Voor KDV: betere foto's Janouk W.E. met klein logo

Ons fotoforum, voor al je paardenfoto's, van een leuk kiekje in de wei tot rijfoto's / filmpjes voor rijtechnisch advies of gewoon voor de fun.

Moderators: Rider, Kiwiko, Inge, Shetan, Helpdeskundige

Forumregels
15 foto's en/of filmpjes mogen direct zichtbaar in het topic geplaatst worden. Heb je meer te showen, graag in een link.

Krijg je een melding dat je bestanden te groot zijn, we hebben een mogelijkheid om de foto's snel te verkleinen (ze zijn dan groot zichtbaar nadat ze worden aangeklikt). Gebruik [foto]link[/foto] om je plaatjes op die manier zichtbaar te maken.

Voor KDV: betere foto's Janouk W.E. met klein logo

Berichtdoor janouk » 03 mei 2015 02:58

KDV,

Deze foto's van Janouk heb ik besteld van de W.E. clinic zonder grote logo's erop.
Niet echt spektakel foto's hoor, maar het is een kennismaking die smaakt naar mee.
En Janouk en ik hebben ervan genoten.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Je bent altijd gek, voordat je een genie bent. Johan Cruyf.
http://www.chaletparketsport.nl website van onze paarden
janouk

Re: Voor KDV: betere foto's Janouk W.E. met klein logo

Berichtdoor papagroom » 03 mei 2015 07:54

Ondanks dat je ze voor KDV geplaatst hebt....Heb ik ze stiekum bekeken....mooie plaatjes hoor.
Oh zo blij met de kracht van de zee!!!
Zie http://www.equiprotecta.nl
https://www.facebook.com/AquaProtecta
papagroom

Berichtdoor Kiwiko » 03 mei 2015 10:25

wow :D
When a woman says "WHAT?" it is not because she did not hear you. She is giving you a chance to change what you said.
Kiwiko
levensgenieter #1

Berichtdoor Andryske » 03 mei 2015 12:15

:thmup:
Andryske

Berichtdoor Musli » 03 mei 2015 17:38

Wat ziet ze er stoer uit met dat tuig :thmup:

Mooie plaatjes hoor.
Let's eat, grandma. --- Let's eat grandma.
Correct interpunction saves lives!
Musli

Berichtdoor Kadankovitch » 27 okt 2015 16:08

Wat intens stom dat ik die foto's gemist heb. Het is volslagen aan me voorbij gegaan; Sorry !!!
Ze zijn erg leuk !!
"La parole a été donnée à l'homme afin de déguiser ce qu'il ressent, et le regard afin de déguiser ce qu'il dit."
"Mann kann mir doch nicht verübeln daß ich von einem Tag auf den Anderen klüger geworden bin"
Kadankovitch

Berichtdoor janouk » 27 okt 2015 18:42

:DD
Grappig; maar nu heb je ze toch gezien.

Inmiddels is Janouk gestart op het NK :paard: in deze sport: mijn voorspelling was dus goed: het smaakt naar meer. Ik vind dit echt een leuke sport en Janouk ook. Sterker nog: ze is er ook geschikt voor. :D
Je bent altijd gek, voordat je een genie bent. Johan Cruyf.
http://www.chaletparketsport.nl website van onze paarden
janouk

Berichtdoor Kadankovitch » 28 okt 2015 15:57

Ja ik denk dat Janouk aspecten heeft die sterke punten kunnen zijn in de onderdelen van WE. Ze is veelzijdig opgeleid.

Ik hoop dat ik de volgende wedstrijd wel kan meemaken.

Nogmaals; van harte geluk gewenst :drinking: :toast :paard: :D :feest: :cheer: :respect:
"La parole a été donnée à l'homme afin de déguiser ce qu'il ressent, et le regard afin de déguiser ce qu'il dit."
"Mann kann mir doch nicht verübeln daß ich von einem Tag auf den Anderen klüger geworden bin"
Kadankovitch

Berichtdoor Jet » 29 okt 2015 22:00

Grappig, ik had meegekregen dat je op het NK zo goed gepresteerd had in jouw klasse en nu kom ik de foto's tegen die bij ons met de clinic gemaakt zijn. Wel super dat het naar meer smaakt, deze foto's zijn gaaf!
Jet

Berichtdoor Kiwiko » 30 okt 2015 08:54

dit is ook een topic uit mei :)
When a woman says "WHAT?" it is not because she did not hear you. She is giving you a chance to change what you said.
Kiwiko
levensgenieter #1

Berichtdoor Jet » 31 okt 2015 21:37

Dat had ik wel gezien toen ik postte, maar kennelijk heb ik het al die tijd over het hoofd gezien :DD .
Jet

Berichtdoor Kadankovitch » 01 nov 2015 01:22

En Jet, u rijdt ook mee in working equitation?
Kadankovitch

Berichtdoor Jet » 02 nov 2015 12:06

Nee, dat doe ik dan weer niet, daar zijn mijn pony en ik nog lang niet aan toe. We komen van ver en hebben al veel bereikt, maar dit is echt nog een brug te ver. Maar ik vind het wel heel leuk om te zien hoe anderen het in de WE doen, zo heb ik Janouk dus ook mogen ontmoeten bij die clinic bij ons op stal. A.s. zaterdag is er weer een clinic WE bij ons op stal en als ik dan niet hoef te werken ga ik ook zeker weer ene tijdje kijken!
Jet

Berichtdoor Kadankovitch » 02 nov 2015 17:17

Zo ver ben ik ook nog lang niet. Faverot is, bij elkaar opgeteld, pas 3 maanden onder het zadel, en het heeft me bijna 10 maanden gekost om van de laatste valpartij te herstellen. Ik geef toe dat ik wat bang geworden ben.
Maar bent u wel van plan om, als de tijd rijp is, het te gaan doen?
Waar ligt uw stal? En wordt de clinic alleen op zaterdag gehouden?
Kadankovitch

Berichtdoor Jet » 05 nov 2015 17:57

Als ik het geld ervoor heb om een keer een clinic mee te doen lijkt het me wel leuk, zeker wel. Volgend jaar zijn er als het goed is nog drie clinics. Die clinic wordt in elk geval op zaterdag gehouden, maar waarschijnlijk ook een deel van de zondag, het is sowieso 14 november en dan dus waarschijnlijk 25 november ook nog. De clinic is in Oudesluis, in de kop van Noord-Holland, net boven Schagen.

Dat van die angst herken ik goed, dat heb ik ook een tijd gehad. Eerst al door mijn vorige paard die als ze last had van haar SI-gewricht zo uit het niets heel gemeen kon bokken omdat ze dan pijn had. Toen vervolgens door mijn huidige dametje, ik werd door haar gelanceerd net nadat haar bekken/SI was losgemaakt, waardoor ze ineens echt hoog kon bokken. Daarna heeft het wel een tijd geduurd voordat ik het vertrouwen had, nog verschiet ik wel af en toe, maar nu is het alleen een heel kort schrikje.
Jet

Berichtdoor Kadankovitch » 05 nov 2015 19:51

Nou geld is ook wel een goede reden, daar moet ik ook rekening mee houden.
De angst die ik van het vallen heb overgehouden was dat ik er niets tegen kon doen, ik kon het niet voorzien. Dan krijg je het gevoel dat je paard onbetrouwbaar is. Pas als ik daar overheen ben, zal ik verdere stappen zetten in working equitation. Alles stap voor stap. Bovendien is hij pas 5 en uiteindelijk door de lange pauze is hij uiteindelijk nu met iets meer dan 3 maanden onder het zadel. Ik heb de tijd en ben trouwens altijd al enne langzame geweest. Ik wil op mijn 57ste niet breken met een lang gekoesterde traditie :DD
Kadankovitch

Berichtdoor Jet » 07 nov 2015 22:57

Groot gelijk hoor om alles op zijn gemakje te doen. Elvee was bijna 4 toen ik haar kocht, een half jaar onder het zadel, de eerste twee maanden voor zover ik kan beoordelen aardig goed ingereden, toen twee maanden gereden door een jonge jongen zonder ervaring met jonge pony's, dat ging du steeds mis en daarna twee maanden twee keer in de week gereden door een meid van begin 20, met slof en sporen... Niet mijn idee van rijden. Maar ze was leuk, dus toch gekocht. Eerste maanden alleen gelongeerd en aan de hand gewerkt, daarna er op. Na een paar maanden dikke onrust bij haar, bokjes, soort van aangalopperen, daarna kliniek en daar bleek KS ( twee wervels, af en toe tegen elkaar. Trainingsschema verder omgegooid en nog meer gericht op beter gebruik van haar rug, daarna dus nog aan bekken-SI behandeld en daarna kon ze dus ineens hoog bokken. Dat is nu een jaar en 10 maanden geleden en zo sinds januari is bij mij het vertrouwen weer wat terug gekomen. Het is nu in principe goed, maar er moet niet teveel om me heen of met me gebeuren, dan ben ik toch weer snel van slag. Gister ook weer gemerkt, maar ook gemerkt dat Elvee inmiddels stabieler in haar hoofd wordt en zich niet meer altijd door mijn onzekerheid van de wijs laat brengen. Daardoor kan ik me ook weer sneller herpakken en dan is het weer goed gelukkig. Overigens ben ik 54, dus ook niet helemaal piep meer :DD .
Jet

Berichtdoor papagroom » 08 nov 2015 08:35

Kijk dat is nou het leuke van dit forum....met mn 50,ben ik bijna de Benjamin....
Denk dat ik maar eens in Oudesluis ga kijken...dat is toch die manege bij het Amstelmeer,dat je rond een jachthaven moet rijden...worden ook de wedstrijden van Breezand gereden,of heb ik het mis?

#KDV:
Ik geef 14 februari een demo in Hechtel,dat is niet zo ver bij jou uit de buurt.
Zet vast in je agenda amice,dat is een mooie gelegenheid om even bij te praten
papagroom

Berichtdoor Jet » 08 nov 2015 13:38

PG, wat jij bedoelt is een Rijvereniging: Oude Veer :DD . Oudesluis ligt daar zo'n 10 kilometer vandaan. Je komt van de weg langs Hippolytushoef, neemt de rotonde ook driekwart ( net als naar de vereniging Oude Veer). Daarna sla je dan niet linksaf richting vereniging, maar rijdt door naar Anna Paulowna. Eerste rotonde rechtdoor, tweede rotonde driekwart. Dan aan het einde van die weg linksaf Oudesluis in, rechtsaf het bruggetje over, daarna gelijk weer links. Je rijdt het dorp uit en dan ga je met de bocht mee naar rechts, na zo'n 400 m. zit de pensionstalling waar de clinic gehouden wordt. Leuk als je komt kijken hoor! Pensionstalling heet Stal Fleur of Fleur Stables ( dat wisselt nogal eens ;;) ), Grote Sloot 483a, Oudesluis. Rechts van de weg staat een bord: FarmCamps Fleur Stables.
Jet

Berichtdoor papagroom » 08 nov 2015 15:30

Wie weet lukt het de 14e....De 25e zeker niet...dan geef ik een demo in Renswoude
papagroom

Berichtdoor Kadankovitch » 08 nov 2015 16:22

Jij bent nog een jong wicht [vergeef mij de uitdrukking] vergeleken bij mij, maar ik begrijp wat je bedoelt. ik ben door mijn botziekte die ik van kindsbeen af heb, altijd wel wat voorzichtig geweest. Daardoor ben ik ook motorisch onhandig. Dat neemt niet weg dat ik best wel mijn avonturen heb gehad. zoals met mijn broer op 16 jarige leeftijd met de brommer naar Italië reisen, over de Grote en de Kleine St.Berhardpas. Een paar jaar geleden met de motor en mijn hulphond achterop van Portugal naar Maastricht teruggereden in hartje winter. Maar dat zijn gecalculeerde risoco's. Zoals jij jou paard beschrijft kan ik me voorstellen dat je niet kon voorzien wanneer zij zou gaan bokken en hoe heftig dat zou zijn. Dat is net zoals met mijn knollenbeest iets dat men niet kan voorzien dus calculeren. Voor jongere mensen is dat niet altijd even erg [ofschoon ik toch ook lelijke ongelukken heb gezien met de ergste gevolgen], maar ik vind dat het leven op zich genoeg risico's heeft; moet men ze gaan opzoeken???? Neen denk ik niet.
Nu was Elvee ook nog jong, en een jaar en 10 maanden is een hele tijd voor zo'n jong dier. Ze had een reden die je kon na voltrekken waarom ze zo deed, dus nu je het hebt laten behandelen en ze ook meer beleerd is, vermoed ik dat je het ergste wel hebt gehad. Maar voorzichtigheid is de moeder van...... euhh jou gezondheid.
Faverot is nu ook een stuk braver. Hetgeen gebeurd is, lijkt in mijn geheugen wel alsof het gisteren is gebeurd, maar in werkelijkheid is het nu al weer een hele tijd geleden. En ondertussen heeft hij veel bijgeleerd. Ik merk inderdaad ook dat ik banger ben dan dat het paard onzeker is. Ik ben mijn eigen probleem.
Kadankovitch

Berichtdoor Kadankovitch » 08 nov 2015 16:29

papagroom schreef:Kijk dat is nou het leuke van dit forum....met mn 50,ben ik bijna de Benjamin....
Denk dat ik maar eens in Oudesluis ga kijken...dat is toch die manege bij het Amstelmeer,dat je rond een jachthaven moet rijden...worden ook de wedstrijden van Breezand gereden,of heb ik het mis?

#KDV:
Ik geef 14 februari een demo in Hechtel,dat is niet zo ver bij jou uit de buurt.
Zet vast in je agenda amice,dat is een mooie gelegenheid om even bij te praten

Amice, gij zijt inderdaad wel erg jong. Maar ik zal dat gebrek niet tegen u gebruiken :DD
Inderdaad hier verkeren met name personen die door de jaren tot versterkt zoniet verbeterd inzicht zijn gekomen terwijl wij toch jong van hart zijn gebleven bla bla bla blablablablablablablabla.

Wees zo vriendelijk mij er later nog eens aan te laten denken. Ik heb het wel in mijn agenda geschreven, in een gedeelte waar je afspraken voor het volgend jaar in kunt zetten, maar ik weet dat ik wel eens vergeten ben bij een nieuwe vulling dit over te nemen.
Kadankovitch

Berichtdoor Jet » 08 nov 2015 23:33

Oeps, 25 november moet 15 november zijn, ik weet alleen niet of er voldoende aanmeldingen zijn voor de zondag, maar dat zal ik binnenkort wel horen.

Ja KDV, dat van Elvee ( en van Marlou, mijn vorige paard) was wel lichamelijk te verklaren, maar je blijft toch langere tijd bang dat hetgeen er mis is, weer opspeelt. Bij Lou ben ik er in 2004 gigantisch van afgegaan met ziekenhuisbezoek en een gipsen harnas van kin tot en met navel tot gevolg... Toen wist ik niet wat er mis was, pas een klein jaar later bleek haar SI scheef te zijn waardoor ze bij tijd en wijle een pijnscheut kreeg. 2005 zat ik er weer op, reed weer redelijk normaal en toen ging ze weer ineens zo tekeer nadat ze spanning had opgebouwd. Ik bleef zitten en kon haar er doorheen krijgen, dat voelde op dat moment goed. Jaren later, 2012, moest ik er weer eens echt van haar af, ze was ergens van verschoten, vloog weg en kennelijk weer van die pijnscheuten, ik er weer af en na een half jaar kwam ik er achter dat mijn sleutelbeen van mijn schouderblad was afgescheurd. Toen mijn schouder ( ziekenhuis had niets gezien) weer minder pijn deed ben ik er wel weer opgegaan, maar voor mij geen galop meer in de bak, buiten was het inmiddels een superpaard geworden, dus ik ging met haar liever langs de weg. Als dan je volgende paard net zoiets doet waardoor je er weer afduikt met behoorlijk wat pijn, komt natuurlijk alles weer boven en blijf je lange tijd twijfelen of het wel goed gaat. Toch ben ik er nu wel aardig overheen, zolang er maar geen al te gekke dingen van me gevraagd worden :DD .

Van u is het ook logisch, als je al minder stabiel bent in je lichaam kan je bij het vallen je waarschijnlijk ook minder goed opvangen, bovendien begint dan toch ook de leeftijd mee te spelen. Toch hoop ik dat het weer zover komt dat u weer frank en vrij bovenop uw vijf-jarige zit en de hele wereld weer samen aan kan!
Jet

Berichtdoor Kadankovitch » 09 nov 2015 05:27

Nou Jet jij weet ook niet van ophouden. Menigeen zou na dergelijk [en al bij veel minder] ongelukken het paardrijden voor gezien houden. Ik heb met u en lichamelijke aandoening diep medelijden. U lijdt volgen mij namelijk aan een zeer ernstige voor van hippo-ritis :DD een zeer gevaarlijke ontsteekingsziekte, meestal met de dood tot gevolg [je sterft namelijk in het zadel of tenminste in de stal of tenminste in de nabijheid van paarden. Ik ken de verschijnselen; ik heb er ook ietwat last van. [trouwens lijden waarschijnlijk meer dan de helft van de hier aanwezige 'Poetsers' er ook in meer of mindere mate aan. Een pregnant geval is ene Ayasha. Niet doorvertellen, maar die stapt zelf op jonge dieren om hen zadelmak te maken. Hier is de patiënt in een ernstige fase terechtgekomen

Ik durf het eigenlijk niet hardop te zeggen, maar het gaat verrassend goed met de samenwerking tussen de 'Boze Meneer' en mij. Ik stap nu altijd al op via het knielen. De beginselen van de zijgangen zitten er vast in. En ik knutsel nu sinds 2 dagen al aan de Spaanse pas. hij is wel soepel maar mist enorm de kracht om zich af te drukken. Ik geloof dat ik nog nooit een paard heb gehad met zo weinig basis beweging.
Kadankovitch

Berichtdoor Kiwiko » 09 nov 2015 07:45

Zelfs ik heb na jaren afgelopen weekeinde weer eens op het paard gezeten ............. gaat nooit over die ziekte!
Kiwiko
levensgenieter #1

Volgende

Keer terug naar Paard in the picture MAX 15 foto's