Nee, niet weer moeten zoeken naar een goed plekje!

Heb je vandaag iets beleefd? Deel het dan hier met ons!

Moderators: Rider, Kiwiko, Inge, Shetan, Helpdeskundige

Nee, niet weer moeten zoeken naar een goed plekje!

Berichtdoor Marreke » 26 feb 2015 21:57

In 2012 moesten mijn pony's van hun wei. Wei was verkocht dus pony's moesten weg.
Uiteindelijk is Hanne naar een nieuw thuis gegaan en Won kon in de kudde van de buurman.

Het hele verhaal staat hier: http://poetsplaats.nu/viewtopic.php?f=53&t=4579

En al schreef ik toen nog heel optimistisch: Zelfs de weides van de buurman liggen niet in agrarisch gebied maar zijn officieel ingekleurd als KMO-zone. Industriegebied dus...
Gelukkig hebben we de verzekering dat Won tot zijn dood daar mag blijven. En mocht de buurman eerder overlijden dan Won, buurman is 78, dan zorgen zijn kinderen voor de beestjes. Bovendien blijft Won op mijn naam staan dus mochten de kinderen van de buurman toch onverwachts moeilijk gaan doen en de boel willen verkopen.... dàn zet ik hem desnoods in de achtertuin.

Tja, nu ziet het er naar uit dat Won misschien toch in de achtertuin komt te staan. Buurman leeft nog hoor! Don't worry, he's fine.
Maar... de gemeente wil nu hem (en een heel aantal anderen) onteigenen.

Of dat doorgaat en of dat gaat lukken is nog een groot vraagteken. Maar ondertussen zit ik al te bedenken waar ik Won moet laten als het wel doorgaat.
En het gaat niet alleen om Won, maar ook de twee pony's en de ezel van de buurman. En de twee pony's en twee ezels van de wei ernaast, en de koeien in een andere wei, paard en pony een stukje verderop....
Zelfs het hooiland, waar al deze beestjes 's winters hun hooi van krijgen, dreigt verloren te gaan.

En dat omdat er, ondanks enorme leegstand, zo nodig een hele nieuwe woonwijk gebouwd moet worden.
Marreke

Re: Nee, niet weer moeten zoeken naar een goed plekje!

Berichtdoor Kiwiko » 27 feb 2015 07:59

Als het nog plannen zijn dan heb je zeker nog een jaar of 5 de tijd :)

Collectief bezwaar maken tegen de plannen, en dan naar de rechter. Voor dit soort recht heb je geen advocaat nodig maar volstaat een jurist dus de kosten zijn niet al te hoog....... en dat geeft je tijd, veel tijd ;)
When a woman says "WHAT?" it is not because she did not hear you. She is giving you a chance to change what you said.
Kiwiko
levensgenieter #1

Berichtdoor Marreke » 28 feb 2015 17:41

Natuurlijk is de wei volgend jaar nog niet weg, maar als een projectontwikkelaar hier in Belgie geld ruikt begint ie vaak al gewoon.
Iedere eigenaar gaat bezwaar aantekenen maar mijn hoop is gevestigd op vier bedrijven die, mocht de onteigening doorgaan, afgebroken moeten worden.
Bovendien ga ik navragen of ik, als gebruiker van de grond, ook bezwaar kan maken. Er is wel geen officieel contract maar... dat kan natuurlijk geregeld worden.
Marreke

Berichtdoor Musli » 28 feb 2015 17:57

Pfff, ben je dan maar mooi klaar mee... Hakken in het zand en succes...
Let's eat, grandma. --- Let's eat grandma.
Correct interpunction saves lives!
Musli

Keer terug naar Mijn verslag van vandaag