewoonweg niet betalen en wachten op je dagvaarding, dan kan je een rechter ernaar laten kijken.

Wel vanaf het begin dan gelijk zeggen dagvaard me, dan kunnen er geen incassokosten in rekening gebracht worden. (de rechter vind dat als duidelijk is dat er niet betaald gaat worden, dat incassotraject overgeslagen moet worden en die kosten niet in rekening gebracht mogen worden als een vorderaar tocht dat traject opstart)
When a woman says "WHAT?" it is not because she did not hear you. She is giving you a chance to change what you said.
Kiwiko
levensgenieter #1

Berichtdoor Faline » 21 nov 2015 13:01

Ja heb eea op papier staan.

Heb nu een balletje opgegooid, maar loop meteen tegen een muur op. Over klantvriendelijkheid gesproken... :x
Faline

Berichtdoor Faline » 21 nov 2015 17:31

Er wordt nu voorgesteld om het paard tóch nog langer te trainen. En dan proberen te starten op een makkelijk wedstrijdje om een puntje te sprokkelen.
Faline

Berichtdoor Andryske » 21 nov 2015 20:55

Als ze er al geen heil in zien. Waarom dan nog langer door willen proberen :dontknow . Klinkt mij meer als, dan kunnen we nog meer vangen aan trainingsgeld. Zou je paard er weg halen. En het bedrag betalen wat je nu schuldig aan hen bent. En een andere trainingsstal opzoeken, als je het zelf niet kunt oplossen.
Andryske

Berichtdoor Faline » 22 nov 2015 00:21

Oh ja, ik was ook zeker niet van plan om het paard nog langer te laten staan.
Wie weet hoe lang dat wel niet nog moet gaan duren?! En alsnog is dat paard niet klaar voor de verkoop. Hij mag dan wel een puntje hebben in de afgesproken klasse, als dat uberhaupt zal lukken... maar zoals het er verder bij loopt vind ik het geen porum om aan kopers voor te stellen.

Ik baal er natuurlijk van als een stekker, van een beetje professionele stal verwacht je toch wel iets meer. Het is dat ik vanwege ziekte het op dit moment écht niet zelf kan doen, anders had ik dit zelf verdorie ook nog wel kunnen doen. Het beestje hoeft alleen maar naar het M gereden te worden, daar zijn ze nu onderhand 4! maanden mee bezig. Er was een startkaart aangevraagd en er werden ook wedstrijd data afgesproken, maar steeds afgezegd. Dus nog geen wedstrijd gereden uiteindelijk.
En het ligt allemaal aan het paard dat 'ineens' de laatste 2 weken zo vervelend is geworden. Daarvoor starten kon eigenlijk niet vanwege nog niet bevestigd genoeg. Zo is er altijd een smoesje te bedenken.
Faline

Berichtdoor papagroom » 22 nov 2015 09:41

Als dit nog steeds het zelfde geval is als waar we laatst over hebben gesproken,zou ik m toch maar heel snel terug halen.
Ik krijg heel sterk de indruk dat ze zich stomweg in de opdracht hebben verslikt.
Oh zo blij met de kracht van de zee!!!
Zie http://www.equiprotecta.nl
https://www.facebook.com/AquaProtecta
papagroom

Berichtdoor Andryske » 22 nov 2015 10:19

Faline schreef:Oh ja, ik was ook zeker niet van plan om het paard nog langer te laten staan.
Wie weet hoe lang dat wel niet nog moet gaan duren?! En alsnog is dat paard niet klaar voor de verkoop. Hij mag dan wel een puntje hebben in de afgesproken klasse, als dat uberhaupt zal lukken... maar zoals het er verder bij loopt vind ik het geen porum om aan kopers voor te stellen.

Ik baal er natuurlijk van als een stekker, van een beetje professionele stal verwacht je toch wel iets meer. Het is dat ik vanwege ziekte het op dit moment écht niet zelf kan doen, anders had ik dit zelf verdorie ook nog wel kunnen doen. Het beestje hoeft alleen maar naar het M gereden te worden, daar zijn ze nu onderhand 4! maanden mee bezig. Er was een startkaart aangevraagd en er werden ook wedstrijd data afgesproken, maar steeds afgezegd. Dus nog geen wedstrijd gereden uiteindelijk.
En het ligt allemaal aan het paard dat 'ineens' de laatste 2 weken zo vervelend is geworden. Daarvoor starten kon eigenlijk niet vanwege nog niet bevestigd genoeg. Zo is er altijd een smoesje te bedenken.

Ben ik wel benieuwd naar welke stal dit is. Mag ook via pb. En ben het met PPG eens.
Andryske

Berichtdoor janouk » 22 nov 2015 11:09

Soms klikt het gewoon niet tussen paard en ruiter. Als dat nu het geval niet is, zal dat straks ook niet zo zijn.
Hun aanpak past dudielijk niet bij het paard.
Het blijft lastig om aan te vechten, denk ik, omdat er met dieren eigenlijk sprake is van een inspanningsverplichting.

Vraag is of het paard zoveel meer waard is met een winstpunt in het M, dat de kosten van doortrainen bij een andere opleidingsstal daar tegenop wegen. Kosten baten analyse.
Dat zou je moeten afwegen.
Je bent altijd gek, voordat je een genie bent. Johan Cruyf.
http://www.chaletparketsport.nl website van onze paarden
janouk

Berichtdoor Kiwiko » 22 nov 2015 12:32

Stel doortrainen op eigen kosten voor?
When a woman says "WHAT?" it is not because she did not hear you. She is giving you a chance to change what you said.
Kiwiko
levensgenieter #1

Berichtdoor Faline » 22 nov 2015 19:58

Ik haal het paard, pony eigenlijk, er morgen weg en ze gaat dan naar een andere amazone waarin ik het volste vertrouwen heb. (helaas kon die haar eerder niet aannemen, anders was ze daar direct heen gegaan)

Morgenochtend alleen even kijken hoe het gaat. Uiteraard wordt er nu begonnen over het (per direct) vooruit betalen van de nog te komen rekening. Ik heb altijd alles netjes betaald en ben al langer klant bij deze stal, ging altijd prima.... maar dat het dan zo moet?
Faline

Berichtdoor Kiwiko » 22 nov 2015 20:28

stel voor om de helft te betalen omdat je gewoon niet tevreden bent.
Kiwiko
levensgenieter #1

Berichtdoor Faline » 22 nov 2015 21:05

Ze kunnen niet eens een rekening opmaken en sturen, omdat degene die dat doet nu met vakantie is.
Ik heb dus nog geen rekening gekregen, maar wel een verzoek om alvast te betalen. :x
Faline

Berichtdoor Faline » 23 nov 2015 17:27

Nou paard is verhuisd. Morgen contact opnemen met rechtsbijstand om te kijken wat we officieel kunnen ondernemen.
Faline

Berichtdoor Kiwiko » 23 nov 2015 18:09

Ik zou beginnen met protesteren, even duidelijk jouw grieven op papier zetten :)
Kiwiko
levensgenieter #1

Berichtdoor Faline » 23 nov 2015 18:39

Ja ik heb inderdaad al een brief klaar staan, maar wil het wel even in overleg doen met rechtsbijstand.
Faline

Berichtdoor papagroom » 23 nov 2015 18:41

Nou,Noa staat nu op een super adres Faline...Heb er het volste vertrouwen in.
Oh zo blij met de kracht van de zee!!!
Zie http://www.equiprotecta.nl
https://www.facebook.com/AquaProtecta
papagroom

Keer terug naar Mijn verslag van vandaag