Ik kan de redenering van Palmboom als ervaringsdeskundige geheel onderstrepen. Mijn botziekte heeft vooral de linkerkant beschadigd. Als ik rustig en duidelijk 'kreupel' loop heb ik weinig last van mijn linkerbeen. Loop ik echter sneller of meer ingespannen dan laat zich linkerbeen en heup steeds meer voelen. Bij mijn armen doet zich vooral het andere aspect van Palmbooms redenering voor: Mijn linkerarm is erg zwak en deels motorisch gevoelloos, dus rechts doet het meeste werk, maar de laatste maanden krijg ik steeds meer last van ontstekingen in de rechterarm. Pakweg 50 jaar ontzien van de linkerarm, eist nu de tol van de rechterarm.
Op dezelfde manier zal elke onevenwichtigheid in het bewegingsapparaat ook op de lange duur z'n uitwerking hebben op elk paard in elk gebruik.
Maar dit slaat wat mij betreft nu even niet op het paard van Gypsy. Ik heb de beelden niet gezien. Ik meen dat het dier juist bijgewerkt was, 'n kruimel kan een gevoeligheid opleveren. Ik wacht betere beelden af.
Bovenstaande was slechts mijn mening over onregelmatigheden, niets nieuws overigens