Cursus natuurlijk bekappen, morgen ga ik het doen!

Moderators: Rider, Shetan, Helpdeskundige

Re: Cursus natuurlijk bekappen, morgen ga ik het doen!

Berichtdoor Piet loof » 06 sep 2013 13:53

Nogmaals: Ik heb een aantal inzichten over NB geschreven, heb o.a gereageerd op de prima vraag over vererving en wil met iedereen van gedachten wisselen die andere inzichten heeft en die kan onderbouwen.

Iedereen heeft zijn eigen waarheid, ik ga niet meer reageren op het manegeverhaal Iedereen kent zijn en mijn standpunt nu wel denk ik. Maar ik daag de manege meneer uit om aan te geven waar ik "creatief" met wetenschappelijke gegevens ben omgegaan.
Kreten slaken hebben we niet zo gek veel aan.
Piet loof

Berichtdoor Kiwiko » 06 sep 2013 17:35

Ik ga proberen te splitten :)
When a woman says "WHAT?" it is not because she did not hear you. She is giving you a chance to change what you said.
Kiwiko
levensgenieter #1

Berichtdoor Kiwiko » 06 sep 2013 18:46

ik snap er geen reet van! :)
When a woman says "WHAT?" it is not because she did not hear you. She is giving you a chance to change what you said.
Kiwiko
levensgenieter #1

Berichtdoor Kiwiko » 06 sep 2013 19:15

het lukt me wel, maar ben aan het kutten :D
Kiwiko
levensgenieter #1

Berichtdoor pzn » 06 sep 2013 20:47

Nou ik heb er anders smakelijk om kunnen lachen :D Niet om de berichten van KDK, maar wel dat onzinnige gezwets van PL.
pzn

Berichtdoor papagroom » 06 sep 2013 22:21

Ik realiseer me net.....als een een haakje aan de hoef zit,of hij is wat brokkelig,snij/vijl ik m altijd een beetje bij......ben ik nu ook een natuurlijke bekappert?
Oh zo blij met de kracht van de zee!!!
Zie http://www.equiprotecta.nl
https://www.facebook.com/AquaProtecta
papagroom

Berichtdoor Kadankovitch » 07 sep 2013 00:19

Zodra je van soep iets kunt gaan breien is de vermicelli te lang of de soep te oud, Dus dit spreekt alleen al voor de kwaliteiten van Kiwiko als kok, niets aan de hand dus. :cheer:

Papagroom, amice, als ik mij verstouten mag, met u groot denkraam en uw uitzonderlijk kukel bent u tot een voortreffelijke conclusie gekomen. Ik neem aan dat U slecht het 'vraagteken' gebruikte om het retorische van uw vraag te onderstrepen. :drinking:
"La parole a été donnée à l'homme afin de déguiser ce qu'il ressent, et le regard afin de déguiser ce qu'il dit."
"Mann kann mir doch nicht verübeln daß ich von einem Tag auf den Anderen klüger geworden bin"
Kadankovitch

Berichtdoor papagroom » 07 sep 2013 00:30

Ik laat de paarden ook weleens een nachtje buiten staan.......jakkes ik ben een echte natural....ik schaam me diep......
papagroom

Berichtdoor Kiwiko » 07 sep 2013 06:53

viewtopic.php?f=26&t=5631

volgens mij kunnen we hier verder leren van piet :)
Kiwiko
levensgenieter #1

Berichtdoor Piet loof » 07 sep 2013 06:59

pzn schreef:Nou ik heb er anders smakelijk om kunnen lachen :D Niet om de berichten van KDK, maar wel dat onzinnige gezwets van PL.

Dus alleen nieuwkomers met een afwijkende mening moeten zich aan de omgangsregels van dit forum houden?
Piet loof

Berichtdoor Lyonesse » 07 sep 2013 07:27

Nu moet je nog even dat andere topic een andere naam geven Kim :DD
Je gebruikt wel 11 spieren om je wenkbrauwen te fronsen, maar slechts 4 om je middelvinger op te steken... :DD
Lyonesse

Berichtdoor Gypsy » 10 sep 2013 19:49

Ik ga de hele discussie links laten liggen, ik heb al zo vaak onderwerpen als wel/niet dekens ijzers boomloos bitloos 24/7 binnen/buiten etc. etc. uitgekauwd dat ik het wel geloof nu.

Vandaag weer foto's van het spook

Afbeelding

gemaakt. :DD

De voorvoeten valt niet zo spectaculair veel over te vertellen, de ergste flares zijn weg, maar er valt toch nog veel te winnen. Op deze foto zie je dat er toch nog verbetering te behalen valt wat betreft de witte lijn. Maar vooralsnog is het belangrijkste dat ze er nog altijd goed op loopt, we rijden bijna dagelijks over asfalt, ook in draf, en je ziet er niks aan.

Afbeelding

Achter is er wel wat leuks te zien, door het natte weer kon ik eens flink de oude zool eraf halen, en het begint daar steeds holler te worden. :cheer:

Afbeelding

zijaanzicht van die achterhoef:
Afbeelding

En dan eindelijk een filmpje van paardlief in beweging. Ze werkte niet echt mee helaas, ze was boos want iedereen stond al op de wei behalve zij dus. Groot onrecht dus. Ik upload filmpje normaal via youtube maar dat ging helaas niet? hopelijk via photobucket wel...

Afbeelding
Gypsy

Berichtdoor Jola » 10 sep 2013 20:24

Mijn gedacht (maar wat weet ik er van :-) ) lijkt je paard vrij kort te lopen. Dit kan geheel veroorzaakt worden door het feit dat ze niet in een beste bui is, of omdat er wat plassen liggen, maar ook omdat de film vanaf de voorzijde genomen is. Ik denk dat een film vanaf de zijkant een ander beeld laat zien?
If you stick your head in the ground, you'll get your rear kicked.
Jola

Berichtdoor Gypsy » 10 sep 2013 20:50

Oh dat vergeet ik er bij te zeggen, mijn pony (in NL haalt ze het paard zijn niet) heb ik speciaal gekocht om haar pony achtige gangen, ik rijd graag buiten en bewegings wonders vind ik leuk maar niet op lange ritten.

Ik had wel zulk commentaar verwacht, de gangen van mijn pony zijn nooit veranderd, maar sinds ik natuurlijk bekap kreeg ik van stalgenootjes ook opeens te horen van zie je wel ze loopt beroerd/gevoelig en een enkele slimmerik beweerd zelfs kreupelheden te bespeuren. Maar dan vertrouw ik liever op mijn gediplomeerde lesgeefmens, die juist aangaf dat ze alleen maar beter is gaan lopen, meer in balans.

Maar sorry dat ik het er niet bij heb gezet, als je mijn spook niet kent vraag je je inderdaad even af wat er aan de hand is als je haar voorbij ziet dribbelen als een soort overmaatse shetlander. ':'
Gypsy

Berichtdoor Gypsy » 10 sep 2013 20:59

Oh, ik had het filmpje nog niet bekeken in mijn haast het hier neer te zetten, ik zie inderdaad dat ze vlak na het aandraven iets doet wat niet klopt, zowiezo 2 passen onregelmatig, wsl een steentje?
Nouja dat loopt dan inderdaad even niet fijn nee, maar kreupel vind ik een groot woord.
Het filmpje geeft wel een eerlijk beeld, als ze op een steen gaat staan op het asfalt, ja dan voelt ze dat. Maar dat is bij mijn tradi smid nooit anders geweest, ieder paard zonder ijzers heeft dat wel eens.

Grappig dat ze volgens meerdere dierenartsen gewoon prima loopt, weet jij het beter Palmboom? Op basis van een filmpje?

Ik denk dat ik het er maar af haal, niet omdat ik geen negatieve reacties wil, maar omdat dit geen inhoudelijke discussie is. Zolang mijn paard goed loopt heb ik mazzel, gaat mijn paard op een steen staan en loopt twee passen onregelmatig, dan komt het door NB. Of begrijp ik jullie nu verkeerd? Leg het dan nog maar eens uit.
Gypsy

Berichtdoor Gypsy » 10 sep 2013 21:01

Ben het wel met jullie eens dat het filmpje geen goed beeld geeft, helaas heb ik nooit hulp op stal dus ik was allang blij dat iemand 30 seconden tijd had om een camera vast te houden. Ik zal eens kijken of ik de komende weken iemand kan vinden die even de tijd wil nemen om een fatsoenlijk recht stuk op te zoeken.
Gypsy

Berichtdoor pzn » 10 sep 2013 21:09

Jammer dat het filmpje weg is, echter geloof ik PB en Ryan gelijk. Dit gebeurde destijds ook met arabesk die het NB zo bejubelde, die liet ook een filmpje zien van een kats kreupel paard.
En zoals ik al eerder vermelde, ook bij mij op stal is het NB soort van actief geworden en hoe die paarden lopen sinds ze zijn overgestapt, daar krijg je de rillingen van over je rug, zo beroerd.
pzn

Berichtdoor Gypsy » 10 sep 2013 21:15

Omdat ik het niet nodig vind dat er meteen zo bovenop gesprongen word. Want over de foto's word niks gezegd, alleen op hetgene waarover iets negatiefs gezegd kan worden word iets geschreven.
Het zit natuurlijk allemaal in mijn hoofd dit, dat zal zo wel gezegd worden, maar ik heb het idee dat sommige mensen die 2 passen onzuiverheid maar wat graag aangrijpen om te zeggen: Zie je wel.

Alleen Jola lijkt zich oprecht af te vragen hoe of wat, zonder meteen te oordelen.
Ik heb het filmpje overigens van de voorkant opgenomen, omdat ik van HP begreep dat hij dat interessant vind. Hij zal nu nog even moeten wachten vrees ik.

Oja, ik word boos als mijn paard word vergeleken met een kreupele 21 jarige. Want zo vat ik het op als ik een filmpje plaats en mensen beginnen daarover. Als ze het niet relevant zouden vinden dan zou dat toch niet genoemd worden?

Afijn, ik zal wel eens een nieuw filmpje maken, en proberen dit maar te vergeten, met name het feit dat ik nu met arabesk vergeleken moet worden? Ik ben een individu hoor, dat ik toevallig een andere bekap methode heb gekozen betekend niet dat ik tot een meute behoor oid.

Bedankt voor het nuanceren ryan!
Gypsy

Berichtdoor Gypsy » 10 sep 2013 21:28

Ik vind dat minachtend over komen, omdat jij blijkbaar serieus denkt dat ik het niet zou zien als mijn paard kreupel, onregelmatig of gevoelig (korter) zou lopen.
Klopt dat of heb ik het mis?
Gypsy

Berichtdoor papagroom » 10 sep 2013 21:34

Als ik ryan goed inschat,is dit niet minactend,maar zorgzaam bedoeld......of heb ik dat mis ryan?
papagroom

Berichtdoor Gypsy » 10 sep 2013 21:37

Maar tussen goed lopen en artrose zit ook nog een grijs gebied, o.a. op een steentje gaan staan en dan twee passen onregelmatig lopen en herstellen. Maar ik begrijp dus dat je denk dat mijn paard altijd zo loopt en dat ik dat niet doorheb? Dat ik over asfalt draaf zonder te voelen dat het niet ritmisch is, dat ik buitenritten maak met mensen die al hun hele leven in de paarden zitten, en dat die ook niks merken? Dat ik les neem en dat mijn instructrice dan niks zegt?

Ik upload normaal nooit iets zonder het eerst te bekijken, ik weet nu weer waarom. Foutje, my bad. Van de week beter.
Als ik het filmpje eerst had bekeken, had ik het niet geupt... Ik was te haastig.
Maar ik kan begrijpen dat men aanneemt dat ik het zelf zorgvuldig bekeken heb, en als je dan niks gezien hebt zou idd niet goed zijn.
Gypsy

Berichtdoor Gypsy » 10 sep 2013 21:40

Ik ga de pc even aan vriendlief afgeven, ik ben eigenlijk gewoon super pissig op mezelf dat ik iets online gezet heb zonder het van te voren grondig te scannen. Jullie verdienen het niet dat ik daardoor zo fel reageer. Excuses, zodra ik een nieuw filmpje heb weer verder.
Gypsy

Berichtdoor pzn » 10 sep 2013 22:43

Ik denk ook dat niemand hier vals probeert te zijn door een filmpje of een paard af te "zeiken", iedereen doet dat juist uit bezorgdheid of om iemand wat meer realiteit in te praten.
pzn

Berichtdoor Kiwiko » 11 sep 2013 06:51

Ik kan helaas het filmpje niet meer zien...........

Maargoed Gipsy, niemand is er volgens mij hier op uit om dingen in het belachelijke te trekken, echt niet, daar heb je ten eerste hier teveel respect verdiend juist door het openen van dit topic en zo ontzettend leuk uitleg te geven en discussie te voeren.

Wat men doet is hun zorgen uiten, en dat is lijkt mij juist fijn dat er mensen met je meedenken en proberen je van advies te voorzien, ook al is het misschein niet fijn om te horen.

Als ik naar de foto's kijk, dan zie ik een hele nette hoef, een model hoef :) maar ik heb je ook wel eerder aangegeven dan niet alleen de hoef zelf meedoet, maar ook de bewegingen van een paard dat bepaald of jouw hoef zo correct bekapt is en dat ik persoonlijk daarom het hele NB gebeuren zoals het nu gebeurd best wel eng vind, want je hebt je paard heel makkelijk kapot bij fout bekappen. Nou zeg ik niet dat dit bij jou zo is nu hoor, want zoals je zegt een paard kan ook van nature heel kort lopen of zelfs onregelmatig omdat dit beter bij het lijf past :)

Heb je nog fimpjes van voor je begon? dan kan je echt zien of het een verandering is of dat hij het altijd al heeft gehad. De pest is inderdaad dat als je het paard dagelijks ziet dat je dan de verschillen niet meer opvallen, je groeit er als het ware in mee.

Ik hoop dat je door blijft gaan met het plaatsen van foto's en fimpjes omdat ik het WEL interessant vind om jouw reis naar NB te volgen.
Kiwiko
levensgenieter #1

Berichtdoor Kiwiko » 11 sep 2013 19:14

Paarden kunnen ook onregelmatig lopen omdat bijvoorbeeld een bekken scheef staat, en dan hoeven ze geen pijn te hebben :) of kort lopen omdat de schouder gewoon niet optimaal is bijvoorbeeld :) het ene been net effe iets langer is dan het andere bijvoorbeeld. Duizend en een redenen waarom een paard minder goed kan lopen zonder dat ze pijn hebben
Kiwiko
levensgenieter #1

VorigeVolgende

Keer terug naar Paard en gezondheid