Paulientje,

Heb je vandaag iets beleefd? Deel het dan hier met ons!

Moderators: Rider, Kiwiko, Inge, Shetan, Helpdeskundige

Paulientje,

Berichtdoor adri » 29 nov 2012 14:56

Dag mooie Paulien,

Paulien, mag ik je Paulientje noemen? Vandaag ben je ver van je verzorgers, van je adoptanten, de personen en de weidevriendjes die je lief hadden.
Je plotselinge dood doet bij hen pijn, je vriendjes zullen je missen, zullen nimmer die mooie Paulien nog zien grazen, nooit meer je hinnik horen, het klonk bij ieder mens en dier als muziek in de oren. Ik vermoed dat je het liedje van Bobbejaan Schoepen “Er hangt een paardenhoofdstel aan de muur” wilde zingen. Een liedje over de pijn en het verdriet wat iedere paardenvriend voelt als zijn maatje naar de paardenhemel gaat.
Paulientje, je was niet meer van de jongste, zeker meer dan 20 jaar geleden als veulen door je mama op de wereld gezet, een leven tussen mensen, paarden en dieren, plotseling in je vertrouwde stal ben je vandaag stilletjes heen gegaan, zomaar, zonder iemand te verwittigen, ook voor jouw kwam het afscheid als een donderslag bij heldere hemel. Niemand neemt het je kwalijk dat je hen zo verlaten heb, zij weten dat je geen lange ziekteperiode moeten doormaken.
Nu je samen bent met alle overleden dieren in de hemel, neem je tijd, ga kijken waar de mooie plekken zijn, waar je kan luisteren naar de lieve woorden die je adoptanten Sabine, Luc, Els jouw toefluisteren, zij zullen zich blijven inzetten om paarden toch nog een gelukkig leven te geven, jij Paulientje weet wat ik bedoel.
Van je weidevriendjes bij Horse Spirit Rescue in Herselt en Meninostables zal je nog het laatste nieuws horen, jullie zullen het wel uitleggen in jullie paardentaal.
Lieve Paulien, als paardenspeurder vraag ik je op mijn blote knietjes, geef alle paarden die ik gekend heb, zeker Menino en onze Middle Pie en Meadow Pie, en Roosje een dikke knuffel.
Dit afscheid heb ik graag voor jouw geschreven in opdracht van Els, Sabine en Luc en al je vrienden, ook je weidemaatjes, de reden moet je niet zoeken, als paardenvriend en bewonderaar van alle asielen die hun leven zouden geven voor paarden en andere dieren is dit het minste dat ik kan doen.
Lieve meid, geniet van de muffins die jullie daar zeker zullen krijgen.
Sabine, Luc, Els
adri

Re: Paulientje,

Berichtdoor Mando » 29 nov 2012 16:21

Sterkte, :hug
Ook een wijze uil is ooit geboren als uilskuiken.....
Mando

Keer terug naar Mijn verslag van vandaag