Ongebroken trens watertrens wat is hier van waar

Moderators: Rider, Shetan, Helpdeskundige

Ongebroken trens watertrens wat is hier van waar

Berichtdoor dream007 » 19 mei 2012 19:38

Ik had laatst discussie met een stalgenootje dat je met een ongebroken trens minder goed kan sturen. dan met een dubbelgebroken watertrens.
Omdat het schanier punt van een watertrens verder door kan scharnieren.............. een ongebroken trens, is recht en kan niet dubbel in de mond gaan zitten.
Wat dus wel kan met een watertrens.
Is dit dikke onzin of is dit waar. dat je minder goed kan sturen, met een ongebroken trens.dat je beter kan sturen met een watertrens, omdat deze trens verder kan scharnieren.
Het gaat om een ongebroken trens, die naar de mond gevormd is.
dream007

Re: Ongebroken trens watertrens wat is hier van waar

Berichtdoor Musli » 19 mei 2012 19:50

een ongebroken trens werkt meer op de mondhoeken en minder op de lagen, dat maakt dat ik juist zou verwachten dat de ongebroken trens duidelijker is

maar ik weet er verder niet veel van, dus wie weet zit ik er helemaal naast :haha:

/common sense
Let's eat, grandma. --- Let's eat grandma.
Correct interpunction saves lives!
Musli

Berichtdoor dream007 » 19 mei 2012 20:26

Musli dat dacht ik zelf ook, ik weet het zelf ook niet helemaal zeker.
dream007

Berichtdoor Anne_GTI » 20 mei 2012 00:16

Het ligt er maar net aan wat paard en ruiter prettig vinden. Ik kan er persoonlijk weinig mee omdat je niet subtiel eenzijdig kan inwerken.
Gaat een ruiter naar de kapper. Komt ie weer buiten.... Wat denk je.... Pony weg....
Anne_GTI

Berichtdoor roxxxiejjj » 26 mei 2012 19:04

Ik denk dat het per paard verschilt. Het ene paard is gewend om te wijken voor een druk waar een ander paard bijvoorbeeld niet gewend is om voor te wijken. Ik zelf rijd bitloos, en dan krijg mijn pony ook hele andere signalen door dan met bit. Maar hij gaat wel gewoon de hoek om, sturen doe je niet alleen met je handen, net als nageeflijk rijden, wat veel mensen helaas wel doen.
09-11-2004
roxxxiejjj

Berichtdoor Esther » 26 mei 2012 19:59

Aangezien je normaal gesproken toch echt vooral met je zit en benen stuurt, lijkt mij dat het geen verschil maakt.

Als je bij het sturen je gebroken trens 'dubbelvouwt' in de mond vraag ik me sowieso af wat je aan het doen bent.
Esther

Keer terug naar Harnachement