Groene smoothies

Voor alle tips of afraders over boeken, tv, films, muziek, concerten ED

Moderators: Rider, Kiwiko, Inge, Shetan, Helpdeskundige

Groene smoothies

Berichtdoor Cappie » 05 jun 2012 14:38

Hier toevallig nog meer mensen aan de groene smoothies? Ik zit nu lekker aan mijn aarbeien, frambozen en sla smoothie. Groenten vind ik begh dus ik eet het te weinig. Daarom ben ik aan de groene smoothies gegaan. Dan blender je groene bladgroentes samen met fruit zodat je toch de vitamintjes binnen krijgt zonder de vieze smaak :)
Cappie

Re: Groene smoothies

Berichtdoor s-Porter » 05 jun 2012 14:44

Ik slik gewoon pillen :DD
Gebrek aan smaak valt niemand te verwijten :DD
s-Porter

Berichtdoor Lyonesse » 05 jun 2012 14:45

Is dat een mannending? Vriendlief zit ook fanatiek aan de davitamon. :haha:
Groene smoothies... Lijkt me niks, maar ik krijg alles zo ook wel binnen, ben gek op groenten :D
Je gebruikt wel 11 spieren om je wenkbrauwen te fronsen, maar slechts 4 om je middelvinger op te steken... :DD
Lyonesse

Berichtdoor s-Porter » 05 jun 2012 14:48

Lyonesse schreef:Is dat een mannending? Vriendlief zit ook fanatiek aan de davitamon. :haha:
Groene smoothies... Lijkt me niks, maar ik krijg alles zo ook wel binnen, ben gek op groenten :D

Ik weet het niet... Ik weet wel dat groene smoothies geen mannen ding is :DD
s-Porter

Berichtdoor Rajo » 05 jun 2012 15:48

zitten die smoothies niet vol suiker :) of maak je ze zelf?
ik eet mijn portie groenten en fruit per dag zo op, veel te lekker om dat te vervangen door pillen :DD
Rajo

Berichtdoor Kinke » 05 jun 2012 15:55

ik vind smoothies heerlijk, maar een groene smoothie??? hmm...'k denk er nog ff over :DD
Somewhere there is a thin woman inside of me screaming to get out. I usually shut her up with chocolate :)
Kinke

Berichtdoor Aaf » 05 jun 2012 15:56

Is dat nou lekker, zo'n smoothie? Heeft mij nooit zo gelokt...

Maar moet ook zeggen dat ik dol op groenten ben, vooral met allerhande sausjes op allerlei manieren klaargemaakt. Maar dan wel zelf klaargemaakt, ergens anders proeven de groenten meestal een stuk minder lekker....
Riding: The art of keeping a horse between you and the ground. ~Author Unknown
Aaf

Berichtdoor Cappie » 05 jun 2012 16:50

Ik maak ze zelf van vers fruit en groente. De groene smaken gewoon naar normale smoothies, het fruit is veel overheersender dan de meeste groentes. Ik meng alleen niet met yoghurt enz, maar gewoon 2 glazen water, sla, en dan het fruit.

En dit is dan het resultaat
Afbeelding

En die van vandaag
Afbeelding
Cappie

Berichtdoor Musli » 05 jun 2012 17:20

getver :D Doe mij maar gewoon lekkere boontjes :P
Let's eat, grandma. --- Let's eat grandma.
Correct interpunction saves lives!
Musli

Berichtdoor Boeiend » 05 jun 2012 18:04

Ik ook geen smoothies. Eet veel groentes en fruit en trouwens daarnaast ook voedingssupplementen.
Boeiend

Berichtdoor The_Stig » 05 jun 2012 18:10

s-Porter schreef:Ik slik gewoon pillen :DD

:lol:

Ik eet alleen groente verder geen fruit. Ik leef nog steeds :DD
The_Stig

Berichtdoor Musli » 05 jun 2012 18:15

Boeiend schreef:Ik ook geen smoothies. Eet veel groentes en fruit en trouwens daarnaast ook voedingssupplementen.

als je al voldoende groente en fruit eet, waarvoor dan nog supplementen gebruiken? In een normaal voedingspatroon kom je niks te kort (tenzij je vegetarisch bent, dan is aanvulling wel handig)
Musli

Berichtdoor Dorien66 » 05 jun 2012 19:45

En hoe zit het dan eigenlijk met supplementen? Je leest vak dat ze helemaal niet werken. Zo'n groene smoothie is dan volgens mij een beter idee, als je niet zo'n groente en fruitmens bent.
Ik kan niet begrijpen, niet verdragen dat men een mens beoordeelt niet naar wat hij is, maar naar de groep waar hij toevallig toe behoort.
- Primo Levi, Is dit een mens -
Dorien66

Berichtdoor Lyonesse » 06 jun 2012 09:08

Toen ik nog borstvoeding gaf, moest ik ook davitamon slikken van de gyn. Mag dan dus aannemen dat het wel iets doet...
Smoothies met groente trekken me helemaal niet. Ik word al niet goed als ik denk aan Ace drank met wortel, terwijl je de hele wortel niet eens proeft :haha:
Je gebruikt wel 11 spieren om je wenkbrauwen te fronsen, maar slechts 4 om je middelvinger op te steken... :DD
Lyonesse

Berichtdoor Kiwiko » 06 jun 2012 09:19

Ik zit aan de Grand Marnier, met honing, 3 zakjes antigrippine, twee pillen antigrippine en heet water voor mijn gezondheid........... mannn wat ben ik beroerd......

maar nog niet zo erg als Sanne, die zit aan de antibiotica........
When a woman says "WHAT?" it is not because she did not hear you. She is giving you a chance to change what you said.
Kiwiko
levensgenieter #1

Berichtdoor papagroom » 06 jun 2012 09:21

Ik eet elke dag verse groente,,,,,sla op mn hamburger,uitjes op de fricandel spec,noem maar op.... :D
Oh zo blij met de kracht van de zee!!!
Zie http://www.equiprotecta.nl
https://www.facebook.com/AquaProtecta
papagroom

Berichtdoor s-Porter » 06 jun 2012 14:32

papagroom schreef:Ik eet elke dag verse groente,,,,,sla op mn hamburger,uitjes op de fricandel spec,noem maar op.... :D

Lijkt wel een beetje op mijn dieet :DD
s-Porter

Berichtdoor Cappie » 06 jun 2012 15:02

Dan is een broodje Döner met alles erop zeker wel het ultimatum wat vitamientjes betreft :DD
Cappie

Berichtdoor Anne_GTI » 06 jun 2012 22:10

Cappie schreef:Dan is een broodje Döner met alles erop zeker wel het ultimatum wat vitamientjes betreft :DD

Of een kapsalon :lol:

Ik hou van smoothies; mijn favoriete recept: 2 bananen, 2 kiwi's, 2 peren (die lekkere Doyenne du Comice) en het sap van 6 perssinaasappels :drinking:
Bij warm weer later op de avond nog wat pisang ambon of safari erdoor

Maar ik eet sowieso veel fruit. Da's een van de voordelen van mijn baas; elke dag een fruitschaal vol fruit. Kan me ook niet heugen wanneer ik voor het laatst echt ziek ben geweest.
Weleens wat grieperig maar da's altijd met een nacht zweten op een goeie beerenburg ook wel weer dusdanig over dat ik de volgende dag gewoon weer aan het werk ben.
Gaat een ruiter naar de kapper. Komt ie weer buiten.... Wat denk je.... Pony weg....
Anne_GTI

Berichtdoor Cappie » 07 jun 2012 09:43

Ik houd wel van fruit, maar het stomme is dat ik dat gewoon vergeet te eten. Zo'n smoothie maak ik bewust en dat vergeet ik op de een of andere manier niet.

Gisteren mango, banaan en sla, die was ook erg lekker.

Vandaag ga ik voor de kiwi, peer denk ik.
Cappie

Berichtdoor Musli » 07 jun 2012 09:50

Ik vind fruit wel lekker, maar het is bijna altijd te veel werk om te eten. Behalve bananen :P

Maar zoals sinasappels en mandarijnen, heb je veel werk met pellen en een reeele kans dat ze dan alsnog niet lekker zijn (te zuur of te droog of te waterig). Een appel heb je niet veel werk mee, maar moet je wel in 1x opeten anders wordt hij bruin, en vaak duurt het me te lang voor ik hem op heb. Druiven gaan wel heel goed trouwens! Dat zijn net snoepjes, net als aardbeien.
Dus fruit schiet er vaak bij mij in. Pak makkelijker een sultana of een plak ontbijt/kruidkoek of nog erger, snoepjes :D
Musli

Berichtdoor Cappie » 07 jun 2012 10:02

Die snoepjes klinken me bekend in de oren. Als ik nu een vreetbui krijg ga ik smoothies maken :P Werkt niet altijd, maar soms wel :)
Cappie

Berichtdoor Boeiend » 07 jun 2012 10:27

Musli schreef:Ik vind fruit wel lekker, maar het is bijna altijd te veel werk om te eten. Behalve bananen :P

Maar zoals sinasappels en mandarijnen, heb je veel werk met pellen en een reeele kans dat ze dan alsnog niet lekker zijn (te zuur of te droog of te waterig). Een appel heb je niet veel werk mee, maar moet je wel in 1x opeten anders wordt hij bruin, en vaak duurt het me te lang voor ik hem op heb. Druiven gaan wel heel goed trouwens! Dat zijn net snoepjes, net als aardbeien.
Dus fruit schiet er vaak bij mij in. Pak makkelijker een sultana of een plak ontbijt/kruidkoek of nog erger, snoepjes :D

Wij hebben in de buurt een groentenwinkel zitten die werkelijk hele lekkere fruitsalades maakt. Manlief rijdt er elke week een paar keer langs en neemt dan wat bakjes voor mij en zichzelf mee. Dus elke dag gaat er hier een bakje in en dan eet ik vaak ook nog aardbeien en bananen door de yoghurt op de dag.
Boeiend

Berichtdoor Sybelle » 07 jun 2012 10:50

Zijn jullie smoothies wel glad als je ze zelf maakt? Als ik er een koop is het een glad drankje zonder luchtbellen. Maar als ik het thuis maak is het een beker vol met schuim. Vind ik niet zo lekker. Maar ik weet niet hoe ik het dan zo krijg dat ik niet een soort milkshake achtig iets heb.
Sybelle

Berichtdoor Cappie » 07 jun 2012 12:20

Dat schuim heb ik ook wel een beetje, maar ik roer het goed door, dan is het er bijna niet meer.
Cappie

Volgende

Keer terug naar lezen, luisteren, kijken en koken