Wat te doen?

Moderators: Rider, Shetan, Helpdeskundige

Re: Wat te doen?

Berichtdoor daffodil » 16 jan 2013 09:28

Neem van mij aan dat zij echt weet wat goed ligt en goed is voor je paard! Ik heb er ook één, aangemeten door Willem van Wijk. Zij zijn oud collega's van elkaar. Ninon zit in de nieuwe zadels, Willem in de aanpassingen en als ie een paard ertussen heeft die niet in een standaardzadel past, meet ie een zadel van haar aan. Ik heb er dus zo één, wereldding! En...voor een op maat gemaakte, niet eens echt duur!
daffodil

Berichtdoor svdijk86 » 16 jan 2013 21:28

Hoe ik mijn geld terug heb gekregen:

1: alle mails uitgedraaid, Ik had al een aantal keer aangegeven dat ik dacht dat t zadel niet goed lag omdat hij schoof. (voor t geval dat ze ging zeggen dat ik er nu "pas" mee kwam... Want ik heb vanaf het begin al meermalig aangegeven dat het zadel schoof en dat ze gespannen en stijf liep als ik strakker singelde) het was een aardig dossier (zag er indrukwekkend uit) en een print van haar voorwaarden zat voorop. (waar een aantal dingen in stonden waar we haar op konden wijzen. Vulbonnen enz erbij, foto's van verschoven zadel plus bontje en foto van paard haar drukplek door schuiven Zadel en dek dubbel.

2: had een halve week ervoor een zadel gekregen om uit te proberen, niet voor betaald (het was immers uitproberen) en geen handtekening voor gezet. Heeft ze mij op mijn stal gegeven. We hebben haar een kans gegeven met een goed zadel te komen maar hij lag gewoon echt niet.

3: afspraak gemaakt en slimste vriendinnetje meegenomen die overal buiten stond en lekker bijdehand is( wel rustig en vriendelijk). Daar aangekomen Gezegd dat zadel in de auto lag toen ze daar om vroeg, heb gezegd dat ik eerst tot een oplossing wou komen.

Het woord gedaan. Vragen gesteld, haar antwoorden werden aan de tand gesteld door vriendinnetje. Ze wees Een paar keer naar mijn mapje als het over opvullen ging.

Zij haar verhaal gedaan, laten uitpraten..

Sprak haar in t eerste jaar best veel en ging ook regelmatig langs.. Gevraagd of ik iets had misdaan of verkeerd gezegd dat ze me 1,5 jaar lang ellendig heeft laten voelen en Laten twijfelen of mijn paard überhaupt ooit los kon laten in haar lijf en of ik niet degene was die zo belabberd reed.

Uiteindelijk bood ze aan hem in te nemen voor 750. Verteld wat voor kosten ik er aan heb gehad en ongemakken zoals niet kunnen starten..ernaast lopen dag na rijden omdat ze aangaf spierpijn te hebben als ik iets meer vroeg.

Heb haar gezegd dat ik er echt mee zat en het echt vreselijk vond om "kwaad" te zijn omdat ik haar (buiten de zadelsores om) echt een aardige vrouw vond.. Maar dat als mijn paard zon moeilijk geval was dat ze eerlijk had moeten zijn dat ik eigenlijk toen een zadel had moeten kopen die paste.. Die naar haar aanpassen als ze vooruit ging.. En dat kon betekenen kussens opnieuw vullen of iets met boom oid.. En als ze daar uit gegroeid was gewoon een goed passend zadel kopen.. En niet op hoop van zegen een veel te ruim zadel aanbieden. Als ik dat had gehoord had ik gewoon geld weg kunnen leggen voor een evt beter zadel.

Ze stond een beetje te knikken zei m'n vriendin.. Ze vroeg wat ik wou.. En ik heb gezegd dat ik eigenlijk gewoon mijn aankoopbedrag terug wou en dat we dan uit elkaar konden gaan als even goede vrienden.

Ging ze overleggen met haar man.. En later wou ze de zadels binnen hebben en toen heb ik netjes mijn geld gekregen en een bonnetje dat ze hem heeft ingekocht.

Ik was erg emotioneel en mijn moeder boos.. Dus het was ook erg prettig dat vriendinnetje mee was om ma afentoe in toom te houden en met een "leeg hoofd" vragen te stellen.

Ik weet iig wel.. Ik ga alles zwart op wit regelen. Niet via de telefoon. Bonnen bewaren, zodat als er iets is je aan kan tonen dat je er bijv. Al meermalig een melding hebt gedaan. Dat terug te lezen is of er wel of geen stappen zijn ondernomen en etc.

Dat mapje kwam, ondanks niet ALLES er in stond omdat veel ook telefonisch gegaan is.. Toch ook wel Goed van pas.

Ben ontzettend opgelucht dat we het toch op een nette manier op hebben kunnen lossen.
Laatst bijgewerkt door svdijk86 op 16 jan 2013 21:40, in totaal 3 keer bewerkt.
svdijk86

Berichtdoor Kiwiko » 16 jan 2013 21:33

Lief......... SUPER!! :)

Netjes afgehandeld, van jou en de zadelmaker in kwestie!! Goed gedaan! :)
When a woman says "WHAT?" it is not because she did not hear you. She is giving you a chance to change what you said.
Kiwiko
levensgenieter #1

Berichtdoor Billy » 16 jan 2013 23:36

Knap gedaan!
Don't fuck with me, I fuck back!!
Billy

Berichtdoor svdijk86 » 17 jan 2013 08:18

Inderdaad Kiwiko.

Bedankt allemaal voor het meedenken, voor de info en tips en jullie bezorgdheid! :love:
svdijk86

Berichtdoor FidoDido » 17 jan 2013 17:35

Super gedaan! gefeliciteerd!
FidoDido

Berichtdoor pzn » 17 jan 2013 20:50

Ik had t je al gezegd :D Maar echt goed gedaan meid! OP naar een fijn nieuw zadel!
pzn

Berichtdoor Dorien66 » 17 jan 2013 22:24

Ninon is de beste, naar mijn bescheiden mening :DD
Ik heb een dag met haar meegelopen, drie visites gedaan, vier paarden.
Een jaartje later heb ik een Schutte-dressuurzadel gekocht, ik heb nog nooit zo goed gezeten!!! En ik heb ook korte beentjes, heel lastig bij confectie-zadels.
Service is perfect van Ninon. Vriendinnetje van mij heeft via Willem een nieuw zadel aangeschaft, ook uitstekend. Goed passend voor amazone, paard en portemonnee.
Doe Ninon de groeten van me! En hou ons op de hoogte, spannend en leuk hoor.
Ik kan niet begrijpen, niet verdragen dat men een mens beoordeelt niet naar wat hij is, maar naar de groep waar hij toevallig toe behoort.
- Primo Levi, Is dit een mens -
Dorien66

Berichtdoor svdijk86 » 18 jan 2013 07:41

Als je even je voor en achternaam PBt zal ik dat doen :DD

Als ik zeg "groetjes van Dorien66 op PoetsPlaats zal ze me wel vreemd aankijken"

:haha:

Ik las veel goede ervaringen over haar idd. Mijn vriendin was een zadel aangemeten van een ander oud collega van haar.. maar na 7 weken was hij nog niet besteld , hij wist ook niet wanneer hij besteld zou worden en wanneer hij geleverd zou worden. Maar na een mail bleek dat bij de eerstvolgende bestelling haar zadel er nog niet bij zat.. dus ze konden sowieso niet binnen 14 weken leveren.

Hij had haar gezegd dat hij voor haar paard makkelijk een goed passend zadel kon maken.. Ze heeft Ninon gebeld en die zei "Als al mijn uitprobeerzadels schuiven.. dan kan ik je niet 100% garantie geven dat wanneer je een zadel besteld dat deze niet zal schuiven"

(mijn vriendin was er al eens op gewezen door een andere zadelmaker dat haar paard vrij smalle schouders heeft)

Ze gaat nu wss over naar Ninon, want ze wil niet wachten tot hij wel besteld word misschien volgende maand.. en dan WEER 14 weken wachten.

Ze kon niet begrijpen dat hij had gezegd "Jawel hoor krijgen we wel passend" en zij zegt "nou... ALS mijn zadels ook schuiven kan ik je niet 100% garanderen dat..." Ik zei al "ze is in ieder geval wel eerlijk."

Dat verwacht je toch ook? Eerlijkheid?

Ik ben iig heel erg benieuwd wat ze van die van mij vind.. maar die van mij heeft geen zeer abnormale rug.. een goed gevormde schoft.. mag alleen wat meer bespiering op rug en schoft en ze heeft ook niet heel smalle schouders... maar.... we zullen het wel zien!!!

Kan haast niet wachten ':' ben zo nieuwsgierig hoe haar zadels zitten!! Heb 1 customized zadel gehad.. een Prestige.. maar dat is gewoon een standaard zadel op maat van je paard.. zat niet zo lekker maar goed.. als je daar 11 jaar in zit dan leer je er uiteindelijk vanzelf wel mee omgaan :lol:
svdijk86

Berichtdoor Zoo_ist » 18 jan 2013 08:42

Fijn geregeld hoor Sam!
Zoo_ist

Berichtdoor svdijk86 » 25 feb 2013 12:49

Mijn zadel is klaar!! Morgen komt ze hem passen!
svdijk86

Berichtdoor svdijk86 » 25 feb 2013 14:59

Hihi stond met knikkende knieën te luisteren en toen ze ophing schoot ik nog net niet vol. Zou k nou eindelijk een beetje geluk hebben?

Ben wel bloednerveus
svdijk86

Berichtdoor svdijk86 » 01 maart 2013 00:18

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

:love:
svdijk86

Berichtdoor Kiwiko » 01 maart 2013 07:44

Volgens mij ben jij blij :)
When a woman says "WHAT?" it is not because she did not hear you. She is giving you a chance to change what you said.
Kiwiko
levensgenieter #1

Berichtdoor svdijk86 » 01 maart 2013 08:12

Das zacht uitgedrukt :D

Ze loopt er ontzettend fijn mee weg! Ik ben zelf alleen nog best zoekende naar mijn zit... Maar zal ook wel even wennen zijn
svdijk86

Berichtdoor daffodil » 01 maart 2013 10:07

Fijn!!! Je zit kost even wat tijd, geeft niets want je paard loopt heerlijk met dit zadel!
daffodil

Berichtdoor Zoo_ist » 11 maart 2013 13:27

Beter hoor Sam.

Ik kom snel bij je langs hoor, maar je hebt denk ik wel alle shit meegekregen....
Koppie staat nu even op mijn examens en daarna spreken we af!

Fijn dat je zadel zo goed bevalt!
Zoo_ist

Berichtdoor svdijk86 » 11 maart 2013 13:33

Niet alles Zooist. Maar had wel vermoedens. Uiteraard begrip van mijn kant en is het geen enkel probleem :) hoor je vanzelf wel, schatje :hug:

Succes met je examens!
svdijk86

Vorige

Keer terug naar Harnachement