Wijd lopen verhelpen door training?

Voor alle vragen en discussies over grondwerk en alle andere dingen die eigenlijk niet in een discipline passen

Moderators: Rider, Kiwiko, Inge, Shetan, Helpdeskundige

Re: Wijd lopen verhelpen door training?

Berichtdoor pzn » 03 apr 2012 14:21

hahaha je hebt mij ook beledigd Kadankovitch! Mijn 3,5 jarige is 1.77 :D

Maar ondanks zijn slappigheid gaat hij niet wijd achter.
pzn

Berichtdoor Kadankovitch » 03 apr 2012 14:26

Dat is niet waar :twisted: , ik heb hooguit jouw merrie beledigd!!!!!

Het is natuurlijk niet zo dat elk slap paard breed moet lopen, annaloog aan het grapje: niet elk zwijn is een Duitser...... :x
"La parole a été donnée à l'homme afin de déguiser ce qu'il ressent, et le regard afin de déguiser ce qu'il dit."
"Mann kann mir doch nicht verübeln daß ich von einem Tag auf den Anderen klüger geworden bin"
Kadankovitch

Berichtdoor pzn » 03 apr 2012 14:31

Kadankovitch schreef:Dat is niet waar :twisted: , ik heb hooguit jouw merrie beledigd!!!!!

Het is natuurlijk niet zo dat elk slap paard breed moet lopen, annaloog aan het grapje: niet elk zwijn is een Duitser...... :x

Ruin :D
pzn

Berichtdoor MyWishMax » 03 apr 2012 14:33

Dan heb ik toch nog ergens geluk mee. Ik baalde altijd dat paardlief niet groter uitgegroeid :lol: Maar nu ben ik er blij mee :D

Trouwens, er was voorspeld dat ik 1,86 zou worden, ben maar wat blij met mijn 1,72 en stiekem ook met paardje van 1.68
Have the courage to fail big and stick around. Make them wonder why you're still smiling...
MyWishMax

Berichtdoor Kadankovitch » 03 apr 2012 14:41

Ja dat is natuurlijk gemeen van mij, een geruïneerde hengst, merie noemen, ik schaam mij diep. :|

12 en 8cm teveel, valt inderdaad mee :thmup:
"La parole a été donnée à l'homme afin de déguiser ce qu'il ressent, et le regard afin de déguiser ce qu'il dit."
"Mann kann mir doch nicht verübeln daß ich von einem Tag auf den Anderen klüger geworden bin"
Kadankovitch

Berichtdoor pzn » 03 apr 2012 14:44

Maar goed, het is heel persoonlijk natuurlijk wat je wil zien in een paard.
Ik vind wijdgaan uit slappigheid geen probleem, maar bij nakomelingen van de eerder genoemde hengst zou ik niet snel gaan kijken ( maar dat heeft ook met karakter te maken die die hengst nog weleens wil vererven ) ook al ben ik vrij fan van de duitse degelijkheid.
pzn

Berichtdoor s-Porter » 03 apr 2012 14:53

pzn schreef:Maar goed, het is heel persoonlijk natuurlijk wat je wil zien in een paard.
Ik vind wijdgaan uit slappigheid geen probleem, maar bij nakomelingen van de eerder genoemde hengst zou ik niet snel gaan kijken ( maar dat heeft ook met karakter te maken die die hengst nog weleens wil vererven ) ook al ben ik vrij fan van de duitse degelijkheid.

Ik vraag me bij deze hengst vaak af of het lastige karakter ook niet komt omdat ze vaak lichamelijk niet helemaal lekker in elkaar steken. Naar mijn idee dan...
Gebrek aan smaak valt niemand te verwijten :DD
s-Porter

Berichtdoor Kadankovitch » 03 apr 2012 15:08

Dat is wellicht verkeerd over gekomen; ik heb niets tegen jong paarden die breed gaan. In het overgrote geval gaat dat gewoon voorbij. Bovendien ben ik van mening dat het ook te vermijden is door wel te werken tot aan de grens van het breed gaan, maar het vooral niet te verschreiden.

Ja van het moeilijke karakter heb ik wel gehoord, maar dan heb ik wel eens wantrouwen tegenover de bron. En uiteraard is het moeilijk te zeggen waar een moeilijk karakter vandaan komt. Daar waar eventueel lichamelijk omgemak om de hoek komt kijken, is het probleem te vergelijken met de vraag over het kip en de ei.
Kadankovitch

Vorige

Keer terug naar Grondwerk en overige