de wolf is terug in Nederland!!!

Subforum voor nieuws wat je raakt, en tv-progamma's die indruk op je maakten.
Bij het aanmaken van topics graag de bron er bij vermelden.

Moderators: Rider, Kiwiko, Inge, Shetan, Helpdeskundige

de wolf is terug in Nederland!!!

Berichtdoor papagroom » 07 maart 2015 12:03

Oh zo blij met de kracht van de zee!!!
Zie http://www.equiprotecta.nl
https://www.facebook.com/AquaProtecta
papagroom

Re: de wolf is terug in Nederland!!!

Berichtdoor Kiwiko » 07 maart 2015 17:16

of we daar nou zo blij mee moeten zijn................ ik weet het nog niet :)
When a woman says "WHAT?" it is not because she did not hear you. She is giving you a chance to change what you said.
Kiwiko
levensgenieter #1

Berichtdoor papagroom » 07 maart 2015 23:56

Maar mooie beesten zijn het wel......
Nou heb ik overigens niet de indruk dat ze snel bij jou in de buurt op zullen duiken kiwiko.
Oh zo blij met de kracht van de zee!!!
Zie http://www.equiprotecta.nl
https://www.facebook.com/AquaProtecta
papagroom

Berichtdoor Musli » 08 maart 2015 08:30

Kiwiko schreef:of we daar nou zo blij mee moeten zijn................ ik weet het nog niet :)

Gewoon naar de oostervaardersplassen sturen, happy hunting. Kan het alleen maar beter van worden voor iedereen
Let's eat, grandma. --- Let's eat grandma.
Correct interpunction saves lives!
Musli

Berichtdoor Kadankovitch » 31 maart 2015 09:27

Vreemd toch; eerst bijna uitroeien, dan de wereld veranderen in iets waar die wolf van toen , niet meer past en dan staan te juichen dat ze er weer zijn. Die wolf is ook maar een ontheemde vluchtelinge, alleen, zonder roedel, is dat het voorbeeld dat de biologen bedoelde? Ik betwijfel het. En als ze dit wel goed vinden, zijn ze volgen mij toch echt de weg kwijt. Dat dier heeft geen toekomst. dit werkt alleen indien ze in een natuurgebied zit met soortgenoten. Een net zo ondoordacht 'project' als de Oostvaardersplassen; een misraden idee dat in onverantwoord daar onnuttig dierenleed uitmonden moet.
Vangen dat mormel, onderzoeken of het gezond is en dan uitzettten in de nabijheid van andere wolven.
"La parole a été donnée à l'homme afin de déguiser ce qu'il ressent, et le regard afin de déguiser ce qu'il dit."
"Mann kann mir doch nicht verübeln daß ich von einem Tag auf den Anderen klüger geworden bin"
Kadankovitch

Berichtdoor Marreke » 31 maart 2015 18:34

Een wolf kàn solitair leven, maar dat is voor het voortbestaan van de soort niet zo handig. En daarom zal ze tegen de volgende herfst/winter haar soortgenoten wel weer opzoeken. Laat haar toch lekker doen.
Ze kan best een uitgestoten wijfje zijn op zoek naar een nieuwe roedel. Dat is iets natuurlijks. Als ze een gooi naar de macht gedaan heeft en ze heeft verloren, dan is ze wandelen gestuurd.
Ze kwam in het nieuws, maar ik heb er geen moeite ingestoken om uit te zoeken waar ze vandaan kwam. Dat laat ik met een gerust hart aan de biologen over die de wolven in Europa monitoren. Die zullen ongetwijfeld wèl weten uit welke roedel ze weggegaan of verdreven is.
Marreke

Berichtdoor Kadankovitch » 31 maart 2015 18:51

Sinds de Oostvaardersplassen is mijn vertrouwen in biologen erg geslonken. Dat kunnen ook stompzinnige Zeloten zijn. Maar ik wil het dier geen kwaad doen, ze moet wel uit het mensen milieu weg; auto's, autowegen e.d. en mensen überhaupt zijn geen geschikte omgeving voor haar. Dadelijk schiet een of andere onverlaat haar nog overhoop.
Men had dat moeten doen wat men eerst van plan was, namelijk een wild doorgang maken tot in Duitsland, daar leven zwijnen genoeg, euh sorry, wilde dieren genoeg, euh ik bedoel daar is ruimte genoeg, dan kunnen dieren ook migreren naar gebieden waar voedsel is. Dieren die nu verhongeren en verrotten.
In ieder geval hoop ik dat het dier uit de omgeving van mensen kan verdwijnen.
"La parole a été donnée à l'homme afin de déguiser ce qu'il ressent, et le regard afin de déguiser ce qu'il dit."
"Mann kann mir doch nicht verübeln daß ich von einem Tag auf den Anderen klüger geworden bin"
Kadankovitch

Keer terug naar Overig nieuws