Kinderen verstoren intocht Sinterklaas.

Subforum voor nieuws wat je raakt, en tv-progamma's die indruk op je maakten.
Bij het aanmaken van topics graag de bron er bij vermelden.

Moderators: Rider, Kiwiko, Inge, Shetan, Helpdeskundige

Kinderen verstoren intocht Sinterklaas.

Berichtdoor Zorbas » 16 nov 2014 00:56

Afbeelding

De traditionele rellen tijdens de intocht van Sinterklaas werden dit jaar ontsierd door de aanwezigheid van honderden kinderen. Met onder andere vrolijk zingen, zwaaien en snoep eten bezorgden zij de relschoppers een vervelende dag. Het is nog onduidelijk hoe dit heeft kunnen gebeuren. De burgemeester van Gouda heeft een uitgebreid onderzoek ingesteld.

Relschopper Ron (39) uit zijn onvrede over de kinderen. “Ieder jaar worden het er meer. Dan staan ze daar een beetje ‘Zie ginds komt de stoomboot’ te zingen en te lachen, terwijl ze helemaal niet doorhebben waar deze traditie echt om draait: elkaar de hersenen inslaan.”

Het zorgt voor ongemakkelijke taferelen, vertelt woordvoerder Jordi van Nieuwenhuijzen: “Met die kinderen erbij is het toch lastiger knokken. Natuurlijk hebben zij hier niets te zoeken, maar als ze toe staan te kijken voel ik me een stuk ongemakkelijker als ik iemand te lijf ga met een ijzeren staaf. Dit moet echt een halt toegeroepen worden.”

Omstanders zeggen dat de oproerpolitie erg laat handelde. Schijnbaar stonden de kinderen al uren te zingen voor er werd ingegrepen.

*de Speld.
Zorbas
Nieuwsmod

Re: Kinderen verstoren intocht Sinterklaas.

Berichtdoor Kiwiko » 16 nov 2014 05:45

het is dat het zo triest is............. maar hier moet ik wel om lachen ;)
When a woman says "WHAT?" it is not because she did not hear you. She is giving you a chance to change what you said.
Kiwiko
levensgenieter #1

Re: Kinderen verstoren intocht Sinterklaas.

Berichtdoor janouk » 16 nov 2014 06:46

same here.
Zo triest. Maar deze vind ik leuk
Je bent altijd gek, voordat je een genie bent. Johan Cruyf.
http://www.chaletparketsport.nl website van onze paarden
janouk

Keer terug naar Overig nieuws