WoW zadels

Moderators: Rider, Shetan, Helpdeskundige

Re: WoW zadels

Berichtdoor pzn » 24 jan 2011 21:54

LMMWZB schreef:@ musketier; ik vraag me dus idd af of het een meerwaarde heeft. Maar goed, zadel dat ik nu heb was even duur en past niet meer. Ben al gewend om elke 2 a 3 maanden zadelmaker erbij te hebben en dat was ook minimaal 70 euro per keer.....

Grootste vraag is of die de lucht wel pikt?

Echt waar?

Mijn zadel ligt op diverse paarden en ik heb nooit problemen!
pzn

Berichtdoor musketier » 24 jan 2011 22:11

Ik wilde ook eerst een wow en heb zoveel mogelijk advies gevraagd en gelezen,want het is nog al een bedrag en toen kreeg ik reakties van de minder blije wow bezitters. Die vertelden mij over het leed van 2e hands kopen buiten de aanpassers aan. Lucht er bij, lucht er af, headplate vervangen... en dan ben je een hoop geld uit.

Als ik lees op bokt, dan zijn het overwegend de recreatie ruiters met vaak ook recreatie paarden met ronde ruggen of ruggen waar je niet snel een standaard zadel op legt. Dan heb je een zadel dat duurder is dan je paard. Maar de echte dressuur ruiters daar heb ik er weinig van gelezen, die zijn vaak meer en beter tevreden met een 1e klas standaard zadel.
musketier

Berichtdoor MyWishMax » 25 jan 2011 10:51

pzn schreef:
LMMWZB schreef:@ musketier; ik vraag me dus idd af of het een meerwaarde heeft. Maar goed, zadel dat ik nu heb was even duur en past niet meer. Ben al gewend om elke 2 a 3 maanden zadelmaker erbij te hebben en dat was ook minimaal 70 euro per keer.....

Echt waar?

Mijn zadel ligt op diverse paarden en ik heb nooit problemen!

Ik hád nooit problemen tot hij ernstige rug/hals blessure kreeg waardoor hij op het randje van inslapen heeft gelopen. Sindsdien geeft hij heel snel aan dat er iets niet goed zit(of ik merk het eerder, klinkt logischer) Hij gaat echt in de staak en kreupelen als het niet goed ligt...
Have the courage to fail big and stick around. Make them wonder why you're still smiling...
MyWishMax

Berichtdoor MyWishMax » 25 jan 2011 10:53

musketier schreef:Ik wilde ook eerst een wow en heb zoveel mogelijk advies gevraagd en gelezen,want het is nog al een bedrag en toen kreeg ik reakties van de minder blije wow bezitters. Die vertelden mij over het leed van 2e hands kopen buiten de aanpassers aan. Lucht er bij, lucht er af, headplate vervangen... en dan ben je een hoop geld uit.

Als ik lees op bokt, dan zijn het overwegend de recreatie ruiters met vaak ook recreatie paarden met ronde ruggen of ruggen waar je niet snel een standaard zadel op legt. Dan heb je een zadel dat duurder is dan je paard. Maar de echte dressuur ruiters daar heb ik er weinig van gelezen, die zijn vaak meer en beter tevreden met een 1e klas standaard zadel.

Daar heb je een goed punt, de meeste rijden toch beetje recreatie die een wow hebben en ik wil toch gewoon zo hoog mogelijk komen als ik kan, paard kan eht wel :P
Have the courage to fail big and stick around. Make them wonder why you're still smiling...
MyWishMax

Berichtdoor musketier » 25 jan 2011 12:31

Ik heb nu een goed passend zadel en toch kostte die maar 1600 euro. Dan ook nog een speciaal voor hem gemaakte boom erin.

Bij het passen gaf hij al met het eerste rondje aan of het zadel wel of niet fijn lag. Hij heeft gekozen. Maar er zijn diverse merken, daar hoef ik mij niet aan te gaan wagen, die liggen nooit goed.

Al met al heb ik er een behoorlijk goede kijk op gekregen, maar heb wel leergeld betaald. Ik vind een goed passend zadel hebben een rot klus, hoop dat mijn volgende paard een standaard rug heeft.
musketier

Berichtdoor MyWishMax » 25 jan 2011 13:43

detour schreef:Wat gebruik je voor zadel, Musketier?..
Ik snap niet dat de lucht eruit loopt of i.d., alsof het lek is..
Zelf ben ik gek op het merk Prestige, maar goed, dan wel tweedehands, want wat zijn zadels duur.. :ssst
Ben zelf van het gemak.. MIsschien is een WoW zadel wel te bewerkelijk.. :dontknow

Ik ben zelf ook weg van Prestige, maar blijkbaar past het mijn paard niet... Heb nu al 2 Prestiges versleten...
MyWishMax

Berichtdoor musketier » 25 jan 2011 17:04

Ik heb een zadel van de MSFC, het merkje wat er op staat, ken ik niet, maar hij is wel erg fijn om op te zitten en helemaal passend voor mijn paard gemaakt.
musketier

Berichtdoor colga » 25 jan 2011 21:59

Ik ben nu drie jaar in het bezit van een WOW. Heb er verschillende WOW mensen bijgehad, maar het zadel deed absoluut niet wat er beloofd werd. Nu blijkt dat dit zadel verkeerd is aangemeten en dat het ook niet passend te krijgen is. Ook ik blijk een paard te hebben met een schouder die extreem naar achter ligt en een singelgroeve die naar voren ligt. Schoudervrijheid had ze met de WOW niet, maar ook niet met de zadels die ze hiervoor had........
Ik heb nu net een ander zadel gekocht, een Fairfax, zit heerlijk en geeft mijn paard schoudervrijheid. Daarbij heb ik dan ook nog een curved singel in verband met de singelgroeve.

Ik heb dus nog een WOW over. Kopen ? :DD
colga

Berichtdoor musketier » 26 jan 2011 10:13

fairfax, interessant. Is daar een website van?
musketier

Berichtdoor colga » 26 jan 2011 11:06

Ja, http://www.fairfaxsaddles.co.uk/.

Ik heb deze voor allebei mijn paarden, er zit wol in en daaronder een drukverdeler. Vooral mijn ruin vond en vindt dat erg fijn....
Ik heb wel gehoord dat deze zadels er schijnbaar uitgaan, ze zijn met een ander concept bezig. Ik vind het in ieder geval een fijn zadel voor een zachte prijs (1300 euro).
colga

Berichtdoor musketier » 26 jan 2011 20:11

Volgens mij heb ik de zelfde, maar dan natuurlijk de commerciele prijs, want ik hoorde al dat ze rechtstreeks uit Engeland zo tussen de 1100 en 1300 euro kosten :DD Maar met speciaal gemaakte boom vind ik het wel waard.
musketier

Berichtdoor sarah » 26 jan 2011 21:38

colga schreef:Ik ben nu drie jaar in het bezit van een WOW. Heb er verschillende WOW mensen bijgehad, maar het zadel deed absoluut niet wat er beloofd werd. Nu blijkt dat dit zadel verkeerd is aangemeten en dat het ook niet passend te krijgen is. Ook ik blijk een paard te hebben met een schouder die extreem naar achter ligt en een singelgroeve die naar voren ligt. Schoudervrijheid had ze met de WOW niet, maar ook niet met de zadels die ze hiervoor had........
Ik heb nu net een ander zadel gekocht, een Fairfax, zit heerlijk en geeft mijn paard schoudervrijheid. Daarbij heb ik dan ook nog een curved singel in verband met de singelgroeve.

Ik heb dus nog een WOW over. Kopen ? :DD

Goh, moest echt even 2 x lezen. Is gewoon precies mijn verhaal.
Ook 3 jaar met WOW zadel gereden, ook paar dealers verder, ook paard met extreem naar achter liggende schouders en ook te horen gekregen dat het niet passend te krijgen is en dus ook nooit gepast heeft. En mooi wel duizenden euros lichter. Resultaat paard nu echt kapot.
Ik hoor van steeds meer mensen dat ze teleurgesteld zijn in t WOW concept. Ook zie ik bij meerdere paarden dat het hardere stukje onder de kussens aan de voorkant gewoon vreselijk in de schouders prikken.
Dus voor mij gewoon weer een zadel met wol !!
sarah

Berichtdoor s-Porter » 14 feb 2011 15:22

musketier schreef:Ik wilde ook eerst een wow en heb zoveel mogelijk advies gevraagd en gelezen,want het is nog al een bedrag en toen kreeg ik reakties van de minder blije wow bezitters. Die vertelden mij over het leed van 2e hands kopen buiten de aanpassers aan. Lucht er bij, lucht er af, headplate vervangen... en dan ben je een hoop geld uit.

Ik dacht dat ze erbij van Lieren op reden. Kun je je afvragen of dat echte dressuur ruiters zijn. :evil:
Gebrek aan smaak valt niemand te verwijten :DD
s-Porter

Berichtdoor s-Porter » 14 feb 2011 15:28

musketier schreef:Ik heb een zadel van de MSFC, het merkje wat er op staat, ken ik niet, maar hij is wel erg fijn om op te zitten en helemaal passend voor mijn paard gemaakt.

De onafhankelijk afhankelijke :DD
s-Porter

Berichtdoor Boeiend » 14 feb 2011 19:28

[quote="s-Porter] Ik dacht dat ze erbij van Lieren op reden. Kun je je afvragen of dat echte dressuur ruiters zijn. :evil:[/quote]

Imke rijdt ook met een luchtzadel. Geen Wow overigens.
Boeiend

Berichtdoor Taska » 15 feb 2011 10:24

LMMWZB schreef:Maar weten jullie wat ik me afvraag, je zadel wordt gepast zonder ruiter. Vervolgens ga je erop zitten en pompt hij hem op, toch? Laat ik dát nu niet durven met die van mij, die enorme zadeldwang heeft. Ze kunnen nu ook niet aan het zadel voelen als ik erop zit, ja mijn instructie, want die vertrouwt hij.

Kan je met een WoW ook met 2 mensen op hetzelfde zadel rijden? Ik rijd mijn paard samen met mijn moeder, zij past ook in 17 inch, maar is wat zwaarder dan dat ik ben. Lijkt me met lucht dan weer moeilijk?

Flair is een van de weinig oplossingen voor ongelijke schouders.
Met wol is iid het verschil tussen gewicht minder als met lucht, maar volgens mij praat je dan over grote verschillen.
Aangezien zij ook in een 17 "past zou dat denk ik geen probleem moeten zijn.
Als het nu het verschil zit in maat 16 "en iemand die past in een 18"dan lijkt het mij wel een probleem.
Taska

Berichtdoor Taska » 15 feb 2011 10:27

colga schreef:Ja, http://www.fairfaxsaddles.co.uk/.

Ik heb deze voor allebei mijn paarden, er zit wol in en daaronder een drukverdeler. Vooral mijn ruin vond en vindt dat erg fijn....
Ik heb wel gehoord dat deze zadels er schijnbaar uitgaan, ze zijn met een ander concept bezig. Ik vind het in ieder geval een fijn zadel voor een zachte prijs (1300 euro).

Zo ver ik weet zit er geen wol in de fairfax. dit zadel is de duurdere versie van de Ken&Masters komen beide uit de thorowgoodfabriek.
Taska

Berichtdoor Taska » 15 feb 2011 10:32

De dames van Schuwung oline geven een cursus lucht opvullen voor de wow.
Taska

Berichtdoor musketier » 15 feb 2011 13:55

O jee, al weer een nieuwe cursus? Je wordt doodgegooid met allerhande clinics en curssusen, mensen leren wat ergens en gaan massaal een eigen cursus opzetten en de prijzen die liegen er niet om....
musketier

Berichtdoor s-Porter » 15 feb 2011 14:02

Taska schreef:

De dames van Schuwung oline geven een cursus lucht opvullen voor de wow.

Daar zullen de overige WoW dealers blij mee zijn :DD
s-Porter

Berichtdoor liefmeisje » 16 feb 2011 22:14

laat gewoon is een ZADELMAKER komen, dat doen namelijk slimme mensen;)
liefmeisje

Berichtdoor MyWishMax » 17 feb 2011 13:54

Aparte reactie?

Geen zorgen, ik denk dat mijn paard regelmatiger gecontroleerd wordt op alles dan menig ander paard.
MyWishMax

Berichtdoor s-Porter » 17 feb 2011 14:08

Als ik zo het bokt toppic lees

Dan moet je alleen een Wow kopen als je heel snel van je geld af wil. Pff wat een ellende komt daar voorbij en wat kost het een geld. Maar blijkbaar zitten daar allemaal heel meegaande mensen, ik zou toch compleet uit mijn dak gaan als ik voor 2500E een zadel koop dat vervolgens niet goed blijkt te passen en ik er vervolgens weer 1000E in moet stoppen bij een andere WoW fitter om het goed te krijgen.
s-Porter

Berichtdoor MyWishMax » 17 feb 2011 14:13

Ik heb het dus ook gelezen... Klinkt best heftig, dan zit ik straks met zadel nummero 4 die niet past...
MyWishMax

Berichtdoor Musli » 17 feb 2011 14:14

een heel duur zadel dat niet past :crazy:
Let's eat, grandma. --- Let's eat grandma.
Correct interpunction saves lives!
Musli

VorigeVolgende

Keer terug naar Harnachement