AR: lege doos?

Voor alle vragen en discussies over grondwerk en alle andere dingen die eigenlijk niet in een discipline passen

Moderators: Rider, Kiwiko, Inge, Shetan, Helpdeskundige

Re: AR: lege doos?

Berichtdoor Kadankovitch » 24 jun 2012 12:52

Janouk, maar hetgeen jij doet is geen AR. Dat werd vroeger ook gedaan. Ik ben daar helemaal niet tegen. Zoals ik hierbover schreef;"hetgeen dat werkt is niets nieuws; dat wat wel nieuw/apart is, werkt niet". Dit behoort tot het eerste. En het kan best zijn dat je door AR op dat idee gekomen bent, maar het bestond echt al eerder o.a het werk van v.Holleufer over rijden en mennen (1896). Daarnaast Decarpentry en Faverot de Kerbrech. Maar ik geef toe deze werken zijn bijna niet te krijgen en ook niet erg toegankelijk om te lezen. Daarvoor moet je zo'n mislukte wetenschapper/boekenwurm zoals ik zijn (ah, ben ik tenminste ergens goed voor )
"La parole a été donnée à l'homme afin de déguiser ce qu'il ressent, et le regard afin de déguiser ce qu'il dit."
"Mann kann mir doch nicht verübeln daß ich von einem Tag auf den Anderen klüger geworden bin"
Kadankovitch

Berichtdoor pzn » 24 jun 2012 12:59

Kiwiko schreef:Wat mij toen zo vreselijk stoorde bij die filmpjes van professor is dat hij nog nooit gehoord heeft van het principe "beter twee passen goed, dan een hele lange zijde kut" EEENNNNN maar dooohooorgaan met een hele, hele foute sb.....

rij gewoon recht uit, zet een volte in en pak 2 passen SB mee.........

Ja maar dat zie je veel bij die Ar klup.

Nooit een goede pas schuin, maar wel appuyementen, travers en de hele mikmak, terwijl als je kijkt denk je maar een ding.................schup hem eens in de vooruit joh!

Maar ja, als je toch niet doorhebt wat goed of fout is, maakt het geen zak meer uit natuurlijk :D
pzn

Berichtdoor Kadankovitch » 24 jun 2012 13:02

Ja Kiwiko en dat voor iemand die andere onderuit haalde omdat het niet in zijn rijkunstig woordenboek stond; gewoon een prutser. Hij is voor mij vooral een ZELFBENOEMDE klassieke. Ik zou er trots op zijn, zou mensen met aanzien over mij vertellen dat ik 'klassiek' rij, in de zin van voorbeeldig. MAAR ik zal mij ervoor hoeden zoiets verwaands over mijzelf te zeggen. Ik probeer, zoals waarschijnlijk de meesten hier, met mijn paard(-en) op een fatsoenlijke manier zo ver/hoog mogelijk te komen. En "fatsoenlijk" wordt bij mij niet door een geloof bepaald, dat mij voorschrijft wat fatsoen is, zodat ik vooral niet zelf hoef na te denken. Ik heb de last zelf op mij genomen om te bepalen wat moreel aanvaardbaar is.
"La parole a été donnée à l'homme afin de déguiser ce qu'il ressent, et le regard afin de déguiser ce qu'il dit."
"Mann kann mir doch nicht verübeln daß ich von einem Tag auf den Anderen klüger geworden bin"
Kadankovitch

Berichtdoor Dorien66 » 24 jun 2012 13:02

Erger ik me ook altijd groen en geel aan. Dat maar door blijven gaan met fout uitgevoerde oefeningen. Doe het niet, of doe het (kort) goed.
Ik kan niet begrijpen, niet verdragen dat men een mens beoordeelt niet naar wat hij is, maar naar de groep waar hij toevallig toe behoort.
- Primo Levi, Is dit een mens -
Dorien66

Berichtdoor Kadankovitch » 24 jun 2012 13:39

Is dat filmpje van deze hooggeleerde heer en zijn oh zo bekwame amazone nog te vinden op het net?
Kadankovitch

Berichtdoor Kiwiko » 24 jun 2012 13:41

Kadankovitch schreef:Is dat filmpje van deze hooggeleerde heer en zijn oh zo bekwame amazone nog te vinden op het net?

neee :D Vol trots geplaatst, en vol schaamte vakkundig verwijderd van internet :D :D
When a woman says "WHAT?" it is not because she did not hear you. She is giving you a chance to change what you said.
Kiwiko
levensgenieter #1

Berichtdoor pzn » 24 jun 2012 13:55

Ik heb toen echt gevouwen gelegen van t lachen om dat filmpje, klopt het trouwens dat Smurfy de ruiter was?
pzn

Berichtdoor Rajo » 24 jun 2012 14:01

was dat niet quadripes ofzoiets?
Rajo

Berichtdoor Kiwiko » 24 jun 2012 14:05

was quadripes inderdaad volgens mij :)

gut daar zijn ze nog lang mee achtervolgd :D
When a woman says "WHAT?" it is not because she did not hear you. She is giving you a chance to change what you said.
Kiwiko
levensgenieter #1

Berichtdoor janouk » 24 jun 2012 14:24

Kadankovitch schreef:Janouk, maar hetgeen jij doet is geen AR. Dat werd vroeger ook gedaan. Ik ben daar helemaal niet tegen. Zoals ik hierbover schreef;"hetgeen dat werkt is niets nieuws; dat wat wel nieuw/apart is, werkt niet". Dit behoort tot het eerste. En het kan best zijn dat je door AR op dat idee gekomen bent, maar het bestond echt al eerder o.a het werk van v.Holleufer over rijden en mennen (1896). Daarnaast Decarpentry en Faverot de Kerbrech. Maar ik geef toe deze werken zijn bijna niet te krijgen en ook niet erg toegankelijk om te lezen. Daarvoor moet je zo'n mislukte wetenschapper/boekenwurm zoals ik zijn (ah, ben ik tenminste ergens goed voor )

Fijn, dat jij er niet tegen bent :DD Ik heb het inderdaad geleerd bij een AR clinic. Het gedeelte grondwerk kan ik namelijk goed inpassen in de training en Janouk is hierdoor goed vooruit gegaan met de lengte buiging.
Zo haal ik uit diverse clinics/stromingen/lessen etc. dat wat past bij mij en mijn paarden bij de fase van hun opleiding.
Je bent altijd gek, voordat je een genie bent. Johan Cruyf.
http://www.chaletparketsport.nl website van onze paarden
janouk

Berichtdoor Kiwiko » 24 jun 2012 14:29

en dat Janouk, is de enige manier........ van alles wat meepakken wat voor jou en je paard het beste werkt :D

Altijd blijven ontdekken, altijd blijven leren, altijd open blijven staan voor van alles en nog wat..... om er dan een mooi mengelmoesje van te maken waar zowel jij als je paard het goed op doet. :)
Kiwiko
levensgenieter #1

Berichtdoor janouk » 24 jun 2012 14:36

Dat vind ik ook.
In al die jaren heb ik wel geleerd dat je je moet aanpassen aan je paard.

Het rijden van een actief heethoofd als onze KWPN vraagt hele andere dingen van ons dan het rijden van een flegmatieke lolbroek als onze Haflinger. Als ik de energie op de KWPN zou gebruiken, die ik op de Haflinger moet gebruiken om haar actief vooruit te laten denken, dan is de rijbak waarschijnlijk niet groot genoeg. :D
janouk

Berichtdoor pzn » 24 jun 2012 14:36

Vind dat daar wel een kanttekening bij geplaatst moet worden Kiwiko, want een Arpersoon kan Janouk natuurlijk wijsmaken dat het goed voor der paard is en zonder enige controle kan ze zelf ook vinden dat het goed is, maar dat betekent niet dat het ook daadwerkelijk goed is.
pzn

Berichtdoor Kiwiko » 24 jun 2012 14:39

pzn schreef:Vind dat daar wel een kanttekening bij geplaatst moet worden Kiwiko, want een Arpersoon kan Janouk natuurlijk wijsmaken dat het goed voor der paard is en zonder enige controle kan ze zelf ook vinden dat het goed is, maar dat betekent niet dat het ook daadwerkelijk goed is.

Eens, en daarom moet je blijven kijken, luisteren en zien bij iedereen die je tegen komt :)

En vooral je vorderingen blijven toetsen bij onfanhankelijke mensen zoals op wedstrijden :D :D :D Hoef je niet te winnen, maar weet je wel waar je staat in de africhting. :)
Kiwiko
levensgenieter #1

Berichtdoor janouk » 24 jun 2012 14:41

Inmiddels heeft Janouk haar eerste winstpunt gehaald in de ZZ dressuur mennen. Dus iets zullen wij wel goed doen met de Haflinger. :thmup:
Verder heb ik een goede instructrice die mij lesgeeft onder het zadel, een fijne meninstructeur die les geeft voor de koets en een instructrice voor Centered Riding die mij les geeft me in het zadel te gedragen.
janouk

Berichtdoor Kiwiko » 24 jun 2012 14:43

Precies :D :D :D
Kiwiko
levensgenieter #1

Berichtdoor Nonneke » 24 jun 2012 23:39

Loopt het er niet gewoon op vast dat er zoveel mensen zijn met oogkleppen op, die zich enkel vast houden en hun eigen methodiek en deze als dicipelen gaan verkondigen? Ik ben van mening dat er in veel stijlen/methodes goede punten zitten. Maar het is makkelijk om je vast te houden aan 1 iets, dan hoef je nooit verder te kijken naar andere opties.
Nonneke

Berichtdoor Kadankovitch » 25 jun 2012 01:33

Naar laatste info die ik heb gekregen is Quadripes terug op Bokt onder de naam Sombra. Het past wel bij de hoogdravende standpunten die ze inneemt.
Ik geloof dat ik ooit nog iets van het werkt heb gezien dat zij uitvoerde met de Prof. Ik schrok van het vreselijke werk. De miserabele zit met opgetrokken dijbenen op een overvette schimmel die voordurend tegen de teugel kwam.

Overigens ben ik wel van mening dat de Prof. niet tot de AR- behoord, maar tot de zelfbenoemde klassieken die de skala tot hun gouden kalf gemaakt hebben.
Kadankovitch

Berichtdoor Kiwiko » 25 jun 2012 07:12

same differance :D :D
Kiwiko
levensgenieter #1

Berichtdoor Zoo_ist » 25 jun 2012 09:13

Volgens mij is Quadripes nog steeds Quadripes :)
Zoo_ist

Berichtdoor Kadankovitch » 25 jun 2012 10:18

Het zou omeen schuduwaccount gaan, maar ik het het ook maar van iemand anders; als ik lieg, lieg ik in commissie.
Kadankovitch

Berichtdoor Zoo_ist » 25 jun 2012 10:34

Kadankovitch schreef:Het zou omeen schuduwaccount gaan, maar ik het het ook maar van iemand anders; als ik lieg, lieg ik in commissie.

:D
Zoo_ist

Berichtdoor Kadankovitch » 25 jun 2012 10:40

Ach die schrijffouten van mij, moet je niet letten; een duidelijk geval van Korsakow-light. :toast
Kadankovitch

Vorige

Keer terug naar Grondwerk en overige