Ode aan Cartoeso en zijn adoptante.

Heb je vandaag iets beleefd? Deel het dan hier met ons!

Moderators: Rider, Kiwiko, Inge, Shetan, Helpdeskundige

Ode aan Cartoeso en zijn adoptante.

Berichtdoor adri » 10 nov 2012 18:22

10.11.2012

Lieve Cartoeso,

In 2006 werd er door je eigenaar gevraagd om een adoptant te zoeken voor jouw, een 26 jarige polopaard-ruin.
Zie nog steeds de film van je afscheid van je weidemaatje, je stapte als een fiere ruin de trailer in op weg naar je nieuwe thuis, eventjes boven Gent. Door omstandigheden kreeg ik een paar jaar later een mailtje van die adoptanten om voor jouw een nieuwe thuis te zoeken. In overleg met je eigenaar en het opgemaakte adoptiecontract was er snel een geweldige paardenvrouw als adoptant gevonden. Wat kon zij vertellen over jouw, over haar oud paardje, alles leek rozengeur en maneschijn, de andere paardjes en diertjes.
Deze morgen werd ik op de hoogte gebracht dat jouw adoptante in april 2012 overleden was en jij samen met je weidevriendjes verkocht zijn in juli 2012 a
an een persoon (handelaar????) Die verkoop neem ik niemand kwalijk, ik ken de juiste omstandigheden en menselijk gezien, wat zou ik gedaan hebben? Hoe zou ik gehandeld hebben? Het afscheid van de vier paarden zal voor haar enorm moeilijk geweest zijn. Zij wist hoeveel jouw adoptante hield van jullie, zij wist dat dit anders liep, dat dit nooit verwacht werd en zeker niet de realiteit voor jullie.
Cartoeso, navraag heeft bevestigd dat jullie nog steeds op naam van jullie overleden adoptante geregistreerd zijn, dus die man heeft tot op heden de wettelijke documenten nog niet op zijn naam laten registreren, Julie zijn alle vier niet bestemd voor menselijke consumptie, maar in hoeverre kan dit mijn geweten sussen???

Lieve Meid,

Jouw naam noem ik niet uit respect voor de wet op de privacy, ik heb je foto gekregen van haar die je zo dierbaar was, zij die zich nu schuldig voelt om de verkoop van je lievelingspaarden, ik vermoed dat zij geen andere keus had, tevens elk mens begaat ooit in zijn leven en misstap, maar ben je daarom schuldig? soms zijn er omstandigheden die je die stap doen zetten zonder de gevolgen te beseffen, het gemis, het verdriet, de woede om wat je gedaan hebt. Wees aub niet kwaad op haar, dat zal je zeker ook niet zijn, geef haar de steun die ze nodig heeft. Ik blijf zoeken achter Cartoeso en de andere drie paardjes. Jouw liefde voor de paarden was zo echt, zo lief, maar door jouw ziekte heb je afscheid moeten nemen van alles wat je dierbaar was, van iedereen en alles die jou niet wilde missen, het lot heeft echter alles anders beslist.
Het moment dat ik je kom vergezellen, zal ik niet lang moeten zoeken achter je, ik weet je te vinden bij de paardenstallen en de andere dieren.
Lieve meid, jij krijgt van mij een dikke knuffel, 16 hoefjes van je paardjes, ik blijf zoeken, ik geef niet op, en hoop dat ik hieronder een bericht mag plaatsen dat ze alle vier nog leven.
Hele dikke knuffel
Adri

08.11.2008

CARTOESO,

Vandaag is het polo-paardje Cartoeso aangekomen bij zijn nieuw adoptiegezin. Cartoeso was eerst opgevangen door een gezin uit Oost-Vlaanderen, echter door omstandigheden moest er uitgekeken worden naar een nieuwe thuis.

Cartoeso, het ga je goed, het nieuws is er al, je bent al vriend met je nieuwe weidemaatjes, jouw nieuwe baasjes hadden voor een verrassing gezorgd in het hooi, lekkere verstopte worteltjes, je lijkt wel het paard van St.Niklaas. Na zijn aankomst bij het nieuw adoptiegezin is Cartoeso door het oog van de naald gekropen, hij was enorm bang, schuw, en helemaal niet O.K.

Dank je wel aan de adoptiemama om te gaan bivakkeren bij Cartoeso, aan de DA om 3 uur Cartoeso te behandelen, dank je wel Cartoeso voor je liefde en de vriendschap en zeker voor het schouderklopje aan je nieuwe eigenaars.

Dank je wel aan de vorige eigenaars voor je hulp bij de afstand naar de nieuwe opvang, en aan de nieuwe eigenaars, jullie zijn de diamantjes !http://www.paardenspeurder.be - ter adoptie 08.11.2008
adri

Re: Ode aan Cartoeso en zijn adoptante.

Berichtdoor gaelle » 10 nov 2012 21:03

Mooi dat er wel waardering en respect is voor de WEL betrouwbare mensen die paarden adopteren.
gaelle

Re: Ode aan Cartoeso en zijn adoptante.

Berichtdoor adri » 11 nov 2012 15:03

Ik heb geen slechte adoptanten tot op heden, wel wordt er een adoptiecontract gemaakt, dit is werkelijk een heel ander verhaal, daarom wilde ik ook afscheid nemen van de adoptante die overleden is. Deze mevrouw hield van haar paarden, dus wie ben ik om iemand te veroordelen voor een zaak die totaal anders is uitgedraaid.
adri

Keer terug naar Mijn verslag van vandaag