Even penny wezen. ;)

Heb je vandaag iets beleefd? Deel het dan hier met ons!

Moderators: Rider, Kiwiko, Inge, Shetan, Helpdeskundige

Re: Even penny wezen. ;)

Berichtdoor Ayasha » 28 feb 2013 19:11

nee et was iets van druktemaker of heethoofd ofzo... :')

Sam liet vandaag overigens een paar keurige overgangen zien en het losrijden met galop werkt absoluut rustgevend op zijn geest. :) Als we even rustig gegaloppeerd hebben en daar wat oefeningetjes in gereden hebben, laat hij veel fijner los in draf en stap en is hij ook veel rustiger en beter te bewerken... (hij kropt minder op en gaat niet meer zo hoog bovenin lopen)
No one can make you feel inferior without your consent" Eleanor Roosevelt
"Het is het leven maar." Dean Koontz.
Ayasha

Berichtdoor Kadankovitch » 28 feb 2013 19:48

PZN, zou je dat wel doen?? :DD . Een Oothoutist bij een vanLooniaan, die ook nog sterk Baucherustische neigingen heeft? Oei oei dat is als een metale lepeltje in een magnetron :toast

Nee hoor, grapje. Maar je bent verbaasd, maar dat is al eerder hier besproken,dacht ik
"La parole a été donnée à l'homme afin de déguiser ce qu'il ressent, et le regard afin de déguiser ce qu'il dit."
"Mann kann mir doch nicht verübeln daß ich von einem Tag auf den Anderen klüger geworden bin"
Kadankovitch

Berichtdoor pzn » 28 feb 2013 19:56

Ik las niet actief mee hier!

Haha ik heb wel wat les gehad van Oothoot, maar ook van mensen die bij Gal rijden en bij van Loon aanhangers. Ik ben niet zo vasthoudend, probeer van alle walletjes mee te eten :D
pzn

Berichtdoor Kadankovitch » 28 feb 2013 20:23

maar dat gaf dn ook vonken
"La parole a été donnée à l'homme afin de déguiser ce qu'il ressent, et le regard afin de déguiser ce qu'il dit."
"Mann kann mir doch nicht verübeln daß ich von einem Tag auf den Anderen klüger geworden bin"
Kadankovitch

Berichtdoor Kadankovitch » 28 feb 2013 20:52

NIET?????? dat verbaasd me, maar ik ben snel bang gemaakt en mij kunnen ze veel vertellen alshet over electriciteit gaat, mischien omdat het niet in aanraking komt met de wand van de magnetron.

Enfin PZN moet oppassen anders ga ik haar paard baucheriseren , agn, agn agn [=erg gemene lach, strip lezers die hun klassieken kennen weten dat].
Kadankovitch

Berichtdoor pzn » 28 feb 2013 20:53

Das LDR toch?

Haha ik trek hem wel in de krul hoor :D
pzn

Berichtdoor Musli » 28 feb 2013 22:15

Kadankovitch schreef:NIET?????? dat verbaasd me, maar ik ben snel bang gemaakt en mij kunnen ze veel vertellen alshet over electriciteit gaat, mischien omdat het niet in aanraking komt met de wand van de magnetron.

Enfin PZN moet oppassen anders ga ik haar paard baucheriseren , agn, agn agn [=erg gemene lach, strip lezers die hun klassieken kennen weten dat].

ik heb wel eens per ongeluk aluminiumfolie in de magnetron gehad... nou dan wil je hem wel heeeel snel uitzetten
Let's eat, grandma. --- Let's eat grandma.
Correct interpunction saves lives!
Musli

Berichtdoor Kadankovitch » 01 maart 2013 02:04

pzn schreef:Das LDR toch?

Haha ik trek hem wel in de krul hoor :D

Nee, Baucheriseren is NIET LDR, dat zij Murphy ook altijd en de Prof. maar dat is het niet. Tenminste.....!?!? Baucher heeft een tijd lang wel dat pad bewandeld [ofschoon heel wat genuaceerder dan wat er nu over verteld wordt, maar was eeen man die nooit klaar was. Zijn inzichten veranderde met zijn ervaring, [een eigenschap die zeer vaak ontbreekt], Hij kon dus ook bij elke uitgave zijn mening iets herzien. Maar er is een breuk gekomen, toen hij door een levensbedreigend ongeluk, de functie van zijn onderbenen verloor. Hij heeft ontdekt dat er andere middelelen en wegen waren om tot een goed resultaat te komen. Nu, de kwaadwillenden onder ons, waartoe ik expliciet Murphy en consorten reken [en bij uitzondering ook Mindfields]. Weigeren de tweede methode van Baucher mee te rekenen in zijn "erfenis". Terwijl de meest belangrijke volgelingen van Baucher, vooraan generaal L'Hotte, gen. Conte Faverot de Kerberch, Éttiene Beudant, Caron [zijn beste leerling en vooral de oom van de latere auteur en boegbeeld van de Franse rijkunst Decarpentry], zich juist geheel baseren op de tweede methode van Baucher. Ik hoop dat als het zover komt dat er een bijeenkomst plaats vind, ik dat 'Baucheriseren' kan demonstreren. Nu is het een sterk gedemoniseerde term.

Ik heb een pijl in het bijzonder op Mindfields gericht omdat zij toendertijd zeer duidelijk en heftig meeging in het betoog dat Baucher zo'n vreselijk slecht voorbeeld was voor jonge en onkundige ruiters. Toen ik haar wees dat zij zich roemt van Cristine Stücklenberger les gehad te hebben en daaarom niet de best geplaatste was dergelijke verwijten te maken, was zij hevig in haar wiek geschoten.
Naar mijn mening heeft deze topamazone als geen ander een negatief voorbeeld gesteld voor vele beginnende wedstrijd ruiters. De met medicinaal verband omwikkelde aansnoerneusriem is door haar geïntroduceerd. Het aan de teugels hangen is haar handelsmerk. De opengetrokken bek , omdanks aangesnoerde neusriem, is op elke foto van haar te paard te zien vanaf had moment dat ze de teugels opnam. Maar mevrouw Mindfield bleef ondanks overweldigend bewijs stug ontkennen. Een dergelijk kwaliteit aan eikenhout is zeker een extra vermelding waard.
Kadankovitch

Berichtdoor Ayasha » 02 apr 2013 11:47

Gisteren is KDV weer lekker komen lesgeven. Sammie deed het prima! Mijn kleine druktemaker wordt elke keer een beetje kalmer en hij pakt echt fijn aan! Zelfs een begin aan de travers gemaakt... Stiekem hadden Sam en ik die al een beetje geöefend toen ie het aanbood toen ik de foute hulp gaf. :')
Hij snapt nog niet helemaal waar ie exact met zijn benen heen moet en die verouderde geheugenkaartjes tussen zijn ogen draaien overuren maar lief als Sambal is, probeert ie gewoon!
Ik weet iig weer waar ik aan kan werken, Sam kennende gaat ie hier vlot mee weg zijn!

en toen was Pret aan de beurt. Mijn trut. Die heel braaf was eigenlijk, even gespannen in het begin maar braaf! KDV zijn eerste reactie was dat ze een heel erg ruime stap heeft (die heeft ze ook al is ze er wat traag/lui in) maar na een vijftal minuten ging ze al een stuk vlotter en koste me dat ook weinig tot geen moeite.
Ook met Pret hebben we een beetje aan "opzij" gewerkt in stap, gewoon de spiertjes losmaken. En KDV hielp met de aanleuning. Pret heeft enorm de neiging om in haar eigen houding te lopen en ik wist eigenlijk niet goed hoe dat aan te pakken. :) "gewoon loslaten" heeft nl niet echt veel zin bij haar. :')
Maar ook daarvoor kreeg ik de nodige tips en ik denk dat ik hier mee wel al aan haar aanleuning kan gaan werken. Dan kwam mijn probleem, Pret haar galop. Ze laat niet los, spant haar rug, gaat naar binnen hangen en vooral snel en ik kreeg haar niet zo ver dat ze kalm aan deed. Hoewel ik weet dat ze het kán!
Overgangen, overgangen, overgangen! stap, galop, stap, galop!
Pret drukt zich er zowel voor als op mijn been uit, maakt zich lang en bijgevolg kreeg ik er al geen goede overgang uit gereden, laat staan dat ik haar in een fijne galop kreeg. Na een tweetal keer zorgen dat er reactie kwam op mijn been, ging de zwaar beledigde Pret, tóch netter in galop. Nog niet wat het moet zijn maar ook hiermee kan ik verder! KDV laat me ook zelf nadenken, toen er een goede overgang uit kwam vroeg ie wat ik nu gedaan had waarop ik zei "Ze reageerde vlotter op mijn been" en toen kwam KDV met "zullen we dan eerst eens zorgen dat ze weet dat been reactie moet zijn? als je én moeite moet doen om haar vooruit te krijgen en ze wil zich er vanvoor uit drukken wordt het ook zwaar!"
Eh ja... dat ik dat nu niet zelf had kunnen bedenken, dat het probleem juist zou zijn dat ze welliswaar wel hard gaat maar eigenlijk niet genoeg op mijn been reageert in de aansprong..... :lol:

Ik geloof dat KDV best enthousiast was over Pret maar dat moet ie zelf maar vertellen. Voor mij was het fijn om eindelijk het gevoel te krijgen dat er nog iemand in Pret geloofd buiten ik zelf. Pret haar "mankement" is haar ruiter die gewoon niet er uit haalt wat er in zit. KDV wil me daar echter wel graag bij helpen en raadde me ook aan om Pret als "mislukking" te zien. Mislukking van mij dus om op die manier de "prestatiedruk" en wedstrijden willen rijden met haar los te kunnen laten, en gewoon focussen op in hoeverre ik mijn fouten die ik met haar gemaakt heb kan corrigeren, daar van leren en kijken wat de toekomst brengt, zijn dat toch weer wedstrijden? Prima, niet? Ook prima!
Ergens was ik daar ook al mee bezig. Ik wil Pret nu gewoon correct aan het lopen hebben en er op die manier in mijn achtertuin álles (of toch zo veel mogelijk) uit halen. Want Pret is op zich een hele fijne merrie. En ik zou graag willen weten wat ze nog in haar mars heeft...
Ayasha

Berichtdoor Gypsy » 05 apr 2013 21:37

Wat heerlijk om jou stukjes te lezen, het kan zo fijn zijn om gewoon 100 procent in je leermeester te kunnen vertrouwen!
Gypsy

Berichtdoor Ayasha » 06 apr 2013 11:30

Het is ook erg fijn om te voelen dat de merrie al fijner en beter reageert. Een paard liegt niet. Ik kan mezelf wel voor de gek houden maar een paard doet niet aan zulke dingen. :)
Ik ben er van overtuigd dat miss trut nog wel haar trukkendoos zal gaan open trekken maar ze heeft nu al dingen laten voelen die ik in 7 jaar niet klaar gekregen heb met haar. (ernstig eigenlijk maar het zij zo. Dat zijn iig fouten die ik bij een volgende niet meer maak)
Ayasha

Berichtdoor Gypsy » 06 apr 2013 11:32

Er komt vast wel een moment dat ze bedenkt dat het allemaal wel erg veel moeite kost, maar je weet waar je het voor doet. :)
Gypsy

Berichtdoor Ayasha » 06 apr 2013 11:53

Ik vraag me af, of dit haar meer moeite kost. Ik heb, bij Sam, altijd het idee gehad dat ze het juist makkelijker kregen om het werk vol te houden. Echt intensief zijn de trainingen ook niet. Met Pret wil ik in het begin nog wel eens even iets meer door trainen omdat ze anders zelf leuke dingen gaat verzinnen (voor haar dan) maar eenmaal die eerste energie er uit, is eigenlijk best veel stapwerk afgewisseld met draf en galop. Dus of ze hier nu echt moe van worden? Ik betwijfel het!
En toch heeft het wel veel effect en is Sam veel minder snel moe in de proeven. Misschien ook omdat hij meer op wedstrijd gegaan is nu. Maar de eerste keren was na proef 1 al zijn kruid verschoten en was proef 2 echt werken om hem er door te krijgen. Nu trippelt hij lichtvoetig en energiek door allebei de proeven. :)

Wat Pret wél altijd heeft, is dat ze graag hard gaat! En het ponydrafje waarin ze nu even moet werken, dat laat ze wel voelen, dat ze liever hard gaat (want dan kan ze die hals er op gooien en dat mag nu niet)

Ja, ik voel me echt helemaal goed bij KDV zijn manier van lesgeven en ik hoop dat hij me nog een flinke tijd kan verder helpen. :)
Ayasha

Berichtdoor Kadankovitch » 07 apr 2013 13:28

Mijn mening over Pret:
Het is jammer dat ik haar nu pas onder ogen kreeg, zoveel jaren zijn verloren gegaan. Tenminste als ik dan zo arrogant ben om aan te nemen dat het met mij wel goed zou zijn gegaan (en die instelling is goed om er onbevangen tegenaan te gaan, maar moet niet gezien worden als grootheidswaan mijnerzijds). Zij is een correct gebouwd paard. zeker veel beter dan Sam. Maar ook ten voeten uit een merrie. Nu heb ik het altijd met het vrouwelijk geslacht zeer goed kunnen vinden (zolang het maar een hond of paard is). Ik weet niet wat er van te voren mis is gegaan,tenminste niet in detail. Ik benader het beeld dat ik zie en corrigeer daarop. Bij de meeste paarden wordt relatief fantasiloos getraind, waardoor het moeilijk is de aandacht erbij te houden. Zowel Pret als Sam zijn het soort 'bloedkikkers' die alles gezien hebben. Ze hebben een scherp opmerkings vermogen, doe iets onbewust op een bepaalde manier, dan is dat zo, dat is het contract. En goddomme probeer dat niet te veranderen, dan is het oorlog. Het zijn die typische kleine paarden die niet meer pony zijn, met paardachtige bewegingen die vooral verkregen zijn door het inkruisen van Arabier.
Naar mijn mening heeft Ayasha aan Pret een prachtig 'studie-object', omdat wedstrijdrijden gezien de leeftijd niet vooor de hand ligt. Een paard waar ze kan trachten het ideaal na te streven zonder rekening te moeten houden met eventuele wedstrijdtermijnen. Deze laatste opmerking verdient een kleine verklaring: Soms onstaan in het rijden onhebbelijkheden of ongewenste beelden die op een wedstrijd afgestrafd worden. Ik ga het niet hebben over het al dan niet juistheid van zo'n afstraffing. Het is een gegeven. Bijvoorbeeld een paard opend de mond, gaat bij het oefenen van verzamelde galop in viertact. In beide gevallen lost zich dat naar verloop van tijd op. Het mondprobleem naarmate het rijdier het evenwicht meer beheerst in een bepaalde oefening en zichzelf in de opgelegde houding kan handhaven. Bij het aanleren van de verzamelde galop laat ik 4tact gewoon ontstaan, zolang het dier maar rustig begrijpt dat ik gewoon wil dat dat het langzaam, zeer langzaam galoppeerd. Deze langzaamheid is mijns inziens moeilijk te begrijpen voor een dier dat de galop gebruikt voor snelheid en vluchten. Liever dat het dier mijn bedoeling begrijpt en daardoor ontspant, dan een verkorting moeten afdwingen in drietact [mijns inziens duurt het langer om een paard hierin te bevestigen]. Die drietact kan ik later oppeppen door druppelsgewijs toevoegen van meer energie. Maar natuurlijk, zit ik in een wedstrijdritme, dan moet het correct gaan, dan heb je geen tijd. Dat is de reden waarom ik altijd 2à3 niveaux hoger trainde dat waarin ik starte [en omdat in een schijtlijster ben en had mijn ex mij niet gedwongen was ik nu nog aan het 'verbeteren'].
Is Pret een moeilijk paard? Dat hangt af van de toekomst. Mocht zij met meer inspanning bijvoorbeeld defecten vertonen, dan kun je haar niet moeilijk noemen. Waarschijnlijk heeft ze gevoeld dat er iets mis is of tekort schiet in haar lichaam, iets wat niet door een dierenarts te detecteren is. Maar haar gedrag is nu van een zelfbewuste Merrie die zich beroept op haar CAO. Als het na verloop van tijd met deze iets andere aanpak wel goed gaat? Ook dan is ze niet lastig! Je kunt een paard toch niets kwalijk nemen omdat ze een bepaalde aanpak niet begrijpt. Is ze een Einstein??? NEEN !!! De africhter moet zoeken naar middelen en wegen om zijn pupil iets aan het [zeer geringe (waarschijnlijk niet groter dan 2 McDonalds hamburger) verstand te peuteren.
Maar ongetwijfeld is het een moeilijk paard voor elke goedbedoelende beginneling of jonge ruiter. En Ayasha was in die tijd een jonge ruiter die qualitate qua dus ook beginnend was op het pad van africhting.

Dat brengt mij op één van mijn stokpaardjes: Teveel instructie is erop gericht de ruiter correct [volgens één bepaalde rijopvatting] te laten rijden, met de voordurende verwijzing wat men op wedstrijd wel of niet mag tonen en met te weinig abstraherend inzicht, zodat deze ruiter in staat is ervan af te leiden hoe te reageren op een ander paard met andere eigenaardigheden. Gevolg is maar al te vaak dat deze ruiter na het succes met één paard, het volgende paard tracht te persen in het schabloon van de vorige. En bij mislukking wordt dat deze ruiter verweten geen talent te hebben. Dat is mijnsinziens niet juist; de beperkte instructie is schuld.
Kadankovitch

Berichtdoor Gypsy » 08 apr 2013 08:20

Oh ik bedoelde niet dat ze een moeilijk of vervelend paard is, of overvraagd word.
Maar mijn merrie heeft bv bij een nieuwe oefening, die ze dan natuurlijk nog niet volledig begrijpt, dat ze gaat lopen gissen naar wat de bedoeling is. Dan haalt ze dus een heel scala aan "kunstjes" uit de kast die ze al wel kent, in de hoop de baas tevreden te maken want dat wil ze wel graag. Het is dan altijd weer even zoeken hoe je haar aan haar verstand gaat peuteren dat we iets nieuws gaan doen, en dat ze heel lief en knap is, maar dat wat ze aanbied niet is wat we zoeken. :DD
Gypsy

Berichtdoor Ayasha » 08 apr 2013 10:16

Dat doet ze wel al hoor, Pret gooit er te pas en te onpas een travers bij in als ik haar begrens omdat ze over haar schouder wil weg lopen. Maar dan stel ik haar gewoon weer recht en ga verder met de oefening. :) Na een paar keer gaat dat spaarlampje in haar hoofdje dan wel fel genoeg branden dat ze ziet wat ik bedoel. (en wat ik vooral niet bedoel)
Ayasha

Berichtdoor s-Porter » 08 apr 2013 16:46

Ayasha schreef:Gisteren is KDV weer lekker komen lesgeven. Sammie deed het prima! Mijn kleine druktemaker wordt elke keer een beetje kalmer en hij pakt echt fijn aan! Zelfs een begin aan de travers gemaakt... Stiekem hadden Sam en ik die al een beetje geöefend toen ie het aanbood toen ik de foute hulp gaf. :')
Hij snapt nog niet helemaal waar ie exact met zijn benen heen moet en die verouderde geheugenkaartjes tussen zijn ogen draaien overuren maar lief als Sambal is, probeert ie gewoon!
Ik weet iig weer waar ik aan kan werken, Sam kennende gaat ie hier vlot mee weg zijn!

en toen was Pret aan de beurt. Mijn trut. Die heel braaf was eigenlijk, even gespannen in het begin maar braaf! KDV zijn eerste reactie was dat ze een heel erg ruime stap heeft (die heeft ze ook al is ze er wat traag/lui in) maar na een vijftal minuten ging ze al een stuk vlotter en koste me dat ook weinig tot geen moeite.
Ook met Pret hebben we een beetje aan "opzij" gewerkt in stap, gewoon de spiertjes losmaken. En KDV hielp met de aanleuning. Pret heeft enorm de neiging om in haar eigen houding te lopen en ik wist eigenlijk niet goed hoe dat aan te pakken. :) "gewoon loslaten" heeft nl niet echt veel zin bij haar. :')
Maar ook daarvoor kreeg ik de nodige tips en ik denk dat ik hier mee wel al aan haar aanleuning kan gaan werken. Dan kwam mijn probleem, Pret haar galop. Ze laat niet los, spant haar rug, gaat naar binnen hangen en vooral snel en ik kreeg haar niet zo ver dat ze kalm aan deed. Hoewel ik weet dat ze het kán!
Overgangen, overgangen, overgangen! stap, galop, stap, galop!
Pret drukt zich er zowel voor als op mijn been uit, maakt zich lang en bijgevolg kreeg ik er al geen goede overgang uit gereden, laat staan dat ik haar in een fijne galop kreeg. Na een tweetal keer zorgen dat er reactie kwam op mijn been, ging de zwaar beledigde Pret, tóch netter in galop. Nog niet wat het moet zijn maar ook hiermee kan ik verder! KDV laat me ook zelf nadenken, toen er een goede overgang uit kwam vroeg ie wat ik nu gedaan had waarop ik zei "Ze reageerde vlotter op mijn been" en toen kwam KDV met "zullen we dan eerst eens zorgen dat ze weet dat been reactie moet zijn? als je én moeite moet doen om haar vooruit te krijgen en ze wil zich er vanvoor uit drukken wordt het ook zwaar!"
Eh ja... dat ik dat nu niet zelf had kunnen bedenken, dat het probleem juist zou zijn dat ze welliswaar wel hard gaat maar eigenlijk niet genoeg op mijn been reageert in de aansprong..... :lol:

Ik geloof dat KDV best enthousiast was over Pret maar dat moet ie zelf maar vertellen. Voor mij was het fijn om eindelijk het gevoel te krijgen dat er nog iemand in Pret geloofd buiten ik zelf. Pret haar "mankement" is haar ruiter die gewoon niet er uit haalt wat er in zit. KDV wil me daar echter wel graag bij helpen en raadde me ook aan om Pret als "mislukking" te zien. Mislukking van mij dus om op die manier de "prestatiedruk" en wedstrijden willen rijden met haar los te kunnen laten, en gewoon focussen op in hoeverre ik mijn fouten die ik met haar gemaakt heb kan corrigeren, daar van leren en kijken wat de toekomst brengt, zijn dat toch weer wedstrijden? Prima, niet? Ook prima!
Ergens was ik daar ook al mee bezig. Ik wil Pret nu gewoon correct aan het lopen hebben en er op die manier in mijn achtertuin álles (of toch zo veel mogelijk) uit halen. Want Pret is op zich een hele fijne merrie. En ik zou graag willen weten wat ze nog in haar mars heeft...

Ik lees je stukken met erg veel plezier evenals die van KDV! Vooral het dik gedrukte stuk vind ik leuk om te lezen omdat het een fout is die erg vaak gemaakt word! Leuk om te lezen dat je er zo mee bezig bent!
Gebrek aan smaak valt niemand te verwijten :DD
s-Porter

Berichtdoor Ayasha » 08 apr 2013 17:15

Ik denk dat ik die fout met Pret gemaakt heb, omdat Pretty best veel indruk op mij maakt. :+
Ik ben, over de tijd, een beetje te voorzichtig geworden met mevrouw haar (figuurlijke) lange hoefjes... Ik moet gewoon weer leren doorpakken met haar.
En Pret, die dat haarfijn aanvoelt, intelligent als ze is, profiteert daar natuurlijk van. Ze doet niet eens meer de moeite om echt wat uit te steken. Ze legt gewoon haar oren plat en steekt dreigend dat hoofd de lucht in. En waar ik bij elk ander paard dan gewoon been geef en zo iets heb van "doe niet debiel en loop door!" stop ik bij Pret met rijden et voila! Pret heeft haar zinnetje...En geef haar een keer ongelijk?!

Máár geleidelijk aan begint die verhouding terug te veranderen. Ik wil haar er nu gewoon aan hebben. Pret kan het, en he, ik kan het ook! Nu moeten we het alleen nog samen leren kunnen. En niet op toevallige "als-het-een-keer-goed-uit-komt" basis.
Maar haar galop verbeterd wel. De eerste galop is nog altijd wat onstuimig maar als ik die dan corrigeer door haar terug te nemen en terug te laten aanspringen, gaat het er al een stuk rustiger aan toe en wil ze zich zelfs wel eens vervaardigen om dat neusje te laten zakken. óók als er twee erg interessante buurmannen de bomen aan het snoeien zijn in het bosje langs mijn rijplekje... :')
Als ik dacht dat Sam's aandachtsspanne kort was, had ik die van Pret nog niet getimed...

Pret kan écht maar één ding tegelijk verwerken... Dus als er iets leuk te zien is, dan moet ze gaan kiezen, aandacht bij baas, of aandacht bij bos... Sam wil dan nog wel eens verdelen maar dat kan Pret niet. :lol:
Als ik dan echt blijf door vragen en haar blijf aan het werk zetten komt er een hele diepe zucht en richt ze zich toch maar weer op mij. :')
Ja ze heeft het zwaar...
Ayasha

Berichtdoor Gypsy » 09 apr 2013 09:43

Haha herkenbaar, vind het zelf altijd wel lief om te zien hoor, dan probeert ze toch op haar manier haar best te doen.
Gypsy

Berichtdoor Ayasha » 24 jun 2013 21:16

Nou we zijn weer een lesje verder, kan niet zo vaak lessen als ik zou willen maar het moet maar even zoals het kan. :)
Vorig lesje had ik het probleem dat Sam wat stroef voelde op links, niet zwaar oid maar ook niet zo soepel als ik Sam gewend ben dus daar fijn op gewerkt en veel draf/galop overgangen. Dát heeft wel zijn vruchten af geworpen. :) Buiten dat merk ik ook veel meer controle op wedstrijd... Zondag hadden we eentje in Alken, veel wind, onweerachtig, regenachtig, windstoten tot 60km/u voorspeld... Maar het kon Sammeke allemaal niet deren. :) Dus bij deze een bedankje naar KDV!! :) Omdat ie Sam snapt... En mij.. ;)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Zelfs in de beste huishoudens zit het er wel eens tegen. :lol:
Afbeelding
Maar we leggen het snel bij. ;)
Afbeelding
Afbeelding

In proef 2 was er wel een probleem. Er zat daar een man met een grote camera op statief, daar keek ie naar maar ging hij flink langs bij het verkennen van de ring. En toen we binnen reden en gegroet hadden en dan op het einde naar rechts gingen toen was die leeuw ineens van uitkijk-plaats veranderd!!!! :shock: Já!! Daar moest ie dus wel even op kijken. Maar moedig als Sammie is zette ie dapper zijn proefje neer! :)
Flinke clown!

Het is ook wel leuk als mensen je benaderen om te zeggen dat hij zoveel mooier geworden is. :) Dat ze naar hem wijzen en zeggen "dat is een mooi paardje!"
Iemand die Sam nog kent van toen ik nog in pension stond met hem kwam naar me toe om te zeggen dat hij twee keer had moeten kijken of het Sam wel was die ik bij had. :D
Ayasha

Berichtdoor Holy Pope » 24 jun 2013 21:57

Ook ik zie een prachtige combinatie.

Wat mij opvalt is dat ik iemand op het paard zie zitten met een ontspannen blik. Dat zegt misschien niet zo heel
veel, maar ik zie vaak ruiters heel gespannen kijken zo van, ooh jee, wat zal m'n paardje nu weer gaan doen...?
Hier dus het tegenovergestelde, met vertrouwen!
IF NOTHING GO RIGHT.....GO LEFT.
Holy Pope

Berichtdoor Kiwiko » 25 jun 2013 07:25

Hihihi heerlijke foto's.......... :D :D

Puntje van kritiek :) :) je rechterhand, blijft een eigen leven leiden :D en hou je hoofd recht op je romp!!!!! JA!! :D
When a woman says "WHAT?" it is not because she did not hear you. She is giving you a chance to change what you said.
Kiwiko
levensgenieter #1

Berichtdoor Kadankovitch » 25 jun 2013 12:12

Kiwiko schreef:Hihihi heerlijke foto's.......... :D :D

Puntje van kritiek :) :) je rechterhand, blijft een eigen leven leiden :D en hou je hoofd recht op je romp!!!!! JA!! :D

Ik was me aan het bedenken of ik er iets over zou gaan zeggen, maar je was mij voor. Echter het is eigenlijk niet de rechterhand die het 'eigen leven leidt' , maar de linker. En dat is eigenlijk ook niet juist; het is de coördinatie tussen beiden en het gebrek aan gevoel/kracht in de linker. Ik heb een vergelijkbaar probleem [van andere oorsprong]. Maar daar wordt aan gewerkt.
Ik ben hier bijzonder trots op. De vooruitgang is verbluffend. En Ayasha doet dit nagenoeg alleen met betrekkelijk weinig hulp van mij. dit is echt haar werk.
Toch ben ik wel iets bedroefd omdat we pas zo kort samenwerken. Rio is al over 3 jaar :DD :toast
Kadankovitch

Berichtdoor Ayasha » 25 jun 2013 12:27

Ik was ook aan het kijken KDV en kom er ook niet helemaal uit welke hand nu precies de "boosdoener" is.

Als ik zelf rijd heb ik het idee dat rechts vrij stabiel is en dat links maar juist doet wat haar uit komt... Maar dat gevoel heb ik misschien omdat ik rechts voel en me meer bewust van ben dan links oid...
Maar we blijven er aan werken. ;)

Hihi Rio... Daar zetten ze ook boompjes langs de ring he? :lol:

Kim; koppie schuin blijft ook een werkpuntje. Ik weet eigenlijk ook niet goed waarom ik het doe. :') Het is nl. nogal nutteloos.. Ik "win" er niks mee... Dus waarom ik het doe?
Ayasha

Berichtdoor s-Porter » 25 jun 2013 13:12

Ayasha schreef:Ik was ook aan het kijken KDV en kom er ook niet helemaal uit welke hand nu precies de "boosdoener" is.

Als ik zelf rijd heb ik het idee dat rechts vrij stabiel is en dat links maar juist doet wat haar uit komt... Maar dat gevoel heb ik misschien omdat ik rechts voel en me meer bewust van ben dan links oid...
Maar we blijven er aan werken. ;)

Hihi Rio... Daar zetten ze ook boompjes langs de ring he? :lol:

Kim; koppie schuin blijft ook een werkpuntje. Ik weet eigenlijk ook niet goed waarom ik het doe. :') Het is nl. nogal nutteloos.. Ik "win" er niks mee... Dus waarom ik het doe?

Fijne foto;s om te zien!

Voor een betere coördinatie in de minder krachtige hand... Gewoon elke dag je tanden ermee poetsen :DD
Gebrek aan smaak valt niemand te verwijten :DD
s-Porter

VorigeVolgende

Keer terug naar Mijn verslag van vandaag