Cursus natuurlijk bekappen, morgen ga ik het doen!

Moderators: Rider, Shetan, Helpdeskundige

Re: Cursus natuurlijk bekappen, morgen ga ik het doen!

Berichtdoor Kadankovitch » 11 sep 2013 20:30

Ik kan de redenering van Palmboom als ervaringsdeskundige geheel onderstrepen. Mijn botziekte heeft vooral de linkerkant beschadigd. Als ik rustig en duidelijk 'kreupel' loop heb ik weinig last van mijn linkerbeen. Loop ik echter sneller of meer ingespannen dan laat zich linkerbeen en heup steeds meer voelen. Bij mijn armen doet zich vooral het andere aspect van Palmbooms redenering voor: Mijn linkerarm is erg zwak en deels motorisch gevoelloos, dus rechts doet het meeste werk, maar de laatste maanden krijg ik steeds meer last van ontstekingen in de rechterarm. Pakweg 50 jaar ontzien van de linkerarm, eist nu de tol van de rechterarm.
Op dezelfde manier zal elke onevenwichtigheid in het bewegingsapparaat ook op de lange duur z'n uitwerking hebben op elk paard in elk gebruik.

Maar dit slaat wat mij betreft nu even niet op het paard van Gypsy. Ik heb de beelden niet gezien. Ik meen dat het dier juist bijgewerkt was, 'n kruimel kan een gevoeligheid opleveren. Ik wacht betere beelden af.
Bovenstaande was slechts mijn mening over onregelmatigheden, niets nieuws overigens
"La parole a été donnée à l'homme afin de déguiser ce qu'il ressent, et le regard afin de déguiser ce qu'il dit."
"Mann kann mir doch nicht verübeln daß ich von einem Tag auf den Anderen klüger geworden bin"
Kadankovitch

Berichtdoor Lyonesse » 14 okt 2013 08:08

Volgens mij kunnen we verdere updates wel vergeten...
Je gebruikt wel 11 spieren om je wenkbrauwen te fronsen, maar slechts 4 om je middelvinger op te steken... :DD
Lyonesse

Berichtdoor Lyonesse » 14 okt 2013 09:28

En eigenlijk was ook nog de hele discussie te danken aan Piet Loof... Ook al zo jammer.
Je gebruikt wel 11 spieren om je wenkbrauwen te fronsen, maar slechts 4 om je middelvinger op te steken... :DD
Lyonesse

Berichtdoor Gypsy » 11 feb 2017 20:46

Iedereen is dit topic waarschijnlijk al vergeten, en zelf was ik in eerste instantie ook niet meer van plan om er nog te reageren.
Maar goed, hoewel ik om eerlijk te zijn geen zin meer heb om foto's of filmpjes neer te zetten, wou ik toch nog een update doen.

Ik bekap mijn paardjes nog steeds zelf. Wel wat minder fanatiek moet ik toegeven, erg druk met werk en studie.
Modena's voorhoeven zijn helaas nooit zo perfect geworden als ik hoopte, met haar achterhoeven kon ik rustig 20 km over asfalt draven op den duur, voor lukte dat nooit zonder te ze te kort zouden worden.
Daarom mezelf en de paardjes verwend met 4 paar hoefschoenen. Die doe ik om op lange ritten en dat werkt perfect.
Ik hou de hoeven vooral een beetje fatsoenlijk op dit punt, ze zouden denk ik wel perfecter kunnen, maar het is goed zo.

Ik heb op dit moment een DA die veel sportpaarden doet, hij kan best een lul zijn want hij zegt gewoon wat hij vind. Hij vind nb ook niks, maar als hij of z'n collega's langskomen checken we altijd even en dan zegt 'ie gewoon eerlijk dat ze goed lopen. Dus dat is fijn.

En dat was dat. :)
Gypsy

Berichtdoor Jada » 11 feb 2017 21:34

Mijn hoefsmid komt uit jouw regio.
Uit Renesse?
Jada

Berichtdoor Gypsy » 11 feb 2017 22:21

Ik heb alle hoefsmeden hier op het eiland gehad. Nouja de Vrieze kon me niet als klant aannemen, die zitten al vol. Dat is nog de beste. Die heb jij gok ik?
Gypsy

Berichtdoor Jada » 11 feb 2017 22:40

Klopt, al had ik 40 jaar geleden zijn vader :DD
Nu komt Frans bij ons (met wie ik nog op de ponyclub heb gereden) op stal, maar meestal doet Klaas hem.
Jada

Berichtdoor Jada » 11 feb 2017 22:41

Dubbel post
Jada

Berichtdoor Gypsy » 12 feb 2017 21:25

Dat zijn zeker twee hele fijne! :D
Mocht ik bij nood toch ooit niemand nodig hebben bel ik die.

Waar sta jij met je paard dan? Ik in Zierikzee da's wel heel dichtbij. :P
Gypsy

Berichtdoor Jada » 14 feb 2017 11:29

In mijn jeugd heb ik op Westerschouwen en later in Burgh-Haamstede gestaan. Maar dat was eind jaren 70 :DD. Vandaar dat ik met Frans op dezelfde rijvereniging reed.
Nu staat mijn paard op Flakkee.
Jada

Berichtdoor Gypsy » 14 feb 2017 14:07

Flakkee, da's over de brug, aan de andere kant van de wereld. :P
Gypsy

Berichtdoor Jada » 14 feb 2017 17:34

Mijn jongste dochter is geboren in Zierikzee. :DD
Jada

Berichtdoor Gypsy » 14 feb 2017 22:27

Mooi zo een stoepeschieter.

Ik ben in Goes geboren, dat vind mijn vader nog altijd zonde. Ik ben geen "echte". :dontknow
Gypsy

Berichtdoor Jada » 15 feb 2017 19:43

Gypsy schreef:Mooi zo een stoepeschieter.

Ik ben in Goes geboren, dat vind mijn vader nog altijd zonde. Ik ben geen "echte". :dontknow

Inderdaad een stoepeschieter met Rotterdamse ouders :DD . Wij zijn later overgebracht naar Goes , toen net nieuw. Ik heb daar (door complicaties) 13 dagen gelegen en mijn dochter bijna 4 weken.
Ondanks de slechte start, fantastische dokters en verpleging; ik moest echt wennen toen ze daarna naar Rotterdam werd overgeplaatst.
Zeeland heeft daarom echt een speciaal plekje in mijn hart. "Vroeger" wilde ik er wonen, maar helaas wilde mijn man niet mee. Flakkee is een beetje een compromis
Jada

Berichtdoor Kiwiko » 16 feb 2017 17:42

Fijn dat het goed gaat Gypsy :D
When a woman says "WHAT?" it is not because she did not hear you. She is giving you a chance to change what you said.
Kiwiko
levensgenieter #1

Vorige

Keer terug naar Paard en gezondheid