gezocht: vriendje voor Mo

Voor als je jouw andere dieren wil showen

Moderators: Rider, Kiwiko, Inge, Shetan, Helpdeskundige

gezocht: vriendje voor Mo

Berichtdoor loraine1984 » 18 apr 2014 00:00

Mo is een zeer zachtaardige kat die snel het onderspit delft bij andere katten, wat het lastiger maakt om er zomaar een kat bij te zetten.
Ik ben op zoek naar een volwassen herplaatser met een rustig, vriendelijk karakter, welke goed met andere katten kan.
Het mag absoluut geen dominante etterbak zijn.
Mijn voorkeur gaat uit naar kortharig, maar het is geen probleem als de vacht lang is.
Ras of geen ras maakt niet uit, karakter is het belangrijkste.
Mijn eigen voorkeur ligt wel bij de Oostertjes, maar dat gaat niet met Mo, die lijkt meer baat te hebben bij een Brits Korthaar of vergelijkbare qua karakter.
Een knuffelkat is leuk, maar een kat die liever wat meer op zichzelf is is ook helemaal prima. :)
Een klein gebrek mag, maar geen grote medische dingen.
Qua aanschaf heb ik een redelijk klein budget (€100,-), dit houdt echter niet in dat er geen geld is voor medische kosten, door het aanschafbedrag lager te houden hou ik meer over om in het dierenartspotje te steken. ;)
De kat zou op z'n vroegst half juni bij ons kunnen komen wonen ivm een operatie die ik nog moet ondergaan (binnen nu en 3 maanden) en mijn verhuizing half mei.
Het zou prettig zijn als de kat honden en kinderen om zich heen verdraagt ivm mijn neefje (5 jaar) en oppashond, ook is de kans groot dat er per oktober een langdurige opvanghond rondloopt (die met katten kan).
Verdere eisen:
moet een binnenkat zijn
geen sloper
leeftijd: 2 tot 12 jaar
De kat zal Hill's Science Plan gevoerd krijgen, aangevuld met stukjes rauw vlees en kan evt in een aparte ruimte gevoerd worden.
Mag niet angstig zijn van karakter, dit ivm het versterken van elkaars angsten (Mo heeft een wat angstige inslag), terughoudend is prima.

Wat heb ik te bieden:
een appartement zonder balkon
een vriendinnetje van 9 jaar
heel veel aandacht, liefde en speeltjes
een baasje dat veel thuis is
weinig regels, maar de regels die er gelden worden streng gehandhaafd (niet jatten van mijn bord bijv)
geregeld medische check-ups en bij klein vermoeden van ziekte oid wordt er contact gelegd met de dierenarts

Dus:
ben jij op zoek naar een nieuw baasje voor je kat of weet je iemand die op zoek is, ben/weet je een opvang/asiel/cattery/noem maar op en heb je een kat zitten die aan bovenstaand plaatje voldoet?
Laat het me dan weten.
loraine1984

Re: gezocht: vriendje voor Mo

Berichtdoor loraine1984 » 10 mei 2014 15:54

Update:
Ik heb een Mo-vriendje gevonden! :DD

Hij zal na half juni bij me komen wonen, de exacte datum is afhankelijk van hoe mijn operatie en herstel verloopt.
Dit is de nieuwe aanwinst:
Afbeelding
loraine1984

Berichtdoor Kiwiko » 10 mei 2014 16:14

oooo wat gaaf, gefeliciteerd :D :D
When a woman says "WHAT?" it is not because she did not hear you. She is giving you a chance to change what you said.
Kiwiko
levensgenieter #1

Berichtdoor ElineS » 10 mei 2014 16:15

Leuk! Mooi dier!
ElineS

Berichtdoor loraine1984 » 10 mei 2014 17:07

Thnx! :DD
loraine1984

Berichtdoor Lyonesse » 12 mei 2014 08:26

Wat een leuke poes! Gefeliciteerd!
Je gebruikt wel 11 spieren om je wenkbrauwen te fronsen, maar slechts 4 om je middelvinger op te steken... :DD
Lyonesse

Keer terug naar alle dieren tellen mee