Auteur/schrijver.

Voor alle tips of afraders over boeken, tv, films, muziek, concerten ED

Moderators: Rider, Kiwiko, Inge, Shetan, Helpdeskundige

Auteur/schrijver.

Berichtdoor Zorbas » 24 feb 2014 13:04

Ik zoek een auteur/schrijver van paardenboeken maar de paarden zijn eigenlijk bijzaak in zijn boeken. De boeken gaan vaak over bv. een moordzaak op een renbaan of een vergiftiging op een manege oid. Ik dacht dat het een engelsman is maar daar ben ik me niet zeker van. Hij heeft echt meerdere boeken op zijn naam staan.
Zorbas
Nieuwsmod

Re: Auteur/schrijver.

Berichtdoor MyWishMax » 24 feb 2014 14:26

Mijn moeder heeft zo'n serie, is geen serie maar wel enorm veel boeken van dezelfde schrijver met zulke verhalen. Dick Francis geloof ik>
Have the courage to fail big and stick around. Make them wonder why you're still smiling...
MyWishMax

Berichtdoor sillyhorse » 24 feb 2014 23:12

Yep, Dick Francis.
Even googlen, heeft heel veel geschreven en inderdaad over paarden. Was vroeger jockey, maar moest stoppen dan een zware val. Is inmiddels al weer een jaar of 3 geleden overleden.
sillyhorse

Berichtdoor Zorbas » 24 feb 2014 23:25

:cheer: Jaaa,dat is em,dank jullie wel!!
Zorbas
Nieuwsmod

Berichtdoor MyWishMax » 25 feb 2014 07:30

Ik geloof dat mijn moeder daar bijna alle boeken van heeft. Die heeft jarenlang alles afgestruind op zoek naar missende titels. :D
Have the courage to fail big and stick around. Make them wonder why you're still smiling...
MyWishMax

Berichtdoor Zorbas » 28 feb 2014 20:28

Ik heb er inmiddels een hele berg op mijn e reader staan en ga zo een titel uitzoeken waar ik aan ga beginnen,ben benieuwd.
Zorbas
Nieuwsmod

Berichtdoor janouk » 01 maart 2014 07:06

Heel spannende serie vroeger op tv. Omdat Francis zelf een geweldige Jockey was geweest tot zijn ongeluk, waren de boeken ook zo treffend: hij kende de rensport van binnen en buiten.

Eén uitzending staat me nog bij (ca. 40 jaar geleden :cry: ) ging bedrog dat een veulen officieel geboren was op Kerstavond, maar pas aangemeld werd een paar dagen in januari, waardoor het paard mee kon strijden tegen de jongere paarden van het jaar erop.
Daar heb ik toen als kind heel erg over nagedacht. Want wat konden 2 weken nu voor verschil uitmaken :dontknow , maar dat bleek in de rensport toch wel heel wat uit te maken of je de oudste van jouw jaargang bent of de jongste van jouw jaargang.
Het grappige is dat dat me altijd is bijgebleven.
Je bent altijd gek, voordat je een genie bent. Johan Cruyf.
http://www.chaletparketsport.nl website van onze paarden
janouk

Berichtdoor Ingvild » 02 maart 2014 20:49

janouk schreef:Heel spannende serie vroeger op tv. Omdat Francis zelf een geweldige Jockey was geweest tot zijn ongeluk, waren de boeken ook zo treffend: hij kende de rensport van binnen en buiten.

Eén uitzending staat me nog bij (ca. 40 jaar geleden :cry: ) ging bedrog dat een veulen officieel geboren was op Kerstavond, maar pas aangemeld werd een paar dagen in januari, waardoor het paard mee kon strijden tegen de jongere paarden van het jaar erop.
Daar heb ik toen als kind heel erg over nagedacht. Want wat konden 2 weken nu voor verschil uitmaken :dontknow , maar dat bleek in de rensport toch wel heel wat uit te maken of je de oudste van jouw jaargang bent of de jongste van jouw jaargang.
Het grappige is dat dat me altijd is bijgebleven.

Is het niet zelfs zo dat dit "veulen" hierdoor zelfs een jaar jonger is/wordt. In de rensport worden alle paarden op 1 januari toch een jaar ouder?
Ingvild

Berichtdoor bulkie » 05 maart 2014 21:14

Ooo,vind ik zo'n leuke schrijver,ken helaas al zijn boeken.Is het genre wat ik graag lees.
bulkie

Keer terug naar lezen, luisteren, kijken en koken