mangomousse en andere dessertjes

Voor alle tips of afraders over boeken, tv, films, muziek, concerten ED

Moderators: Rider, Kiwiko, Inge, Shetan, Helpdeskundige

mangomousse en andere dessertjes

Berichtdoor Ayasha » 11 apr 2012 08:43

Hoi PP'ers!

Zitten hier inspiratiebronnen?

eerst en vooral vroeg ik me af of één van jullie een lekker mango-mousse recept weet?

en dan... "Vroegah" (zeg maar, toen ik nog naar school ging en het een deel van mijn opleiding was) was ik best een keukenprinces. Ik sta ontzettend graag in de keuken en hoewel desserts duidelijk mijn voorkeur genieten wb koken sta ik gewoon in het algemeen graag in de keuken.Echter is door er lang uit te zijn (in het ziekenhuis mag je niet in de keukens hoewel ik enthousiast elk kook-programma volgde, deels omdat dat in mijn meest eenzame uren het enige was wat op tv was en deels omdat ik het leuk vind en na die periode ben ik er op één of andere manier niet meer aan toe gekomen om terug te beginnen). Maar maandag hadden we een letterlijk in het water gevallen paas BBQ die figuurlijk gelukkig heel gezellig was waar mijn stiefmoeder (ook al zo'n keukenprinces wb desserten) met koffie-mousse op de proppen kwam. Heerlijk! En mijn vriend keek met vragende oogjes naar mij want hij weet van nieuwjaar dat ik graag in de keuken sta en me ook best kan redden. :+
Dus ik wil het ook wel graag weer oppakken. Wie van de poetsplaatsers weet leuke recepten om mij op gang te helpen?
No one can make you feel inferior without your consent" Eleanor Roosevelt
"Het is het leven maar." Dean Koontz.
Ayasha

Re: mangomousse en andere dessertjes

Berichtdoor Anne_GTI » 10 jun 2012 22:53

Mijn favoriete dessert is toch wel ijs uit de oven. (coupe siberiën)

Ovenschaal bekleden met cake, sinaasappellikeur erover, dan vullen met slagroomijs en lekkere vruchten, (frambozen zijn mijn favoriet) dan weer cake als deksel erop. Daarover 4 stijfgeklopte eiwitten met suiker en even onder de grill bruin laten worden in een paar minuten.
Gelijk uit de oven opdienen.

Dan krijg je een smaakexplosie van warm en koud op je tong die zijn weerga niet kent.....
Gaat een ruiter naar de kapper. Komt ie weer buiten.... Wat denk je.... Pony weg....
Anne_GTI

Berichtdoor papagroom » 11 jun 2012 00:20

Marmelade van paardenbloem.

Ingrediënten voor een flinke pot jam
• 100 gram paardenbloemen zonder steel
• 1 citroen
• 1 sinaasappel
• 150 gram geleisuiker
• 200 ml water
Bereidingswijze
Pluk de paardenbloemenkopjes en was ze. Haal zoveel mogelijk de groene delen van de bloemen af. Rasp de citroen en de sinaas-appel. Pers daarna de citroen en de sinaasappel uit. Doe de bloemen, raspsel, sap, water en de geleisuiker in een pan en kook het mengsel 3 a 4 minuten. Giet het mengsel in een glazen pot en laat afkoelen. Lekker met kwark.
Oh zo blij met de kracht van de zee!!!
Zie http://www.equiprotecta.nl
https://www.facebook.com/AquaProtecta
papagroom

Berichtdoor Lyonesse » 13 jun 2012 11:09

Ijskoffie!

Ingrediënten per persoon:

- 1/2 kopje Espresso koffie.
- 100 ml Melk.
- 1 a 2 eetlepels vloeibare caramel.
- 2 bolletjes slagroomijs.
- 4 ijsklontjes.

Bereiding:

Zet eerst een kop Espresso/ sterke koffie
Laat de koffie afkoelen en zet hem erna nog even in de koelkast (niet als hij nog warm is, dat is slecht voor de koelkast!)
Crusch de ijsklontjes in een blender
Voeg de melk, de caramel, het slagroomijs aan de koffie toe. Doe het gecrushte ijs erbij.
Mix alles 20 seconde in de blender.
Giet alles over in een hoog glas en doe bovenop wat slagroom.

De verhoudingen zijn ongeveer: 1/4 deel koffie, 2/4 deel vanille-ijs, 1/4 deel melk
Je gebruikt wel 11 spieren om je wenkbrauwen te fronsen, maar slechts 4 om je middelvinger op te steken... :DD
Lyonesse

Berichtdoor Ayasha » 26 aug 2012 12:28

Is er iemand die een lekker recept kent voor kruidnootjes/pepernootjes zelf te maken?
No one can make you feel inferior without your consent" Eleanor Roosevelt
"Het is het leven maar." Dean Koontz.
Ayasha

Keer terug naar lezen, luisteren, kijken en koken