Nevele, behalve draver ook galoppeerder..

Ons fotoforum, voor al je paardenfoto's, van een leuk kiekje in de wei tot rijfoto's / filmpjes voor rijtechnisch advies of gewoon voor de fun.

Moderators: Rider, Kiwiko, Inge, Shetan, Helpdeskundige

Forumregels
15 foto's en/of filmpjes mogen direct zichtbaar in het topic geplaatst worden. Heb je meer te showen, graag in een link.

Krijg je een melding dat je bestanden te groot zijn, we hebben een mogelijkheid om de foto's snel te verkleinen (ze zijn dan groot zichtbaar nadat ze worden aangeklikt). Gebruik [foto]link[/foto] om je plaatjes op die manier zichtbaar te maken.

Nevele, behalve draver ook galoppeerder..

Berichtdoor Aaf » 24 apr 2014 08:03

Want we gaan na onze gedwongen winterstop als een trein, ben zo trots met deze vandaag gemaakte foto's!

Dit is Nevele, mijn inmiddels 10-jarige draver die ik nu twee jaar in mijn bezit heb.

Eind vorige zomer zijn we dan meer dressuurmatig aan de slag gegaan. Helaas door de natte winter hebben we een gedwongen winterstop gehad. Gelukkig konden we vroeg in dit jaar weer aan de slag, en nu heb ik hem volop in training.

Op dit moment ben ik vooral bezig met het trainen van de achterhand, Nevele had nogal de neiging om op de voorhand te vallen en dan ook te hangen. Op dit moment krijgt hij er ook steeds meer kracht in, waardoor het hem steeds makkelijker afgaat.
Ook ben ik hard aan het werk om mijn eigen houding te verbeteren. Gelukkig hamert mijn instructrice daar ook volop op, dus dat gaat ook vooruit. :D

Ik heb de neiging om soms helemaal op te gaan in de training, en dan zoek ik mijn 'eigen-houding' onbewust op. Ik probeer me hier steeds meer bewust van te worden zodat ik dit ook kan verbeteren. Aan de foto's te zien kunnen mijn beugels ook best een gaatje langer.

Helaas niet een heleboel foto's, maar het geeft een beeld. Ben erg benieuwd naar meningen en tips die we in onze training mee kunnen nemen.

Afbeelding
Drafmoment

Afbeelding
Fijn galopmoment. Hij neemt dit nog maar korte stukken mee, maar dit bouwen we steeds meer uit naarmate hij ook meer kracht in zijn achterbeen krijgt. Is overigens zijn 'moeilijke' kant, dubbel zo blij dus!
We gaan met galopperen wel eens buiten de bordjes. :D :') Bewust. heb liever dat hij nu de ruimte nog even gebruikt om goed sprong te houden in de galop. Wanneer hij meer kracht heeft dan komt dat vanzelf.

Ik lijk zelf wat naar binnen te hangen?

Afbeelding
Na het galopperen een fijn los beeld, hij heeft soms de neiging om iets achter de loodlijn te gaan lopen. Maar in het voorwaarts gaan wordt dit steeds beter.
(Ik moeten mijn handen eens laaaaghouden..)
Riding: The art of keeping a horse between you and the ground. ~Author Unknown
Aaf

Re: Nevele, behalve draver ook galoppeerder..

Berichtdoor liesje » 24 apr 2014 09:14

2 jaar alweer??? :shock: :shock: :shock:
Jeetje wat vliegt de tijd :D

Maar hij is onwijs mooi geworden :love: ,en jullie zijn een mooie combinatie :)
Vroeger is vroeger en van teveel omkijken gaat je nek zeer doen
whatever doesn't kill me........beter start running
liesje

Berichtdoor Ayasha » 24 apr 2014 09:26

Wat een knap paard!
In draf zou je iets meer mogen ontspannen heb ik het idé maar in galop zit je dan weer wel lekker zo te zien! :) Dus wellicht is het gewoon een momentopname!
No one can make you feel inferior without your consent" Eleanor Roosevelt
"Het is het leven maar." Dean Koontz.
Ayasha

Berichtdoor Aaf » 26 apr 2014 07:51

ryan schreef:Wat een leuke combi zijn jullie
En lekker ontspannen galopje.

Ik heb idd het idee dat hij op alle foto's jou handen als extra steun ziet.
In de galop zou ik het wel toestaan, dat kan net nu de extra hulp zijn die hij nodig heeft.
Maar in de draf zou ik daar strenger in zijn.
Op deze foto's krijg ik de neiging als ik er op zou zitten uit het niets de handen 20 cm toe te steken.

Hoorde gisteren mijn instructrice op precies hetzelfde hameren. Handen naar voren en zélf beter laten lopen. Working on it!

liesje schreef:2 jaar alweer??? :shock: :shock: :shock:
Jeetje wat vliegt de tijd :D

Maar hij is onwijs mooi geworden :love: ,en jullie zijn een mooie combinatie :)

We gaan alweer dik richting de 3 jaar nu, tijd vliegt inderdaad!

Ayasha schreef:Wat een knap paard!
In draf zou je iets meer mogen ontspannen heb ik het idé maar in galop zit je dan weer wel lekker zo te zien! :) Dus wellicht is het gewoon een momentopname!

Ik heb vaak de neiging om het té goed te willen doen, vooral wanneer ik me erg bewust ben van de foto die op dat moment wordt gemaakt. Dan verkramp ik en in plaats van netter zit ik met meer spanning, wat fantastisch naar voren komt in de foto's. Gaat wel steeds beter, ik heb een ontzettend relaxed paard maar ben zelf een ruiter die moet leren omgaan met spanning. :crazy:
Riding: The art of keeping a horse between you and the ground. ~Author Unknown
Aaf

Berichtdoor Kiwiko » 26 apr 2014 08:02

Wow wat een pas maakt hij in galop zeg!!

Bij de laatste foto zou ik ook de neiging hebben tot een flinke por en hand weg :D :D maar he, jullie zijn lekker op weg joh!
When a woman says "WHAT?" it is not because she did not hear you. She is giving you a chance to change what you said.
Kiwiko
levensgenieter #1

Keer terug naar Paard in the picture MAX 15 foto's