Weekrecept Cowboy aardappelschotel

Voor alle tips of afraders over boeken, tv, films, muziek, concerten ED

Moderators: Rider, Kiwiko, Inge, Shetan, Helpdeskundige

Weekrecept Cowboy aardappelschotel

Berichtdoor MyWishMax » 18 apr 2013 08:32

Een paar weken geleden zag ik dit langs komen op 24 kitchen en meteen gemaakt. Ik vind het vreselijk lekker en simpel!

Vastkokende aardappelen (zelf even kijken hoeveel je nodig hebt per persoon, ik gok altijd maar wat :D )
Een chorizo worst
1 grote ui of 2 middelgrote uien
Olijfolie om in te bakken.

Maak de aardappels schoon, maar schil ze niet. Snijd ze in 4en en bij grote wat meer delen, zodat alles ongeveer even groot is. Kook ze tot ze gaat zijn (zo'n 6 minuten ongeveer)
Haal het velletje van de chorizo worst en snijd hem in plakjes.
Snijd de ui in halve ringen.

Doe wat olijfolie(een klein beetje!) in een koekenpan en bak de uien, als de uien zacht zijn voeg je de chorizo toe en bak je dat mee. Als het goed gebakken is, haal je het uit de pan en leg je het even op een bord/in een schaal.
Giet de aardappels af en gooi de vervolgens in de koekenpan die je eerder gebruikt heb. Bak de aardappels bruin en gooi vervolgens de ui en de chorizo er weer bij tot alles warm is.

En klaaaaar!
Have the courage to fail big and stick around. Make them wonder why you're still smiling...
MyWishMax

Re: Weekrecept Cowboy aardappelschotel

Berichtdoor Musli » 18 apr 2013 09:34

moet er dan nog wel een groente naast oid? Het klinkt heel lekker, maar wel een beetje kaal.
Let's eat, grandma. --- Let's eat grandma.
Correct interpunction saves lives!
Musli

Berichtdoor MyWishMax » 18 apr 2013 09:37

Ik maak er biefstuk bij voor vriend en dan een simpele salade. Dit is ons alternatief voor patat namelijk :D 's Zomers met een salade of met een maiskolf lijkt me ook wel lekker?
Have the courage to fail big and stick around. Make them wonder why you're still smiling...
MyWishMax

Berichtdoor Musli » 18 apr 2013 09:46

biefstuk bij een gerecht waar vlees inzit...?

Maar als patat vervanger is een goed plan!
Let's eat, grandma. --- Let's eat grandma.
Correct interpunction saves lives!
Musli

Berichtdoor MyWishMax » 18 apr 2013 10:09

Ja, je kan mij niet vertellen dat het lekker is, maar goed, ik eet helemaal geen biefstuk. :D

Van frituurvet krijg ik heel snel last van mijn buik en ondanks dat die best vet is (ook door de chorizo) kan ik hier wel tegen. Ik ben er echt gek op, lekker makkelijk ook.
MyWishMax

Keer terug naar lezen, luisteren, kijken en koken