Bambi is een hooligan...

Heb je vandaag iets beleefd? Deel het dan hier met ons!

Moderators: Rider, Kiwiko, Inge, Shetan, Helpdeskundige

Bambi is een hooligan...

Berichtdoor Ayasha » 01 nov 2012 11:08

JA... Jongens... Ik wist het stiekem al door eerdere gebeurtenissen, of tenminste, ik had een sterk vermoeden, maar nu weet ik het 100% zeker...

Bambi is een hooligan...

Herten!!! Het zijn... Het zijn... delinquenten, bos-schoffie's van de zuiverste graad, vandalen van het zuiverste water!!

Sinds een paar maanden heb ik een prachtige weide in het midden van een bos. Bijna 2 hectare heerlijk gras omringd door bomen. De paarden voelen zich er thuis en ook ik heb het omgedoopt tot mijn paradijsje... Maar niet enkel de paarden voelen zich er thuis.

Het viel me al eerder op dat ik mijn weide deel. Een uit de kluiten gewassen buizerd reguleerd samen met de zwarte buurt-kat de muizen-populatie, een paar spechten nemen de bomen voor hun rekening en er zullen vast ook wat eekhoorns zitten. Konijnen en vossen houden me aan het werk door me te dwingen dagelijks over de weide te lopen om te voorkomen dat er pijpen blijven liggen waar de paarden in kunnen blijven zitten en ik weet van de bos-beheerder, dat er ook een flink everzwijn rond loopt waarvoor hij me waarschuwde die vooral niet uit zijn tent te lokken. “als je kan, maken dat je weg komt, anders heel stil blijven staan en hopen dat hij weg gaat”. Die tip neem ik ter harte want met een stiefvader die boswachter is, weet ik dat everzwijnen niet half zo onschuldig en bang zijn als veel mensen denken.

Toen ik een tijdje terug aan kwam stonden er twee kleine hertjes te grazen. Ze vluchtten meteen weg toen ze me hoorden aan komen hoewel ze in eerste instantie welkom waren. Er is genoeg gras en je weet wat ze zeggen, beter een goede buur dan een verre vriend!

Little did I know... Jongens.. bambi is een hooligan!! Een vandaal zeg ik je!
Met regelmaat moest ik de draad opnieuw spannen die gebruikt wordt om de paarden makkelijk van de stal naar de achterste weide te krijgen maar tja. Stevig staat die draad niet (het is immers maar om ze de weg te “wijzen” daar ik lui aangelegd ben bespaart het me een keer lopen en het uit zetten gaat op deze manier een stuk rustiger) dus tja, dat kan, toch?
Toen de vuilbak die buiten de schuur staat om lag, verdacht ik in eerste instantie “Huub” zoals het plaatselijke everzwijn gedoopt is, of mijn zwarte muizenvanger misschien?
De touwtjes waarmee mijn staldeuren vast gebonden zijn zodat ze niet kunnen klapperen waren ook wel eens over geknaagd. Nieuw touwtje... Zal die kleinste van de vier wel geweest zijn.. Of één van de twee groten, Sam en Pretty, die er principieel van uit gaan dat alles eetbaar is tot het tegendeel meermaals bewezen is.. Ook heb ik de voorste draad waar de paarden in principe niet komen maar die als extra afsluiting staat, moesten ze uit de onderverdeling geraken, dat ze toch de weide niet uit kunnen, wel eens opnieuw moeten vast knopen maar misschien had ik hem in eerste instantie al niet goed geknoopt?

Je zet alles weer recht, spant het draadje terug en jaagt de paarden weer buiten. Niks aan de hand... Tot gisteren.. Ik kwam vrolijk aan en het leek alsof de weide die ik nu “afgesloten” heb open was. Vreemd... Toch maar even gaan kijken.
Image

Dit wás dus het bovenste handvat... Dit is aan de kant van de pony's dus als één van die kleintjes het gedaan zou hebben, zouden ze de onderste naar de vaantjes geholpen hebben... Nee, dit was niet Phara's schuld, hier heeft iets een mislukte poging gedaan om er overheen te geraken.. En het enige die ik me kan bedenken die kan springen, en die zwaar genoeg is om deze schade aan te richten als het mislukt... Is Bambi.... Ik vermoed dat één van de herten die op weide komen, al dan niet in paniek, geprobeerd heeft om er overheen te gaan en zich misrekend heeft...

Het zal hem, of haar, toch serieus tegen gevallen zijn... Er staat nl flínk stroom op die draad... We krijgen nl buiten onze stroomklok van nog ergens stroom (ik weet nog steeds niet van waar, maar zelfs als mijn batterij volledig af gekoppeld is, is het een fikse uitdaging om een draadje terug te binden zonder handschoenen... ) en er komen echt fikse schokken van die draad...
No one can make you feel inferior without your consent" Eleanor Roosevelt
"Het is het leven maar." Dean Koontz.
Ayasha

Re: Bambi is een hooligan...

Berichtdoor Kiwiko » 01 nov 2012 11:26

hahahaha Ayasha :D :D jij kan altijd nog schrijver worden :)
When a woman says "WHAT?" it is not because she did not hear you. She is giving you a chance to change what you said.
Kiwiko
levensgenieter #1

Berichtdoor valaise » 01 nov 2012 11:28

Klacht neerleggen !
Voor je 't weet, brengt hij ook nog Stampertje mee. En dan swingt het helemaal de pan uit met vandalisme, als die wipstaart aan de gang gaat. ;)
Hochmut reitet zu Pferde aus und kehrt zu Fuß heim. (Ulrich von Hutten)
valaise

Berichtdoor Ayasha » 01 nov 2012 11:34

Oh maar stampertje zit er al. En dit schrijven is laconiek bedoelt en niet om te kwetsen, maar die konijnen, zijn net turken... Als je eentje ziet mag je er zeker van zijn dat de rest van de familie niet ver weg is.

Zitten daar genoeg konijnen om de hele PP van te voeden voor een avondje. Stampertje graaft graag en de klucht is, die kleinste pony van mij vindt het dan ook leuk om dat nog verder uit te graven. Gevolg is dat ik dus elke dag hele kuilen zit op te vullen... *rolleyes*

Ik heb een jack russel die te truttig is om haar pootjes in zand te zetten en een pony die graaft alsof ie een hond is...
Ayasha

Berichtdoor Zoo_ist » 01 nov 2012 11:50

Hihi, je schrijft echt leuk!
Zoo_ist

Berichtdoor valaise » 01 nov 2012 12:01

:haha: :haha: :haha:
Hochmut reitet zu Pferde aus und kehrt zu Fuß heim. (Ulrich von Hutten)
valaise

Berichtdoor Ayasha » 17 jan 2013 13:45

Hier iemand een idee van welk dier dit spoor is?
https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/ ... 4461_n.jpg
Ayasha

Berichtdoor Zorbas » 17 jan 2013 13:54

Ik zeg ook een konijn. Als ze langzaam hupsen dan zetten ze vaak de voorpootjes in hetzelfde spoor en zie je dus maar 3 afdrukjes.
Zorbas
Nieuwsmod

Berichtdoor Ayasha » 17 jan 2013 14:23

Hazen en konijnensporen lopen er ook volop, maar die zien er anders uit dan deze. :)

Edit: spoor van de konijnen, daarmee is de hele weide bezaait!
https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/ ... 2583_n.jpg
Ayasha

Berichtdoor Zorbas » 17 jan 2013 14:28

Ik denk dat dat hazensporen zijn.
Zorbas
Nieuwsmod

Berichtdoor Zorbas » 17 jan 2013 14:33

Eveb gegoogeld.

Afbeelding
konijn.

Afbeelding
haas.
Zorbas
Nieuwsmod

Berichtdoor Ayasha » 17 jan 2013 14:53

Zo die zitten lekker op de weide dan. Er liepen ook wat herten-sporen maar die pik je er zo uit. Ik denk ook dat die mee drinken trouwens. _O-
Ayasha

Keer terug naar Mijn verslag van vandaag