een bordje "niet voeren"op het hek is geen overbodige luxe.

Voor het plaatsen van nieuwsberichten over paarden!
Graag bron van bericht erbij vermelden, indien aanwezig.

Moderators: Rider, Kiwiko, Inge, Shetan, Helpdeskundige

een bordje "niet voeren"op het hek is geen overbodige luxe.

Berichtdoor papagroom » 20 feb 2015 07:03

Oh zo blij met de kracht van de zee!!!
Zie http://www.equiprotecta.nl
https://www.facebook.com/AquaProtecta
papagroom

Re: een bordje "niet voeren"op het hek is geen overbodige lu

Berichtdoor Kadankovitch » 01 apr 2015 12:58

Dit is een punt van grote ergernis in de stal waar ik nu verblijf en tevens mijn grootste angst. De bordjes hangen er wel, maar ze worden niet gehandhaafd. Sterker nog als je iemand ziet die je niet kent die een paard aan het voeren is waarvan de eigenaresse mij kort van te voren gezegd heeft dat ze zich een beetje zorgen maakt want haar paard eet niet zo goed, dan voel ik mij wel geroepen om de betreffende man te vragen of hij dat paard kent, of hij de eigenaren kent, of hij iets over dat paard weet? Als hij bij al die vragen ontkennend antwoord, krab ik mij toch achter de oren. Ik heb hem daarna vermeld dat hier toch een bordje hangt "paarden niet voeren". Antwoord:" ja maar dit kan toch geen kwaad?". Mijn antwoord: " misschien niet maar dit paard is ziek. En als het mijn paard zou zijn , zou ik u nu villen en dat zonder verdoving en daarna koken in lauw bier." Nou ik heb daarvoor van de baas daarvoor een gruwelijke uitbrander gekregen. De eigenaresse was het paard was mij overigens dankbaar.

Je hebt dus geheel gelijk, maar daarbij moet het ook gehandhaafd worden. Ik maak duidelijk dat bij overtreding de daders voor de eventuele schade aansprakelijk wordt gesteld en dat zijn/haar gemeld wordt bij de Politie [die mogelijkheid bestaat], zodat een eventuele koliek of erger daarmee gelinkt kan worden.
"La parole a été donnée à l'homme afin de déguiser ce qu'il ressent, et le regard afin de déguiser ce qu'il dit."
"Mann kann mir doch nicht verübeln daß ich von einem Tag auf den Anderen klüger geworden bin"
Kadankovitch

Berichtdoor papagroom » 01 apr 2015 22:56

Kadankovitch......als je de snoodaard wilt koken,is lauw bier niet heet genoeg,,,,bovendien mag ik hopen dat je dan een inferieur aanbiedings bier van de plaatselijke buurtsuper gebruikt,en niet zo`n fraaie Belgische trapist,want dat zou ik eeuwig zonde vinden.
papagroom

Berichtdoor Kadankovitch » 02 apr 2015 00:58

U vergist zich Amice, Professor Sickbock heeft mij wetenschappelijk uitgelegd dat hoe hoger men komt, des te sneller iets tot de kook komt, bovendien is het zeker niet mijn bedoeling om deze questie snel af te handelen. Men moet wel fair blijven tegenover deze zondaar hij moet ruimschoots de kans krijgen zijn zonden te overdenken om tot een overtuigend berouw te komen. Zo ook de leer van de door mij zo aangehangen Heilige Moederkerk; wie waarlijk berouw heeft zal vergeven worden. Daarom wordt deze zondaar ook eerst gevild, zonder verdoving wel te verstaan. Een geuit berouw na een klein beetje pijn kan toch nauwelijks overtuigend genoemd worden, doet moet U toch met mij eens zijn Amice.
Het bedroefd mij intens dat U ook maar kunt overwegen dat ik een nobel Belgisch Bier zou kunnen gebruiken voor een dergelijk zondaar. Neen mijn waarde daarvoor neme men een Amerikaans of Duits bier. Neen, een Duits bier , ik ben ook geen onmens.
"La parole a été donnée à l'homme afin de déguiser ce qu'il ressent, et le regard afin de déguiser ce qu'il dit."
"Mann kann mir doch nicht verübeln daß ich von einem Tag auf den Anderen klüger geworden bin"
Kadankovitch

Berichtdoor Marreke » 02 apr 2015 19:11

Goedkope Duitse wijn! Sund van 't bier.
Gewone bordjes werken niet, zelfs niet als je een duidelijk verhaal uitprint en ophangt.
Ik heb wekenlang iedere passant van de wei aangesproken. En zelfs dàt was niet genoeg. Nog steeds vond ik brood en groenteresten.
Toen heb ik maar een bord gemaakt dat ik degene die de pony's voerde zonder toestemming aansprakelijk zou stellen voor alle kosten. En dat hielp, een beetje.
Marreke

Berichtdoor Kadankovitch » 02 apr 2015 22:00

Marreke schreef:Goedkope Duitse wijn! Sund van 't bier.
Gewone bordjes werken niet, zelfs niet als je een duidelijk verhaal uitprint en ophangt.
Ik heb wekenlang iedere passant van de wei aangesproken. En zelfs dàt was niet genoeg. Nog steeds vond ik brood en groenteresten.
Toen heb ik maar een bord gemaakt dat ik degene die de pony's voerde zonder toestemming aansprakelijk zou stellen voor alle kosten. En dat hielp, een beetje.

Goedkope Duitse wijn??????? Neen jongedame er zijn grenzen die je een mens aan kunt doen, Daarbij moet je later met het afval ook nog weg kunnen en de kerncentrale Tihange heeft zijn grenzen. Ik heb juist lang langdurig onderhandelen bereikt dat ze mij willen opstoken, maar een gevild iemand, gekookt in lauwe goedkope Duitse wijn [is dat niet dubbel op; bestaat er dure Duitse wijn?], dat is echt teveel gevraagd. Men moet zijn grenzen kennen.

Trouwens ik heb hierboven ook gesteld dat ze aansprakelijk gesteld zullen worden, natuurlijk voordat ze gevild worden. De bereidheid om schadevergoeding te betalen neemt namelijk snel af zodra men zich aan het villen zet.
Kadankovitch

Berichtdoor papagroom » 02 apr 2015 22:13

Overigens is het dreigen met het laten drinken van Duitse wijn al voldoende om een passende vergoeding los te peuteren.....al is dat volgens de Geneevse conventie verboden en valt dat onder martelen
papagroom

Berichtdoor Kadankovitch » 03 apr 2015 00:54

Ik wil die persoon ook niet onnodig laten lijden, daarom wordt hij ook gekookt in lauw Duits bier. Ik zou nooit, geloof me, hem of haar dwingen Duitse wijn te drinken, [ofschoon het idee verleidelijk als die persoon geprobeerd heeft een van mijn dieren leed aan te doen]. Maar zoals ik al zei; ik ben geen onmen :haha: s.
Kadankovitch

Keer terug naar Paardennieuws