Vera en Exel stellen zich voor

Ons fotoforum, voor al je paardenfoto's, van een leuk kiekje in de wei tot rijfoto's / filmpjes voor rijtechnisch advies of gewoon voor de fun.

Moderators: Rider, Kiwiko, Inge, Shetan, Helpdeskundige

Forumregels
15 foto's en/of filmpjes mogen direct zichtbaar in het topic geplaatst worden. Heb je meer te showen, graag in een link.

Krijg je een melding dat je bestanden te groot zijn, we hebben een mogelijkheid om de foto's snel te verkleinen (ze zijn dan groot zichtbaar nadat ze worden aangeklikt). Gebruik [foto]link[/foto] om je plaatjes op die manier zichtbaar te maken.

Vera en Exel stellen zich voor

Berichtdoor Vera-Exel » 02 aug 2015 12:13

Hallo allemaal, ik ben sinds gisteren lid van dit forum en heb mezelf inmiddels voorgesteld. Graag wil ik jullie voorstellen aan mijn 2 Fjorden Vera en Exel.

Ik begin met Vera, zij is 15 jaar en bijna 10 jaar bij ons. De eerste keer dat ik haar zag schrok ik van haar. Ze was heel mager, had weinig bespiering, was behoorlijk verwaarloosd en zeer angstig. Waarom koop je dat paard dan zullen jullie denken. Tja dat hoofdje sprak me enorm aan en op de één of andere manier zag ik wat in haar.

13 november 2005, na een proefritje besloot ik dat ik haar wilde kopen.

Afbeelding

juli 2006 werd mij pijnlijk duidelijk dat ze eczeem bleek te hebben

Afbeelding

We maken even een sprongetje naar oktober 2008 (anders wordt het wel een hele lange lijst met foto's). Inmiddels aardig bijgetrokken en door een smeersel wat ik koop in België is de eczeem goed onder controle te houden.

Afbeelding

In 2010 zijn wij vanuit Limburg verhuisd naar het Westen van het land. Deze foto is van 30 juli 2011 op de keuring in Barendrecht

Afbeelding

De laatste van Vera, deze is op 24 mei 2015 gemaakt. Ze had haar angst voor water al gedeeltelijk overwonnen bij een vorige stal waar ik stond met haar. Daar was ze al eens een meertje in geweest, maar het ging niet van harte. Dit meertje ging ze geheel vrijwillig in en uiteraard hoort daar een beloning van het vrouwtje bij

Afbeelding

En dan Exel, hij is nu 10 jaar en is bijna 9 jaar bij ons. Hij kwam als puppy van 16 maanden bij ons en Vera heeft mij geholpen om hem op te voeden. Toen bleek dat Vera eczeem had ging mijn plan om bij haar een veulen te fokken in rook op. Ik wilde er wel een shetlander bij als gezelschap voor haar. Alleen is deze "shetlander" wel wat groot uitgevallen :lol: Overigens heeft hij wel veel dezelfde streken als shetlanders hebben, zoals regelmatig ontsnappen als ie de kans krijgt.

24 september 2006, vreselijk overbouwd en nog wat confuus van de rit naar ons

Afbeelding

zo hebben wij vele kilometers afgelegd met z'n drieën in het Limburgse heuvellandschap. Deze foto is van 2007

Afbeelding

In 2009 is hij voor het eerst naar de keuring geweest, helaas maar 34 punten. Dit is later overigens wel weer goed gekomen :)

Afbeelding

Deze foto is van 2011 en ja zoals ie kijkt zo is ie ook, ontzettend ondeugend. Maar aan de andere kant ook vreselijk lief en aanhankelijk.

Afbeelding

Exel is een echte waterrat en vindt het heerlijk om in het water te gaan maaien met zijn benen, dit is in 2012 geweest.

Afbeelding

Deze foto is mijn trots en hangt ook op canvas bij ons in de woonkamer. Gemaakt in 2012 door een toenmalig stalgenootje.

Afbeelding

April 2015, gewoon los op hem zitten in de bak en meneer vindt het allemaal prima.

Afbeelding

Als afsluiter nog eentje van samen in de bak.

Afbeelding
Vera-Exel

Re: Vera en Exel stellen zich voor

Berichtdoor Kiwiko » 02 aug 2015 12:37

oooo heerlijk zeg, wat een leuk koppeltje heb je zo :D
When a woman says "WHAT?" it is not because she did not hear you. She is giving you a chance to change what you said.
Kiwiko
levensgenieter #1

Berichtdoor Vera-Exel » 02 aug 2015 18:22

dankjewel
Vera-Exel

Berichtdoor bulkie » 05 aug 2015 21:45

Wat een leuke foto's, mis je limburg niet erg? Dat is toch een stuk mooier als het westen van het land.
bulkie

Berichtdoor papagroom » 05 aug 2015 23:34

Leuk spul jong... :paard:
Oh zo blij met de kracht van de zee!!!
Zie http://www.equiprotecta.nl
https://www.facebook.com/AquaProtecta
papagroom

Keer terug naar Paard in the picture MAX 15 foto's