schuurplekjes dek

Moderators: Rider, Shetan, Helpdeskundige

schuurplekjes dek

Berichtdoor Ayasha » 02 maart 2014 18:45

Ik zit met een probleem. Sam heeft schuurplekjes van de boord van zijn onderdekken. :x
Het is echt van de boord van het dek want ze zitten ruim een hand achter de kussens van mijn zadel. Dus dat komt helemaal niet op die plek.
Bontje er onder is niet echt een optie omdat het zadel gewoon past dus met een dik bontje er onder ben ik bang dat die te krap gaat worden..
Maar die plekken zijn ook maar niks.. Iemand een idé?
No one can make you feel inferior without your consent" Eleanor Roosevelt
"Het is het leven maar." Dean Koontz.
Ayasha

Re: schuurplekjes dek

Berichtdoor Ayasha » 02 maart 2014 18:56

mja hij is niet geschoren maar zijn wintervacht is altijd erg gevoelig zeg maar.... In de zomer heeft hij het niet.
Morgen eens proberen met jouw tip! :)
Ayasha

Berichtdoor Ingvild » 02 maart 2014 20:46

Salvador is daar ook gevoelig voor. Ik koop bepaalde merken pads/shabrakken niet, omdat ik weet dat hij daar plekken van krijgt (bijv. BR).
Ingvild

Berichtdoor Ayasha » 03 maart 2014 09:14

Hij heeft vroeger een ander dek gehad, toen had hij het ook niet inderdaad... Dat dek hebben de muizen helaas in gezeten maar is snel opnieuw gekocht...
Ayasha

Berichtdoor Lyonesse » 03 maart 2014 13:29

Ik dacht eerst dat je de hals van een deken bedoelde :DD Maar je bedoeld de achterkant van het dekje. Heb ik idd ook wel eens vaker gezien, een bontje gaat daar ook niet tegen helpen hoor. Misschien inderdaad maar dat merk dekjes proberen te mijden in de winter. Equishine zou idd wel kunnen werken. Maar weet je zeker dat je zadel helemaal goed is en niet klappert/schuift? Want volgens mij moet je dekje wel schuiven om zulke plekken te krijgen. Zeker weten doe ik dat echter niet :)
Je gebruikt wel 11 spieren om je wenkbrauwen te fronsen, maar slechts 4 om je middelvinger op te steken... :DD
Lyonesse

Berichtdoor Ayasha » 03 maart 2014 13:36

Het zadel klappert niet maar het dek sluit niet mooi aan door Sam's bouw.. :)
Door die wat holle rug/hoog kruis schuurt het denk ik. En hij heeft dan erg veel beweging in die lendenen ook als hij eenmaal loslaat waardoor het nog meer schuurt..
Ayasha

Berichtdoor Lyonesse » 03 maart 2014 13:54

Dat klinkt idd logisch, dan "boort" net dat randje zich tussen de vacht waardoor de haren afschuren... Hoop dat de equishine helpt!
Je gebruikt wel 11 spieren om je wenkbrauwen te fronsen, maar slechts 4 om je middelvinger op te steken... :DD
Lyonesse

Berichtdoor Ayasha » 03 maart 2014 13:57

:j ik zie dat het dek wat ik bedoelde ook een stukje korter was dan de dekjes die hij nu heeft. Misschien is dat de oplossing... dat het dek dus niet juist "op dat punt" op zijn rug komt... Maar voor nu al vast met de equishine proberen want ik zie dat decathlon dat specifieke dek niet meer in het assortiment heeft. :x Dus moet even zoeken naar een gelijkaardig.
Ayasha

Keer terug naar Harnachement