Zomer of vliegendeken?

Moderators: Rider, Shetan, Helpdeskundige

Zomer of vliegendeken?

Berichtdoor Faline » 24 aug 2012 17:03

Zoals jullie misschien weten, heb ik hier een cremello rondlopen. Erg leuk beestje, maarrrr zeeeeer besmettelijk kleurtje. De luxe van een douche hebben we niet, dus ik ben op zoek naar een alternatief om haar schoon te krijgen of houden.
Vooral in de zomer vind ik het nog best lastig, want in de winter houdt de deken haar mooi schoon, maar ik wil haar in de zomer niet laten smelten onder een deken. Mijn vraag is dus of iemand daarvoor een geschikte, koele deken weet. Ik dacht aan een vliegendeken of exceemdeken, maar weet niet tot in hoeverre die echt schoon houden?
Faline

Re: Zomer of vliegendeken?

Berichtdoor Kiwiko » 24 aug 2012 17:55

Lief......... vies zijn heeft een functie in de zomer :) :)

en met gewoon water uit een slang krijg je hem ook wel schoon :) Maar nog belangrijker..... MOET die schoon zijn??

Een vliegendeken zou wel mijn eerste keuze zijn zou ik in de zomer een paard een deken om doen :)
When a woman says "WHAT?" it is not because she did not hear you. She is giving you a chance to change what you said.
Kiwiko
levensgenieter #1

Berichtdoor Esther » 24 aug 2012 18:32

Heeft allebei geen zin. Vliegendeken worden ze gewoon hartstikke stoffig onder hoor, dat gaat je echt niet helpen. Zomerdeken houd weliswaar stof tegen, maar een keer in de mest of in de stal in wat nattigheid gaan liggen en je hebt alsnog vlekken. Plus dat dat ook echt wel te warm is in de zomer voor de meeste paarden.
Esther

Berichtdoor Faline » 24 aug 2012 19:22

Je hebt natuurlijk van die UV werende dekens, dat leek me nog wel wat. Het gaat met name om momenten zoals wedstrijden en dergelijke.
Ik rij nu nog geen wedstrijden met haar, maar ben dat volgend jaar wel van plan. Mooie is natuurlijk dat op dit moment alle uitverkoop is begonnen van zomer en vliegendekens, dus wilde ik nu vast rondkijken voor een deken. :DD
Had er een van Weatherbeeta gezien (Kool coat airstream) leek me wel wat, maar die bleek zomaar kapot te gaan als ik de ervaringen die erover geschreven worden moet geloven.

Nog even een edit;
Het gaat me met name om mestvlekken, dus eigenlijk voor snachts (dan staan ze hier op stal).
Faline

Berichtdoor Esther » 24 aug 2012 19:56

Zijn dan die pyjama's die ze voor westernpaarden vaak gebruiken niets? Volgens mij zijn die gemaakt om ze schoon te houden.
Esther

Berichtdoor Faline » 24 aug 2012 20:46

Ohja, dat is misschien wel een idee inderdaad! :DD Gelijk maar eens even kijken wat er te krijgen is momenteel.
Faline

Berichtdoor Faline » 24 aug 2012 21:13

Zo'n flycooler zat ik idd ook al aan te denken, die zijn vaak wat dichter/kleinere gaatjes dan een vliegendeken.

Zo kom je de meest grappige dingen tegen wbt die western dingen :D
Afbeelding
Faline

Berichtdoor Ceriadwen » 24 aug 2012 21:14

Ja ik zou savonds nog een ronde mest lopen als dat kan, en anders op de wedstrijddagen een emmer sop met betadine en een harde borstel.. is het ook zo schoon. Ik heb liever dat ze in een berg poep liggen dan dat ze oververhitten omdat het toch wel heel warm ineens zou kunnen zijn snachts. En je kan ze ook niet helemaal mest en vlekvrij houden met een deken om. Als ik zie wat mijn kleine paard presteren kan.. daar zit de mest gewoon echt onder zijn buik.
Ceriadwen

Berichtdoor papagroom » 24 aug 2012 22:12

Mestvlekken heb je in een hand omdraai weg met bison handcleaner
Oh zo blij met de kracht van de zee!!!
Zie http://www.equiprotecta.nl
https://www.facebook.com/AquaProtecta
papagroom

Keer terug naar Harnachement