landelijke opendag abatoirs tbv dierendag.

Subforum voor nieuws wat je raakt, en tv-progamma's die indruk op je maakten.
Bij het aanmaken van topics graag de bron er bij vermelden.

Moderators: Rider, Kiwiko, Inge, Shetan, Helpdeskundige

landelijke opendag abatoirs tbv dierendag.

Berichtdoor papagroom » 04 okt 2014 12:43

Bron:de speld.

De vijftien grootste abattoirs van Nederland openen vandaag op feestelijke wijze hun poorten voor nieuwsgierigen ter gelegenheid van zowel Dierendag als het Offerfeest. Beide feestdagen vinden voor het eerst sinds 39 jaar op dezelfde dag plaats, wat volgens abattoirant Gert Haanstra een prachtige aanleiding biedt om de slacht onder de aandacht van dierenliefhebbers te brengen: “Wij vinden dat je niet alleen dieren moet offeren op Dierendag, maar op elke dag.”

Veel abattoirs kampen met een imagoprobleem. Haanstra: “Mensen houden van vlees, maar de slacht moeten ze niets van hebben. Daar willen wij op Slachtofferdag graag wat aan doen. Wij bieden dierenliefhebbers de unieke mogelijkheid om hun huisdier onder begeleiding te slachten. We vertrouwen erop dat als ze zien met hoeveel liefde wij hun lieveling om zeep brengen, ze in de supermarkt met plezier aan de slachterij terugdenken.”

Marianne heeft haar driejarige kater Boris meegebracht. Een medewerker van het slachthuis helpt haar om het beestje te verdoven. De medewerker: “Straks hangen we Boris op aan deze klemmen en dan glijdt hij, samen met een aantal andere katten, honden en cavia’s langs dit superscherpe mes. Hij verbloedt dan in stilte, zonder te lijden.” Marianne moet Boris goed vasthouden want hij stribbelt flink tegen. Marianne: “Ik krijg echt respect voor die mensen hier en de manier waarop ze met dieren omgaan.”

Frits Wormhout heeft een uur in de rij gestaan om zijn Sint Bernard naar een betere plek te begeleiden. Frits: “Ik woon in een buurt met veel Turken en ik vind ik het leuk om eens mee te doen aan een islamitisch ritueel. Daarnaast is Brutus al zes en hij begint flink te verharen.”
Oh zo blij met de kracht van de zee!!!
Zie http://www.equiprotecta.nl
https://www.facebook.com/AquaProtecta
papagroom

Keer terug naar Overig nieuws