Onze eerste en enige Kerst clubmatch voor Duitse Herders!

Voor als je jouw andere dieren wil showen

Moderators: Rider, Kiwiko, Inge, Shetan, Helpdeskundige

Onze eerste en enige Kerst clubmatch voor Duitse Herders!

Berichtdoor MyWishMax » 15 dec 2014 11:51

Afgelopen zaterdag was het zover, Tay zou meelopen met de Kerst Clubmatch van de Duitse Herders. Voordat hij aangekeurd kan worden moet hij verschillende dingen gehaald hebben en de clubmatch was eigenlijk het enige waar ik vreselijk tegenop zag. Gelukkig was zijn fokster zo lief om de hele dag mee te gaan en ons te helpen. We hebben ervoor gekozen dat mijn vriend hem zelf voorbracht, ook al is hij niet zo handig als de ervaren voorbrengers. We zouden toch achteraan lopen, dus dan liever met iemand die Tay door en door kent, dan met een vreemde. ;)

We waren er al vroeg en hebben eerst alle puppyrubrieken gekeken, waar er nog wat honden meeliepen die we kenden. Tot we ineens omgeroepen werden dat wij ook de ring in moesten bij een andere klasse. Snel Tay uit de auto gehaald voor de standkeuring. Heel simpel uitgelegd, ze kijken zijn gebit na, kijken hoe hij er uit ziet in stand en kijken hoe hij beweegt. Daar kregen we al te horen dat het een mooie werkhond was, maar dat is meestal geen compliment op een CM :haha: Toen werden we weer naar de auto gestuurd en werd er gelunchd. Na de lunch hadden we hem alvast gepakt, maar ze zijn eerst verder gegaan met de teven. Na de teven mochten we eindelijk naar buiten voor de schotproef, er wordt 2 keer geschoten met een alarmpistool om te kijken of de honden niet angstig reageren. Tay niet, die staat rond te kijken waar de pakwerker is. ':' Hij vindt het schot lijken op een zweep. Binnen gingen we verder met het loop gedeelte, we mochten meteen achteraan lopen. Niet gek, voorop liepen de showlijnen en voor ons één werklijn die al veel breder was en dus al meer volwassen om te zien. Tay blijft nog echt een jonge hond om te zien. Na een rondje moesten ze weer in stand gezet worden en terwijl mijn vriend bezig was met Tay, draait de hond voor hem zich om en klapt bovenop Tay. Gelukkig doordat Tay in stand gezet werden kon mijn vriend hem in 1 ruk wegtrekken, maar de rest van de tijd heeft hij met oren plat en helemaal gedrukt rondgelopen.

Minder leuke ervaring dus en ik heb een aantal dingen gezien die echt niet kunnen. Niet eens alleen qua uiterlijk, maar juist qua rekening houden met elkaar, knokken, niet meedoen met de schotproef en wel geplaatst worden en noem maar op.

Máár we hebben een Zeer Goed gehaald, het hoogste wat hij op deze leeftijd kan halen en we hebben dus weer een vinkje op de to do list voor de aankeuring! Dat hij als laatste eindigde wist ik van te voren, maar een ZG had ik niet verwacht! Heel blij dus!
Have the courage to fail big and stick around. Make them wonder why you're still smiling...
MyWishMax

Re: Onze eerste en enige Kerst clubmatch voor Duitse Herders

Berichtdoor Zorbas » 15 dec 2014 12:38

Pers. had ik niet voor de Kerstclubmatch gekozen maar voor een kleinere clubmatch,je hebt nu de lat wat hoog gelegd. Maar ach,je hebt je ZG binnen en daar ging het tenslotte om toch. Iig. gefeliciteerd hoor!! :DD
Zorbas
Nieuwsmod

Re: Onze eerste en enige Kerst clubmatch voor Duitse Herders

Berichtdoor MyWishMax » 15 dec 2014 12:50

Dat zeiden meer mensen, maar tijdens de ringtraining vonden ze het onzin. Vooraan lopen gaan we nooit doen, tenzij we alleen zijn, dus ik had niet het idee dat de lat hoog lag. We kwamen er voor een G, dus die ZG ben ik dolblij mee. Het is gewoon geen hond voor een clubmatch. Dat wist ik van te voren, voordat hij geboren was al. Ik geloof best dat het leuk is als je een hond hebt die het leuk vindt en die in de smaak valt, maar mijn hart ligt bij het sporten. Hoewel ik wel genoten heb van een aantal honden die er rondliepen.

Er waren 4 honden in onze rubriek. ;) Eigenlijk 5, maar nummer 5 was afwezig. (Een hele hoop afwezigen trouwens?) En van die 4 waren er 2 werklijnen. Dat viel me eigenlijk tegen, qua aantal.
Have the courage to fail big and stick around. Make them wonder why you're still smiling...
MyWishMax

Keer terug naar alle dieren tellen mee