Rossner

Moderators: Rider, Shetan, Helpdeskundige

Rossner

Berichtdoor Truffel » 12 maart 2012 14:56

Morgen komt Divoza met nieuwe Rossner zadels.

Ik wil zo graag een mooi bruin dressuurzadel maar die zijn 2e hands zeer beperkt verkrijgbaar.
En dan moet alsnog de zadelmaker erbij komen om het passend te maken (als het al past).

Het is natuurlijk wel een goedkoper zadel dan Kieffer/KN etc. maar hij schijnt prijs/kwalitatief best in orde te zijn.

Ervaringen?
Truffel

Re: Rossner

Berichtdoor Dorien66 » 12 maart 2012 15:09

Zelf niet, maar ik had een paar jaar geleden een stalgenootje die een Rossner dressuur had, en erg tevreden was.
Ik kan niet begrijpen, niet verdragen dat men een mens beoordeelt niet naar wat hij is, maar naar de groep waar hij toevallig toe behoort.
- Primo Levi, Is dit een mens -
Dorien66

Berichtdoor s-Porter » 12 maart 2012 15:42

Ik heb er wel eens opgezeten.

Zeer zeker goed genoeg zou ik zeggen :)
Gebrek aan smaak valt niemand te verwijten :DD
s-Porter

Berichtdoor meetje22 » 12 maart 2012 15:48

Rossner is gewoon een goed merk.
Wel even opletten dat de boom recht is,dat is het enige.
Maar kwalitatief zijn het prima zadels en ze zitten heerlijk :DD
http://diamondhairextensions.vpweb.nl/
meetje22

Berichtdoor Truffel » 12 maart 2012 16:07

Super, thanks allen! :)

Ben heel benieuwd morgen!
Van die scheve boom heb ik eerder gelezen inderdaad..
Truffel

Berichtdoor Esther » 12 maart 2012 16:58

Ik heb er ook een, bevalt goed. Moest toen vrij snel een ander zadel omdat het oude echt verkloot was door mijn zadelmaker (nouja, inmiddels niet meer mijn zadelmaker dus) en had niet zo'n groot budget.
Enige wat ik jammer vind is dat het een houten boom heeft en dus helemaal niet aangepast kan worden, dat is iets waar ik in het vervolg niet meer voor zou kiezen. Ben niet zeker of alle typen Rossner dat hebben hoor. Maar verder vind ik het een heel fijn, stabiel liggend zadel wat makkelijk op verschillende paarden ligt. De inchmaat valt niet al te groot door de hoge lepel, 18 inch is vergelijkbaar met 17,5 bij veel andere zadels.
Esther

Berichtdoor pzn » 12 maart 2012 17:59

Bij onze ruin zat een dressuurzadel van Rossner. Beiden vonden we het verschrikkelijk zitten :D

Maar een zadel is zo persoonlijk, dat je echt gewoon er zelf op moet gaan zitten en kijken of het je bevalt. Het is geen A merk, maar dat hoeft ook niet. Als het zadel maar voor jou en je paard goed zit/ligt!
pzn

Berichtdoor Ratje » 13 maart 2012 01:36

Ik ken meerdere mensen met Rossner zadels, en heb er zelf wel eens op gezeten. Ze zitten lekker, niet een te gedwongen zit, maar geven wel steun. De eigenaressen van dergelijke zadels die ik ken zijn stuk voor stuk tevreden. Vrij makkelijke pasvorm (of zij hebben gewoon paardjes met niet al te lastige maten). Bij de een gaat hij al jaren intensief gebruik mee (jaartje of 10 nu) en je ziet er amper slijtage op, de ander heeft hem net gekocht, een paar maanden terug. Zit prima op haar paard en voelt best degelijk aan. Goed, het is geen Stubben of zo, maar het is voor een iets minder gevulde buidel een prima zadel volgens de eigenaressen. Ik vind ze in elk geval fijner dan Wintec of zo, maar dat is natuurlijk wel een baggervergelijking.

Bij mij op de manege zijn ze nu ook overgestapt op Rossnerzadels wanneer de oude zadels op zijn, omdat de prijs-kwaliteit verhouding niet verkeerd is. Je moet ze wel goed onderhouden, maar dat geldt eigenlijk voor elk zadel als je wil dat ie langer mee gaat dan een paar jaar.
Ik ben verbaal niet bijster handig, mijn opmerkingen zijn meestal goed bedoeld.

http://www.facebook.com/profile.php?id= ... 06&sk=wall
Ratje

Berichtdoor Truffel » 13 maart 2012 13:50

Nou de zadelpasser is net geweest. Hele aardige vent en hij nam er echt de tijd voor, is 2,5 uur gebleven.

Maar de Rossner zadels waren op mijn paard niet goed passend (hij heeft ook wel een iets lastigere bouw). Het zou kunnen maar dan zou ik er wel wat onder moeten doen. En om dat nou als startpunt te nemen...

Het is uiteindelijk een Barnsby Majestic geworden. Die lag op hem heel goed en reed super, wat een zacht zadel. Wel een rib uit mijn lijf maar goed... ik hoop er ook jaaaaren mee te gaan doen. Nu 6/7 weken wachten omdat ik een bruine wil.

Evaringen? :D
Truffel

Berichtdoor Dorien66 » 13 maart 2012 15:29

Gefeliciteerd, en nee, sorry, geen ervaring mee :D
Ik kan niet begrijpen, niet verdragen dat men een mens beoordeelt niet naar wat hij is, maar naar de groep waar hij toevallig toe behoort.
- Primo Levi, Is dit een mens -
Dorien66

Keer terug naar Harnachement