Wat te doen?

Moderators: Rider, Shetan, Helpdeskundige

Re: Wat te doen?

Berichtdoor svdijk86 » 20 dec 2012 08:46

Bedankt Kim. Zal haar vanmiddag even bellen. Vind jij hetzelfde als Billy als je het filmpje ziet?
svdijk86

Berichtdoor MyWishMax » 20 dec 2012 08:55

Ze loopt wel beter, maar na laten kijken kan geen kwaad na een tijd gereden hebben met een slecht passend zadel. Ik haalde Dewi van Mechelen er altijd bij.
Have the courage to fail big and stick around. Make them wonder why you're still smiling...
MyWishMax

Berichtdoor svdijk86 » 20 dec 2012 09:05

Ga zo googlen MWM, dankje :)
svdijk86

Berichtdoor valaise » 20 dec 2012 10:14

Ik heb eerst gekeken, dan pas de bevindingen van anderen gelezen.
Bij de voor-filmpjes loopt ze als een slagschip, haar rug lang en stijf en haar lichaam beweegt als een plank op deinende golven ...
Bij de na-filmpjes zie je duidelijk dat haar bekken onafhankelijker werkt, er is lichte kanteling, maar haar rug ontspant ze nog niet helemaal.
Hochmut reitet zu Pferde aus und kehrt zu Fuß heim. (Ulrich von Hutten)
valaise

Berichtdoor Anne_GTI » 20 dec 2012 23:03

Toch jammer dat je niet een beetje in de buurt woont; je had mijn Passier GG ook wel een poosje mogen lenen... Die ligt toch op een bokje te niksen want ik gooi er automatisch een springzadel op want stel je voor dat je toch ineens besluit om te gaan springen hè. :D
Gaat een ruiter naar de kapper. Komt ie weer buiten.... Wat denk je.... Pony weg....
Anne_GTI

Berichtdoor pzn » 20 dec 2012 23:12

Ik vind het 2de filmpje ook een stuk beter.

Alleen :D Zowel in het 1ste als in t 2de filmpje zie je dat als jij naar de middengalop wil, het paard zijn rug wegdrukt en iets over de teugel komt. En dat ligt niet aan het zadel, maar wel aan jou, kijk maar eens heel goed wat jij met je billen doet als je wil verruimen :D
pzn

Berichtdoor svdijk86 » 21 dec 2012 07:16

Was me opgevallen pzn :geek: heb alleen geen idee hoe ik dat kan verbeteren aan mezelf..
svdijk86

Berichtdoor s-Porter » 21 dec 2012 12:29

svdijk86 schreef:Was me opgevallen pzn :geek: heb alleen geen idee hoe ik dat kan verbeteren aan mezelf..

Door het niet te doen :DD
Gebrek aan smaak valt niemand te verwijten :DD
s-Porter

Berichtdoor svdijk86 » 21 dec 2012 12:59

Lolbroek aan zeker?

Jij zou nog steeds een keer met brandweerrood setje komen rijden weet je nog?
svdijk86

Berichtdoor s-Porter » 21 dec 2012 13:08

svdijk86 schreef:Lolbroek aan zeker?

Jij zou nog steeds een keer met brandweerrood setje komen rijden weet je nog?

Ben er nog niet helemaal over uit of rood echt mijn kleur is! :DD
s-Porter

Berichtdoor svdijk86 » 21 dec 2012 17:46

Kleur van de liefde is toch altijd goed?
svdijk86

Berichtdoor s-Porter » 24 dec 2012 11:35

svdijk86 schreef:Kleur van de liefde is toch altijd goed?

Ook de kleur van gevaar....
s-Porter

Berichtdoor svdijk86 » 24 dec 2012 16:22

Jij bent toch ook een gevaar in de bak? Hangen we een beandblussertje aan je laars joh :haha:
svdijk86

Berichtdoor svdijk86 » 24 dec 2012 16:53

http://www.youtube.com/watch?v=G6qrhRQM0kQ&feature=youtube_gdata_player

Is dit beter?

Heb wel t idee dat ze beter afsprong. Op gegeven moment was ze een beetje "op". Arm beest hihi
svdijk86

Berichtdoor FidoDido » 24 dec 2012 23:31

Ik weet t niet, ik vind haar nog steeds wat weinig doorspringen. Ze 'rolt' me te weinig... Ik kan nooit zo goed zeggen waar t m in zit, ik heb nu nog t gevoel dat ze haar bekken onvoldoende kan kantelen ofzo. Ik zou er toch eens een goede osteo bijhalen oid.
Het is veel beter als het was op je vorige filmpje in 'voor', maar voor mijn gevoel zit er nog iets niet helemaal goed.

Heb je al een goed definitief zadel? Ik ken t probleem helaas :( blijft lastig een goede zadelmaker te vinden
FidoDido

Berichtdoor FidoDido » 24 dec 2012 23:54

Dat is simpel te testen door iets verlicht te gaan zitten, toch?
Sam foei, niet meer met je kont in t zadel drukken :twisted: haha

Maar ik bedoelde eigenlijk de galop in t algemeen, jij bedoelt dat ze (Sam dus) stuwt?
FidoDido

Berichtdoor svdijk86 » 25 dec 2012 00:27

Ik kan alleen "niet stuwen" als ik in mijn eigen houdingen ga Zitten (stoelzit, die heb ik al.. Maar dan nog n slagje erger) heb nu juist mijn beugels langer..probeer mijn benen zo ver terug te leggen als mijn lichaam dat toe laat en probeer haar beweging te voelen... Ik zie absoluut wat jullie bedoelen, maar ik heb niet het gevoel dat ik haar zit aan te duwen.

Lastige is dat ik bij Zitles juist hoor dat ik moet zorgen dat ik iedere pas "m'n stuitje in t zadel moet wrijven" zodat ik op m'n reet ga zitten (rijd liever op m'n knie/bovenbeen)

Weet t ook niet meer hoor :(

Dit is een leenzadel, 4 januari heb ik pas meer duidelijkheid (hoop ik)....

Osteo wil ik graag laten komen.. Maar ik heb helaas geen geldboompje om een strippenkaart bij de Osteo te nemen en een zadel te kopen..

Zodra het kan, laat ik iemand komen. Haar galop was vele malen slechter.. (toen ik haar net had liep ze aan de longe vooral gekruisd of met 2 benen achter tegelijk afzetten om harder te gaan (konijnenhupjes)

Nu galoppeert ze aan de longe prima hoor.. Maar niet echt veel anders dan onder het zadel. (heb er niet eerder een Osteo bij gehad omdat ik dacht dat het vooral slapheid was, als je haar een duw gaf viel ze bijna om.. En ze verbeterde wel naarmate ze meer conditie kreeg)

Er zal vast ergens iets vast zitten dat ik er met rijden of longeren niet uit krijg... Of t ligt aan mij.. Kan ook. Ik wou dat ik ruggen scheet. Wil niets liever dan veel geld uitgeven aan m'n knol. :)
svdijk86

Berichtdoor svdijk86 » 25 dec 2012 00:27

Ben iig wel al blij dat ze nu in ieder geval (meest van de tijd) in drietakt gaat (was viertakt.. Ook aan de longe en in de wei) zowel onder het zadel als aan de longe.

Fijne kerstdagen allemaal xx
svdijk86

Berichtdoor FidoDido » 25 dec 2012 01:08

Klinkt herkenbaar, zowel de geldboom als t niet in 3 takt springen :)
Het is ook niet dat ik haar heel slecht vind galopperen hoor, maar nog wel iets stijfjes. Ik dacht dat dat je misschien kon helpen, juist omdat je een tijd met een niet goed passend zadel hebt gereden. Ze heeft misschien lang verkeerde spieren aangespannen en misschien iets vastgezet.

Ik vind je helemaal niet verkeerd rijden, volgens mij zit je netjes en haar zeker niet in de weg.
Stoelzit kan overigens ook komen doordat je zadel niet goed ligt of voor jou niet goed zit.

Nou ja op naar 4 januari en hopen dat je dan een goed zadel kunt vinden. En dan maar weer eens verder kijken. Succes in ieder geval, jullie zijn een leuke combi :)

Fijne feestdagen
FidoDido

Berichtdoor svdijk86 » 25 dec 2012 02:10

Fidodido ik voelde me niet aangevallen hoor, zo bedoelde ik mijn post niet. (of lees ik jouw post nu scheef hihi ti's al laat)

Ben juist blij dat je mee kijkt en denkt. En dat ze nog vast houdt dat voel ik ook. Baal alleen zo verschrikkelijk dat alles voor dat paard zo tegen heeft gezeten.. Sowieso al zolang ze onder t zadel is misschien zelfs nog wel langer. En dan denk je dat je dat beest uit dat diepe dal hebt getrokken, dat ze pijnvrij is, ook omdat je haar ook qua karakter dagelijks nog steeds meer "paard" ziet worden ipv gestrest kasplantje.. En dan kom word je ff met je neus op de feiten gedrukt dat t zadel kut ligt en je paard daar hinder van ondervind...

Puzzelstukjes vielen aardig op z'n plek.. En ook al ligt niet alles aan een zadel.. Samenloop van omstandigheden doet natuurlijk een hoop..

Vind t echt heel erg.. Ben echt zon kutje die alles graag goed wil doen en de beste keus wil maken.. Maar dat kan niet zonder tegenvallers blijkbaar *zucht*.. Vind t zo bizar dat iemand die al ruim 15 jaar zadelmaker is zon slecht liggend zadel alszijnde "juist" kan verkopen.. En kan mezelf wel voor m'n kop slaan dat ik haar woorden voor waar aannam als ze weer eens zei dat m'n paard nog dikker moest worden enz.. Ging ik weer aan mijn eigen kunnen twijfelen want waarom bleef dat dier verdorie zo op de handrem...

Hoop dat ik er met de verkoopster van t zadel uitkom. Zou wel fijn zijn..

Er zijn idd weinig zadels waar ik makkelijk op kan zitten. Heb er in 16 jaar maar op 2 gezeten die me zodanig aanzogen dat ik het idee had alsof k niets meer hoefde te doen behalve mee liften. Moet nu echt bewust zitten. We shall See...

Maar Osteo is helemaal geen slecht idee hoor.. Alleen gaat dat nu nog niet lukken hoe graag ik ook wil. Als er straks n goed zadel op ligt dan moet ik dat wel kunnen regelen.

Stiekem ben ik wel benieuwd naar hoe ze kan gaan lopen.. Ben eigenlijk (had ik niet verwacht) best wel n beetje gek op haar geworden na bijna 2 jaar. (komt vooral omdat ze echt een beetje uit haar schulp komt.. Ze was zo vreselijk introvert..)

Bedankt voor je compliment over ons als combi.. Erg leuk om te horen!
svdijk86

Berichtdoor zigranta » 25 dec 2012 11:48

Weet je nog welk merk die zadels waren en is het dan geen mogelijkheid om te kijken of ze op je merrie passen?
roze
groen
geel
zigranta

Berichtdoor FidoDido » 25 dec 2012 12:56

Nee zo was t niet bedoeld :) ik probeerde je een hart onder de riem te steken.

Ik snap wat je bedoeld want ik heb ongeveer het zelfde gehad, alleen mijn huidige paard ging volledig in de staak afgelopen zomer en wilde me echt er af hebben.
Heb uiteindelijk ook een nieuw zadel moeten kopen na een paar keer aanpassen door een andere zadelmaker, maar deze bleef ook schuiven. Ik heb hem er maar 2x bijgehad en ben toen naar een ander gegaan omdat het alleen maar minder ging. Ik heb een fryso gekocht die echt bijna klik zegt als je hem er op legt. Je zag ook direct veschil in het lopen.
Maar daarna was het bokken niet direct over, dus ik heb m laten behandelen en heb nu een compleet ander paard. Hij zat echt vast en dat had ik er nooit uitgereden.
Nu is het nog een kwestie van goed leren rijden ;)

Komt wel goed hoor en je niet te schuldig voelen, je hebt altijd de beslissing genomen die je op dat moment het beste leek. Je paard wil echt nog wel wat voor je doen, anders had ze al lang pogingen gedaan om je er af te werken ;)
FidoDido

Berichtdoor svdijk86 » 26 dec 2012 09:46

zigranta schreef:Weet je nog welk merk die zadels waren en is het dan geen mogelijkheid om te kijken of ze op je merrie passen?

Albion en nog 1... Maar iemand laten komen passen kan pas als er genoeg geld is om iets te kopen. Hopelijk werkt t alles een beetje mee..

Fidodido, dankje. Fijn dat t voor jouw paard Goed geholpen heeft. Zy doet idd geen fratsen uithalen. Maar zolang wil k ook niet wachten natuurlijk.

PB, thnx.. Binnenkort start mijn Osteo-avontuur ook weer.. Mijn rechter bekken heeft weinig bewegingsvrijheid volgens osteo. Kan t zijn dat ik te graag netjes wil zitten, dat ik daarom teveel vast hou?
svdijk86

Berichtdoor The_Stig » 26 dec 2012 18:42

Het door springen in galop en meer over de rug blijven is denk ik al wel te verbeteren door het paard in een wat andere houding te training. Waar ik benieuwd naar ben Svdijk is of je haar ook wat lager en ronder in kan stellen in de galop zonder dat ze uit elkaar valt en te veel op de voorhand valt? Voor mij loopt ze nu net teveel bovenin vast te houden als je begrijpt wat ik bedoel? Als ze wat meer over de rug is zal het zitten ook weer makkelijker worden, maar dat is beetje kip of het ei verhaal.
The_Stig

Berichtdoor svdijk86 » 07 jan 2013 15:24

Woensdag komt de hoefsmid.. Donderdag komt de zadelmaker met een aantal zadels. Ze krijgt een kans aangehoord te worden en ik ga er proberen achter te komen wat ze me voor het zadel teruggeeft en wat voor zadels prettig zitten voor mij en eens kijken wat wel of niet schuift..

Even afwachten hoe het donderdag uitpakt.. Maar ze vond het zadel wel "ietsjes" te ruim. Heel slecht lag hij niet anders kon ze niet zo mooi in de bespiering zitten...

Pffff net of ik niets anders doe dan alleen rijden.... :crazy:

Anyway.. Ik heb ook contact gehad met Natascha via de mail en de dingetjes die ik voel en zie vermeld en het lijkt haar een goed idee om haar sowieso 1x te behandelen.

Dus ehm.. Die komt zaterdag.. Alst goed is (nog geen tijd afgesproken)

Arm paard.. ineens heel veel hihihi.
svdijk86

VorigeVolgende

Keer terug naar Harnachement