Het Boeken Topic!!

Voor alle tips of afraders over boeken, tv, films, muziek, concerten ED

Moderators: Rider, Kiwiko, Inge, Shetan, Helpdeskundige

Het Boeken Topic!!

Berichtdoor ElineS » 06 maart 2012 21:27

Aangezien er blijkbaar een aantal boekenfans zitten op PP, kon dit topic niet uitblijven!

Ondertussen zijn er al enkele titels langs gekomen, waarvan vele fantasy

- George R. Martin met Het Spel der Tronen (Engels: Game of Thrones eerste deel van de reeks A Song of Ice and Fire)
- Terry Goodkind met de Wetten van de Magie (Sword of Truth)
- Natuurlijk Tolkien met LOTR!
- Raymond E Feist die al vele verschillende boeken op naam heeft staan
- Christopher Paolini met de reeks het Erfgoed (Inheritence) de boeken van Eragon, Eldest, Brinsgr etc.
- Aanrader van moi: Bernhard Hennen met 8 boeken over de Elfen. De Elfen (op zichzelf staand boek) daarna een reeks, hoewel het niet echt officieel een reeks is, maar de boeken volgen elkaar op: Elfenwinter, Elfenlicht, Elfenlied, dan nieuwe reeks genaamd de Elfenridders; Broederschap, De Aflenmark en Fjordland. Dan het boek de Elfenkoningin, op zichzelf staand, maar volgt ook de rest op.
- Aanrader van Meetje: Nieuwe Buren van Saskia Noort
- Nog een aanrader van moi, tamelijk onbekende Nederlandse schrijver, Thomas Olde Heuvelt met Harten Sara. Eerdere boeken van hem waren aardig fantasy, maar ook zeer Amerikaans. Op zich leuk, maar niet wow. Zijn laatste boek Harten Sara, is wat minder fantasy. De hoeveelheid fantasy hangt eigenlijk van de lezer af. Je kunt het zien als hersenspinsels van Sara, maar ook als realiteit. Boek is heel vrij voor interpretatie en dat vond ik zeer leuk.

Nou, komt u maar, boeken gekken :D
ElineS

Re: Het Boeken Topic!!

Berichtdoor ElineS » 06 maart 2012 21:28

Trouwens, als iemand Twilight noemt in dit topic als leuk boek, dan sta ik niet voor mezelf in :twisted:
ElineS

Berichtdoor Little Girl » 06 maart 2012 21:32

wij zijn de moord-twilight-brigande :twisted: Persoonlijk vind ik Saskia Noort ook niets, maar ben niet zo van de nederlandse thrillerschrijvers. Veel te voorspelbaar. Als je goede thrillers wilt, dan adviseer ik scandinaviers, haha :D

quote van jou uit het café:

ElineS schreef:Ow nee, dat vond ik ook heerlijk.. Dat martelen etc. Vooral dus de Morth-Sith. Op zich, ik vind hoe het beschreven word wel meevallen eigenlijk. Vond ze niet zo heel graphic, maar nu ik erover nadenk, mwah, eigenlijk wel. Er zit ook één scene in, waarin iemand die bang is voor ratten een pot met ratten tegen haar blote buik krijgt vast gebonden. Dan houd hij een vuur aan de ene kant en dus ja, de ratten in die pot willen dan vluchten, maar er is geen uitgang.. Behalve door die blote buik, dus dat krabben ze dan helemaal open ':'

Dat laatste was ook een mord-sith, Cara ;)
Ik vond die mord-sith juist het meest geweldig, hoe ze gedurende de boeken steeds meer diepte krijgen als persoon... :respect:
Little Girl

Berichtdoor Sybelle » 06 maart 2012 21:33

ElineS schreef:Trouwens, als iemand Twilight noemt in dit topic als leuk boek, dan sta ik niet voor mezelf in :twisted:

Ok. Maar 'Zielen' (zelfde schrijfster) vind ik wel mooi, hoor. :angel:
Sybelle

Berichtdoor Little Girl » 06 maart 2012 21:39

heerlijke boeken, die vond ik ook echt geweldig. Wel lastig om er in te komen, daarna heb ik ze verslonden (en al voor de hype, haha). Hoop nog steeds dat er een deel 4 zal komen....
Little Girl

Berichtdoor ElineS » 06 maart 2012 21:42

Sybelle schreef:
ElineS schreef:Trouwens, als iemand Twilight noemt in dit topic als leuk boek, dan sta ik niet voor mezelf in :twisted:

Ok. Maar 'Zielen' (zelfde schrijfster) vind ik wel mooi, hoor. :angel:

*kucht iets over hoe alle Twilight boeken en ook Zielen hier liggen*. Maar inderdaad, die was op zich wel mooi. Probleem alleen dat ik met haar boeken heb, is dat als ik ze 1x lees zijn ze we leuk, maar ga je voor een tweede keer, dan vallen mij alle fouten en clichés op, die ik eerst niet zag omdat ik in het verhaal zat.

Trouwens, dit is echt ge-ni-aal. Voor iedereen die Twilight heeft gelezen, Alex haalt er wat dingen uit die te geniaal zijn.. En als je het niet gelezen hebt, leuke samenvatting. Vooral de latere delen van Alex zijn echt grappig.

Millenium trilogie heb ik nooit gelezen, maar misschien word het wel eens tijd :P
ElineS

Berichtdoor Little Girl » 06 maart 2012 21:45

Palmboom schreef:Stieg Larsson leeft niet meer, er is wel een vierde deel, maar de familie wil het niet publiceren begreep ik een keer.

Ik weet dat hij niet meer leeft, officieel had de milleniumtrilogie 10 delen moeten worden maar deel 5t/m10 zijn losse flodders. Deel 4 is gemaakt in een manusscript, dus bijna af, maar in bezit van zijn vriendin/partner. Aangezien ze nooit getrouwd zijn geweest gaat het geld echter allemaal naar de familie en daar is ruzie over, waardoor de kans klein is dat deel 4 ooit uitgegeven zal worden. Maar hopen mag toch? :D
Little Girl

Berichtdoor Breghje » 06 maart 2012 21:49

Harry Potter!!!!!
Moehahaahahahahhaha!!! Jaaaaawel! Allemaal, en allemaal heul vaak achter elkaar gelezen, heerlijk! :DD

Feist ben ik ook nog niet helemaal uit of ik hem goed vindt, ben nu ongeveer halverwege het eerste boek van de Oorlog van de grote Scheuring en ik val er goed van in slaap. Is meestal nie goei teken nie zeg maar. En dat had ik ook bij Fiona McIntosh, daar had ik een boek van en daar was ik helemaal weg van. Haal een ander boek van een andere reeks en mwah.... Dus misschien dat ik de hele meute weer terugmik naar de bieb en jou schrijver eens opsnor. :DD
Breghje

Berichtdoor ElineS » 06 maart 2012 21:50

Harry Potter.. Ow, ik houd van Harry Potter. Alle delen gelezen in het Nederlands, toen het Engels en toen nog eens het Engels. Zelfs naar Londen gereisd toen het 6de boek uitkwam en voor de winkel gelegen met mijn slaapzakkie :crazy:
ElineS

Berichtdoor Breghje » 06 maart 2012 21:50

Overigens, ik heb een Tolkien uit 1953, vloeipapier, 1400 pagina's The Lord of the Ring.... Yumyumyum, heb hem al 3x helemaal gelezen. :DD
Breghje

Berichtdoor Dorien66 » 06 maart 2012 21:51

Potter :x
Ik heb mezelf met veel moeite door deel I geworsteld en heb de rest lekker als film tot me genomen ;)
Niet mij kopje thee, om het maar zo te zeggen :DD
Fantasy sowieso niet... Sorry meiden :D
Ik kan niet begrijpen, niet verdragen dat men een mens beoordeelt niet naar wat hij is, maar naar de groep waar hij toevallig toe behoort.
- Primo Levi, Is dit een mens -
Dorien66

Berichtdoor Breghje » 06 maart 2012 21:52

ElineS schreef:Harry Potter.. Ow, ik houd van Harry Potter. Alle delen gelezen in het Nederlands, toen het Engels en toen nog eens het Engels. Zelfs naar Londen gereisd toen het 6de boek uitkwam en voor de winkel gelegen met mijn slaapzakkie :crazy:

:haha: Jij bent echt gek! Ik lees geen Engels, is het te roestig voor geworden. Ken alleen nog wat kantoor- en gewoon spreektaal Engels.
Breghje

Berichtdoor Breghje » 06 maart 2012 21:53

Dorien66 schreef:Potter :x
Ik heb mezelf met veel moeite door deel I geworsteld en heb de rest lekker als film tot me genomen ;)
Niet mij kopje thee, om het maar zo te zeggen :DD
Fantasy sowieso niet... Sorry meiden :D

*mist nors kijkende smiley*

....en ik begon je nog wel een leuk mens te vinden.....

:haha: :haha: :haha: :haha:
Breghje

Berichtdoor Little Girl » 06 maart 2012 21:54

ElineS schreef:Harry Potter.. Ow, ik houd van Harry Potter. Alle delen gelezen in het Nederlands, toen het Engels en toen nog eens het Engels. Zelfs naar Londen gereisd toen het 6de boek uitkwam en voor de winkel gelegen met mijn slaapzakkie :crazy:

ik was er 1 boek later, wat een heerlijke ervaring!!! Bij boek 6 heb ik mijn oma en moeder in een taxi door madeira laten rijden op zoek naar een boekenwinkel *kucht* Heb ze hier in het nederlands en in het engels staan, lees liever de engelse variant.
Bij LOTR ga ik nog verder, dat is mijn verzamelobject. Heb ze hier in 18 talen staan, inclusief chinees. Begon als een geintje van mijn moeder, haha. Beetje uit de hand gelopen. Belangrijk detail: ze komen niet via internet, allemaal in he tland van herkomst gekocht of meegenomen door bekenden.
Little Girl

Berichtdoor Dorien66 » 06 maart 2012 21:55

Sorry Breghje, dat ik je zo teleurstel :lol: :lol: :lol:
Ik kan niet begrijpen, niet verdragen dat men een mens beoordeelt niet naar wat hij is, maar naar de groep waar hij toevallig toe behoort.
Dorien66

Berichtdoor Dorien66 » 06 maart 2012 21:56

Little Girl schreef:Bij LOTR ga ik nog verder, dat is mijn verzamelobject. Heb ze hier in 18 talen staan, inclusief chinees. Begon als een geintje van mijn moeder, haha. Beetje uit de hand gelopen. Belangrijk detail: ze komen niet via internet, allemaal in he tland van herkomst gekocht of meegenomen door bekenden.

LOTR heb ik dus ook niks mee, maar dit vind ik toch wel heel erg gaaf! 18 talen, en dan ook nog eens niet via internet. Wauw!
Dorien66

Berichtdoor Breghje » 06 maart 2012 21:57

Little Girl schreef:

ik was er 1 boek later, wat een heerlijke ervaring!!! Bij boek 6 heb ik mijn oma en moeder in een taxi door madeira laten rijden op zoek naar een boekenwinkel *kucht* Heb ze hier in het nederlands en in het engels staan, lees liever de engelse variant.
Bij LOTR ga ik nog verder, dat is mijn verzamelobject. Heb ze hier in 18 talen staan, inclusief chinees. Begon als een geintje van mijn moeder, haha. Beetje uit de hand gelopen. Belangrijk detail: ze komen niet via internet, allemaal in he tland van herkomst gekocht of meegenomen door bekenden.

*kwijlt* Oeoeoeoeoeoe daar zou ik graag eens naar kijken!!!
Breghje

Berichtdoor Breghje » 06 maart 2012 21:58

Dorien66 schreef:Sorry Breghje, dat ik je zo teleurstel :lol: :lol: :lol:

Naaaa tis je vergeven hoor, iedereen heeft zo zijn flaws. :haha: :haha: :lol: :lol:
Breghje

Berichtdoor ElineS » 06 maart 2012 21:59

Breghje schreef:Overigens, ik heb een Tolkien uit 1953, vloeipapier, 1400 pagina's The Lord of the Ring.... Yumyumyum, heb hem al 3x helemaal gelezen. :DD

Ooow, gaaf. Ik heb alle delen uit de jaren 70 geloof ik. De eerste valt bijna uit elkaar.

@Breghje: Als het boek in het Engels is, dan lees ik Engels. De wetten van de magie heb ik HC in het Nederlands, omdat die zo mooi zijn, maar ik heb ook de Engelse in HC, tot deel 7 en die heb ik gelezen. De Nederlandse niet. De vertaling van Mother Confessor vond ik zo verschrikkelijk dat ik dat niet wilde lezen in het NL. Belijdster en Moeder Overste, brrrr.

@LG: 18 boeken in alle talen, wow! En ik vond ze in het Nederlands al moeilijk te lezen :D. Maar oef, jaloers op jouw collectie!
ElineS

Berichtdoor Sybelle » 06 maart 2012 22:06

LOTR staat hier in de kast. Op de eerste 10 pagina's na zo goed als nieuw. Al 10 jaar...
Ik dacht na het lezen van dat stuk dat ik wel op de film ging wachten. Maar daar vond ik ook geen doorkomen aan.
Ik hou hem maar. Misschien komt hij ooit nog van pas als tafelsteuntje ofzo. Op Marktplaats krijg je er ook geen cent voor...

Ik hou ook van Harry Potter. Zo lekker weglezen.
Beetje Fantasy is wel leuk maar het moet mijn niet te ingewikkeld worden. Maria V. Snyder met de Studie serie en de Glass serie kan ik net hebben. Die wereld snap ik.
Misschien dat ik de Elfen ga proberen. Als het eerste deel ook los te lezen is dan is dat wel leuk. Zit je ook niet gelijk met het gevoel dat je de rest van de serie ook moet hebben.
Laatst bijgewerkt door Sybelle op 06 maart 2012 22:13, in totaal 1 keer bewerkt.
Sybelle

Berichtdoor Dorien66 » 06 maart 2012 22:08

Gelukkig, ik ben niet alleen ':'
Dorien66

Berichtdoor Cappie » 06 maart 2012 22:08

Boeken :DD Ik lees heel veel, van Jill Mansel en Shopaholic, tot harry potter tot Elisabeth George.
Cappie

Berichtdoor Little Girl » 06 maart 2012 22:11

ik heb ook alleen de NL gelezen, de engelse was te moeilijk en de andere talen spreek ik niet.
Groot deel hebben mijn ouders geregeld, deel heb ik zelf verzameld. Zakenreizen, vakanties, enz. enz. Ook erg bijzonder om te zien hoe ieder land daar anders in is. Mijn italiaanse versie was een paar euro voor alle 3 de boeken samen in heel dun (vloei)papier, de engelse versie bijna 50 euro en 7 losse boekjes. Probeer ook overal bonnetjes bij te bewaren, dat is ook erg leuk om te zien! Op het moment komt er weinig meer bij, de meest standaard dingen heb ik nu wel, veel kleine talen hebben de boeken niet eens in hun eigen taal helaas, maar hoop de japanse versie nog een keer te kunnen krijgen. Japan staat nog op de wensenlijst, dus dat gaat er nog wel een keer van komen gok ik...
Jaren 70 hadden mijn ouders ook, die vielen ook uit elkaar ,dus die heb ik weg gegooid en nieuwe gekocht voor ze *schaam* Ik heb ze 1x gelezen, toen was ik eigenlijk nog te jong, dus het staat op de to-do lijst voor nog een keertje. Mijn vriend en ik hebben elkaar leren kennen door Lord of the rings, haah.

Harry Potter halen in Londen was trouwens ook echt geweldig, heb er 2 nachten geslapen met een groepje vrienden en zoveel lol gehad. Om je een idee te geven: er zaten mensen bij ons in de rij die niets met harry potter hadden en om half 12 vertrokken in dé nacht omdat ze dat boek helemaal niet wilden. Achter ons zat ee ngezin uit Amerika: hij was blind, zij was meervoudig gehandicapt, zoontje was blind en dochter was niet gehandicapt. Moeder heeft 2 nachten in de regen gezeten om voor haar dat boek te krijgen. Zo bijzonder.. Aan het einde trok moeders het niet meer, hebben wij dochter bij ons genomen en die heeft met ons een geweldige nacht gehad.
Daarna zijn we samen met de hele club naar het jeugdhostel vertrokken, bleek dat een ander nederlands forum ook bij ons sliep en hebben we die nacht met z'n allen zitten lezen. Na ieder hoofdstuk ffies vertellen wat er opgevallen was natuurlijk, maar na een paar keer zat iedereen ergens anders in het boek en was het doodstil. Mensen kwamen binnen in de "ontspanzaal" waar wij zaten en wilden tv gaa nkijken, maar kregen zoveel blikken naar zich toe dat ze binnen 2 tellen vertrokken waren. Wat een ervaring was dat...
Little Girl

Berichtdoor ElineS » 06 maart 2012 22:27

Sybelle schreef:LOTR staat hier in de kast. Op de eerste 10 pagina's na zo goed als nieuw. Al 10 jaar...
Ik dacht na het lezen van dat stuk dat ik wel op de film ging wachten. Maar daar vond ik ook geen doorkomen aan.
Ik hou hem maar. Misschien komt hij ooit nog van pas als tafelsteuntje ofzo. Op Marktplaats krijg je er ook geen cent voor...

Ik hou ook van Harry Potter. Zo lekker weglezen.
Beetje Fantasy is wel leuk maar het moet mijn niet te ingewikkeld worden. Maria V. Snyder met de Studie serie en de Glass serie kan ik net hebben. Die wereld snap ik.
Misschien dat ik de Elfen ga proberen. Als het eerste deel ook los te lezen is dan is dat wel leuk. Zit je ook niet gelijk met het gevoel dat je de rest van de serie ook moet hebben.

De Elfen is wel ehh, aardig ingewikkeld :P

LG, was het forum toevallig Wizardzone?
ElineS

Berichtdoor Breghje » 06 maart 2012 22:27

Cappie schreef:Boeken :DD Ik lees heel veel, van Jill Mansel en Shopaholic, tot harry potter tot Elisabeth George.

Elizabeth George heb ik ook veel gelezen, ik ben er mee gestopt omdat ik me aan dat stel ging irriteren dat maar om elkaar heen bleef draaien. Zat meer daarover te zoeken dan dat ik de moord en doodslag echt goed las. :haha:
Breghje

Volgende

Keer terug naar lezen, luisteren, kijken en koken