boomlooszadel van marktplaats

Moderators: Rider, Shetan, Helpdeskundige

boomlooszadel van marktplaats

Berichtdoor meetje22 » 04 apr 2012 16:54

Ik zit nete even op bokt te kijken en ik zag een topic voorbij komen waarin goedkope boomloze zadels te koop stonden.
Toevallig heb ik deze advertentie op marktplaats al vaker voorbij zien komen en ik vraag me af of het wat is.
Het zou gewoon voor af en toe zijn,dus zeker niet dagelijks maar om eens lekker zacht met mn kont te zitten tijdens een stapbuitenritje.
Hebben jullie er ervaring mee of wat vinden jullie er uberhaupt van.
Opmerkingen als het is goedkoop dus klote heb ik niks aan.

http://dieren.marktplaats.nl/paarden-en ... ind=1&df=1
http://diamondhairextensions.vpweb.nl/
meetje22

Re: boomlooszadel van marktplaats

Berichtdoor Breghje » 04 apr 2012 17:21

Ik heb oooooit eens op een boomloos zadel gezeten en ik wist niet hoe rap ik terug moest naar een boom. Ik kon mijn heup niet laten zakken, zat zo breed als Brussel en iedereen piept over hoeveel meer je voelt naaaaa egnie! Voor mij is het dus 3x niks of ie nou gratis is of met goud onderlegd. :DD
Breghje

Berichtdoor Marit » 04 apr 2012 19:06

Eerlijk gezegd kan ik mij niet voorstellen dat je voor die prijs een goed zadel hebt. Boomloos of met boom!
Voor boomloos, zeker omdat het vrij 'nieuw' is, zou ik echt wel voor een wat bekender merk gaan, waar dus ook wat meer recensies van zijn. Ik ben me nu zelf toevallig ook aan het verdiepen in boomloos, en er schijnt echt wel veel merkloze troep te zijn!
Dan kun je beter een (2e hands) barefoot kopen, die hoeven ook niet zo heel duur te zijn. Hier hebben ze bijvoorbeeld opruiming barefoots die onder de normale prijs zitten, misschien is dat wat? http://barefoot-saddle.nl/shop/nl/Opruiming/
Marit

Berichtdoor Kiwiko » 04 apr 2012 19:12

Boomloos is alweer helemaal achterhaald, het schijnt heel slecht te zijn voor de rug.
When a woman says "WHAT?" it is not because she did not hear you. She is giving you a chance to change what you said.
Kiwiko
levensgenieter #1

Berichtdoor Marit » 04 apr 2012 19:17

Heb je daar de bron van? :)
(Website met onderzoeken die gedaan zijn oid?).
Marit

Berichtdoor Kiwiko » 04 apr 2012 19:23

When a woman says "WHAT?" it is not because she did not hear you. She is giving you a chance to change what you said.
Kiwiko
levensgenieter #1

Berichtdoor Marit » 04 apr 2012 19:26

Dank voor het leesvoer! :DD
Marit

Berichtdoor Dorien66 » 04 apr 2012 19:27

Het probleem van boomloos is dat veel mensen denken dat zo'n zadel op ieder paard past, maar dat is pertinent niet waar. Daarom ook ontstaan er veel problemen met boomloos en haken veel mensen weer af.
Ook heb je bij boomloos vaak veel ernstiger puntbelasting onder de zitbeenknobbels van de ruiter, het gewicht wordt namelijk niet netjes verdeeld door een boom.
Als je boomloos overweegt, ga dan net als voor een boomzadel in zee met een goede zadelpasser/verkoper. Op internet zijn veel ervaringen te vinden.
Ik kan niet begrijpen, niet verdragen dat men een mens beoordeelt niet naar wat hij is, maar naar de groep waar hij toevallig toe behoort.
- Primo Levi, Is dit een mens -
Dorien66

Berichtdoor MarvanTom » 04 apr 2012 19:44

Ziet er best grappig uit met al die kleurtjes.

Als je de Barefoot Cheyenne met dat Marktplaats-zadel vergelijkt zie je waar ze het idee vandaan hebben.
En voor dat geld zou ik wel een poging wagen.
Wat meer zadel dan een barebackpad, zeg maar.

Zelf hebben we een Barefoot Arizona en een Cherokee.
Ze passen goed op onze Fjorden, maar niet alle paarden zijn geschikt voor zo'n zadel.
Het was ff wennen, maar dat is met alle zadels, boom of boomloos.
Wij zijn er erg blij mee; na een uren-rit tref je geen natte rug aan onder het zadel, maar is het droog.
En je hoeft niet bang te zijn dat als het zadel eens een keer op de grond klettert dat er iets gebroken is.
Supersimpel in onderhoud; af en toe een doekje eroverheen en klaar!
Veni,Vidi, Velpon: ik kwam, zag en bleef plakken...
MarvanTom

Berichtdoor Sybelle » 04 apr 2012 22:23

Dat is een copy van de freeform. Ze staan ook op e-bay. Goedkoper ook, dacht ik. Je zou even kunnen kijken. Worden geloof ik in India gemaakt of een ander land in die hoek.

Ik heb veel boomloze zadels geprobeerd de laatste jaren. Ze bijna allemaal op de drukpad gehad ook. Er waren maar twee zadels die geen drukpunt belasting bij de beugels gaven. De rest allemaal wel. Zelfs dure zoals die van Heather Moffet. Nu heb ik een Sensation liggen. Die heb ik al eens eerder geleend maar toen vergeten te meten. Dus dat ga ik binnenkort alsnog doen.

Die drukpuntbelasting krijg je vooral met lichtrijden en in verlichte zit. Als jij alleen lekker wilt zitten in stap dan kan het best. Ik heb zelf een oogje op een Christ premium pad. Maar die zijn zo gruwelijk duur dat ik steeds maar aan het denken ben of ik hem wel echt nodig heb. Daar kan je ook beugels aan hangen, al wordt het niet aangeraden.
Sybelle

Berichtdoor s-Porter » 05 apr 2012 10:01

Weet je wat je moet doen! Zo'n bontje kopen voor op je zadel. Kun je lekker zacht zitten en het is prettiger voor je paard :DD

meetje22 schreef:Ik zit nete even op bokt te kijken en ik zag een topic voorbij komen waarin goedkope boomloze zadels te koop stonden.
Toevallig heb ik deze advertentie op marktplaats al vaker voorbij zien komen en ik vraag me af of het wat is.
Het zou gewoon voor af en toe zijn,dus zeker niet dagelijks maar om eens lekker zacht met mn kont te zitten tijdens een stapbuitenritje.
Hebben jullie er ervaring mee of wat vinden jullie er uberhaupt van.
Opmerkingen als het is goedkoop dus klote heb ik niks aan.

http://dieren.marktplaats.nl/paarden-en ... ind=1&df=1
Gebrek aan smaak valt niemand te verwijten :DD
s-Porter

Berichtdoor liesje » 05 apr 2012 13:59

Ik zeg maar zo een boom zit er niet voor niks in :DD
Ik heb een westernzadel en die zit echt verrukkelijk.
Of wat Sporter al zegt een bontje om het zadel heen.
Vroeger is vroeger en van teveel omkijken gaat je nek zeer doen
whatever doesn't kill me........beter start running
liesje

Berichtdoor MarvanTom » 05 apr 2012 19:29

Tja, een bontje op het zadel is denk ik niet echt de bedoeling voor meetje. :)

Drukpunt-gedoe is bij intensief rijden pas een issue, niet bij een stapritje.
Zelf kan ik alleen maar zeggen dat de paardjes hier goed reageren op boomloos, wij geen problemen hebben met het 'anders' zitten en de paardjes ook niet.
Uitproberen is de enigste oplossing lijkt me zo?
Hebben zij de mogelijkheid om te testen misschien, net zoals Barefoot?
Veni,Vidi, Velpon: ik kwam, zag en bleef plakken...
MarvanTom

Berichtdoor s-Porter » 06 apr 2012 09:57

MarvanTom schreef:Tja, een bontje op het zadel is denk ik niet echt de bedoeling voor meetje. :)

Drukpunt-gedoe is bij intensief rijden pas een issue, niet bij een stapritje.
Zelf kan ik alleen maar zeggen dat de paardjes hier goed reageren op boomloos, wij geen problemen hebben met het 'anders' zitten en de paardjes ook niet.
Uitproberen is de enigste oplossing lijkt me zo?
Hebben zij de mogelijkheid om te testen misschien, net zoals Barefoot?

Ligt er maar net aan hoe graag je de rug van je paard heel wil laten gok ik...
Gebrek aan smaak valt niemand te verwijten :DD
s-Porter

Berichtdoor Cappie » 06 apr 2012 13:00

[url][/url]Ik heb voor mijn shet een barefoot cheyenne zadel. Echt boomloos zou ik het niet willen noemen, er zit toch wel vorm in door het vpssysteem en de pommel. Plat leggen lukt me ook niet. Op mijn shet ligt het prima, het is voor ukken al lastig om een goed zadel te vinden dat niet schuift en ik denk dat dit meer drukverdeling geeft dan die pinokkios en pannekoekzadels.

Voor stapritjes lijkt het me geen schade kunnen doen, je hebt dan toch nauwelijks druk op je beugels?
Cappie

Berichtdoor Starling » 06 apr 2012 17:18

Ik heb zelf een boel boomloze zadels getest, en ik vond het niet heel veel soeps.
Heb nu zelf een trekker zadel, maar dat is eigenlijk niet meer boomloos. Wel een heerlijk zadel, goede leerkwaliteit,
fijne pasvorm, en lekker kort. (wij zitten met het probleem, kort ruggetje, niet zo'n korte kont)
Ik heb het getest met zo'n carola pad (eigenlijk zak vol deeg) en de drukverdeling is prima.
Starling

Keer terug naar Harnachement