Je vous présente Rêve D'or...

Ons fotoforum, voor al je paardenfoto's, van een leuk kiekje in de wei tot rijfoto's / filmpjes voor rijtechnisch advies of gewoon voor de fun.

Moderators: Rider, Kiwiko, Inge, Shetan, Helpdeskundige

Forumregels
15 foto's en/of filmpjes mogen direct zichtbaar in het topic geplaatst worden. Heb je meer te showen, graag in een link.

Krijg je een melding dat je bestanden te groot zijn, we hebben een mogelijkheid om de foto's snel te verkleinen (ze zijn dan groot zichtbaar nadat ze worden aangeklikt). Gebruik [foto]link[/foto] om je plaatjes op die manier zichtbaar te maken.

Je vous présente Rêve D'or...

Berichtdoor Ayasha » 24 apr 2014 09:44

Ik lijk op zo'n moeder die alles wat haar kind doet geweldig vindt, maar dan met mijn veulen. :')
16 april diende dan eindelijk Pretty haar paardenkind zich aan! Iedereen ging uit van een hengst maar langs Pretty lag een palomino-meisje... Ze zat nog in de blaas toen ik aan kwam dus we hebben feitelijk "niets gemist" en moest er nog een volgende dekking komen volg ik mijn gevoel want ik had het gevoel dat het voor de ochtend zou zijn. (heb ik zelfs nog tegen iemand gezegd) maar omdat mijn man en de DA zei dat het ook nog even kon duren.. Enfin, niks aan te doen, alles is goed gegaan. De foto's zijn van de verschillende dagen. Rêve had ontzettend lange benen! Ik bel mijn man en zeg dat het een palomino merrie is en dat ze zulke lange benen heeft, zegtie "stuur een foto!" (hij was werken) en "elk veulen heeft lange benen!". Ik stuur een foto, belt ie terug "Sjeeee wat een stelten!"
Eh ja.. Dat zei ik toch! :lol:
Image
Rêve 2 dagen oud.
Image
MIJN kind!
Image
Image
de hond waakt mee. :j
Image
gisteren (een week oud dus)
Image
Image
Image
aan de oortjes! Na twee paarden die niet aan hun oren lieten komen (en als ze 1.50m schofthoogte zijn is dat een stuk moeilijker aan te leren :lol:) leert dit meisje het van jongsaf aan!
Image
Daar zitten appelsnoepjes... :j
Image
Image
mams mag ook al aan de beentjes. :j Ik pak nu de beentjes al eens een seconde ofzo op. gewoon dat ze ze geeft op "voetje" en dan weer neerzetten. Alle vier, en dan laat ik haar voetjes met rust.
Image
Image
Ze vindt het allemaal leuk en prima. :D Als ze maar aandacht krijgt!
Image
Haar uitleggen dat ze nog wel zal leren poseren. :j
Image
https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/ ... 8823_n.jpg
zadel, erg boeiend. :j
https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/ ... 1785_n.jpg
Gassen deed ze dag 2 al. :j
Gisteren was ze lui! :') Dus helaas geen recente actie-foto's. Hopelijk vandaag meer geluk. :')
No one can make you feel inferior without your consent" Eleanor Roosevelt
"Het is het leven maar." Dean Koontz.
Ayasha

Re: Je vous présente Rêve D'or...

Berichtdoor Kiwiko » 24 apr 2014 10:56

Wat een ontzettend leuk dier!!

Ik vind ook dat je het goed doet, gelijk oortjes, voetjes meepakken......... jong geleerd is oud gedaan :D
When a woman says "WHAT?" it is not because she did not hear you. She is giving you a chance to change what you said.
Kiwiko
levensgenieter #1

Berichtdoor Aaf » 24 apr 2014 11:44

Heb het topic op bokt ook nauwlettend gevolgd!
Wat een superleuk veulen, echt een heel knap ding. Ben heel benieuwd hoe ze zich verder ontwikkeld.
Riding: The art of keeping a horse between you and the ground. ~Author Unknown
Aaf

Berichtdoor janouk » 24 apr 2014 18:53

Met recht een gouden droom. Gefeliciteerd
Je bent altijd gek, voordat je een genie bent. Johan Cruyf.
http://www.chaletparketsport.nl website van onze paarden
janouk

Berichtdoor Ayasha » 24 apr 2014 18:59

Dankjewel allemaal! :D

Moet wel nu al ogen op mijn rug hebben met haar! :')
Sam heeft geleerd dat dat kleine ding gemeen is en Rêve heeft geleerd dat niet al haar soortgenoten een melkbar hebben... :=
Ze knauwde hem vol in zijn lies en Sam legde zijn oren plat en trok een been op maar hij schopte niet. Hij keek haar alleen aan van "hé gek! Wat doe je nou?!" en draafde weg. :lol: Hij durfde niet meer in haar buurt te komen. :') Arme Sammie!
(hij mag er nu steeds een paar uur per dag bij als ik op weide bezig ben, dat ik ze in de gate kan houden en dat ze toch geleidelijk aan een beetje aan elkaar kunnen wennen. Pret aan het feit dat Sam ook er bij loopt -waar ze weinig problemen mee heeft- en Sam aan het feit dat Rêve er bij loopt.
Ayasha

Berichtdoor Corina » 24 apr 2014 20:53

Gefeliciteerd. En wat een prachtig veulen met een geweldig leuke naa,/

Op deze foto is het net een barbiepaardje. :D

https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hph ... 8566_n.jpg
Corina

Berichtdoor Sybelle » 24 apr 2014 21:51

Duurt even voor je de naam hebt maar dan krijgt ze ook gelijk een mooie. :)
Wat leuk dat ze die witte benen heeft, valt me nu pas op. Ik hoop dat al je dromen voor haar uit gaan komen. :love:
Sybelle

Berichtdoor Lyonesse » 25 apr 2014 08:27

Mooie naam inderdaad! En super dat ze alles al zo goed vind!
Bij Armando heb ik dat ook allemaal meteen gedaan. Weet nog wel de eerste keren dat ik zijn voeten oppakte. :DD
Vooral de achterbenen. :DD Het was dat ie nog zo klein was, maar ik denk dat ik hem zo aan zijn achterhoeven had kunnen optillen, zo was hij ermee aan het rekken en strekken. Paar keer een poging tot een bokje, en toen was het klaar. Geen probleem meer :DD

Echt een heel mooi diertje is het! Nu begint de 2e fase van het wachten. Fase 1 is afwachten wat er uit pret komt, fase 2 is hoe ze gaat uitgroeien. Dat duurt nog veel langer! Gelukkig kun je je er nu wel zelf mee vermaken tijdens het wachten, dat ging bij fase 1 nog niet :D
Je gebruikt wel 11 spieren om je wenkbrauwen te fronsen, maar slechts 4 om je middelvinger op te steken... :DD
Lyonesse

Berichtdoor Ayasha » 25 apr 2014 11:45

:D Dit wachten kan ik wel volhouden hoor!
Ik heb natuurlijk Sam om me op te concentreren kwa rijden en Rêve kan al opgevoed worden tot een net meisje. :j
En ze geeft me het idé dat ik nog wel mijn handen vol kan gaan krijgen aan haar. :')

Thanks voor de complimenten over de naam!

Gisteren was ze in een pestbui, ze gaat dan eerst de hond uitdagen en als die dan reageert, zet ze het op een rennen. :')

edit; https://www.youtube.com/watch?v=bev44Wa ... e=youtu.be
Ze hinnikt ontzettend veel. Ga ik weg dan staat ze aan de draad te roepen, rijd ik Sam? Dan staat ze te roepen... :') Ik dacht; Ik moet toch minstens 1 hinnnikje op camera hebben voor dat ze straks groot en sterk is ?
edit:
redbull Rêve:
http://youtu.be/YDZA4EjAlY8
Ayasha

Berichtdoor Little Girl » 25 apr 2014 17:24

Jeetje wat een leukert en idd, wat een benen. Schitterend veulen en idd super dat je al zo bezig bent!
Little Girl

Berichtdoor Kiwiko » 25 apr 2014 18:01

Hahahaha gelukkig vind moeders dat ze niet meer mee hoeft te rennen :D :D

wat een lekker prutteltje zeg
When a woman says "WHAT?" it is not because she did not hear you. She is giving you a chance to change what you said.
Kiwiko
levensgenieter #1

Berichtdoor Ayasha » 03 mei 2014 12:52

Hihi nee, moeders negeert haar nogal veel de laatste tijd. Vraag me af of ik me daar zorgen om moet maken?

Rêve is een heel ondernemend, zelfstandig ding. Voor de duvel niet bang, en Pret laat haar eigenlijk maar lopen. Moet wel zeggen: als Sam en vooral: Phara te dichtbij komen dan gaat ze wel ingrijpen. Gisteren ging Sam beetje gek doen en kwam daarbij wat dichtbij Rêve (die gewoon stond te kijken naar hem) en voor ik met mijn ogen kon knipperen vloog Pret er heen. Dus wellicht heeft ze die kleine toch wel meer in de gate dan het voor mij lijkt?

Rêve heeft diarree gehad en helaas heftig genoeg dat de DA heeft moeten ingrijpen. Prikje en nog tot zondag 's morgens en 's avonds een poedertje. Ondanks dagelijks (twee maal per dag eigenlijk) schoonmaken lagen toch haar billen open... Arme meid! Het was ook even zoeken hoe we het best konden schoon maken.. Nadat we "gewoon" olie op haar billen hadden gedaan weekte het vanzelf los én bleef er ook haast niets meer kleven maar toen was het kwaad al geschied..
Maar de diarree is gedaan nu en ze laat, hoewel met tegenzin, de wondjes verzorgen...

We zullen wel weer even moeten gaan "oefenen" met aan de billen komen zonder dat ze op spant natuurlijk.. Arm ding. ze laat er wel aan komen maar ze verstijf helemaal maar goed, komt wel weer. Enige punt is wel dat we die olie op haar billen doen (na dat er een spray op gaat die de boel schoon maakt en er een "laagje" over zou leggen) en zij dan vervolgens met haar staart er door gaat en gaat kwispelen en ... Nu hangt Rêve dus vol met olie tot in haar liezen. :lol:
Straks maar eens proberen of ik dat staartje een beetje uit gekamd krijg ofzo. :lol: (niet dat ze er last van heeft maar het ziet er niet uit. :lol: )

Verder heeft ze dus inmiddels ook geleerd dat spuitbussen oké zijn en dat druk op het halster stilstaan betekent (nouja, stilstaan is een groot woord, ze rent zeg maar niet verder weg dan :') ) en ze begint zelfs een beetje mee te lopen ook zónder mams.

Ze lijkt haast een ochtendhumeur te hebben. :') Vanmorgen was ze echt niet te pruimen. (god zeg niet dat Pretty een échte merrie gemaakt heeft) maar al bij al laat ze zich dan toch wel handelen. Het is alleen met wat meer protesterend gemurmel en de oortjes gaan wat meer plat. :lol:

Ik denk dat Pret haar een beetje ruw gecorrigeerd heeft want ze had een schaafwondje op haar bil maar stoere Rêve is nu spray-proof dus we kunnen gewoon behandelen. :)

https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hph ... 9549_n.jpg
Rêve vanmorgen met mama, even tutten met mams. Ook leuke dingen met mama doen! Niet enkel niet-leuke. Hier zie je dus de olie billen nog goed. :lol:
Heeft ze verder echt geen last van maar het ziet niet uit!!

Maar zijn alle veulens zo dapper? Rêve vindt alles alleen maar interessant. We hebben knaloranje netten staan, als je daarmee staat te wapperen, dat vindt ze enkel boeiend! Die kont ook, dat MOET gewoon pijn gedaan hebben dat verzorgen maar toch, eenmaal klaar, kwam ze gewoon weer naar ons toe en knuffelen.

Verder pakt ze heel braaf haar medicijnen. :') We konden niet aan een spuitje komen dus moest eerst met een lepeltje (voeren zeg maar) met appelmoes, was geen enkel probleem! :D Gisteren dan wel een spuitje gaan halen (feestdag gehad donderdag dus er was niks open, tsja dan is het even behelpen..)

De DA zei wel dat het een pittige dame was... :)
Ayasha

Berichtdoor Kiwiko » 03 mei 2014 13:27

Zou me nergens zorgen om maken :) dit is precies hoe het moet zijn. Moeders is comfortabel genoeg in haar omgeving dat ze het veulen haar gang durft te laten gaan, veulen is zelfzeker genoeg om dat ook te doen...... en moeders grijpt in als het echt te ver gaat, dus houd de boel echt wel in de gaten maar is niet overbezorgd :D

SUPER!!

En eigenlijk ook goed dat ze dit soort kleine dingetjes mankeert waardoor ze op hele jonge leeftijd tegen grenzen aanloopt. Dat vergeten ze namelijk niet meer. Wij deden veulens in de eerste week optillen, neerleggen, meelopen, spuit in de mond, overal aanraken, voetjes optillen en de hele rattaplan omdat de stalhouder er in geloofde dat de dieren niet wisten dat ze in de loop der jaren sterker zouden worden...... zat wel een logica in aangezien alle paarden na 3 jaar opfok terugkwamen en net zo welgemanierd gewoon alles toelieten alsof ze heel hun leven niks anders gedaan hadden :D

Ik durf niet te zeggen of het echt zo is hoor :) maargoed...... :)
Kiwiko
levensgenieter #1

Berichtdoor Ayasha » 03 mei 2014 17:57

Kwaad zal het sowieso niet kunnen lijkt me. hoe meer ze zien, hoe makkelijker ze worden imo. :) Ze heeft de rest van de dag om mama te terroriseren. Twee keer een kwartiertje per dag voor mij kan er vast van af. :j (En gezien ze me zelf meestal komt op zoeken denk ik dat ze er idd weinig problemen mee heeft. :')

Neer gelegd worden heeft ze ook al twee keer moeten onder gaan gezien Rêve nogal duidelijk is in haar mening betreffende prikjes... Maar ja als het niet anders kan... Ik kan wel tevreden melden dat de diarree idd weg is. :) Vandaag haar nog eens zíen mesten. Geen diarree meer!! Fijn! Dus echt op naar herstel van de bibs! :)

Ik had vandaag de poetsplaats nog open (normaal hangt die dicht) van Sam en ineens hoor ik "tok tok tok tok..."
Ja hoor.. Rêve was de poetsplek op gegaan. (Sam heeft dus tien minuten staan snuiven eer ie daar op durfde. ) en toen kwam ze er af, ging op een paar meter afstand draaien en nam een sprint om "toktok toktok toktok toktok!" de poetsplek terug op te galopperen. :lol:
Volgens mij vond ze dat geluid wel geinig ofzo. :')
Ayasha

Keer terug naar Paard in the picture MAX 15 foto's