Welk boek is je lichtend voorbeeld?

Voor alle tips of afraders over boeken, tv, films, muziek, concerten ED

Moderators: Rider, Kiwiko, Inge, Shetan, Helpdeskundige

Welk boek is je lichtend voorbeeld?

Berichtdoor chantie » 24 jan 2011 23:48

Zoals de titel al aangeeft ;)

Mijn lichtende voorbeeld is het boek van Sara Wijche geweest en nog.
Vond het super interessant om te lezen wat er nu eigenlijk gebeurd onder de motorkap.

Nu ben ik heel benieuwd wat jullie lichtend voorbeeld geweest is ;)
chantie

Re: Welk boek is je lichtend voorbeeld?

Berichtdoor Plaatjesschieter » 25 jan 2011 00:15

voorbeeld boek.......

hmmm ja toch echt die van emiel voest in mijn geval dan :DD
fotograafje in de dop
Plaatjesschieter

Berichtdoor pzn » 25 jan 2011 00:31

Ik ben verslaafd aan de Donald Duck, maar dat bedoel je vast niet :D
pzn

Berichtdoor Boefmeister » 25 jan 2011 13:49

Wat paardenboeken betreft... Het boek dat me het meest is bijgebleven is Paardentaal van Henry Blake. Deze man was zijn tijd ver vooruit. Ik heb er heel veel uitgehaald en ook veel herkenning. Ik heb als uk al heel veel dingen met paarden voor elkaar gekregen, die anderen niet lukte. Wilde ook altijd paardenpsycholoog worden, maar er bestond geen 1 opleiding die er ook maar op leek. Dus dit boek was echt een wereld van herkenning.

Niet paardgerelateerde boeken.... De serie van de aardkinderen. Echt volledig verslaafd aan en ik kan niet wachten tot het 6e boek uitkomt! (eindelijk, 9 jaar na het 5e...)
Only when the power of love overcomes the love of power, can there be peace
Boefmeister

Berichtdoor chantie » 25 jan 2011 17:37

pzn schreef:Ik ben verslaafd aan de Donald Duck, maar dat bedoel je vast niet :D

Als Dagobert Duck dan jouw lichtend voorbeeld is, kan ik me er iets bij voorstellen :DD
chantie

Berichtdoor Jola » 25 jan 2011 20:03

Henry Blake heb ik hier ook in de kast staan :DD Verder eigenlijk heel veel andere "paardenboeken". Heb er niet een bepaalde lieveling tussen zitten, probeer uit ieder boek mee te pakken wat bij mij aansluit. De laatste paar jaar overigens geen nieuwe boeken meer aangeschaft....
If you stick your head in the ground, you'll get your rear kicked.
Jola

Berichtdoor Rajo » 26 jan 2011 22:22

te paard van musseler heb ik ook, en die zijn rijstijl vind ik best wel oke :DD
Momenteel buig ik me over biology van Raven en co, heb examens tot de 4e :) boek mag noord-amerika niet binnen, spannund!
Rajo

Berichtdoor Sjembekdatzeurt » 08 maart 2011 10:07

pzn schreef:Ik ben verslaafd aan de Donald Duck, maar dat bedoel je vast niet :D

Ik ook, ben ondertussen een gouden lid denk ik. :D

Ik vind boeken geen lichtend voorbeeld. Er blijven me altijd wel wat boeken bij, zo vond ik "Ik zal leven" heel indrukwekkend. Gaat over een vrouw die verkracht en als vermoord en dood achtergelaten word, maar niet dood is, en letterlijk lichaamsdelen bij elkaar moet houden om naar de weg toe te lopen, waar ze uiteindelijk opgepikt word. Boek bevat ook foto's, heel bizar verhaal.

Ik vond "De vliegeraar" ook een prachtig boek, en het vervolg ook. Ach er zijn zoveel mooie boeken.
Sjembekdatzeurt

Berichtdoor meetje22 » 08 maart 2011 10:45

Mijn dagboek :DD
Daar kan ik dingen in terug lezen waarbij ik nu denk: maar mijn God,hoe heb ik die bepaalde keuze kunnen maken?
Die foute keuze neem ik dan als voorbeeld van hoe het niet moet en pak ik als ik ooit weer eens voor een soortgelijke keuze sta het anders aan.
Ik leer dus van mijn eigen fouten en probeer de positieve dingen uit te breiden om er zo nog meer voordeel uit te halen ;)
http://diamondhairextensions.vpweb.nl/
meetje22

Berichtdoor winstpunt » 08 maart 2011 11:06

Een lichtend voorbeel vind ik sowieso wel een heel zwaar beladen term :)
Maar een prachtig verhaal dat me altijd bij zal blijven is de Nevelen van Avalon van Marion Bradley, waarin de Arthurlegende wordt verteld vanuit een vrouwelijk perspectief. Niet paard gerelateerd dus :)
winstpunt

Berichtdoor liesje » 08 maart 2011 11:37

winstpunt schreef:Een lichtend voorbeel vind ik sowieso wel een heel zwaar beladen term :)
Maar een prachtig verhaal dat me altijd bij zal blijven is de Nevelen van Avalon van Marion Bradley, waarin de Arthurlegende wordt verteld vanuit een vrouwelijk perspectief. Niet paard gerelateerd dus :)

Ik heb dat boek hier in mijn kast staan.eerlijk gejat van mamma :ssst .Ik vind het ook een heel fijn boek.
Een voorbeeld boek heb ik niet wel een lievelingsboek.Genaamd "Jella het veulen". jaja echt zo een penny boek,maar ik vond hem vroeger geweldig.Ik heb nu ook de vervolgdelen in mijn kast staan zodat dochter of zoons hem kunnen lezen.Mijn dochter heb ik ook vernoemd na de hoofdpersoon van het boek.Nee niet het veulen maar het baasje ervan :DD .Ik vond dat zo een mooie naam.
Vroeger is vroeger en van teveel omkijken gaat je nek zeer doen
whatever doesn't kill me........beter start running
liesje

Berichtdoor kaatjemuts » 08 maart 2011 13:28

van paardenboeken is mijn favoriet toch echt 'winnen door de kracht van het positief denken' van Jane Savoie.
Er staan bruikbare tips in, zonder echt zweverig te zijn (op t stukje na van inbeelden dat je een boom bent en dat je je wortels wilt wortelen in de grond en t dwarelende sneeuwvolkje :crazy: das niet iets voor mij..)
Ik ben helaas t boek kwijtgeraakt tijdens 1 van mijn verhuizingen; dus als iemand m graag kwijt wil ;)
kaatjemuts

Berichtdoor Sjembekdatzeurt » 08 maart 2011 13:44

Ik ben ook naar een boek vernoemd.

"Shanna" van Kathleen Woodiwiss.

:D
Sjembekdatzeurt

Berichtdoor s-Porter » 08 maart 2011 13:59

Ik heb er even over moeten denken maar uiteindelijk kom ik toch uit bij.....

Harry Potter :DD
Gebrek aan smaak valt niemand te verwijten :DD
s-Porter

Berichtdoor winstpunt » 08 maart 2011 19:25

Jaaaaa! Harry Potter!!! Dat is echt geweldig!
Van Bartje weet ik alleen dat-ie niet voor brune bonen bidt, maar meer eigenlijk niet...
*gaat bartje wikipediaen*
winstpunt

Berichtdoor Jola » 08 maart 2011 19:30

kaatjemuts schreef:van paardenboeken is mijn favoriet toch echt 'winnen door de kracht van het positief denken' van Jane Savoie.
Er staan bruikbare tips in, zonder echt zweverig te zijn (op t stukje na van inbeelden dat je een boom bent en dat je je wortels wilt wortelen in de grond en t dwarelende sneeuwvolkje :crazy: das niet iets voor mij..)
Ik ben helaas t boek kwijtgeraakt tijdens 1 van mijn verhuizingen; dus als iemand m graag kwijt wil ;)

Ik moet je teleurstellen, ondanks dat het mij niet heeft geholpen doe ik hem niet weg :DD
If you stick your head in the ground, you'll get your rear kicked.
Jola

Berichtdoor kaatjemuts » 09 maart 2011 07:20

Jola schreef:
kaatjemuts schreef:van paardenboeken is mijn favoriet toch echt 'winnen door de kracht van het positief denken' van Jane Savoie.

Ik moet je teleurstellen, ondanks dat het mij niet heeft geholpen doe ik hem niet weg :DD

das nou jammer... :(
kaatjemuts

Berichtdoor s-Porter » 09 maart 2011 13:58

Ik bedacht me nog dat de Zwarte Hengst van Walter Farley ook niet mag ontbreken :DD
Gebrek aan smaak valt niemand te verwijten :DD
s-Porter

Berichtdoor Boefmeister » 09 maart 2011 14:36

s-Porter schreef:Ik bedacht me nog dat de Zwarte Hengst van Walter Farley ook niet mag ontbreken :DD

Hahahaha, neeeeeeeeeee!! Helemaal fan was ik daarvan! Had ook de hele serie.............ongeveer 100 jaar geleden. Geweldige boeken!
Only when the power of love overcomes the love of power, can there be peace
Boefmeister

Berichtdoor liesje » 09 maart 2011 15:44

Boefmeister schreef:
s-Porter schreef:Ik bedacht me nog dat de Zwarte Hengst van Walter Farley ook niet mag ontbreken :DD

Hahahaha, neeeeeeeeeee!! Helemaal fan was ik daarvan! Had ook de hele serie.............ongeveer 100 jaar geleden. Geweldige boeken!

:oops: oh erg ik ben juist bezig om mijn coleectie weer compleet te maken voor mijn kinderen.Dan kunnen die er later ook van genieten.
Vroeger is vroeger en van teveel omkijken gaat je nek zeer doen
whatever doesn't kill me........beter start running
liesje

Berichtdoor Kadankovitch » 15 maart 2013 14:13

Röling; Volkenrecht en vrede
Hij is de grondlegger van Polemologie; de wetenschap die die bezighoudt met de analyse van de oorzaken van internationale en nationale conflicten.

Marquies de Condorcet, was een wiskundige en filosoof aan het einde 18de eeuw. Hij stierf [of pleegde zelfmoord] in de gevangenis op de dag dat het regime van Robbespière viel. Ook wel ' le mouton enragé' genoemd. Als mens, zowel als zijn ideeën spreken mij zeer aan.

Ruiters en Rechters deel I en II, Ernest van Loon, uiteraard mag het werk van mijn mentor niet onbreken. Daarnaast zijn de werken van Racinet, Stahlecker, Phillipe Karl van heelgrote invloed op mij geweest. Het interessants vond in nog ; L' Équitation Académique van general Decarpentry.

Daarnaast standaardwerken ter verheffing van de Geest van een jong mens: De avonturen van Olivie B. Bommel, Asterix en Obelix, Guust Flater, Zwartkijken, De familie Doorzon, de Memoires van minister Pieter Bas, de onovertroffen serie geschreven door P.G. Woodhouse. En nog enoge werken die ongetwijfeld op de Index staat.
"La parole a été donnée à l'homme afin de déguiser ce qu'il ressent, et le regard afin de déguiser ce qu'il dit."
"Mann kann mir doch nicht verübeln daß ich von einem Tag auf den Anderen klüger geworden bin"
Kadankovitch

Berichtdoor Mando » 15 maart 2013 15:15

Verschillende boeken
Paardrijden met gevoel II vond ik erg interessant
Das gymnasium des pferdes nederlandse versie

En verder...
De wijze lessen van een burnout :DD
Ook een wijze uil is ooit geboren als uilskuiken.....
Mando

Berichtdoor Zoo_ist » 23 maart 2013 11:46

Als fluisteren niet helpt....
Zoo_ist

Berichtdoor Anne_GTI » 23 maart 2013 19:59

De schippers van de Kameleon

Nuchter, eerlijk en humor....
Gaat een ruiter naar de kapper. Komt ie weer buiten.... Wat denk je.... Pony weg....
Anne_GTI

Keer terug naar lezen, luisteren, kijken en koken