Passen deze dekens op pony model tuintafel?

Moderators: Rider, Shetan, Helpdeskundige

Re: Passen deze dekens op pony model tuintafel?

Berichtdoor bulkie » 27 jul 2014 10:45

Ik vind de eerste wat krap op zijn borst zitten.Heb je wel eens aan de amigo xl gedacht?die zijn voor tafelmodel paarden.En wat ik zelf heel goede dekens vind ,die komen uit duitsland en daar staat bij voor brede of smalle paarden zijn de dekens van Fedimax.Een heel goede kwaliteit deken,ik heb ze in duitsland besteld en had hem zo thuis.ik zal die link eens opzoeken.
https://www.fedimax.de/pferdedecken-wei ... gendecken/ zo ik kan hem er nog mooi bijplakken :-)
bulkie

Berichtdoor Andryske » 27 jul 2014 10:50

Vind ze eigenlijk allemaal net te krap te zitten. En dan niet alleen voor, maar ook achter.

Moet daar bij mijn paard ook altijd om denken. En koop eigenlijk standaard een maat groter, dan ze volgens de meting zou moeten hebben.
Andryske

Berichtdoor samirah » 27 jul 2014 12:16

Andryske schreef:Vind ze eigenlijk allemaal net te krap te zitten. En dan niet alleen voor, maar ook achter.

Moet daar bij mijn paard ook altijd om denken. En koop eigenlijk standaard een maat groter, dan ze volgens de meting zou moeten hebben.

Ik kan me eigenlijk zo hierbij aansluiten. Voor onze Gelder ook standaard een maatje groter dan je volgens stokmaat zou denken.
Voor haar ben ik fan van de 'eerdere" imperial riding dekens. Ik heb er dit voorjaar bij het Gareel nog wat weg. En ook de Nika ( zonder halve hals) ligt als een huis. De Fedimax ben ik ook erg tevreden over. En de Harry's horse regendekens bevielen eerder ook wel.

En van Irish innovation schijnen de dekens ook fijn te zijn voor breedgeschouderde paarden. Ik heb ze zelf nog niet maar goede ervaringen over gelezen.
Het lijkt mij wel wat met die wat langer doorlopende loopsplitten.
http://www.loesdau.de/?websale7=loesdau ... Innovation
"Een wijde blik verruimt het denken" Loesje

Springen is passie, Dressuur is kunst
samirah

Berichtdoor samirah » 27 jul 2014 12:50

mwah, wat heet te lang. Bij Mirah steekt het ook altijd wat verder uit zeg maar, deken ligt er niks anders om.
Zolang ze er niet half in verzuipen maakt het niet zo heel veel uit.

Hier van het voorjaar met de Nika.
https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/ ... fa674d44c5

samirah

Berichtdoor Kiwiko » 27 jul 2014 13:12

Ze passen krapan.......... Ejj heeft wel een punt dat te grote deken gaan schuren en schuiven...... je hebt dus best een dilemma :D :D

Het enige verschil is dat je een te grote deken wel kleiner kan maken, maar een te kleine deken niet groter........ en als paardlief een kilo of 30 aankomt ben je wel de sjaak denk ik ......

Ik zou een maatje groter doen :D
When a woman says "WHAT?" it is not because she did not hear you. She is giving you a chance to change what you said.
Kiwiko
levensgenieter #1

Berichtdoor samirah » 27 jul 2014 14:04

Te groot is ook niks...
Eerlijk is eerlijk ik merk bij die van mij alleen dat de deken iets langer is als normaal gesproken. Bij Mirah gebruik ik wel altijd de bilkoorden, bij Flow soms.
Maar die zijn in te stellen zodat ze genoeg bewegingsruimte hebben, maar niet in de knoop komen. Nu zijn die meestal elastisch, en bij onze acrobaatjes blijft het netjes zitten. Bij de ene heb ik ze kruislings zitten, bij de ander niet. Ik heb wel alleen merries.
Dekens blijft toch per paard puzzelen wat nou echt precies pas is..

Je zit niet heel ver van hier toch? Mocht je willen heb ik nog een oudere HH regendeken mt 195 die je kan proberen qua maat.
Of eventueel een keertje afspreken bij ons op stal om wat verschillende dekens te passen.

Hoe Nika is qua ruilen geen idee. Ze waren wel snel met leveren.

Maarre, stomme vraag misschien.. Heb je niet toevallig nog ergens "oude' dekens die van Zanda waren liggen?
gewoon om te passen/proberen.

samirah

Berichtdoor janouk » 27 jul 2014 17:43

Hier ook een probleem met dekens..............altijd te krap op de schouders/borst. En als ik ze ruimer neem, dan schuiven ze naar achteren.
BeHHHH
Maar de maat ruimer koop ik wel, en neem ze boven de schoft iets met de hand in, zodat ze beter aansluiten.
Ik heb regendekens van NIka, die passen het mooist; daar hoef ik het minst aan te verbouwen

Voor de KWPN is het niet zo moeilijk: bij Image past een dekenmodel gewoon en ook het zadel: je legt het erop en het ligt op zijn plek en blijft daar liggen.
Bij Janouk blijft alles precieze werk en zoeken zoeken zoeken: ik heb er zeker 20 verschillende zadel opgehad, voor ik er 1 had die bleef liggen bij het galopperen en bij het opstijgen.

:hug: ik zeg haar altijd: je bent niet dik en rond hoor, meisje, ze hebben alleen van die broodmagere KWPN-ers als pasmodel genomen. :haha: Je moet niet altijd alles geloven wat je in De Hoefslag ziet. :haha:
Je bent altijd gek, voordat je een genie bent. Johan Cruyf.
http://www.chaletparketsport.nl website van onze paarden
janouk

Berichtdoor janouk » 27 jul 2014 18:20

Herkenbare aanblik op de rug.
Janouk is in sportconditie, maar toch erg rondgeribt. Je zou zeggen dat een zadel moet kunnen passen, maar Kieffer, Stubben etc die krijg ik er niet eens op. De wintec kiept, thorowgood ligt helemaal lachwekkend.
Je bent altijd gek, voordat je een genie bent. Johan Cruyf.
http://www.chaletparketsport.nl website van onze paarden
janouk

Berichtdoor Lyonesse » 28 jul 2014 08:28

De laatste deken ligt echt niet mooi, volgens mij gaat die al trekken als hij zijn hoofd naar beneden doet... (en dan niet meteen aan de borst, maar omhoog schuiven over de kont) De 2e zit te krap om de schouders, en ook de 3e is niet lang genoeg, zijn kont zit er niet eens in :DD De eerste vind ik nog redelijk, al had ik hem liever ook wat langer gehad.

Ik ga mee met wat eerder gezegd is, ik zou voor Nika gaan. Ik had voor Ewalda eerst altijd die oude Weather Beeta's. Daar heb ik NOOIT een probleem mee gehad. Voor Ewalda (1,42 m) had ik daarvan altijd een maatje 175 en die pasten altijd perfect. Maar volgens mij is dat model er niet meer, en rest lijkt qua pasvorm op de dekens in de OP...
Afbeelding

Daarna een een Harry's Horse High liner gekocht, die in maat 185 nog schuurde en schoof. HH paste haar niet, nooit.
Nog vele anderen geprobeerd, en toen vond ik in Duitsland een outdoor deken van Derby. Wat was dat een fijn ding! Onverwoestbaar en ook nog niet gek duur. Helaas was dat een eenmalige aanwinst, want daarna vond ik nooit meer een deken van Derby, ook niet online. Erg jammer was dat :+ Maar toen kwam ik ook bij Nika. Goed betaalbaar en vergelijkbaar met de oude Weatherbeeta's qua pasvorm. En dan gaat ie eens kapot, duur zijn ze niet :) Alleen hoe het daar met retourneren zit, weet ik ook niet.

Maare, ik heb ook wel eens dekens passend gemaakt door een gewoon een borstverbreder op te zetten, dan lagen ze toch ook altijd netjes...
Je gebruikt wel 11 spieren om je wenkbrauwen te fronsen, maar slechts 4 om je middelvinger op te steken... :DD
Lyonesse

Berichtdoor bulkie » 28 jul 2014 12:44

Ik zou niet voor Nika gaan,denk dat je spijt krijgt.Niet mijn eigen paard maar wel een paard onder mijn hoede draagt een Nika.Het paard is een xfries eigenlijk is het gewoon een dik propje.De nika zit gewoon te krap op de borst en wat ik zelf kwalijker vind hij lekt bij hevige buien,waar mijn amigo's vrolijk droog blijven.
Als je zoekt op internet zijn de amigo's niet duurder dan de Nika's ik heb er laatst ene voor 57 euro gekocht.Als je de dekens verglijkt zie je ook gewoon kwaliteits verschil.

Vroeger kocht ik ook altijd goedkope dekens,maar ben er nu achter dat ik beter één duurder deken heb dan 3 goedkope die lekken en zo stuk zijn.Duur is bij mij tussen aanhalings tekens want ik heb nog nooit meer dan 100 euro voor een deken betaald.
De fedimax deken heb ik voor de winter dat is een deken van thermische stof die van +15 tot -15 gedragen kan worden van super sterk matriaal.Het is het eerste deken wat mijn paard een winter helemaal gedragen heeft zonder dat ik iedere keer van deken hoefde te wisselen het fijne is dat het ook een hoge nek heeft dus geen waterlek bij de nek.Deken was wel 89 in de aanbieding.
Ik heb dus ook nooit hippe kleuren doordat ik altijd restanten koop.Maar goed mijn paarden staan 24/7 buiten dus hebben wel echt waterdichte dekens nodig
bulkie

Berichtdoor bulkie » 28 jul 2014 14:13

Mijn oudste deken is een HH,die is nu echt zo lek als een zeef,maar die heeft het 10 jaar volgehouden.Ik weet alleen niet of die op brede paarden goed liggen.
Zelf vind ik de weather bèta's ook goed, alleen zijn die weer erg prijzig.

Ik denk dat bij alle dekens maandag morgen monsters zitten,ik heb ooit een BR gekocht ,ik vond hem zo mooi ,knalblauw en hij is nooit geen seconde waterdicht geweest ,en ik kreeg geen ander hè,goh wat was ik toen pissig.
bulkie

Berichtdoor ElineS » 28 jul 2014 17:32

Ik vind ze inderdaad wat krap voor, dus deze zijn niet geschikt.. Mja, een andere oplossing heb ik ook niet, want ik heb een makkelijk model paard waar elke 195 op past :P
ElineS

Berichtdoor bulkie » 03 aug 2014 22:29

Nee dat heb ik toen niet gedaan,had er toen ook niet bij stilgestaan om het te doen.Maar goede tip voor ooit nog eens,al hoop ik van niet.
Ik vind vooral de eerste ruit erg mooi Ryan.Hopenlijk heb je er veel plezier van.
bulkie

Keer terug naar Harnachement