Cursus natuurlijk bekappen, morgen ga ik het doen!

Moderators: Rider, Shetan, Helpdeskundige

Re: Cursus natuurlijk bekappen, morgen ga ik het doen!

Berichtdoor Gypsy » 28 jun 2013 20:35

Ik heb gegoogeld... HP bedoel je naast zoolkneuzingen ook gallen hogerop in de benen? (windgal eiergal hielgal etc.)

Zo nog eens verder zoeken...
Gypsy

Berichtdoor Holy Pope » 28 jun 2013 21:10

Ik bedoel hoger, op het pijpbeen dus boven de kogel. Die galletjes die jij nu weer op noemt ken ik niet maar ik google
dan ook nooit. Mijn kennis is praktijk ervaring en wat ik in de loop der jaren uit betrouwbare bron hebt vernomen.

Zoolkneuzingen is weer een ander verhaal. (Die kunnen ze ook op lopen in stap, of op een 'zachte' ondergrond waar per ongeluk een steen(tje) ligt.
IF NOTHING GO RIGHT.....GO LEFT.
Holy Pope

Berichtdoor Gypsy » 29 jun 2013 08:35

Ah oké, ja er schijnen dus nog namen voor te zijn om aan te duiden waar zo'n gal zich bevind.
Ik kan me voorstellen, dat bij de galop het allemaal wat harder aankomt, en dat dat tot overbelasting of irritatie van pezen e.d. leid.
Gypsy

Berichtdoor Gypsy » 04 jul 2013 11:33

Even weer een update, de boel groeit nog altijd netjes door.
Helaas een paar dagen terug flink geschrokken, op rechtsvoor had ze 3 kleine lichtroze vlekjes... Amper een vierkante centimeter groot, maar ze zaten er toch echt.
Na een pb'tje met HP (dank daarvoor!) besloten het even aan te kijken...
Ze loopt er gelukkig gewoon goed op, dus ik denk niet dat het echt een mega ramp is, misschien gewoon net op een scherpe steen gestaan? Die liggen er nogal wat op het pad naar de paddock.

Ik doe het voorlopig rustig aan, helaas lijkt paardlief het daar zelf niet mee eens te zijn. :moe:
Zij wil vooral draven en liefst ook nog in galop, voornamelijk op het asfalt en af en toe een stukje in de berm.
Dat vind ik nou even moeilijk, ik heb expres maar een rondje van een half uurtje gepakt, maar zij dendert vrolijk door of er niks aan de hand is..
Zouden jullie in zo'n geval doen wat het paard aangeeft? :dontknow
Gypsy

Berichtdoor Lyonesse » 04 jul 2013 12:02

Als er verder niks aan de hand is, op die paar vlekjes na, zou ik paard op haar woord geloven. :)
Je gebruikt wel 11 spieren om je wenkbrauwen te fronsen, maar slechts 4 om je middelvinger op te steken... :DD
Lyonesse

Berichtdoor Gypsy » 04 jul 2013 12:07

Hihi precies het antwoord waar zij op zat te wachten. :DD

Zowiezo houd ik het de komende week maar even bij om de dag een half uurtje, en af en toe in de bak. Even kijken hoe het loopt.
Gypsy

Berichtdoor Gypsy » 15 jul 2013 21:55

Paard is still going strong. :DD
Vandaag even naar het strandje geweest voor verkoeling, zodra paardlief het zoute water rook probeerde ze niet meer zoals gebruikelijk de snelste weg naar huis te kiezen, maar ging ze in een versneld tempo die kant op haha. Ze weet heel goed wat ze wil.

Vandaag deze link gezien, respect voor de smid die hiermee aan de slag gaat: http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php ... ead#unread
Komt dat ooit nog goed HP?
Gypsy

Berichtdoor Holy Pope » 15 jul 2013 23:05

In het topic hier op PP, de HK van de bargasten... daar waar ook iedereen welkom is heb ik er al iets over gezegd.

Het euvel hier is dat er paarden bij staan die nog nooit van hun leven een smid gezien hebben. De hoeven zijn
denk ik wel weer 'normaal' te krijgen zijn, maar normaal lopen zal er hoogst waarschijnlijk niet meer inzitten.
Holy Pope

Berichtdoor Holy Pope » 15 jul 2013 23:17

door Gypsy » 15 jul 2013 22:57
Bericht van Gypsy:
Het zou inderdaad wel mensen uit sluiten die er puur voor het geld in gaan, dat is zeker waar, en alleen maar :thmup:
Ik heb er wel wat moeite mee dat ook "de goeien" (er zijn blijkbaar toch wel ergens paarden gebaat bij vormen van bekappen die niet onder reguliere opleidingen vallen, nogmaals, het gaat er niet om of smeden zoals HP de natuur wel of niet respecteren, maar het beestje heet nu eenmaal zo. Ik wil het ook de witte lijn methode noemen als jullie dat prettiger vinden? ) er onder kunnen lijden... Hebben die dan gewoon pech? Of volgen die een toegestane opleiding en gaan vervolgens op hun eigen manier weer verder? Word dat gecontroleerd?
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

De manier zoals nb'ers doen zal je mij NIET warm voor kunnen krijgen. Neem alleen het idee al om de
verzenen te laten zakken!?
Als je logisch nadenkt kun je begrijpen dat een paard dan een zeer grote kans heeft op gekneusde hoefballen.

Waarom een paard moedwillig laten lijden.....?
Holy Pope

Berichtdoor Gypsy » 16 jul 2013 06:48

Ah, ik ga die post eens even opzoeken. Ik kan me goed voorstellen dat het een aanslag op pezen etc. is, en dat die paarden voorlopig nog op rust moeten blijven.

Er zijn blijkbaar toch paarden bij gebaat, iig het vrouwtje bij mij op de cursus toen, met een hko paard dat opgegeven was, huppelde nu al weer een aantal jaar vrolijk rond en deed de dierenarts versteld staan.

Moedwillig laten lijden is niet oké, maar mensen hun keuzevrijheid af nemen ook niet!
Gypsy

Berichtdoor Gypsy » 16 jul 2013 08:57

Lyonesse schreef:Als ik je laatste berichten lees Gypsy, lijkt het haast of je je verzet, puur om je te verzetten. Je hebt het over monopolieposities en zoekt bevestiging dat NB voor sommige paarden dé oplossing is tov regulier bekappen. Over dat laatste vraag ik mij af; zou een reguliere smid niet hetzelfde soort methode gebruiken wanneer dat nodig blijkt te zijn? Ik denk namelijk van wel, mijn smid iig wel, en die weet toch echt wel wat hij doet en is opgeleid door van Nassau en gediplomeerd. Het gaat niet om bestaansrecht van bepaalde methodes, het gaat om enige vorm van kwaliteitscontrole. En dat is helemaal geen vreemd iets, maar gebeurd in elke branche. Nederlanders zijn gek op het uitdelen van stickertje, predicaatjes etc :D

Heb je even hier gekwoot.
Soms moet ik inderdaad gewoon even ergens tegen aan schoppen hoor. :ssst
Ik kan je helemaal begrijpen dat je een smid met diploma's wil, en goede ook. En dat nascholingen en controles daar bij horen.
Maar mocht dit er in Engeland erdoor komen, zou ik dat gewoon teveel bemoeienis van de overheid vinden.
Dat mensen die een ander soort opleiding hebben zich geen hoefsmid mogen noemen maar zelf maar wat moeten verzinnen, dat zou ik dan weer wel oké vinden.
Gypsy

Berichtdoor janouk » 04 sep 2013 04:57

Ik ben allang afgehaakt. Veel te veel bla bla. Als er zoveel tekst nódig is om je standpunt duidelijk te maken, dan geeft dat zoveel ruimte voor discussies.
Mijn paarden staan op ijzers om voor mij hele plausibele redenen en ze doen het daar prima op.
Punt
Je bent altijd gek, voordat je een genie bent. Johan Cruyf.
http://www.chaletparketsport.nl website van onze paarden
janouk

Berichtdoor Kadankovitch » 05 sep 2013 17:39

Piet loof schreef: Ook het verhaal over mijn collega's had ik wat serieuzer genomen als de schrijver er niet bij verteld had dat Pien na lang aarzelen toch zijn manege niet gekocht had.Met vriendelijke groet,
Piet Loof

Het is aandoenlijk hoe de heer Piet Loof zijn volgelingen tracht te verdedigen. Maar de manier waarop hij het doet is wellicht kenschetsend voor zijn persoon. Hij ontkracht niet de door mij aangevoerde argumenten of de lering die getrokken kunnen worden uit de verhaalde anekdotes. Daaruit mag in ieder geval de conclusie getrokken worden dat er geen afdoende argumenten aan te halen zijn ten gunsten van zijn pupilletjes. Nee, meneer Piet Loof kiest een andere tactiek: Op een min of meer subtiele wijze tracht hij mij in discredit te brengen door te insinueren dat mijn bezwaren tegen de betreffende personen ingegeven zouden zijn door rancune omdat zij uiteindelijk het gebouwencomplex in Emael niet gekocht hebben. Ook dit biedt kans tot een eerste conclusie: De heer Loof wist blijkbaar niets beters te verzinnen om mij in een kwaad daglicht te stellen. Toch weer een geruststelling, nietwaar?. Echter dit argument is zeer zwak en bovendien tast de kern van mijn toen geuite bezwaren tegen de beschermelingetjes van de heer Loof, op zich niet aan. Opvallend is overigens daarbij dat hij in eerste instantie mijn bezwaren wel serieus wilde nemen.
En nu zal nog even aantonen dat zijn argument tegen mijn persoon en geloofwaardigheid helemaal geen hout snijdt: Immers wij [ik was in die tijd nog getrouwd] waren helemaal geen vragende partij om het complex te verkopen. En dat ben ik tot op heden niet. Ook recentelijk nog heb ik van twee verschillende partijen 'n serieus aanbod voor dit complex gekregen . Ik was en ben om de simpele reden niet geïnteresseerd omdat ik hoop dat mijn gezondheid het mij binnenkort toestaat naar Emael terug te keren.
U heer Loof bent niet aanwezig geweest bij het 'optreden' van uw apostelen Pien en Jack. Uw sneer jegens mij getuigt op treffende wijze dat U niets beters kunt doen om het schandalig optreden van uw pupillen goed te praten. Het is bovendien nog een mooie demonstratie van uw karakter.

Ik voel mij bij gevolg van het bovenstaande en überhaupt niet gevleid om door deze heer als collega aangeduid te worden. Ik zou het dan ook zeer op prijs stellen dat hij een dergelijk kwalificatie achterwegen laat. Uit bovenstaande blijk overduidelijk dat hij daarvoor veel te weinig van mijn persoon of mijn werken af weet.
"La parole a été donnée à l'homme afin de déguiser ce qu'il ressent, et le regard afin de déguiser ce qu'il dit."
"Mann kann mir doch nicht verübeln daß ich von einem Tag auf den Anderen klüger geworden bin"
Kadankovitch

Berichtdoor Kadankovitch » 05 sep 2013 17:46

Omdat het verwijzen naar mijn schrijfsel een mooie 'schiet in eigen voet actie' is, hier het bericht van mij waar de heer Loof op doelt

Kadankovitch schreef:zoals ik zo vaak een bericht begin:
Voor alle duidelijkheid:
Ik heb niets tegen het zoeken naar nieuwe of alternatieve wegen en middelen om 'n doel te bereiken. Dus ik heb niets tegen onbeslagen paardenvoeten. sterker nog; mijn paard loopt 'blootvoets' ! Hij heeft dan een iets andere beweging. Of het mooier is, blijft een kwestie van smaak. Mijn overweging is dezelfde als van de Heilige Vader. Bovendien spaart het geld. [een grondstof waarvan de schaarste zich steeds weer laat merken] Maar wat mij o.a. stoort aan hetgeen in dit onderwerp opkomt, is de claim die de alternatieve sector [niet de topicstarter, haar overwegingen kan ik goed volgen zonder het eens te moeten zijn met de keuzes ] legt op deze vorm van hoefverzorging. Het is namelijk helemaal niets nieuws. Toen ik 30 jaar geleden mijn Medina bij van Loon reed, had zij al geen ijzers onder. Daartoe bestond geen noodzaak. Ik heb daarna altijd het standpunt gehuldigd dat ijzers alleen indien nodig eronder werden geslagen. En die onterechte claim is nog niet zo misselijk makend, maar wel de onhebbelijke eigenschap die ermee gepaard gaat: MET DE VINGER WIJZEN NAAR ANDERSDENKENDEN. Ik heb het al heel vaak gezegd; het werkt niet sfeer verbeterend indien impliciet of zelf expliciet krijg aangewreven dat hij/zij niet het paardenwelzijn hoog op de agenda heeft staan. Niemand hier laat zich zomaar en ongestraft voor dierenbeul uitmaken. En dat is precies wat de dames en heren van 'Paard Natuurlijk' maar al te graag doen. En dat terwijl zij zelf maar al te vaak boter op het hoofd hebben. Met zekerheid kan ik dat zeggen over de personen die in Riemst [België] deze 'club' vertegenwoordigen. [uitvoerige info hierover is te verkrijgen via pb]. De enkele aanwezigheid van deze personen in dit gezelschap discrediteerd de kwaliteit van deze 'club'. Ik heb persoonlijk deze 'grootmeester' van het natuurlijk bekappen namelijk in mijn stallen mogen meemaken. hij heeft zijn kunsten mogen loslaten op de lusitano van mijn [inmiddels] ex-echtgenote. Mede onder het toeziend oog van mijn dierenarts [die zelf ook een excellent dressuurruiter is. Lusifer liep daarna alleen maar veel slechter. Wellicht niet omdat de methode slecht is [daar kan ik nog steeds niet over oordelen, maar omdat de persoon in kwestie overduidelijk onbekwaam was, maar dat van zichzelf niet inzag [toch een zeer grove fout indien je pretendeert dat je anderen wat te leren hebt en het lijdend voorwerp van je 'kunsten' een dier is} Gelukkig kon een kleine ingreep van mijn reguliere hoefsmid dit probleem direct oplossen.
Ik betwijfel heel sterk, dat indien iemand heden ten dagen het wiel opnieuw uitvindt, dat zou leiden tot een wezenlijke verbetering en uitbreiding van de mogelijkheden waarin dit instrument nu wordt gebruikt. Zo ook met betrekking tot het overgrote gedeelte wat in deze sector wordt aangeprezen. HET MEESTE IS NIET NIEUW EN HETGEEN NIEUW IS, FUNCTIONEERT NIET.
Het is pure hoogmoed te denken dat hetgeen in honderden jaren extreem veelvuldige ervaring is ontwikkeld, plots FUNDAMENTEEL verbeterd kan worden.
Ik begrijp heel goed dat mijn plaatsvervanger op aarde, de grote Bruggenbouwer, hoeder van de Heilige Moederkerk, een betrekkelijk mild oordeel over deze werkwijze velt. Hij immers een vriendelijk mens. Ik daarentegen voel mij door niets gebonden om duidelijk mijn standpunt kenbaar te maken.
Ik hoop dat de TS mij dat niet al te euvel duidt
Laatst bijgewerkt door Kadankovitch op 05 sep 2013 18:13, in totaal 1 keer bewerkt.
"La parole a été donnée à l'homme afin de déguiser ce qu'il ressent, et le regard afin de déguiser ce qu'il dit."
"Mann kann mir doch nicht verübeln daß ich von einem Tag auf den Anderen klüger geworden bin"
Kadankovitch

Berichtdoor Kadankovitch » 05 sep 2013 17:49

Waarbij ik dit kleinood nog vergeten was. Alles afkomstig van pagina 6
Kadankovitch schreef:Nu dit voorval is jaren geleden. Maar toen presenteerde dit koppel zich als de alleenvertegenwoordigers van dit systeem in de Benelux. Waarschijnlijk om bij mij over te komen als creditwaardig. Zij wilden het manegecomplex kopen dat ik bezit in Emael. ze hebben me bijna 2 jaar aan het lijntje gehouden. Leugens vertelt waar het eind van zoek is. Ik ben dan misschien onterecht geneigd ook te denken dat hij van dat 'natuurlijk bekappen' niets bakt, terwijl het goed kan zijn dat hij zich verbeterd heeft. Maar om de een of andere reden geloof ik daar niet in.

Er is nog iets wat mij stoort. Er is waarschijnlijk geen woord dat met betrekking tot paardrijden en paarden in het algemeen, zo MISBRUIKT is als het woord 'natuurlijk'. Als ik het woord ergens zie of hoor in dit verband, krijg ik spontaan puistjes!!!
Kijk: Er zijn twee begrippen die in de wereld nagenoeg alles dekken: NATUUR en CULTUUR. Om met het laatste te beginnen; alles wat de mens doet, ontwerpt, inricht [landschappen bijvoorbeeld] valt onder dit laatste begrip. Zo zijn de paardenrassen die wij berijden allemaal CULTUURPRODUCTEN, zelfs de Prezwalsky-paarden zijn door mensen teruggefokt en dus qualitate qua een cultuurproduct. Een logische consequentie van die redenering houdt in dat er geen NATUURLIJK paardrijden/hoefbekappen/geneeskunde/etc bestaat; dat is een CONTRADICTIO IN TERMINIS [een tegenspraak in het woord/begrip zelf]. Ik vind het misbruik vooral daarin bestaan dat het woord 'natuurlijk' wordt misbruikt om de pretentie van iets 'beters' , iets hoogstaands, oorspronkelijks weer te geven. EN DAT IS GEWOON GELOGEN.
In ons dagelijks bestaan is 'NATUUR' maar zeer weinig te vinden en dan vaak in begrippen die niet altijd positief zijn. In de meer onschuldige vorm het onkruid dat ondanks ons hardnekkig sproeien van verdelgingsmiddelen, toch weer opkomt. Maar ook de kanker die in ons groeit, wellicht als reactie van menselijke vervuiling [maar het is en blijft een door de mens niet gewenst of bedoeld] of als ongewild resultaat van ouder worden en als zodanig in het natuurlijk systeem ingebakken.

Zodra ik het begrip 'NATUUR' of 'NATUURLIJK' gaan mijn haren rechtop staan, krijg ik huiduitslag en gaan alle alarmlichten branden en staat op een groot bord VOLKSVERLAKKERIJ Mij komen dan begrippen op als fraude, bedrog, politiek en politici en meer van dat soort ongein
Kadankovitch

Berichtdoor Kadankovitch » 05 sep 2013 18:03

En speciaal voor Gipsy:
ik gun je oprecht en van harte veel succes en plezier bij de cursus die je volgt. Mijn bezwaren zijn in de regel van algemene strekking, behalve daar waar ik persoonlijk ervaringen heb op gedaan, of een 'heer' meent op slinkse weg mij onderuit meent te moeten halen.
Hij had er beter aan gedaan mijn opmerkingen in die kwestie te negeren, nu wordt de modder weer eens opgehaald, omdat hij zo nodig zijn gelijk wilt halen.
Ik kan begrijpen dat je deze demarge niet leuk vindt, maar hij heeft erop gebedeld
Kadankovitch

Berichtdoor Piet loof » 05 sep 2013 18:44

Kadankovitch schreef:
Piet loof schreef: Ook het verhaal over mijn collega's had ik wat serieuzer genomen als de schrijver er niet bij verteld had dat Pien na lang aarzelen toch zijn manege niet gekocht had.Met vriendelijke groet,
Piet Loof

Het is aandoenlijk hoe de heer Piet Loof zijn volgelingen tracht te verdedigen. Maar de manier waarop hij het doet is wellicht kenschetsend voor zijn persoon. Hij ontkracht niet de door mij aangevoerde argumenten of de lering die getrokken kunnen worden uit de verhaalde anekdotes. Daaruit mag in ieder geval de conclusie getrokken worden dat er geen afdoende argumenten aan te halen zijn ten gunsten van zijn pupilletjes. Nee, meneer Piet Loof kiest een andere tactiek: Op een min of meer subtiele wijze tracht hij mij in discredit te brengen door te insinueren dat mijn bezwaren tegen de betreffende personen ingegeven zouden zijn door rancune omdat zij uiteindelijk het gebouwencomplex in Emael niet gekocht hebben. Ook dit biedt kans tot een eerste conclusie: De heer Loof wist blijkbaar niets beters te verzinnen om mij in een kwaad daglicht te stellen. Toch weer een geruststelling, nietwaar?. Echter dit argument is zeer zwak en bovendien tast de kern van mijn toen geuite bezwaren tegen de beschermelingetjes van de heer Loof, op zich niet aan. Opvallend is overigens daarbij dat hij in eerste instantie mijn bezwaren wel serieus wilde nemen.
En nu zal nog even aantonen dat zijn argument tegen mijn persoon en geloofwaardigheid helemaal geen hout snijdt: Immers wij [ik was in die tijd nog getrouwd] waren helemaal geen vragende partij om het complex te verkopen. En dat ben ik tot op heden niet. Ook recentelijk nog heb ik van twee verschillende partijen 'n serieus aanbod voor dit complex gekregen . Ik was en ben om de simpele reden niet geïnteresseerd omdat ik hoop dat mijn gezondheid het mij binnenkort toestaat naar Emael terug te keren.
U heer Loof bent niet aanwezig geweest bij het 'optreden' van uw apostelen Pien en Jack. Uw sneer jegens mij getuigt op treffende wijze dat U niets beters kunt doen om het schandalig optreden van uw pupillen goed te praten. Het is bovendien nog een mooie demonstratie van uw karakter.

Ik voel mij bij gevolg van het bovenstaande en überhaupt niet gevleid om door deze heer als collega aangeduid te worden. Ik zou het dan ook zeer op prijs stellen dat hij een dergelijk kwalificatie achterwegen laat. Uit bovenstaande blijk overduidelijk dat hij daarvoor veel te weinig van mijn persoon of mijn werken af weet.

Meneer, ik wil hier niet verder op ingaan dan dat uw opmerkingen over mijn collega's die wel of niet uw manege kopen totaal niet relevant en zeer manipulatief zijn. U gebruikt dit om die mensen af te branden. Ik heb verteld dat ze nu een in Nederland en België bekend, prima renderend bedrijf hebben, geheel naar hun eigen inzichten opgebouwd.
Ik kan niet beoordelen of toen de voeten van uw paard wel of niet goed bekapt zijn, het is uw woord en zoals ik eerder zei, dat neem ik op dit moment niet heel erg serieus.
Dat ik u, volgens u, collega noemde, valt óf onder dezelfde poging uw publiek te manipuleren, of u hebt niet zo goed gelezen.
Piet loof

Berichtdoor Piet loof » 05 sep 2013 21:51

Wel handig dat berichtje in je mail...
Ik denk niet dat ik je lol goed snap. best mogelijk dat ik niet duidelijk ben geweest?
Pien en jack zijn twee van mijn gewaardeerde collega's. Iemand brandt mijn collega's af en komt na veel omhalen, beschuldigingen over niet hun vak verstaan, bij iets wat jaren geleden is, bij het feit dat zij zijn manege? niet gekocht hebben. Ik vraag me af of de man hetzelfde had gereageerd als ze zijn eigendom wel gekocht hadden.

Ik heb een aantal inzichten over NB geschreven, heb gereageerd op de prima vraag over vererving en wil met iedereen van gedachten wisselen die andere inzichten heeft en die kan onderbouwen.
Maar ik snap de reacties... Je schiet gewoon de boodschapper dood, toch?
Piet loof

Berichtdoor Zoo_ist » 05 sep 2013 21:53

Hahahahaha! :haha:

Eindelijk wat leuks te lezen! Dank je PB!
Zoo_ist

Berichtdoor papagroom » 05 sep 2013 23:16

Zo wel Piet als kdv schrijven grote lappen tekst....echter het gekke is dat die van kdv nooit vervelen......
Oh zo blij met de kracht van de zee!!!
Zie http://www.equiprotecta.nl
https://www.facebook.com/AquaProtecta
papagroom

Berichtdoor Kadankovitch » 06 sep 2013 01:40

Piet loof schreef:Wel handig dat berichtje in je mail...
Ik denk niet dat ik je lol goed snap. best mogelijk dat ik niet duidelijk ben geweest?
Pien en jack zijn twee van mijn gewaardeerde collega's. Iemand brandt mijn collega's af en komt na veel omhalen, beschuldigingen over niet hun vak verstaan, bij iets wat jaren geleden is, bij het feit dat zij zijn manege? niet gekocht hebben. Ik vraag me af of de man hetzelfde had gereageerd als ze zijn eigendom wel gekocht hadden.

Ik heb een aantal inzichten over NB geschreven, heb gereageerd op de prima vraag over vererving en wil met iedereen van gedachten wisselen die andere inzichten heeft en die kan onderbouwen.
Maar ik snap de reacties... Je schiet gewoon de boodschapper dood, toch?

Precies dat deed u en herhaalt u hierboven nog eens. U insinueert dat mijn mening over uw collega's anders ware geweest indien zij mijn complex gekocht zouden hebben. U gaat weer voorbij aan het feit dat nog ik nog mij echtgenote van zinnens waren om te verkopen. Juist u wilt, door bij ons deze rancune te veronderstellen, de argumenten die ik tegen dit koppel te berde heb gebracht afzwakken. Hoe noemde u dat hierboven? "Je schiet gewoon op de boodschapper" U verwijt mij iets dat u zelf in het door mij hierboven aangehaalde citaat hebt gedaan. U gaat zeer creatief met de waarheid om merk ik.

Mijn opvatting over alternatieve genezers, hoevenprutsers, handopleggers, bidlippen en al wat diens meer zij, is al jaren bekend. De geloofwaardigheid van mensen neemt bij mij niet toe door zakelijk succes. Daarvan zijn de laatste jaren te veel flagrante voorbeelden te zien geweest, men denke aan: de heer Berhard Madof, de bank Lehman and Brothers, Denk aan al die schatrijke televisie dominees in de VS die water prediken maar wijn drinken. Allemaal bedrogen door goedgelovige mensen. En verblind door succes van hun bedrieger. Maar ja 'Mundus vult decipi, ergo decipiatur' [de wereld wil bedrogen zijn, derhalve worde zij bedrogen] Een dommer argument had u werkelijk niet te binnen kunnen schieten. Ofschoon ik blijf afwachten

Maar Meneer Loof, in één ding hebt u gelijk, u hebt mij inderdaad NIET als uw collega aangeduid. Een faux pas van mijn kant, mijn excuus daarvoor. Ik erken deze fout graag want u beseft nauwelijks hoe groot de opluchting is niet tot de uwen gerekend te worden.
Kadankovitch

Berichtdoor Piet loof » 06 sep 2013 06:37

Goed dat u dat laatste zelf even vaststelt. We zijn het absoluut eens. Als ik iets niet zou willen dan is het een collega zijn van iemand die een manege heeft.
Nogmaals: richt uw bewaren tegen wie het aangaat. Uw hele wel of niet verkoop verhaal is irrelevant, maar ergens tegen zijn mag gelukkig in een land als Nederland. Mij vergelijken met allerlei bedriegers mag ook, maar maakt een inhoudelijke discussie niet eenvoudiger.
Zo gauw u op een redelijk niveau over de vernieuwing in de manier van paardenhouden wilt discussiëren doe ik met u mee, maar iedere keer hetzelfde moeten blijven schrijven schiet niet op.
Piet loof

Berichtdoor Kadankovitch » 06 sep 2013 07:23

U bent waarschijnlijk niet in staat, in uw ijver een punt te scoren te begrijpen welk een onzin u zojuist geuit hebt. Er bestaat een verschil tussen een manege in bezit hebben of een manege exploiteren.
Mijnheer, een dergelijke discussie zou ik met veel mensen willen voeren, maar niet met u. Ik prefereer mensen met een realistische visie die niet om de haverklap iets uiten waardoor een van de deelnemers aan die discussie zich neergezet voelt als dierenbeul. U bent niet de hoge morele autoriteit op het vlak dierenleed en dierenwelzijn waarvoor u zichzelf graag uitgeeft. U bent extreem aanmatigend.

Zo aanmatigend zoals ik uw beschermelingetjes ook heb meegemaakt. En voor men zich die hierboven genoemde 'autoriteit' aanmeet, zou men zich ook in het normale met waardigheid en fatsoen moeten gedragen. En onder andere, was het om dat aan te tonen, mijn voorbeeld over de aankoop van onroerend goed en de leugens die daarbij verteld werden aan toenmalige klanten, wel degelijk relevant. Vertellen iets gekocht te hebben terwijl er nog niet over de prijs gesproken is, tijdens 'n les dient alleen tot grootspraak en sprookjes vertellerij. Een activiteit waarop ik u alhier al meerdere keren heb betrapt. Creatief omgaan met de waarheid en wetenschappelijke gegevens. U zou politicus moeten worden.

Maar Ryan heeft gelijk, dit is het topic van Gypsy en daar moet zij de hoofdpersoon in kunnen zijn. Ik wens haar veel plezier en succes in haar verdere streven.
Aan U meneer Loof wil ik hier geen woorden meer verspillen indachtig een mooie variant op een bekent spreekwoord: 'Al zijn de parels nog zo mooi, de zwijnen lusten ze niet.' En streel uw ijdelheid niet te veel; met de 'parels' bedoel ik u niet.
Kadankovitch

Berichtdoor Lyonesse » 06 sep 2013 07:50

Geachte collega PPers... ( :D ) Ik snap niet wat het met dit topic, of (natuurlijk) bekappen te maken heeft of iemand wel of niet een manege heeft willen kopen/verkopen. Bovendien vind ik de reacties van Piet loof helemaal zo gek nog niet. (of ik het er nou mee eens ben of niet) De steken onder water kunnen wat mij betreft achterwege blijven, maar daaraan zijn zowel wijzelf als piet loof even schuldig. Zouden we dit topic niet beter bij het onderwerp houden waar het over gaat? Zie het als een kans om een gefundeerde discussie te voeren en heel misschien iets van elkaar te leren? Ik denk namelijk dat dat zeker mogelijk is! Piet loof komt op mij helemaal niet over alsof er geen discussie met hem te voeren valt, het is alleen net hoe je het brengt... Bovendien vind ik het best leuk om verder te gaan op oude voet, met de updates van Gypsy, en naast ons eigen commentaar, ook het commentaar van een andere NBer te lezen. (zolang dat zonder gehak op elkaar kan dan tenminsten)
Je gebruikt wel 11 spieren om je wenkbrauwen te fronsen, maar slechts 4 om je middelvinger op te steken... :DD
Lyonesse

Berichtdoor Kinke » 06 sep 2013 10:33

hehe, goed gezegd Lyo!
Somewhere there is a thin woman inside of me screaming to get out. I usually shut her up with chocolate :)
Kinke

VorigeVolgende

Keer terug naar Paard en gezondheid