Wedstrijdruiters

Moderators: Rider, Kiwiko, Inge, Shetan, Helpdeskundige

Wedstrijdruiters

Berichtdoor Truffel » 28 maart 2012 17:13

Ik was ineens benieuwd wie hier allemaal wedstrijden rijden, welke discipline en op welk niveau?
Totaal niet om elkaar op te be(ver-)oordelen maar gewoon puur nieuwgierigheid!

En misschien om er hier een leuk plekje van te maken om ervaringen te delen, over goede en minder goede resultaten of promoties te kletsen :DD

Ik rij met Wise nu dressuur L1+6 en mag zondag gelukkig weer op wedstrijd (na de Rhino).
Springen ben ik nu bijna een jaar mee gestopt (wedstrijden) door wedstrijd angst/onzekerheid maar was ik B+8. Ik wil het volgende maand weer rustig op gaan pakken met oefenspringen, kijken hoe het nu gaat en dan misschien weer officieel.

Brand los, ik ben benieuwd! :)
Truffel

Re: Wedstrijdruiters

Berichtdoor MyWishMax » 28 maart 2012 18:41

Ik ga ergens dit jaar M2 starten, na anderhalf jaar niet weggeweest te zijn. Heb alleen koudwatervrees, aangezien met de poown de M2 de stomste klasse ooit was. Vind het rotproeven :lol:

Ben echt een wedstrijd ruiter, ik mis het enorm als ik niet wegkan en met wedstrijden in het vooruitzicht train ik beter.
Have the courage to fail big and stick around. Make them wonder why you're still smiling...
MyWishMax

Berichtdoor breezy302 » 28 maart 2012 18:47

Ok hier kom ik....hahaha

Ik wil heel graag eind van dit jaar/begin volgend jaar een B proef rijden en winnen dat zijn mijn ambities haha
breezy302

Berichtdoor Kiwiko » 28 maart 2012 18:48

hihi ik ben GEEN wedstrijdruiter............ sterker nog, ik ben helemaal geen ruiter op dit moment (al een paar jaar niet meer :D )
When a woman says "WHAT?" it is not because she did not hear you. She is giving you a chance to change what you said.
Kiwiko
levensgenieter #1

Berichtdoor Dorien66 » 28 maart 2012 20:17

De laatste keer dat ik officieel startte is... uh... meer dan 30 jaar geleden...
Wedstrijden rijden is helemaal niks voor mij. Ik vind het zo'n ongelooflijk gedoe voor een paar minuten in de baan. En dan heb ik ook nog een uitgesproken pesthekel aan veel van de voorschriften (invlechten, witte/lichte broek, jasje, paard enten, dat soort geneuzel).
Maar... Ik wil wel mijzelf en mijn paard naar een hoger niveau tillen. Al was het alleen maar om haar soepel te houden, en zo goed mogelijk in staat te stellen mij te dragen (m.a.w. haar lichaam zo goed mogelijk te gebruiken).
Het is al een tijdje geleden dat ik les heb gehad, mede omdat ik geen instructeur kan vinden waar ik een goede klik mee heb en die begrijpt dat je ook zonder wedstrijdambities jezelf doelen kunt stellen. En omdat ik geen zin heb om bijvoorbeeld een uur te traileren voor les :ssst En, niet onbelangrijk, er de laatste twee jaar ook niet meer naar heb gezocht ;)
Ik kan niet begrijpen, niet verdragen dat men een mens beoordeelt niet naar wat hij is, maar naar de groep waar hij toevallig toe behoort.
- Primo Levi, Is dit een mens -
Dorien66

Berichtdoor Jola » 28 maart 2012 20:20

Ik heb ooit eens in een ver verleden een clubkampioenschap meegereden, niets dan zenuwen! Heb nog nooit zoveel wc papier gebruikt als in die periode..... :x
Voor mij dus absoluut geen wedstrijden :D
If you stick your head in the ground, you'll get your rear kicked.
Jola

Berichtdoor Dorien66 » 28 maart 2012 20:24

O ja, ik heb als laatste wedstrijd een achttal gereden, maar dat was niet officieel. Dat vond ik wel heel leuk om te doen, dan moet je je persoonlijke dingetjes opzij zetten voor het grotere geheel. Muziekje erbij... Dat beviel me wel.
Ik kan niet begrijpen, niet verdragen dat men een mens beoordeelt niet naar wat hij is, maar naar de groep waar hij toevallig toe behoort.
Dorien66

Berichtdoor Truffel » 28 maart 2012 21:48

Hahaha het is wel waar wat je zegt Dorien... je bent gemiddeld zo 'n 3/4 dag kwijt aan 2 x 7 minuten in de baan. Met alle voorbereidingen, vervoer, wachten, wachten, losrijden, proef, wachten, wachten, proef, wachten wachten, vervoer terug, opruimen en nazorg. Ik verklaar mezelf soms ook voor gek maar het is een soort verslaving. Het ergens naartoe werken in je trainingen, kijken of je weer vooruit bent gegaan of juist niet, hoe reageert je paard op weer eena ander terrein, spanning bij de prijsuitreiking etc. etc. Laten we het een hobby noemen hihi, hoewel je dat soms niet zou zeggen als je al die frustraties ziet tijdens wedstrijden :DD

Met de dressuur heb ik een gezonde spanning, met het springen had ik op het laatst een paar dagen vantevoren al stress. Dat ging dus even niet meer. Benieuwd hoe dat volgende maand weer gaat, ik heb er weer vertrouwen in!

Palmboom, spannend!!
Truffel

Berichtdoor pzn » 28 maart 2012 21:58

Ik denk dat ik einde van het zomerseizoen ga starten en wat ik ga starten weet ik nog niet :D
pzn

Berichtdoor Dorien66 » 28 maart 2012 21:58

Ja, dat eeuwige wachten ook op zo'n wedstrijdterrein, terwijl de gefrustreerde ruiters je om de oren vliegen, hun paarden verrot schoppen omdat 'die rotbok me weer laat zitten' :kots:

Leuk is het inderdaad wel om met je paard uitdagingen aan te gaan. Doe ik ook hoor. Twee jaar geleden stond hier vlakbij een circus, nou, dan is Linde de pisang. Hup zadel erop en eropaf! Eerst samen kijken hoe de tent opgehesen wordt, dat ging nog. Maar daarna op een metertje of zes afstand een olifant bewonderd. Ik heb Linde nog nooit zulke grote ogen op zien zetten :lol: Ze wist echt niet wat ze zag! En toch blijven staan, omdat ik zei dat het goed was... Ik voelde haar hart door het zadel heen :DD
En als er een spannend voertuig van de lokale loonwerker aankomt, vlieg ik er meteen op af. Mag Linde even in de cabine snuffelen of er nog een boterham te scoren valt. Zo gaaf, ze kennen haar allemaal al, vaak krijg ik een duimpie omdat die jongens het zo gaaf vinden dat die knol van mij nergens echt moeilijk over doet. Tot we langs zo'n gas-, electriciteits- of rioleringshuisje moeten :D
Dorien66

Berichtdoor Truffel » 28 maart 2012 22:03

Haha leuk .. zie het helemaal voor me met die olifant 'WTF is dat voor uit de kluiten gewassen knol, en wat hangt daar aan zijn hoofd" :shock:

Die van mij rent ook vrolijk achter de trekker aan als de bak gesleept wordt en is niet niet gauw bang maar owee als er een vogeltje opvliegt of een geit staat iets te dicht bij de bak. Dat is toch wel reden voor wegschieten met een paar bokjes. En er moeten ook geen vreemde kruiwagens in de hoek van een bak staan met wedstrijd :DD
Truffel

Berichtdoor pzn » 28 maart 2012 22:07

Het jonkie van mij kan om de minste dingen zowat op de grond gaan liggen van angst :D Dus ben benieuwd hoe die op wedstrijdterrein is :D
pzn

Berichtdoor Musli » 28 maart 2012 22:07

ik ben vandaag bijna in de sloot beland omdat er een rol gaas naast het pad lag *knikt*

Wel begrijpelijk natuurlijk, gaas staat erom bekend dat het een poowny dieet heeft

Oh en ik rij (nog) geen wedstrijden. Hobbel vooral voor de lol, want werken in de bak vindt madam he-le-maal niks an
Let's eat, grandma. --- Let's eat grandma.
Correct interpunction saves lives!
Musli

Berichtdoor Truffel » 28 maart 2012 22:10

Misschien komen wel elkaar dan wel eens tegen MWM als je weer gaat starten, leuk :)
Wij zijn in elk geval bijna iedere maand in Hazerswoude (Groenewoude)
Truffel

Berichtdoor Dorien66 » 28 maart 2012 22:11

Gut, zo zal ik ook nooit vergeten dat Linde op een heeeeeel smal weggetje ervoor koos om bijna onder een enorme vrachtwagen te kruipen omdat er een propje papier in de droge sloot naast het weggetje lag. Toen heb ik hem wel even geknepen ':' gelukkig was het een vrachtwagen van diezelfde loonwerker en lette de chauffeur enorm goed op.
Dorien66

Berichtdoor Musli » 28 maart 2012 22:14

dat heb ik gehad met zafira om een grassprietje. Die jongen achter het stuur van de vrachtwaggel zat goed op te letten! Heb hem ook uitbundig bedankt dat hij even stopte. Echt paarden hebben soms zulke idiote prioriteiten
Musli

Berichtdoor Truffel » 28 maart 2012 22:17

Zo 'n grijs electriciteitskastje doet het ook altijd goed.. *SNURK* :DD
Truffel

Berichtdoor Musli » 28 maart 2012 22:18

zijn er hier ook paarden die issues hebben met (zwerf)keien? Ik heb daardoor als een geheel onverwacht achterstevoren gestaan 10 meter verder op dan waar we begonnen :shock:

En ze blíjven eng...
Musli

Berichtdoor Dorien66 » 28 maart 2012 22:29

Zwerfkeien hebben als gevolg dat ik een extreem gebogen paard onder me heb :DD Maar omkeren doet ze gelukkig niet :D
Dorien66

Berichtdoor Musli » 28 maart 2012 22:38

dat is hier gelukkig maar 1x gebeurd, tja was lekker met een los teugeltje aan het stappen in het zonnetje, en toen viel plotseling de kei aan :D Nu zorg ik dat, als ik er 1 spot, ik er direct bij kan zijn. Wie bedenkt dat nou ook, keien...?

Ik heb overigens, iets meer ontopic, wel eens meegedaan aan een recreanten concours toen zafira net 4 maand onder het zadel was, net zo braaf! Jaar erop weer mee gedaan en toen ook 50cm gesprongen. Haha veel te grappig, had thuis wel een beetje geoefend, maar niet heel uitvoerig maar ze sprong alles zoooo braaf :lol: tis dat ik zelf niet hoger durf /mietje.
Musli

Berichtdoor sigrid1182 » 29 maart 2012 06:33

Ik rijd nu met mn ruin, M1 maar hoop Mei M2 te starten. indoor 2012/13 wil ik graag z1 starten....das iig doel wat ik mezelf heb gegegeven...

met een andere merrie rijd ik nu L2, maar die heb ik al tijd niet mee gehad....dat is nl niet zo relaxed om daar mee weg te gaan...

Ik rijd in prov friesland en in juni ben ik ook op de almelose ruiterdagen te vinden...
sigrid1182

Berichtdoor Heleen » 29 maart 2012 07:09

*zucht* heb het stokje overgedragen aan mijn dochter, die zo fanatiek rijdt dat er voor mij geen tijd meer is :cry: :cry:
Nee alle gekheid op een stokje ik vind dat ze het geweldig doet, leidt jonkies op en presteert aardig...niet ohz maar met sgmw
Een schizofreen is nooit alleen
Heleen

Berichtdoor MyWishMax » 29 maart 2012 07:57

Truffel schreef:Misschien komen wel elkaar dan wel eens tegen MWM als je weer gaat starten, leuk :)
Wij zijn in elk geval bijna iedere maand in Hazerswoude (Groenewoude)

Ik in het zomerseizoen ook! 's Winters zoek ik iets waar ik ook binnen los kan rijden :lol:
Have the courage to fail big and stick around. Make them wonder why you're still smiling...
MyWishMax

Berichtdoor Dorien66 » 29 maart 2012 08:26

MWM mietje? :haha:
Dorien66

Berichtdoor Truffel » 29 maart 2012 08:28

Hihihi ik hou daar altijd wel van, losrijden in de stromende regen.
Gaat die van mij heel fijn van lopen (kop naar beneden voor de regen hahaha)
Truffel

Volgende

Keer terug naar wedstrijdverslagen